5 dolog az online marketingben, amiben változtatnod kellene!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

5 dolog, amit a marketingeseknek máshogy kellene csinálniuk 2019-ben

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

„Új év, új én” – hangzik el gyakran az ígéret az év elején. 2019 kétségtelenül elkezdődött ugyan, de még nem késő feladni azokat az elavult, vagy egyszerűen helytelen taktikákat, amikkel a marketingesen egészen idáig igyekeztek kitűnni a tömegből.

 

Habár az ég rengeteg izgalmas újdonságot ígér, érdemes néhány percet szánni rá, hogy összegezzük, miktől kell tartózkodnod marketingesként 2019-ben.
 

1. Ne A/B teszteld emailjeidet

Az emailek A/B tesztelése évek óta népszerű technika a digitális marketingesek között. Ez érthető, hiszen miért is törnéd a fejed azon, hogy melyik a jobb tartalom vagy tárgy, ha ezt a döntést a címzettek reakciói alapján is meghozhatod?

 

Nos, ez a technika sokáig valóban életképed volt, de ahogy a marketingeseknek egyre több dologra kell odafigyelniük, úgy egyre kevesebb idejük marad különböző email verziók tesztelgetésére. Érthető, hogy mindenki a lehető legjobb emailt szeretné megalkotni kampányához, de ha írnál két lehetséges tartalmat, akkor valóban olyan nehéz lenne eldönteni, hogy melyik lenne hatékonyabb? Ha pedig valóban nehéz a döntés, akkor nem lehet, hogy bármelyik opció megfelelő lenne?

 

Vedd figyelembe azt is, hogy egy hatékony email kampány során durván 3-6 alkalommal kell érintkezned egy címzettel, hogy a lehető legtöbbet hozd ki üzeneteidből. Ha van két, vagy akár három remeknek tűnő emailed, akkor lényegében mindegyiket felhasználhatod, ha egyébként is ennyiszer próbálsz kapcsolatba lépni a címzettekkel. Nem kell megijedni attól a 6 emailtől sem, hiszen nem egy hatékony elemet újrahasznosíthatsz korábbi kampányaidból – így az új kampányok összeállítása egyre egyszerűbbé válik majd.

 


2. Ne pazarold a figyelmedet felesleges mutatókra

Mindenki izgatottan vizsgálgatja az olyan mutatókat, mint például az emailek megnyitási arányát, de legyünk őszinték – sok érték önmagában semmit sem jelent. Tény, hogy egy nagyobb megnyitási arány arra utalhat, hogy sikerült csalogatóbb tárgyat megfogalmaznod emailjeidhez, de… ez lényegében ennyi is – még egyáltalán nem biztos, hogy az email el is érte a célját.

 

Itt az ideje, hogy drága idődet igazán fontos mutatók elemzésére használd fel – olyan adatokéra, amelyek közvetlenül hatnak céged teljesítményére. Ez természetesen cégenként változik, és függ a szektortól, a céloktól, és számos egyéb szemponttól is.

 

3. Ne pazarold legjobb tartalmaidat blogokra

A blogok nagyszerű eszközei a tartalommarketingnek, hiszen lehetővé teszik, hogy egy márka a keresőoptimalizálást is felhasználhassa a terjeszkedésre. Azonban ahogy a marketing technológiák folyamatosan fejlődnek, a minőségi, személyre szabott, jól konvertáló landing oldalak elkészítése is egyszerűbbé válik.

 

Nem szabad tehát kizárólag csak a blogokra támaszkodni csak azért, mert olcsóbbak, és könnyű elkészíteni egy-egy cikket rájuk. Némi extra erőfeszítéssel és időráfordítással ezek a tartalmak kiválóan konvertáló landing oldalak alapjait is képezhetik.

 

4. Ne hagyd figyelmen kívül az összegyűjtött adatokat

A technológia elérte azt a szintet, ami már lehetővé teszi a márkák számára, hogy minden kulcsfontosságú adathoz hozzájussanak, amikre kampányaikhoz szükségük lehet. Megfelelő automatizálás és egy jó CRM rendszer segítségével a marketingesek precízen beállíthatják, hogy az emberek mit és hogyan láthatnak a közösségi kampányokban, milyen email üzeneteket kapnak, és hogy milyen tartalmak jelennek meg nekik a webhelyeken.

 

Ez a technológia lényegében bárki számára elérhető, sokan mégis a régi „Tisztelt ” sablonokat használják, amik nem feltétlenül ösztönzik tettekre a célközönséget.

 

A fejlett adatrögzítési technológiák segítségével begyűjtött adatokat már automatikusan hozzá lehet adni a CRM-ekhez, ami egy minden korábbinál személyre szabottabb szegmentálást és tartalomkínálatot tesz lehetővé.

5. Ne építs falat az értékesítési és a marketingosztály közé

A marketinggel és az értékesítéssel foglalkozó csapatok között fontos különbséget tenni, de rengeteg cég két teljesen különálló egységként kezeli ezt a két osztályt. Sajnos ez megnehezíti, és sok esetben teljesen ellehetetleníti az előrehaladást.

 

Persze nem arról van szó, hogy a két csapatnak egy irodában kellene dolgoznia, viszont mindenképpen szükség van egy friss, átlátható, akadálymentes, és automatizált stratégiára az érdeklődők eszkalációjához. Például, ha a lehetséges ügyfelek aktivitásuk alapján kapnak egy pontszámot, akkor ez alapján a marketingesek tudni fogják, hogy mikor mely csatornán keresztül irányítsák tovább az érdeklődőket, illetve hogy melyik értékesítőhöz, hogy maximalizálják a konverziók esélyét.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!