Így tarthatod látogatóid minél tovább weboldaladon, növelve ezzel az oldalon töltött időt!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így tarthatod hosszabb ideig webhelyeden látogatóidat!

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Ahogy az emberek figyelme egyre rövidebbé válik, úgy egyre nagyobb kihívást jelent a webmesterek számára webhelyeik látogatónak megtartása.

Számos okból előnyös, ha egy látogató hosszabb időt tölt webhelyed egy-egy oldalán. Például logikus, hogy minél több ideig böngészi az adott tartalmat, annál valószínűbb, hogy megtalálta ott, amit keresett, és most részletesebben is beleolvas a dolgokba. Ha valaki idő előtt elhagyja az oldalt, akkor valószínűleg nem találta meg, amit keresett. Éppen ezért fontos, hogy az alábbi alapvető tippek segítségével minél tovább az oldaladon tartsd célközönséged!

Persze nem csak a konverziók szempontjából fontos az oldalon töltött idő, arra a Google is odafigyel. Pontosabban a RankBrain algoritmus, ami ilyen felhasználói „visszajelzések” alapján módosítja a különböző tartalmak rangsorolását. Habár a RankBrain több szempontot is vizsgál, az egyik az oldalon töltött idő. Minél több látogató több sok időt egy oldalon, annál jobbnak tekinti majd a Google (egy adott kulcsszóra), és annál feljebb emeli a rangsorolásban – mindennek persze a negatív oldala is érvényes.

 

Ha szeretnéd megtudni, hogy látogatóid átlagosan mennyi időt töltenek webhelyeden, akkor azt a Google Analytics Közönség > Áttekintés jelentésében teheted a Munkamenet átlagos hossza mezőben.

 

Hogy itt milyen időtartamnak kellene szerepelnie, az sok mindentől függ, első sorban attól, hogy mit kínálsz webhelyeden. Egy hosszabb cikk, vagy más szöveges tartalom esetén a hosszabb időtartam jó jel, hiszen ez azt jelenti, hogy az emberek időt szánnak annak olvasgatására. Ha a hosszú tartalom ellenére az átlag idő túl rövidnek tűnik, akkor az oldallal (vagy annak tartalmával) valami nincs rendben.

 

Érdemes tehát ellenőrizned ezt az értéket különböző oldalaid esetén, és biztosítani, hogy minden lényeges tartalmad elegendő ideig tartsa meg látogatóid figyelmét. Lássuk, hogy mit tehetsz ennek érdekében!

 


1. Gondoskodj az igényes designról – egy szebb, felhasználóbarátabb honlapon jóval többet időznek a felhasználók!

Az emberek vizuális lények, és ha nem tetszik nekik, amit egy oldalra érve látnak, akkor gyakran el sem jutnak a tartalom olvasásáig. Durván 1 másodperce van a designnak megnyernie a látogatókat, különben jöhet a könnyes, és hihetetlenül gyors búcsú.

 

Fontos, hogy az oldal designja, tehát kialakítása, kinézete igényes és letisztult legyen, hogy az embereknek ne kelljen még az után is keresgélniük a tartalmat, hogy megérkeztek.

 

A tartalom legfontosabb, vagy legfigyelemfelkeltőbb része rögtön meg kell, hogy jelenjen a „hajtás” felett. Egy webhely „hajtása” feletti rész arra a részre utal, amit a látogatók anélkül láthatnak, hogy lejjebb görgetnének az oldalon – tehát a tartalom legfelső része.

 

Az akadálymentes, célravezető és felesleges elemeket mellőző oldalak sokkal vonzóbbak a látogatók számára, mint azok, ahol rengeteg egyéb dolog elvonhatja a figyelmüket, vagy tántoríthatja el őket az oldalról.

 

2. Figyelj oda tartalmaid olvashatóságára

Ezen nincs mit ragozni – biztosítsd, hogy oldalait tartalmai könnyedén olvashatók legyenek.

•    Kerüld az olyan színkombinációkat (háttér + szöveg) amik fárasztóak a szemnek.
•    Ügyelj a betűméretre – ha túl nagy, akkor túl sokat kell görgetni, és kevés tartalom fér az előbb említett hajtás fölé. Ha túl kicsi, akkor nehezebben lesz olvasható.
•    Hosszabb szöveges tartalmaidat foglald rövidebb bekezdésekbe, és használj alcímeket, hogy átláthatóbbá váljon a szöveg. Az ilyen pontozott felsorolások kiválóak erre a célra.

 

3. Használj jó minőségű képeket, infografikákat

A képek a tartalom fontos részét alkotják. Mint ahogy már fentebb említettük, az emberek vizuális lények, így sok látogató számára egy-egy mutatós kép lehet a döntő szempont, ami maradásra bírja őket. A képekről nem hiába mondják, hogy többet mondanak ezer szónál. A rohanó világban az emberek szívesebben néznek meg néhány képet valamiről, minthogy hosszú bekezdéseket olvassanak róla.

Persze a képek nem mindig helyettesíthetik a szövegeket – mindkét tartalomtípusnak megvan a maga szerepe az oldalakon, és ezen szerepek fontossága a tartalom jellegétől függ. Mindenesetre ahol csak teheted, használj képeket szöveges tartalmaid kiegészítésére – vagy infografikákat, amelyek átvizsgálásával a felhasználó több időt tölt, mint egy szöveg elolvasásával!

 

4. Optimalizáld vizuális tartalmaidat

Ez a tanács a felhasználói élménnyel kapcsolatos, ami fontos rangsorolási szempont a Google szemében. Lényegében arra kell odafigyelned, hogy feltöltött képeid, animációid, és egyéb, nem szöveges tartalmaid fájlmérete ne legyen túl nagy, mert a nagy fájlméret több sávszélességet igényel majd, ami lassíthatja az oldal betöltését (különösen mobilkészülékeken).

A képek fájlmérete csökkenthető például egy alacsonyabb felbontás használatával, vagy egy drasztikusabb tömörítéssel. Igyekezz megtalálni az ideális egyensúlyt a fájlméret és a fent említett képminőség között.

 

5. Tartsd meg látogatóidat videókkal

A videók a legnépszerűbb internetes tartalmak, és egységnyi idő alatt sokkal több információt képesek átadni, mint bármely más tartalomtípus. A videók érdekfeszítőek, informatívak és cselekvésre ösztönzőek lehetnek – három tulajdonság, amivel minden jó tartalomnak rendelkeznie kell.

 

Egy releváns videó hozzáadásával biztosíthatod, hogy az emberek tovább maradjanak oldaladon. Ezeket YouTube csatornádról is beágyazhatod oldaladba, persze ilyenkor fennáll a veszélye, hogy a látogatók átkattintanak rá, és inkább a YouTubeon tekintik meg azokat. Ha viszont tetszett nekik, akkor fokozott érdeklődéssel térnek majd vissza oldalaldra!

 

6. Használj belső hivatkozásokat

Érdemes webhelyed minden oldalán több hivatkozást is elhelyezni valamilyen formában, amelyek webhelyed más oldalaira mutatnak. Ez egyrészt segít a látogatóknak a webhelyen való navigációban, másrészt átláthatóbbá teszi domainedet a keresőmotorok robotjai számára is, amelyek ezen hivatkozásokat használják a webhelyek feltérképezésére. Nem utolsó sorban pedig, ha elég érdekesen vezeted fel – akár több oldalon keresztül is kalauzolhatod felhasználód – aki persze ezzel több időt tölt oldaladon!

 

7. Kínálj bónusztartalmakat

Különféle bónusztartalmakkal számtalan cselekvésre veheted rá webhelyed látogatóit a konverziók fellendítése érdekében. Lényegében arról van szó, hogy egy bizonyos lépésért cserébe (pl. feliratkozás) valamilyen értéket ajánlasz fel (például egy ingyenes e-könyvet).

 

Persze ez a cselekvés, vagy lépés lehet bármi, ahogyan az érte járó bónusz is. A cél a látogatók aktivitásra ösztönzése, és a konverziók számának növelése.

 


8. Ösztönözd beszélgetésre olvasóidat

Amennyiben blogot is üzemeltetsz, érdemes tenni azért, hogy látogatóid visszatérő olvasókká váljanak. Ehhez persze jó minőségű blogtartalmakra lesz szükséged, de ha szeretnéd, hogy az emberek több időt töltsenek blogbejegyzéseiden, akkor készíts olyan tartalmakat, amik hozzászólásokra ösztönzik őket.

 

A hozzászólásokból hamar beszélgetések alakulhatnak ki a tartalom alatt, amikhez a résztvevők rendszeresen visszatérnek majd, hogy elolvassák a friss hozzászólásokat és válaszoljanak azokra.

 

Általában elég, ha egy tartalom végére odaírod véleményed a témáról, és megkéred olvasóidat, hogy osszák meg sajátjukat a hozzászólások között.

 

9. Kínálj sikertörténeteket

Az emberek nem csak vizuális, hanem érzelmes lények is. A sikertörténetek – származzanak azok bárkitől – nagyon hamar felkapottá válhatnak, és a közösségi médiának köszönhetően futótűzként terjedhetnek.

A sikertörténetek fontos tanulságokat, leckéket és tippeket tartalmazhatnak, és sokan előszeretettel olvasgatják őket, hogy ők is közelebb kerülhessenek a sikerhez.

Ossz meg tehát néha egy-egy sikertörténeteket, hogy inspiráld vele látogatóidat.

Például azt a cikkünket olvastad már, ahol bebizonyítottuk hogy csak az online marketinggel 501%-os konverziónövekedést hoztunk egy étteremnek az asztalfoglalások számát tekintve? Olvasd el itt: étterem marketing.

 

10. Bizonyítsd hitelességed

A felhasználók szívesebben használnak egy olyan webhelyet, amiben megbíznak. Azzal, hogy valódi ügyfelek képeit és véleményeit helyezed el például landing oldalaidon, azt bizonyítod az érdeklődőknek, hogy megbízhatnak benned.

 

Ne légy rest feltűntetni, ha megjelentél egy nevesebb online magazinban, vagy hasonló kiadványban. Mindezzel csak azt mutatod az embereknek, hogy nem egy amatőr márkával van dolguk. Jeleníts meg minden olyan elismerést, ami javíthatja szavahihetőségedet.

 

11. Próbáld megfogni a távozó látogatókat

Még ha létre is hozod a tökéletes oldalt, akkor sem fogsz tudni megfelelni minden látogató igényeinek. A távozni készülőket azonban még az utolsó pillanatban ráveheted, hogy maradjanak egy kicsit, például egy (már korábban említett) bónusz felkínálásával, e-mail címükért cserébe.

 

Alakíts ki egy rendszert webhelyeden, ami felkínál egy ilyen, vagy hasonlóan kedvező ajánlatot a távozni készülő felhasználóknak, hogy megállíthass közülük néhányat, és akár rögtön konvertáló látogatókká alakíthasd őket (és csökkenthesd a visszafordulási arányodat).


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!