YouTube marketing - Több követő a YouTubeon

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Egy YouTube csatorna felfuttatása, avagy hogyan szerezz több feliratkozót - 2. rész

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Korábban egy igen részletes bejegyzésben adtunk tippeket a YouTube csatornád felfuttatásához, követőid számának növeléséhez. Előző írásunkat, első 10 tippünket IDE kattintva megtalálod. Most segítünk bebiztosítani magad a videómegosztó felület folyamatosan változó világában.

11. Próbáld ki a YouTube élő közvetítéseket

Az élő közvetítésekkel rengeteg értékes tartalmat kínálhatsz fel az érdeklődőknek anélkül, hogy a vágással kellene foglalkoznod. Tény, hogy az „élőzés” egy teljesen más formátum a szerkesztett videókhoz képest, és rengeteg előkészületet igényel (ráadásul minden „élesben” megy), de ha belejössz, sokkal több videótartalmat leszel képes szolgáltatni nézőidnek egységnyi idő alatt.

 

Az élő videózás nagyon népszerűvé vált az elmúlt években, és több közösségi oldalon is a legnépszerűbb tartalomtípusok között áll – ennek köszönhetően átlagosan meglehetősen hosszú megtekintési időknek örvendenek az ilyen közvetítések, persze csak ha minél tovább képes vagy megtartani a nézők érdeklődését.

 

Érdemes előre „beharangozni” a közelgő közvetítések időpontjait, hogy az érdeklődők felkészülve várhassák azokat.

 

12. Használj háromféle videót tartalomarzenálodban

Készíts olyan videókat, amelyek e három kategória valamelyikébe tartoznak:

  • Segítik a csatorna köré épülő közösséget
  • Oszthatók
  • Jól teljesítenek a keresésben

 

Helyezd el ezeket a videókat tartalomnaptáradban különböző gyakoriságokkal (a segítőkész videókból ajánlott a leggyakrabban feltölteni). Nézzük meg őket közelebbről is.

 

A közösségépítő videók célja egy szorosabb kapcsolat kiépítése követőiddel. Az ilyen videókban személyes történeteket oszthatsz meg, kérdésekre válaszolhatsz, vagy olyan projekteket is dokumentálhatsz, amikhez a videókon keresztül kéred a közönség segítségét és részvételét. Az élő videók szintén ebbe a kategóriába tartoznak. Habár érdemes minden videód hozzászólás-részlegében aktívnak lenni, különösen ezeknél a videóknál fontos, hogy az emberek lássák, hogy odafigyelsz visszajelzéseikre.

 

Az osztható videók célja, hogy minél több helyre eljussanak. Az ilyen videók általában egy témára, például egy ünnepre vagy eseményre koncentrálnak. Minél több munkát fektetsz ezekbe a videókba, annál jobb esélyed van rá, hogy az emberek megosztják majd őket, és hogy nagyobb médiaportálokra is eljutnak majd.

 

A kereshető videók általában olyan tartalmakat mutatnak be, mint útmutatók, „csináld magad” projektek, tanácsadás, problémamegoldás, stb. Ezek az igazán hasznos tartalmak, amikre az embereknek szükségük van. Válassz olyan címet és leírást nekik, amik segítenek, hogy könnyebben rátalálhassanak az érdeklődők a keresőben, és felfedezhessék csatornádat.


13. Készíts sorozatokat

A maratoni videózásról előző cikkünkben már szót ejtettünk – minél több videót tekintenek meg egymás után nézőid, a YouTube algoritmus annál jobbra értékeli majd tartalmaidat. Ha szeretnéd ilyen jellegű láncvideózásra ösztönözni nézőidet, akkor egyszerűvé kell tenned számukra ezt az élményt.

 

Ezt legegyszerűbben videósorozatokkal teheted meg, amelyeket lejátszási listákba rendezhetsz. Az ilyen listák egy egy kattintásos videóélményt kínálnak nézőidnek – már csak egy sorozat kell, amivel feltöltheted őket.

 

Sorozatokat olyan tartalmakról érdemes készíteni, amelyek korábban jól teljesítettek csatornádon. Lehet, hogy a nézők nagyra értékelték az egyik videódat, amiben gyakran ismételt kérdésekre adsz választ szakterületedről, vagy lehet, hogy éppen hétköznapi vlogjaid iránt rajonganak. A videóstatisztikák segítenek azonosítani a legjobb tartalmaidat, hogy tudd, miből érdemes sorozatot készíteni.

 

Nem árt, ha minden sorozatnak sajátos indexképet is készítesz, például az „egyező stílus, eltérő színséma” módszerrel, amire szintén előző cikkünkben az indexképeknél kitértünk.

 

Miután elkészült sorozatod lejátszási listája, az Alkotói stúdió Videókezelőjében, a Lejátszási listák fülön keresd meg, majd módosítsd beállításait, hogy hivatalos sorozatként kezelje a YouTube. Érdemes megjegyezni, hogy egy videó bármennyi sima lejátszási listában szerepelhet, de egyszerre csak egy sorozat jellegű lejátszási listának lehet a része.

 

14. Dolgozz együtt más YouTuberekkel

A közös videók segítségével egy sokkal nagyobb közönséggel ismertetheted meg csatornádat. Mivel bizonyára olyan más YouTube személyiségekkel dolgoznál együtt, akik hasonló témákat dolgoznak fel, ezért minden bizonnyal az ő nézőik is érdeklődnek majd tartalmaid iránt.

 

A YouTube valójában egy közösségi platform – egész pontosan egy közösségi videómegosztó platform. A legnépszerűbb YouTube személyiségek gyakran mások segítségével szereztek rengeteg új feliratkozót, és jutottak el új közönségek elé.

 

Akár te jelensz meg egy másik személy videójában, akár fordítva, a videó hivatkozása minden résztvevő közösségi hálóira felkerül majd (Facebook, Twitter, stb.), így garantáltan többek elé juthat el neved.

 

A lényeg, hogy olyan csatornákkal dolgozz együtt, amelyek témakörei relevánsak számodra, és ahol a közös tartalmak iránt mind saját, mind a másik csatorna nézői érdeklődnének majd. Természetesen egyszerre akár több csatornával is dolgozhatsz együtt, akár közös, nagyobb videókon vagy videósorozatokon.

 

15. Optimalizáld közös videóid leírását

A közös videók célja (a remek tartalom szolgáltatásán kívül), hogy videóidra partnereid nézői is rátaláljanak. Ezért fontos, hogy a videók leírásában, címében, és címkéiben is szerepeljenek partnereid nevei. Így ha az ő közönségük rákeres a nevükre, a te videód is megjelenik majd a találatok között. A záróképernyőn is illik elhelyezni a többi résztvevő csatornájának hivatkozását.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!