A hatékony remarketing hirdetés titkai - Remarketing lista és remarketing hirdetés készítése 5 lépésben

Remarketing hirdetés

5 tipp a sikeres remarketing tölcsérek és kampányok elkészítéséhez

czsofi Szerző:
czsofi

A marketingesek többsége nem használja ki a remarketing kampányok nyújtotta lehetőségeket. Nagy kár, ugyanis ha sikerül felépítened egy olyan remarketing kampányt, amely a „célozz és licitálj” modellt alkalmazza, akkor azzal a konverziós útvonal valamennyi szakaszában forgalmat vonzhatsz webhelyedre.
 

Remarketing hirdetés

Egy marketingesnek manapság számos (és egyre több) remarketing technika áll a rendelkezésére, a keresési hirdetésekhez használt remarketinglistáktól (RLSA) kezdve az ügyfélegyezésen át az egyedi közönségekig – hogy csak néhányat említsünk. A remarketing bármilyen nemű használatához a Google rendszerében először is szükséged lesz egy remarketing címkére (még több infó róla ITT). Ez után valahányszor egy látogató valamilyen műveletet végez webhelyeden, remarketing kampányoddal egy olyan marketingüzenetet fogalmazhatsz meg neki, ami jó eséllyel nagyobb hatással lesz rá, mint egy általánosan célzott hirdetés.

 

Ez annak is köszönhető, hogy egy lehetséges ügyfél több alkalommal is kapcsolatba lép egy márkával, mielőtt vásárolna attól – ezek az alkalmak mind lehetőséget biztosítanak arra, hogy minél többet tudj meg az adott személyről, és hogy így még egyedibb üzeneteket fogalmazhass meg neki. Ez adja a remarketing hatalmát – a látogatóktól begyűjtött adatok könnyedén kombinálhatók a keresőkampányok eszközkészletével, ezzel páratlan célzási és kommunikációs lehetőséget kínálva a marketingesek számára. Lássuk is, hogy mit kell tenned ehhez!

 

1. Állíts be tagsági időtartamot vásárlói ciklusod alapján

Egy Remarketing lista létrehozásakor beállíthatsz egy úgynevezett tagsági időtartamot, amivel megszabod, hogy a remarketing süti mennyi ideig legyen érvényes – tehát hogy egy felhasználó menyi ideig maradjon remarketing listád tagja. Alapértelmezettként a Google ezt az időtartamot 30 napra állítja be, azonban érdemes inkább a vásárlói vagy leadgenerációs ciklushoz igazítani a napok számát.

 

Például ha márkaismertségedet szeretnéd növelni, akkor érdemes hosszabb időtartamot megadni. Amennyiben webáruházad kínálatát reklámozod, vagy leadeket szeretnél szerezni, akkor célszerű 10-20%-kal hosszabb időtartamot állítanod átlagos vásárlói ciklusodnál, hogy azok is beleférjenek, akiknek valamivel több idő kell, hogy vásárlásra adják a fejüket.

 

Külön kategóriát képeznek azok a termékek és szolgáltatások, amelyekhez valamilyen időkorlát vagy szezonalitás kötődik – ilyenek például az átmeneti események, úgymint a sportmérkőzések, leárazások, vagy éppen a koncertjegyek. Ilyen esetekben értelemszerűen figyelembe kell venned az adott esemény dátumát. Tegyük fel például, hogy jegyeket értékesítesz egy közelgő koncertre, ami november 30-án kerül majd megrendezésre. Ha ma november 1 van, akkor a tagság időtartamát 29 napra érdemes állítani.

 

Ha nem vagy tisztában vásárlói ciklusoddal, akkor nem tudsz majd optimális tagsági időtartamokat állítani különböző kampányaidhoz. Ezekhez az adatokhoz analitikai eszközödben juthatsz hozzá. Amennyiben a Google Analyticset használod, navigálj a Konverziók > Többcsatornás útvonalak > Időeltolódás jelentésre.

 

2. Készíts több közönséget és remarketing listát az ügyfélutazás és a felhasználói műveletek és viselkedés alapján

Ehhez tisztában kell lenned a vásárlói utazás, a konverziós útvonal különböző lépéseivel illetve szakaszaival, ugyanis ezek alapján kell létrehoznod egyedi célközönség listáidat.

Érdemes készíteni egy, a konverziós útvonalat ábrázoló térképet, amin összegyűjtöd magadnak a következőket:

  • Az utazás mely lépéséről van szó
  • Hogyan követed nyomon azt a bizonyos lépést
  • A lista neve
  • Milyen módokon szeretnéd felhasználni az adott listát

 

A fenti koncertes példát továbbgondolva készíthetsz listát a fellépő(k)nek, vagy éppen a rendezvényhelyszínnek – a lényeg, hogy a szükséges információ az URL-en keresztül begyűjthető legyen. Ezek alapján például a következő listákról lehet szó:

  • Akik meglátogatták a webhelyet
  • Akik meglátogatták a koncert jegyvásárlás oldalát
  • Akik meglátogatták a koncert adatlapját
  • Akik kiválasztottak egy álló/ülőhelyet a koncertre
  • Akik jegyeket raktak a kosárba
  • Akik elkezdték kitölteni számlázási adataikat
  • Akik elvégezték a vásárlást
  • Akik regisztráltak

 

… és így tovább. Az ilyen konkrét webhelyen végzett műveletek alapján ezeket a felhasználókat könnyedén hozzárendelheted a konverziós útvonal különböző szakaszaihoz. Mindezek mellett elkezdhetsz gondolkodni azon is, hogy hogyan igazítsd kulcsszócélzásodat, a hirdetések megfogalmazását, a landing oldalt, vagy akár az ajánlattételi stratégiádat ahhoz mérten, hogy az adott felhasználó milyen műveletet végzett webhelyeden.

 

Ha nem vagy biztos benne, hogyan érhetnéd el hatékonyan a célközönségedet, és vehetnéd fel a versenyt a konkurenciával, vagy úgy érzed, nem elég erős az online kommunikációd, segítünk! Auditáljuk cégedet, és felállítjuk komplex, cégspecifikus online marketing stratégiádat! Vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva!

 

3. Igazítsd kommunikációdat a közönséglistához illetve a megcélzott kulcsszavakhoz

Miután sikerült felvázolnod a vásárlói utazást és hogy milyen közönséget rendelsz majd a különböző szakaszokhoz, a következő lépés eldönteni, hogy hogyan alkalmazd mindezt keresőstratégiád részeként.

 

Érdemes lenne a felhasználókhoz irányuló kommunikációt azokhoz a kulcsszavakhoz igazítani, amikre rákerestek, illetve ahhoz, hogy a vásárlói utazás mely lépésénél járnak épp? Valójában több elem is szóba jöhet:

  • A hirdetés szövege például módosítható különféle termékek és szolgáltatások szerint, ahogyan a felhasználó a vásárlói útvonalon lépked. A hirdetés szövegében helyezd el az árakat, a termékek elérhetőségét, a különleges ajánlatokat, és egyebeket a közönséglistád szerint.
  • Használj változókat, például úgy, hogy egy visszaszámlálót helyezel el hirdetésedben („Már csak X nap van hátra…”)
  • Próbáld árengedményekkel és egyéb ösztönzőkkel visszaédesgetni azokat a felhasználókat, akik termékeket helyeztek a bevásárlókosárba, de nem vásárolták meg őket.

 

Mindez már attól függ, hogy hogyan szeretnéd hasznosítani az adott listát. Mindemellett gondolj bele, hogy hogyan használhatnád előnyödre a különféle hirdetésbővítményeket, például arra, hogy hová irányítsd az érdeklődőket webhelyeden.

 

4. Gondolkodj el landing oldalaidon és konverziós arányod optimalizálásán

Gondolj bele abba, hogy webhelyed mely oldalaira irányítanád a felhasználókat az alapján, hogy a vásárlói utazás mely lépésénél járnak éppen. Hogyan tehetnéd tökéletessé landing oldalad tartalmát, felépítését, hangulatát és felhívását annak a bizonyos felhasználónak?

 

Az opciók száma nagy, de az A/B tesztek segíthetnek egyszerre két verziót is kipróbálni egy adott landing oldal elemből, hogy ellenőrizhesd, melyik konvertál jobban. Az efféle összehasonlító tesztelést persze a hirdetés különböző elemeire is érdemes alkalmazni, persze egyszerre mindig csak egyre.

 

5. Módosítsd ajánlattételi stratégiádat a közönség alapján

Az ajánlattétel-optimalizálási stratégia közönséghez való kötését sokan hanyagolják el. Mivel közönséglistádat a hirdetéscsoportok szintjén és kampányszinten is beállíthatod, ez azt jelenti, hogy az ajánlattétel-optimalizálási stratégiádat is módosíthatod. Ha egy igazán jó remarketing tölcsért szeretnél kialakítani, mindent az adatokra kell alapoznod, és értelmezned kell a vásárlók szándékát illetve viselkedését, hogy ehhez igazíthasd kampányaidat is.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok