Instagram hirdetési útmutató: Így hozz létre eredményes hirdetéseket az Instagram platformján

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Útmutató az Instagram hirdetésekhez

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Az elmúlt évek során a közösségi média életünk szerves részévé vált. Hogy ez jó, vagy rossz dolog, az egy másik téma, de kétségtelen, hogy sokan el sem tudnák képzelni hétköznapjaikat kedvenc platformjaik nélkül.

Ez a trend a digitális marketing egy teljesen új ágazatának adott teret, méghozzá a közösségi média marketingnek. Számos közösségi platform kínál hirdetései lehetőségeket, aminek éves szinten egy többmilliárd dolláros üzletet jelent.

A különböző platformokon más és más demográfiai csoportokat lehet megcélozni, és ha első sorban a fiatalabb korosztályt szeretnéd elérni üzeneteiddel, akkor egyértelmű, hogy az Instagramon a helyed.

Az Instagram a Facebook és a YouTube után a világ harmadik legnépesebb közösségi platformja. Több, mint egymilliárd felhasználójából napi szinten 500 millióan aktívak, így kétségtelen, hogy az egyik legideálisabb csatornát biztosítja a márkák és (nem csak) fiatalabb közönségeik között.

 

Az Instagram tehát egy nagyszerű hirdetési lehet, de persze csak azok számára, akik tudják, hogy hogyan is használják azt. A következőkben pontosan erről lesz szó!

 

 

Alapvető tudnivalók az Instagram hirdetésekről


Mint minden közösségi platform, az Instagram is igyekszik a felhasználókat érdekeit szolgálni, lehetővé téve számukra, hogy kapcsolatot teremthessenek egymással. Szintén hasonlóan a legtöbb nagyobb hálózathoz, az Instagram hírfolyamát is egy algoritmus vezérli, ami megszabja hogy melyik felhasználó kiktől és milyen tartalmakat láthat.

 

Ez általában az alapján dől el, hogy a felhasználó milyen viszonyban áll az adott tartalom posztolójával, illetve hogy a tartalom mennyire népszerű.

 

Az Instagram hirdetések nem „engedelmeskednek” az organikus algoritmusnak, és „megkerülve” azt jelenhetnek meg a felhasználóknak. Másképpen megfogalmazva: ha van egy ingyenes üzleti Instagram fiókod, akkor fizethetsz azért, hogy egyes bejegyzéseid, vagy hirdetéseid megjelenjenek a megcélzott felhasználók hírfolyamjaiban, az organikus tartalmak között.

 

 

Ismerkedj meg közönségeddel


Érdemes megjegyezni, hogy az Instagram már évek óta a Facebook tulajdona, és a két platform bizonyos értelemben egy közös hirdetésrendszert használ. Ez komoly előnyt jelent az Instagramon hirdetők számára, hiszen temérdek adat áll a rendelkezésükre a felhasználókról, amik nagyon precíz célzást tesznek lehetővé.

 

Az Instagram tudja, hogy a felhasználói hány évesek, hol vannak, mik iránt érdeklődnek, milyen tartalmakra reagálnak szívesen, mit nem szeretnek, és így tovább. Ezek alapján pontosan megszabhatod, hogy hirdetéseid kiknek jelenjenek meg, illetve – ami éppen ugyan olyan fontos – hogy kiknek ne.

 

Minél pontosabban célzod hirdetéseidet, annál kevesebb olyan felhasználónak jelennek majd meg, akik rájuk koppinthatna ugyan, de biztos nem fogja érdekelni őket (ez pedig csak elvesztegetett hirdetési pénz számodra).

 

Nézz utána közönségednek, készíts ügyfélperszónákat, és ne feledd, hogy mindezt az Instagram keretein belül tedd. Az is lehet, hogy rájössz majd, hogy a számodra ideális közönség nem igazán van jelen az Instagramon – ez esetben ismerkedj meg a többi közösségi hálózattal is.

 

 

A tartalmak szerepe


Ha tudod, hogy kiknek szeretnél hirdetni az Instagramon (és meggyőződtél róla, hogy tényleg az Instagramon érheted el leghatékonyabban ezeket az embereket), akkor ideje kiválasztani, hogy milyen formában is szeretnél hirdetni nekik.

 

Az Instagram egy kifejezetten mobilorientált, vizuális közösségi platform, ami azt jelenti, hogy első sorban okostelefon és táblagép-tulajdonosok használják képek és videók megosztására és megtekintésére. Az Instagram persze használható számítógépről is, de funkcionalitását tekintve első sorban a mobilfelhasználóknak kedvez.

 

Fontos, hogy hirdetéseidet ezek alapján készítsd el. Az Instagramon nagyon népszerűek az egyszerű, de látványos képek és videók. Ha képes vagy rendszeresen ilyen tartalmakat készíteni, jó minőségben, akkor az Instagram az ideális platform számodra.

 

Az Instagramon többféle tartalom/hirdetéstípus közül választhatsz:

 

 

Képek


Ez az Instagram alapvető tartalomtípusa, és ezekből is találsz majd a legtöbbet a platformon. A képek ideálisak termékeid, helyszínek, emberek, események és sok más bemutatására is.

 

 

Videók


A videók az Instagramot is meghódították, amire természetesen a platform is felfigyelt. Egyre inkább érdemes videókkal foglalkozni (ez a legtöbb közösségi platformra igaz), mert az emberek előszeretettel nézegetik a rövid, szórakoztató, vagy éppen hasznos felvételeket okostelefonjaikon (és egyéb készülékeiken is).

 

2018-ban beindult az IGTV is, az Instagram „online TV” szolgáltatása, ami lehetővé teszi, hogy akár egy órás videókat is feltölts rá. Ez nem fogja lecserélni a YouTube-ot, de egyértelműen bizonyítja, hogy nagyon is megéri videókkal foglalkozni az Instagramon.

 

 

Galériahirdetések


A galériák olyan bejegyzések (vagy hirdetések) az Instagramon, amiket jobbra-balra lehet lapozni az egyébként függőlegesen elrendezett hírfolyamban. Ha például van egy terméked, amiről öt fotót szeretnél feltölteni, akkor egyetlen galériában megteheted ezt ahelyett, hogy öt külön képet töltenél fel. A galériákban képek és videók is szerepelhetnek, akár keverten is.

 

Ha hirdetésként használsz egy galériát, akkor elhelyezhetsz benne egy egyértelmű CTA-t is, amivel cselekvésre buzdíthatod a felhasználókat – például hogy látogassanak el webhelyedre, vagy kövessenek az  Instagramon.

 

 

Történetek


A történetek az elmúlt évek egyik legfelkapottabb formátuma, amelyek elterjedésében a Snapchat játszott nagyon jelentős szerepet. Idővel aztán a Facebookon és az Instagramon is megjelentek ezek az „átmeneti” tartalmak, amelyek 24 óráig láthatók csak, majd végleg törlődnek.

 

A történetek éppen ezért olyan népszerűek, és akár hirdetéseket is el lehet helyezni bennük, hogy még több érdeklődő felhasználót érhess el tartalmaiddal.

 

Bármilyen tartalomtípust is használsz, győződj meg róla, hogy az „illik” az Instagramra.

 

 

Figyelj a minőségre


Ügyelj a tartalmak minőségére, és vedd figyelembe, hogy azokat a legtöbben egy kis, okostelefonnyi képernyőn látják majd (habár az Instagram asztali verziójában sem tekinthetők meg a képek nagy felbontásban). Ez azt jelenti, hogy ha szöveget helyezel el a képeken, akkor annak nagynak és olvashatónak kell lennie, kis képernyőkön is.

 

Ha videókat töltesz fel, akkor fogd őket rövidre – az emberek nem szívesen töltenek el 5-10 percet hosszú magyarázóvideók nézegetésével, hiszen arra ott a YouTube, vagy az Instagram IGTV szolgáltatása.

 

 

Milyen drágák az Instagram hirdetések


Az hirdetések sehol nincsenek ingyen, így az Instagramon sem. Mint sok más rendszerben, úgy az Instagramon sem fix összegekért lehet hirdetni, hanem egy úgynevezett ajánlattételi rendszer működik, amiben minden hirdető licitálhat arra, hogy ő mennyit lenne hajlandó fizetni azért, hogy hirdetései megjelenjenek. Ez az úgynevezett CPC (vagy más néven PPC) árképzési rendszer alapja.
 

 

Amennyiben Ön inkább szakemberre bízná Instagram és egyéb hirdetéseit, akkor keressen fel minket! Online marketing konzultációs szolgáltatásunk keretében segítünk elindítani PPC hirdetéseit!

Ajánlatkérés


Kérjük tölts ki minden mezőt, fogadd el az adatvédelmi feltételeket!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!