YouTube kampány - 5 nagyon ütős YouTube kampány, amikből ihletet meríthetsz

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

5 végtelenül kreatív YouTube kampány, amik átütő sikereket értek el

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Ahogy a YouTube egyre nagyobb népszerűségre tett szert, a marketing szakértők is hamar felismerték a benne rejlő hirdetési lehetőségeket. Nem, itt nem a videókat megszakító, beillesztett hirdetésekről van szó, és még csak nem is a TV-s reklámok stílusát idéző videókról.

 

A mai felhasználók olyan tartalmakat szeretnének látni, amelyekkel valamilyen módon azonosulhatnak, és talán senkit nem lep meg, hogy az ilyen jellegű reklámok teljesítenek a legjobban a YouTube-on is. A márkák éppen ezért egyre gyakrabban állnak össze videós influencerekkel, vagy készítik el saját, kreatív kampányaikat a platformra, hogy sokkal személyesebb üzenetet prezentálhassanak közönségeiknek. A következőkben az ilyen kreatív YouTube reklámokból válogattunk össze egy csokorral, hogy láthasd, hogy is néz ki egy sikeres kampányvideó, és némi ihletet meríthess belőlük!

Nike: Margot Vs Lily

Hogy nőknek szóló termékeit népszerűsítse, a Nike egy rövid videókból álló sorozatot készített, amelyben két nővér egy különös fogadást köt egymással. A videók erősen sportorientáltak, és rendszeresen jelennek meg benne a Nike termékei. Ami azonban a legfontosabb, hogy a videókat egy központi történetszál köti össze, amit a márka egy nyolcrészes sorozatban mesél el.

 

A Nike valamiért már törölte a videókat a platformról, ezért egy másik felhasználó videóját vagyunk kénytelenek linkelni: Kattints ide!

 

A Nike többmilliós nézettséget gyűjtött össze a videókkal, de ahogy azt Kerri Hoyt-Pack, a Nike Women alelnöke nyilatkozta: „a megjelenítések és elérések ideje lejárt. Számunkra minden a kapcsolatokról, és e kapcsolatok minőségéről szól. Arról, hogy hogyan is zajlik a beszélgetés.”

 

„Jobban nem is örülhettünk volna, ahogy tavaly tavasszal és nyáron előálltunk ezzel. Tehát számunkra az igazi mutató a reakció, és hogy hogyan egyesíti mindez a világ sportolóit egy sokkal mélyebb szinten.”

 

Audible: Influencer kampány

A YouTube legnagyobb sztárjai olyan számokkal büszkélkednek, amelyekről sok kis- és középvállalkozás csak álmodozik. Itt nem csupán a követőbázis méretére, vagy a nézettségi mutatókra kell gondolni – az ilyen influencerek értéke a közönségükre gyakorolt befolyásukban rejlik. 10-ből 7 tizenéves állítja magáról, hogy könnyebben tud azonosulni egy YouTube sztárral, mint egy „hagyományos” hírességgel, a millenáris korosztály 40%-a pedig úgy érzi, hogy kedvenc YouTuberük jobban megérti őket, mint a barátaik.

 

Ezt az elképesztő befolyást igyekszik kihasználni egyre több márka. Ott van például az Amazonhoz tartozó Audible, a világ egyik vezető hangoskönyv-kiadója, amely néhány rendkívül befolyásos YouTube influencerrel (PewDiePie, Grace Helbig, Roman Atwood) karöltve indított kampányt a platformon.

 

Kattints ide a videóért!

 

2015 első felében a kampány több mint 83 milliós nézettséget termelt a YouTube-on. Az itt látható videósorozat (amiben feltűnik PewDiePie, a YouTube legnépszerűbb influencere) összesen több mint 20 milliós nézettségre tett szert.

 

PooPuirri: Hogyan kakilj

Amikor egy termék egy kínosabb témához kapcsolódik, akkor két választásod van: a visszafogott, óvatos diszkréció, vagy a „mindent bele, ha szólnia kell hát szóljon nagyot” hozzáállás, amit a PooPourri is választott.

 

A texasi cég olyan sprayek gyártásával foglalkozik, amelyek a kellemetlen fürdőszobai szagokat hivatottak semlegesíteni. „Hogyan kakilj” kampányuk e téma körül forog, és egyértelműen látszik belőle, hogy a márka még csak hallásból sem ismeri a „szégyenlősség” szót.

 

A kampányhoz humoros videósorozatot készítettek, amely „profi” tippeket kínál azoknak, akikre különböző kínos helyzetekben jön rá a szükség (például egy családi vacsora alkalmával). 

 

Kattints ide a videókért!

 

Egyik videójuk, a „Lányok nem kakilnak” több mint 40 milliós nézettséget szerzett a márkának. A figyelemreméltó számokat elnézve evidens, hogy a kellemetlen szagokat kiiktató termék gyártói legalább annyira kreatívak, mint amennyire innovatívak is.

 

Purina: Puppyhood

A legjobb reklámok azok, amelyek inkább egy történetnek érződnek, mint egy hirdetésnek. Remek péld erre a BuzzFeed és a Purina „Puppyhood” kampánya.

 

A sorozatban egy férfi és újonnan örökbefogadott kiskutyája hétköznapi kalandjait követhetjük végig. A videók imádnivalóak, vidámak, pozitív érzést váltanak ki a nézőből, és finoman azt sugallják, hogy a kiskutyák a legkiválóbb minőségű tápot érdemlik.

 

Kattints ide a videóért!

 

A sorozat első videóját több mint 15 millió alkalommal nézték meg, és több mint 250 ezer kedvelést kapott a YouTube-on. A kampány sikerét az alapozta meg, hogy a videók egyáltalán nem tűnnek reklámoknak, és csak nagyon enyhe, de egyértelmű termékmegjelenítést tartalmaznak.

 

Discovery Channel: 360°

A YouTube 2015 óta támogatja 360°- os videókat, ami új lehetőségeket adott a tartalomkészítők, és persze a marketingesek kezeibe. Számos márka alkalmazta azóta ezt a formátumot tartalomstratégiája részeként, de ha van egy, ami igazán egyedi megközelítéssel tette ezt, akkor az a Discovery Channel.

 

A világ egyik legismertebb TV-s vállalata 360-as videókkal töltötte tele legnépszerűbb műsoraik csatornáit. Ezek között voltak ijesztő, vagy éppen lélegzetelállító felvételek is (esetleg a kettő elegye), és tökéletesen adták át azokat az élményeket és mutatták be azokat érdekességeket, amiket a Discovery eddig csak hagyományos felvételekkel szemléltethetett.

 

Kattints ide a videóért!

 

A csatorna vérfagyasztóan szórakoztató 360-as hullámvasút videója több mint 50 milliós nézettségre tett szert. A Discovery sokáig ez első helyen szerepelt a YouTube „360 video” keresésének találati listáján.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!