5 dolog az online marketingben, amiben változtatnod kellene!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

5 dolog, amit a marketingeseknek máshogy kellene csinálniuk 2019-ben

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

„Új év, új én” – hangzik el gyakran az ígéret az év elején. 2019 kétségtelenül elkezdődött ugyan, de még nem késő feladni azokat az elavult, vagy egyszerűen helytelen taktikákat, amikkel a marketingesen egészen idáig igyekeztek kitűnni a tömegből.

 

Habár az ég rengeteg izgalmas újdonságot ígér, érdemes néhány percet szánni rá, hogy összegezzük, miktől kell tartózkodnod marketingesként 2019-ben.
 

1. Ne A/B teszteld emailjeidet

Az emailek A/B tesztelése évek óta népszerű technika a digitális marketingesek között. Ez érthető, hiszen miért is törnéd a fejed azon, hogy melyik a jobb tartalom vagy tárgy, ha ezt a döntést a címzettek reakciói alapján is meghozhatod?

 

Nos, ez a technika sokáig valóban életképed volt, de ahogy a marketingeseknek egyre több dologra kell odafigyelniük, úgy egyre kevesebb idejük marad különböző email verziók tesztelgetésére. Érthető, hogy mindenki a lehető legjobb emailt szeretné megalkotni kampányához, de ha írnál két lehetséges tartalmat, akkor valóban olyan nehéz lenne eldönteni, hogy melyik lenne hatékonyabb? Ha pedig valóban nehéz a döntés, akkor nem lehet, hogy bármelyik opció megfelelő lenne?

 

Vedd figyelembe azt is, hogy egy hatékony email kampány során durván 3-6 alkalommal kell érintkezned egy címzettel, hogy a lehető legtöbbet hozd ki üzeneteidből. Ha van két, vagy akár három remeknek tűnő emailed, akkor lényegében mindegyiket felhasználhatod, ha egyébként is ennyiszer próbálsz kapcsolatba lépni a címzettekkel. Nem kell megijedni attól a 6 emailtől sem, hiszen nem egy hatékony elemet újrahasznosíthatsz korábbi kampányaidból – így az új kampányok összeállítása egyre egyszerűbbé válik majd.

 


2. Ne pazarold a figyelmedet felesleges mutatókra

Mindenki izgatottan vizsgálgatja az olyan mutatókat, mint például az emailek megnyitási arányát, de legyünk őszinték – sok érték önmagában semmit sem jelent. Tény, hogy egy nagyobb megnyitási arány arra utalhat, hogy sikerült csalogatóbb tárgyat megfogalmaznod emailjeidhez, de… ez lényegében ennyi is – még egyáltalán nem biztos, hogy az email el is érte a célját.

 

Itt az ideje, hogy drága idődet igazán fontos mutatók elemzésére használd fel – olyan adatokéra, amelyek közvetlenül hatnak céged teljesítményére. Ez természetesen cégenként változik, és függ a szektortól, a céloktól, és számos egyéb szemponttól is.

 

3. Ne pazarold legjobb tartalmaidat blogokra

A blogok nagyszerű eszközei a tartalommarketingnek, hiszen lehetővé teszik, hogy egy márka a keresőoptimalizálást is felhasználhassa a terjeszkedésre. Azonban ahogy a marketing technológiák folyamatosan fejlődnek, a minőségi, személyre szabott, jól konvertáló landing oldalak elkészítése is egyszerűbbé válik.

 

Nem szabad tehát kizárólag csak a blogokra támaszkodni csak azért, mert olcsóbbak, és könnyű elkészíteni egy-egy cikket rájuk. Némi extra erőfeszítéssel és időráfordítással ezek a tartalmak kiválóan konvertáló landing oldalak alapjait is képezhetik.

 

4. Ne hagyd figyelmen kívül az összegyűjtött adatokat

A technológia elérte azt a szintet, ami már lehetővé teszi a márkák számára, hogy minden kulcsfontosságú adathoz hozzájussanak, amikre kampányaikhoz szükségük lehet. Megfelelő automatizálás és egy jó CRM rendszer segítségével a marketingesek precízen beállíthatják, hogy az emberek mit és hogyan láthatnak a közösségi kampányokban, milyen email üzeneteket kapnak, és hogy milyen tartalmak jelennek meg nekik a webhelyeken.

 

Ez a technológia lényegében bárki számára elérhető, sokan mégis a régi „Tisztelt ” sablonokat használják, amik nem feltétlenül ösztönzik tettekre a célközönséget.

 

A fejlett adatrögzítési technológiák segítségével begyűjtött adatokat már automatikusan hozzá lehet adni a CRM-ekhez, ami egy minden korábbinál személyre szabottabb szegmentálást és tartalomkínálatot tesz lehetővé.

5. Ne építs falat az értékesítési és a marketingosztály közé

A marketinggel és az értékesítéssel foglalkozó csapatok között fontos különbséget tenni, de rengeteg cég két teljesen különálló egységként kezeli ezt a két osztályt. Sajnos ez megnehezíti, és sok esetben teljesen ellehetetleníti az előrehaladást.

 

Persze nem arról van szó, hogy a két csapatnak egy irodában kellene dolgoznia, viszont mindenképpen szükség van egy friss, átlátható, akadálymentes, és automatizált stratégiára az érdeklődők eszkalációjához. Például, ha a lehetséges ügyfelek aktivitásuk alapján kapnak egy pontszámot, akkor ez alapján a marketingesek tudni fogják, hogy mikor mely csatornán keresztül irányítsák tovább az érdeklődőket, illetve hogy melyik értékesítőhöz, hogy maximalizálják a konverziók esélyét.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!