YouTube kampány - 5 nagyon ütős YouTube kampány, amikből ihletet meríthetsz

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

5 végtelenül kreatív YouTube kampány, amik átütő sikereket értek el

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Ahogy a YouTube egyre nagyobb népszerűségre tett szert, a marketing szakértők is hamar felismerték a benne rejlő hirdetési lehetőségeket. Nem, itt nem a videókat megszakító, beillesztett hirdetésekről van szó, és még csak nem is a TV-s reklámok stílusát idéző videókról.

 

A mai felhasználók olyan tartalmakat szeretnének látni, amelyekkel valamilyen módon azonosulhatnak, és talán senkit nem lep meg, hogy az ilyen jellegű reklámok teljesítenek a legjobban a YouTube-on is. A márkák éppen ezért egyre gyakrabban állnak össze videós influencerekkel, vagy készítik el saját, kreatív kampányaikat a platformra, hogy sokkal személyesebb üzenetet prezentálhassanak közönségeiknek. A következőkben az ilyen kreatív YouTube reklámokból válogattunk össze egy csokorral, hogy láthasd, hogy is néz ki egy sikeres kampányvideó, és némi ihletet meríthess belőlük!

Nike: Margot Vs Lily

Hogy nőknek szóló termékeit népszerűsítse, a Nike egy rövid videókból álló sorozatot készített, amelyben két nővér egy különös fogadást köt egymással. A videók erősen sportorientáltak, és rendszeresen jelennek meg benne a Nike termékei. Ami azonban a legfontosabb, hogy a videókat egy központi történetszál köti össze, amit a márka egy nyolcrészes sorozatban mesél el.

 

A Nike valamiért már törölte a videókat a platformról, ezért egy másik felhasználó videóját vagyunk kénytelenek linkelni: Kattints ide!

 

A Nike többmilliós nézettséget gyűjtött össze a videókkal, de ahogy azt Kerri Hoyt-Pack, a Nike Women alelnöke nyilatkozta: „a megjelenítések és elérések ideje lejárt. Számunkra minden a kapcsolatokról, és e kapcsolatok minőségéről szól. Arról, hogy hogyan is zajlik a beszélgetés.”

 

„Jobban nem is örülhettünk volna, ahogy tavaly tavasszal és nyáron előálltunk ezzel. Tehát számunkra az igazi mutató a reakció, és hogy hogyan egyesíti mindez a világ sportolóit egy sokkal mélyebb szinten.”

 

Audible: Influencer kampány

A YouTube legnagyobb sztárjai olyan számokkal büszkélkednek, amelyekről sok kis- és középvállalkozás csak álmodozik. Itt nem csupán a követőbázis méretére, vagy a nézettségi mutatókra kell gondolni – az ilyen influencerek értéke a közönségükre gyakorolt befolyásukban rejlik. 10-ből 7 tizenéves állítja magáról, hogy könnyebben tud azonosulni egy YouTube sztárral, mint egy „hagyományos” hírességgel, a millenáris korosztály 40%-a pedig úgy érzi, hogy kedvenc YouTuberük jobban megérti őket, mint a barátaik.

 

Ezt az elképesztő befolyást igyekszik kihasználni egyre több márka. Ott van például az Amazonhoz tartozó Audible, a világ egyik vezető hangoskönyv-kiadója, amely néhány rendkívül befolyásos YouTube influencerrel (PewDiePie, Grace Helbig, Roman Atwood) karöltve indított kampányt a platformon.

 

Kattints ide a videóért!

 

2015 első felében a kampány több mint 83 milliós nézettséget termelt a YouTube-on. Az itt látható videósorozat (amiben feltűnik PewDiePie, a YouTube legnépszerűbb influencere) összesen több mint 20 milliós nézettségre tett szert.

 

PooPuirri: Hogyan kakilj

Amikor egy termék egy kínosabb témához kapcsolódik, akkor két választásod van: a visszafogott, óvatos diszkréció, vagy a „mindent bele, ha szólnia kell hát szóljon nagyot” hozzáállás, amit a PooPourri is választott.

 

A texasi cég olyan sprayek gyártásával foglalkozik, amelyek a kellemetlen fürdőszobai szagokat hivatottak semlegesíteni. „Hogyan kakilj” kampányuk e téma körül forog, és egyértelműen látszik belőle, hogy a márka még csak hallásból sem ismeri a „szégyenlősség” szót.

 

A kampányhoz humoros videósorozatot készítettek, amely „profi” tippeket kínál azoknak, akikre különböző kínos helyzetekben jön rá a szükség (például egy családi vacsora alkalmával). 

 

Kattints ide a videókért!

 

Egyik videójuk, a „Lányok nem kakilnak” több mint 40 milliós nézettséget szerzett a márkának. A figyelemreméltó számokat elnézve evidens, hogy a kellemetlen szagokat kiiktató termék gyártói legalább annyira kreatívak, mint amennyire innovatívak is.

 

Purina: Puppyhood

A legjobb reklámok azok, amelyek inkább egy történetnek érződnek, mint egy hirdetésnek. Remek péld erre a BuzzFeed és a Purina „Puppyhood” kampánya.

 

A sorozatban egy férfi és újonnan örökbefogadott kiskutyája hétköznapi kalandjait követhetjük végig. A videók imádnivalóak, vidámak, pozitív érzést váltanak ki a nézőből, és finoman azt sugallják, hogy a kiskutyák a legkiválóbb minőségű tápot érdemlik.

 

Kattints ide a videóért!

 

A sorozat első videóját több mint 15 millió alkalommal nézték meg, és több mint 250 ezer kedvelést kapott a YouTube-on. A kampány sikerét az alapozta meg, hogy a videók egyáltalán nem tűnnek reklámoknak, és csak nagyon enyhe, de egyértelmű termékmegjelenítést tartalmaznak.

 

Discovery Channel: 360°

A YouTube 2015 óta támogatja 360°- os videókat, ami új lehetőségeket adott a tartalomkészítők, és persze a marketingesek kezeibe. Számos márka alkalmazta azóta ezt a formátumot tartalomstratégiája részeként, de ha van egy, ami igazán egyedi megközelítéssel tette ezt, akkor az a Discovery Channel.

 

A világ egyik legismertebb TV-s vállalata 360-as videókkal töltötte tele legnépszerűbb műsoraik csatornáit. Ezek között voltak ijesztő, vagy éppen lélegzetelállító felvételek is (esetleg a kettő elegye), és tökéletesen adták át azokat az élményeket és mutatták be azokat érdekességeket, amiket a Discovery eddig csak hagyományos felvételekkel szemléltethetett.

 

Kattints ide a videóért!

 

A csatorna vérfagyasztóan szórakoztató 360-as hullámvasút videója több mint 50 milliós nézettségre tett szert. A Discovery sokáig ez első helyen szerepelt a YouTube „360 video” keresésének találati listáján.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!