YouTube marketing - Több követő a YouTubeon

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Egy YouTube csatorna felfuttatása, avagy hogyan szerezz több feliratkozót - 2. rész

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Korábban egy igen részletes bejegyzésben adtunk tippeket a YouTube csatornád felfuttatásához, követőid számának növeléséhez. Előző írásunkat, első 10 tippünket IDE kattintva megtalálod. Most segítünk bebiztosítani magad a videómegosztó felület folyamatosan változó világában.

11. Próbáld ki a YouTube élő közvetítéseket

Az élő közvetítésekkel rengeteg értékes tartalmat kínálhatsz fel az érdeklődőknek anélkül, hogy a vágással kellene foglalkoznod. Tény, hogy az „élőzés” egy teljesen más formátum a szerkesztett videókhoz képest, és rengeteg előkészületet igényel (ráadásul minden „élesben” megy), de ha belejössz, sokkal több videótartalmat leszel képes szolgáltatni nézőidnek egységnyi idő alatt.

 

Az élő videózás nagyon népszerűvé vált az elmúlt években, és több közösségi oldalon is a legnépszerűbb tartalomtípusok között áll – ennek köszönhetően átlagosan meglehetősen hosszú megtekintési időknek örvendenek az ilyen közvetítések, persze csak ha minél tovább képes vagy megtartani a nézők érdeklődését.

 

Érdemes előre „beharangozni” a közelgő közvetítések időpontjait, hogy az érdeklődők felkészülve várhassák azokat.

 

12. Használj háromféle videót tartalomarzenálodban

Készíts olyan videókat, amelyek e három kategória valamelyikébe tartoznak:

  • Segítik a csatorna köré épülő közösséget
  • Oszthatók
  • Jól teljesítenek a keresésben

 

Helyezd el ezeket a videókat tartalomnaptáradban különböző gyakoriságokkal (a segítőkész videókból ajánlott a leggyakrabban feltölteni). Nézzük meg őket közelebbről is.

 

A közösségépítő videók célja egy szorosabb kapcsolat kiépítése követőiddel. Az ilyen videókban személyes történeteket oszthatsz meg, kérdésekre válaszolhatsz, vagy olyan projekteket is dokumentálhatsz, amikhez a videókon keresztül kéred a közönség segítségét és részvételét. Az élő videók szintén ebbe a kategóriába tartoznak. Habár érdemes minden videód hozzászólás-részlegében aktívnak lenni, különösen ezeknél a videóknál fontos, hogy az emberek lássák, hogy odafigyelsz visszajelzéseikre.

 

Az osztható videók célja, hogy minél több helyre eljussanak. Az ilyen videók általában egy témára, például egy ünnepre vagy eseményre koncentrálnak. Minél több munkát fektetsz ezekbe a videókba, annál jobb esélyed van rá, hogy az emberek megosztják majd őket, és hogy nagyobb médiaportálokra is eljutnak majd.

 

A kereshető videók általában olyan tartalmakat mutatnak be, mint útmutatók, „csináld magad” projektek, tanácsadás, problémamegoldás, stb. Ezek az igazán hasznos tartalmak, amikre az embereknek szükségük van. Válassz olyan címet és leírást nekik, amik segítenek, hogy könnyebben rátalálhassanak az érdeklődők a keresőben, és felfedezhessék csatornádat.


13. Készíts sorozatokat

A maratoni videózásról előző cikkünkben már szót ejtettünk – minél több videót tekintenek meg egymás után nézőid, a YouTube algoritmus annál jobbra értékeli majd tartalmaidat. Ha szeretnéd ilyen jellegű láncvideózásra ösztönözni nézőidet, akkor egyszerűvé kell tenned számukra ezt az élményt.

 

Ezt legegyszerűbben videósorozatokkal teheted meg, amelyeket lejátszási listákba rendezhetsz. Az ilyen listák egy egy kattintásos videóélményt kínálnak nézőidnek – már csak egy sorozat kell, amivel feltöltheted őket.

 

Sorozatokat olyan tartalmakról érdemes készíteni, amelyek korábban jól teljesítettek csatornádon. Lehet, hogy a nézők nagyra értékelték az egyik videódat, amiben gyakran ismételt kérdésekre adsz választ szakterületedről, vagy lehet, hogy éppen hétköznapi vlogjaid iránt rajonganak. A videóstatisztikák segítenek azonosítani a legjobb tartalmaidat, hogy tudd, miből érdemes sorozatot készíteni.

 

Nem árt, ha minden sorozatnak sajátos indexképet is készítesz, például az „egyező stílus, eltérő színséma” módszerrel, amire szintén előző cikkünkben az indexképeknél kitértünk.

 

Miután elkészült sorozatod lejátszási listája, az Alkotói stúdió Videókezelőjében, a Lejátszási listák fülön keresd meg, majd módosítsd beállításait, hogy hivatalos sorozatként kezelje a YouTube. Érdemes megjegyezni, hogy egy videó bármennyi sima lejátszási listában szerepelhet, de egyszerre csak egy sorozat jellegű lejátszási listának lehet a része.

 

14. Dolgozz együtt más YouTuberekkel

A közös videók segítségével egy sokkal nagyobb közönséggel ismertetheted meg csatornádat. Mivel bizonyára olyan más YouTube személyiségekkel dolgoznál együtt, akik hasonló témákat dolgoznak fel, ezért minden bizonnyal az ő nézőik is érdeklődnek majd tartalmaid iránt.

 

A YouTube valójában egy közösségi platform – egész pontosan egy közösségi videómegosztó platform. A legnépszerűbb YouTube személyiségek gyakran mások segítségével szereztek rengeteg új feliratkozót, és jutottak el új közönségek elé.

 

Akár te jelensz meg egy másik személy videójában, akár fordítva, a videó hivatkozása minden résztvevő közösségi hálóira felkerül majd (Facebook, Twitter, stb.), így garantáltan többek elé juthat el neved.

 

A lényeg, hogy olyan csatornákkal dolgozz együtt, amelyek témakörei relevánsak számodra, és ahol a közös tartalmak iránt mind saját, mind a másik csatorna nézői érdeklődnének majd. Természetesen egyszerre akár több csatornával is dolgozhatsz együtt, akár közös, nagyobb videókon vagy videósorozatokon.

 

15. Optimalizáld közös videóid leírását

A közös videók célja (a remek tartalom szolgáltatásán kívül), hogy videóidra partnereid nézői is rátaláljanak. Ezért fontos, hogy a videók leírásában, címében, és címkéiben is szerepeljenek partnereid nevei. Így ha az ő közönségük rákeres a nevükre, a te videód is megjelenik majd a találatok között. A záróképernyőn is illik elhelyezni a többi résztvevő csatornájának hivatkozását.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!