Legjobb Instagram kampányok - Íme a 10 legjobb Instagram poszt a legnagyobbaktól

Instagram kampány

10 sikeres Instagram trükk és kampány, amiből sokat tanulhatunk

czsofi Szerző:
czsofi

Több mint egymilliárd felhasználójával az Instagram bebizonyította, hogy valóban minden idők legnagyobb közösségi (és marketing) platformjainak egyike. A képmegosztó hálózat 2018-ban lépte át az áhított milliárdot, és felhasználószáma azóta is egyre csak növekszik.

Instagram kampány

Természetesen erre a jelenségre márkák ezrei is felfigyeltek, és a platform már évek óta igyekszik egyre több marketingeszközt biztosítani számukra, hogy minél többféleképpen érhessék el célközönségüket. De mégis hogy érdemes kihasználni azt a rengeteg lehetőséget? Néha a bőség valódi zavart kelt, és érdemes inkább szétnézni, hogy más nagy márkák hogyan hasznosították az Instagram különféle funkcióit. Cikkünkben tíz ilyen példát sorolunk fel, amelyekből biztosan te is sokat tanulhatsz majd!

 

 1. Disney

Amikor 2016-ban megjelent a Zsivány Egyes – Egy Star Wars-történet, a Disney ezzel a képpel vezette fel a film decemberi premierjét.

 

 

A kép a filmben megjelenő színészeket ábrázolja – láthatjuk többek között Felicity Jonest és Mads Mikkelsent is – meglehetősen sok csillagot sikerült egyetlen fotóba sűríteni, ami már önmagában garantálja az érdeklődést. Tovább fokozza a hatást, hogy a háttérben rohamosztagosok és más beöltözött karakterek is láthatók, mintha csak valahol a film díszletében készült volna a kép. A Disney megjelölte a @StarWars fiókot is, és persze a #RogueOne hashtag is megjelenik a mellékelt feliratban, ami biztosítja, hogy minél több rajongóhoz eljusson a kép. Mindemellett felhívják a közönség figyelmét, hogy az Instagram és a Snapchat történetekben további tartalmakra számíthatnak.

 

2. Tesla

A Tesla e bejegyzése valójában egy rövid előnézet egy olyan tartalomból, amelyet a cég saját webhelyén láthatnak az érdeklődők. Egy rövid klippről van szó, amit egy hosszabb videóból vágtak ki, majd töltöttek fel az Instagramra. A videó éppen eleget árul el arról, hogy miről is szól a tartalom, és ezzel segít érdeklődést kelteni az iránt.

 

 

A #TeslaStories („Tesla történetek”) hashtag használatával egyrészt összekötik összefüggő bejegyzéseiket, másrészt arra ösztönzik a felhasználókat, hogy ők maguk is osszák meg saját, márkához kapcsolódó történeteiket. Mindemellett az Instagram remek eszköz arra, hogy forgalmat mozgass egy blogra vagy más tartalomplatformra. Ráadásul egy rövid videó valamivel több információt képes közölni, mint egy kép, de mindenképpen írd le a szükséges tudnivalókat a mellékelt szöveges mezőbe is, hogy a felhasználók pontosan tudják mi a dolguk – ez esetben, hogy kövessék a Tesla bio mezőjében elhelyezett hivatkozását.

 

3. Amazon

Habár az Amazon Instagram bejegyzése éppen egy újraosztás (vagy „regram”, ha úgy tetszik), az ilyen gesztusokkal azt bizonyíthatod, hogy a márkád odafigyel közönségedre, és hogy aktívan igyekszik kapcsolatba lépni az olyan tartalmakkal, amelyekben megjelölik. Az Amazonnak külön hashtagje is van (#PrimePet) az olyan márkával kapcsolatos tartalmakhoz, amelyekben házi kedvencek is feltűnnek.

 

 

Az elmaradhatatlan #caturday („macska szombat”) és #boop hashtagek is megjelennek a bejegyzésben, megcélozva ezzel a macskák és a kisállatok kedvelőit. Természetesen a márkaépítés sem marad el, hiszen tisztán látható az Amazon Prime logója a dobozon. Az egész összkép az Amazon, mint márka játékos személyiségéről ad tanúbizonyságot. Tanulság: figyelj oda, hogy ne szóljon minden bejegyzésed saját termékeidről. Nézz szét a különböző közösségi platformokon, és vedd fel a kapcsolatot azokkal a felhasználókkal, akik érdeklődést mutatnak márkád iránt. Ezzel nem csak a márkahűséget erősítheted meg, hanem rengeteg új ingyenes tartalomra is szert tehetsz.

 

4. Adidas Originals

Az Adidas tudja, hogy hogyan vezesse fel termékeit, és erre ez a bejegyzés is remek bizonyítékul szolgál. A kreatív képen a márka akkoriban újnak számító (másnap megjelenő) Yeezy Boost 350 V2 sportcipője látható stílusos ábrázolással, illetve a termék doboza is megjelenik. Habár kétségtelenül ezek a kép főszereplői, láthatjuk a termék megjelenésének dátumát, illetve a cipők saját landing oldalának rövid, könnyedén bepötyöghető hivatkozását is.

 

 

Igyekezz te is alkalmazni ezeket a praktikákat, amikor egy új terméket szeretnél népszerűsíteni a Facebookon vagy éppen az Instagramon: kezdj el már napokkal az előtt képeket posztolni a termékről, mielőtt a boltokba kerülne, és ossz meg ezeken információkat arról, hogy mennyibe kerül majd, illetve hogy hol juthatnak hozzá legkényelmesebben az érdeklődők.

 

5. GoPro

A buzgó marketingesek nagy figyelmet fordítanak rá, hogy időben felkészüljenek a karácsonyi zsongásra. Lássunk tehát egy olyan bejegyzést, ami pontosan ezt oldja meg, méghozzá zseniálisan.

 

 

A GoPro egy olyan sportos influencerrel állt össze (a vízisíelő Travis Fisherrel), akinek rajongói értelemszerűen a GoPro ideális célközönségéhez tartoznak. Ez már önmagában egy jó pont a GoPrónak, az azonban már csak hab a tortán, hogy Fisher télapónak öltözve mutatta be követőinek az akkoriban még újnak számító Hero 5-ös modellt, miközben éppen a hullámokat hasította.

 

Míg a kép a figyelem felkeltéséért felel, lényeg a mellékelt leírásban olvasható. A GoPro ezzel a bejegyzéssel egy képfelirat-versenyt hirdet, ami egyrészt nagyon szórakoztató lehet, rengeteg aktivitást termel, és tökéletesen alkalmazkodik a platform adottságaihoz. A nyeremény természetesen egy új GoPro kamera volt, és az a szerencsés nyertes kaphatta meg, akinek a hozzászólása a legtöbb kedvelést kapott (akkoriban már lehetett kedvelni a hozzászólásokat a platformon).

 

Az efféle versenyek nem csak azért hatékonyak az Instagramon, mert rengeteg aktivitást termelnek, hanem azért is, mert növelik az esélyét, hogy minél többen osztják majd meg a képet ismerőseikkel, hogy kedveléseket kérjenek hozzászólásukra. Persze nem szabad csupán egyetlen versenytípusnál leragadni – érdemes felfedezni minél több formátumot, hogy kideríts, melyekre reagálnak a legjobban követőid, és persze hogy ne laposodjanak el a tartalmak!

 

6. BMW

Habár nem egy konkrét kampányról van szó, a bejegyzés maga nagyon ötletes húzás a BMW-től. A képen a BMW a THANK YOU, vagyis „köszönjük” feliratot rakta ki különböző autóalkatrészekből és részletekből, megköszönve ezzel rajongóinak, hogy sikerült tízmillió követőt szerezniük az Instagramon.

 

 

Ne feledkezz meg róla, hogy közösségi médiás sikereid csak részben szólnak rólad, hiszen a közönséged az, aki segít egyre nagyobbá és nagyobbá válnod – nélkülük sok márka sehol sem lenne. Na persze a BMW-nek nem az Instagram követők számán múlik a sikere, de mindenképpen nemes gesztus tőlük, hogy köszönetet mondanak rajongóiknak. Tégy te is így!

 

7. YouTube

A YouTube egy rettenetesen egyszerű, mégis nagyon kreatív és hatásos kampánnyal állt elő, ami a #GuessThatVideo („találd ki a videót”) nevet kapta. A kampány rövid Instagram videókból állt, amelyekben hangulatjelekkel ábrázolták a YouTube-ra feltöltött legnépszerűbb videókat, a felhasználók pedig kitalálhatták, hogy éppen melyikről van szó.

 

 

A kampány célja a márkaépítés volt. A YouTube ezzel akarta megerősíteni az emberek tudatában, hogy ő az uralkodó online videós platform, ahol az internet legtöbb virális tartalmát láthatják a felhasználók. A követőknek feltett kérdések remek módja annak, hogy rengeteg aktivitást generálj bejegyzéseiddel, és egyszerre azt is bizonyítja a felhasználóknak, hogy márkád odafigyel arra, amit az emberek mondanak.

 

8. Vans & Nintendo

Nem ritka, hogy két márka együttes erővel próbál érvényesülni, hiszen az ilyen összefogások általában olyan cégek között jönnek létre, amelyek tökéletesen kiegészítik egymást, és verseny nélkül tehetnek szert egymás közönségére. Arra viszont senki nem gondolna, hogy két olyannyira különböző márka közös kampánya is lehet sikeres, mint a Vansé és a Nintendóé.

 

 

A kampány részeként a Vans egy videót töltött fel YouTube fiókjára, amiben a Mario jellegzetes grafikájában jelent meg egyik lábbelijük, ami a két márka együttműködésének kreatív szimbólumaként szolgált. Kreatív és egyedi jellege miatt a bejegyzés úgy helyezi a középpontba a terméket, hogy nem viszi túlzása annak promócióját. A videó persze a Nintendo Instagram fiókjára is felkerült, és a két márka természetesen egymást jelölte meg a mellékelt feliratban. Természetesen releváns hashtag is készült a kampányhoz, és még egy könnyedén megjegyezhető hivatkozás is került a leírásba a kampány landing oldalához.

 

Persze nem muszáj minden termék bejelentéséhez partnerkapcsolatba lépni egy másik márkával, de ez a marketingfogás jól szemlélteti, hogy miért érdemes friss kreatív módszereket választani kínálatod prezentálására. Lehet ez egy sejtető videó, vagy akár egy jellegzetes stílusban elkészült illusztráció is. A lényeg, hogy ne tűnjön túlságosan reklámszerűnek!

 

9. Play Station

A No Man’s Sky című videojáték kiadása előtt a PlayStation egy nagyon kreatív képet osztott meg Instagram profilján. A kép egy sokak számára ismerős felhasználói felületet ábrázolt (az iPhone telefonok időjárás alkalmazásáét), ami éppen azt mutatta, hogy hogyan is nézne ki egy előrejelzés a játék egyik bolygóján.

 

 

Egyedisége miatt a kampány rengeteg humoros hozzászólást generált a játékra várakozó felhasználóktól, ami persze óriási aktivitást jelentette a platform algoritmusa szemében. A kreatív kép egyszerre ábrázolta a játék várható stílusát illetve azokat a viszontagságokat, amikre a játékosoknak fel kellett készülniük a különböző planétákon.

 

Gondolj bele, hogy hogyan hívhatod fel követőid figyelmét egy új termékre vagy szolgáltatásra valami olyasmivel, ami ismerős számukra. Ez segít megragadni a figyelmüket, és aktivitásra (hozzászólás, kedvelés, stb.) ösztönözni őket.

 

10. Red Bull

Az elmúlt évek során nem egy új film került a mozikba a Csillagok Háborúja univerzumából, és ezek sikereit (vagy legalább is a bemutatásuk előtt keltett izgatott várakozást) számos márka is igyekezett meglovagolni. Így tett például a Red Bull is, ami fogott valamit, ami népszerű a nyilvánosság számára (Csillagok Háborúja) és kombinálta azt saját márkájával, ami ez esetben a filmekhez igencsak passzoló vívás volt. Az eredmény? Egy vizuális, szórakoztató, pörgős kampányvideó.

 

 

Habár nem derült ki, hogy a két márka közvetlen marketingkapcsolatban álltak volna egymással akkoriban, mint már említettük, az efféle összefogások nem ritkák. De számít ez? Nos, nem annyira, mint az a temérdek hozzászólás, a több százezres nézettség, és az elképesztő aktivitás, amit a videó szerzett a Red Bull számára. Egy remek példa arra, hogy miért érdemes tisztában lenni az aktualitásokkal, és kihasználni az éppen felkapott témákat.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok