Tartogat valami újdonságot 2020 a webdesign trendekben?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Nézzük mit tartogat 2020 a webdesign trendekben

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

Ha szeretsz előkészülni az újdonságokra, vagy egyszerűen csak érdekel, hogy mik lesznek 2020 legfontosabb webdesign trendjei, akkor jó helyen jársz! Cikkünkben összegyűjtöttük ugyanis azokat az irányzatokat, amelyek várhatóan uralni fogják az internetet a következő esztendőben. Lássuk is, hogy mik ezek!

Nézzük először azokat a trendeket, amelyek 2019-ben is alakították az online megjelenést és úgy tűnik 2020-ban továbbra is szerepet kapnak majd. 

 

Mobil-első design


Már említettük, hogy a mobilcentrikus kialakításnak fontos szerepe van a webdesignban – egyszerűen mára már nem opció, hanem, elvárás. Webhelyedet az első lépéstől kezdve első sorban okostelefonokra optimalizálva kell felépítened, kielégítsd a mobilhasználók egyre népesedő táborának igényeit (és hogy a Google-nak is megfelelj).

 

Webhelysebesség

 

A webhelyek betöltési és működési sebessége már évek óta fontos szempontjai a felhasználói élménynek, és ez által a keresőoptimalizálásnak is. A kutatások szerint az emberek többsége 2-3 másodpercet hajlandó csak várni, hogy betöltődjön előtte egy webhely, mielőtt végleg elhagyná azt, hogy máshol nézelődjön tovább.

 

Chatbotok


A chatbotok trendje szintén több éves már, de tekintve hogy egy folyamatosan fejlődő területről van szó, nem kell attól félni, hogy a közeljövőben bármikor kimenjen a divatból. A mesterséges intelligencia és a gépi tanulás egyre összetettebb megoldásokat tesznek lehetővé, és kétségtelen, hogy a chatbotok idővel sokkal bonyolultabb feladatokat lesznek képesek végrehajtani, mint az egyszerű kérdések megválaszolása.

 

Organikus alakzatok


Habár már 2019-ben is sokszor találkozhattunk velük, az organikus alakzatok garantáltan ott lesznek 2020 legfontosabb webdesign trendjei között is. A webdesignban organikusnak nevezhetjük azokat az alakzatokat, amik nem tartalmaznak egyenes vonalakat (a természet tele van ilyenekkel).

Az efféle alakzatok tökéletesek arra, hogy természetes módon, éles szélek vagy hegyes csúcsok nélkül oszd fel velük tartalmaidat, de még a webhelyek hátterében is jól mutathatnak.

 

Lapos, minimalista design


A „laposként” is emlegetett minimalista design szintén nem tartozik az újdonságok listájára, hiszen nem egy nagyobb márka is előszeretettel és sok sikerrel alkalmazta már (gondolunk itt például az Apple webhelyére, amin rengeteg letisztult, fehér felület látható).

Természetesen nem attól lesz valami minimalista, hogy a webhely túlnyomórészt hófehér. Vannak olyan márkák is, amelyek egy-két szín kombinációjával oldják meg a letisztult designt – gyakran egy domináns háttérszínnel, és egy attól elütő, feltűnő gombszínnel.

 

És most nézzük milyen újdonsággal érkezik 2020 : 

2020-ban azonban egy új webdesign trend kezd majd el terjedni, méghozzá a „hüvelykujjbarát” mobilnavigációé! De mit is jelent ez?

Bizonyára te magad is olvastál már cikkeket okostelefonodon, vagy az is lehet, hogy éppen ezt az írást is úgy olvasod. Fogadni mernénk rá, hogy úgy tartod telefonodat, mint mindenki más ilyenkor – ujjak a készülék körül (vagy alatt), kivéve a hüvelyket, amivel a navigációt, és minden egyebet intézel a képernyőn. A hüvelykujj a legfontosabb, ha a mobilhasználatról van szó, és ezt a webhelydesignnak is tükröznie kell.

Azzal, hogy a legfontosabb gombokat (navigáció, menü, CTA, stb.) egy hüvelykujjal könnyedén elérhető helyre helyezed a képernyőn, nem csak a felhasználóknak teszel szívességet, de arra is ösztönzöd őket, hogy több időt töltsenek kényelmes webhelyed böngészésével – hiszen tudod milyen fontos manapság a felhasználói élmény ugye?

 

Material design

A Material design egy Google által létrehozott és fejlesztett formanyelv, amelyet a cég 2014-ben mutatott be, és amelyet azóta is használ saját termékeiben. A Material design lényegében a lapos, minimalista design elemeire épít, csak éppen színekkel és árnyékokkal oldja meg a különböző elemek kiemelését és egymástól való elválasztását. A Google termékek ikonjai tökéletes példák erre. Habár nem újdonság, egyre több alkalmazás és webhely veszi át ezt a letisztult, átlátható stílust.

 

Okos videók

Ha az elmúlt években csak 5 percet is használtad az internetet, vagy elolvastad bármelyik online marketingtrendekkel foglalkozó cikket, ami 2017 óta jelent meg, akkor tisztában vagy vele, hogy a videókat a legfontosabb design- és marketingeszközök közé szokás sorolni.

Ez nem is olyan meglepő, elvégre a videók lekötik és aktivitásra buzdítják a felhasználókat – ettől olyan fontosak a marketingesek számára.

Azonban manapság már nem elég csak azért beágyazni egy YouTube videót a webhelyre, hogy legyen rajta legalább egy videó. A minőség sokkal fontosabb a mennyiségnél, és minden videónak célja kell, hogy legyen, hiszen csak így szerepelhetnek indokoltan webhelyeden. Törekedj legalább egy videó látványos, mégsem tolakodó elhelyezésére.

 

Mikroanimációk

A beszédes nevű mikroanimációk lényegében pontosan ezek – kisméretűm nem túl feltűnő animációk. Azonban a kis méretet nem szabad alábecsülni, és főképp nem szabad összekeverni a jelentéktelennel! A mikroanimációk nagyon jól jöhetnek, ha szeretnéd stílusosan végigvezetni látogatóidat webhelyed különböző folyamatain.

Mindemellett játékossá teszik webhelyedet, és némi életet lehelnek bele, tehát nem csak funkcionálisak, de látványosak is. A mikroanimációk nem számítanak újdonságnak, de kétségtelen, hogy 2020-ban többet láthatunk belőlük, mint eddig bármikor.

 

Hangulatkeltő színek

 

Még több szín? Igen! 2020-ban rengeteget játszhatsz majd a színekkel, hogy különféle érzelmeket, hangulatokat válts ki célközönségedből a színpszichológia elveit alkalmazva.

Természetesen mindenki másféleképpen érzékeli ezeket, de vannak bizonyos érzelmek, amiket ösztönösen hozzácsatolunk bizonyos színekhez – a fehér a tisztaság és a kifinomultság színe, míg a zöld a természeté, az egészségé, a piros pedig a szenvedélyé és szerelemé.
 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!