Fogászati Google Ads: így szerezz több pácienst

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így szerezz több pácienst fogorvosi Google Ads hirdetésekkel

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Nagy a verseny? Nehéz a páciens szerzés a Google hirdetéseivel? Tapasztalt egészségügyi marketing ügynökségünk segít kihozni hirdetéseidből a legtöbbet!

A legtöbb magyar településen, de főleg a nagyobb városokban szinte minden utcára jut egy fogorvosi magánrendelő, ami igencsak komoly versenyhelyzetet teremt a hazai fogászati szakemberek számára.

A Google Ads, azaz a Google online hirdetési platformja kiváló minden olyan fogorvos számára, aki az interneten szeretné népszerűsíteni praxisát. Hogy miért vetemedne ilyesmire bárki is? Mert 2020-ban az emberek többsége a Google-hoz fordul, ha keres valamit, legyen az egy közeli étterem, egy park vagy akár egy fogászati magánrendelő.

Tény, hogy ezek fizetett hirdetések, amelyeket a Google tejreszt saját hálózatain, azonban valójában csak akkor kell fizetni értük, amikor egy-egy felhasználó rájuk is kattint. Fontos tehát, hogy hirdetéseidet megfelelően alakítsd ki, hogy minél több érdeklődő találjon rájuk, aki ideális páciense is lehetne praxisodnak.

A Google Ads temérdek lehetőséget kínál, amelyekkel testre szabhatod fogorvosi hirdetéseidet. Az alábbiakban meg is osztunk néhány tippet, hogy a legtöbbet hozhasd ki belőlük!

 

1. Tégy ajánlatot helyi jellegű kulcsszavakra

A fogorvosi magánrendelők kifejezetten helyi jellegű vállalkozások, ami azt jelenti, hogy ügyfélkörüket többnyire a közelben élő vagy tartózkodó páciensek teszik ki. Érdemes tehát a hirdetések célzását ilyen helyi jellegű keresésekre szűkíteni.

Ehhez olyan kifejezésekre kell ajánlatot tenned, mint „fogorvosi rendelő ” vagy fogászat” és így tovább.

Az ilyen kifejezésekre kevesebben keresnek rá, de akik mégis, azok általában határozott szándékú felhasználók, akiknek ténylegesen fogorvosi szolgáltatásokra van szükségük a közeledben. Ráadásul ezekre a konkrétabb kulcsszavakra általában kevesebben is tesznek ajánlatot, így kisebb versenymezőnnyel is kell szembeszállnod értük, tehát alacsonyabb lesz a kattintások ára is.

 

2. Tégy ajánlatot sürgősségi fogorvosi kulcsszavakra

Ha fogászatod bejelentkezés nélküli, azonnali sürgősségi ellátást is kínál, akkor mindenképpen megéri az ezzel kapcsolatos kulcsszavakat is megcélozni fogorvosi hirdetéseidben. Előfordulhat, hogy az embereknek minél foghúzásra, vagy más beavatkozásokra van szüksége és ilyenkor nagyon határozott szándékkal keresnek rá sürgősségi fogászati ellátásokra a Google-ben.

Hasonlóképpen a helyi célzású keresésekhez, az ilyen sürgős lekérdezések is ritkábbak, kisebb verseny jellemző rájuk és így viszonylag olcsón képesek nagyon határozott szándékú ügyfeleket bevonzani.

 

3. Célozz demográfiai adatok szerint

A Google Ads egyik remek funkciója a sok közül, hogy fogorvosi hirdetéseidet a felhasználók demográfiai adatai (nem, kor, jövedelem, szülői státusz) szerint is célozhatod vele.

Mindenképpen ajánlott igénybe venni ezeket a célzási opciókat is, hogy még hatékonyabbá tehesd kampányaidat. A legtöbb háztartásban például a nők hozzák a fogászati döntések legnagyobb részét, így érdemes kifejezetten nekik szóló hirdetéseket is futtatni. Ha drágább fogászati eljárásokat kínálsz, akkor ajánlott a módosabb felhasználókra szűkíteni hirdetéseid célzását, nehogy a felesleges kattintásokért kelljen fizetned.

Minél precízebben célzod hirdetéseidet, annál több ideális pácienshez jutnak majd el, és annál több kattintás vezet majd konverzióhoz is. A jól célzott hirdetések továbbá általában relevánsak is, tehát jó Minőségi mutatóval rendelkeznek (ez a Google egyik besorolása), ami olcsóbb kattintásokhoz is vezet.

 

4. Alkalmazd a Google Ads hívásbővítményét

Habár mindenképpen érdemes 2020-ban online foglalási lehetőséget biztosítani a páciensek számára, az ilyen jellegű ügyintézések nagy része még mindig telefonon történik. Szerencsére a Google Ads lehetővé teszi, hogy az érdeklődő páciensek egyetlen koppintással felhívhassák rendelődet egy, a hirdetésedben elhelyezett gomb segítségével. Ez már önmagában sokkal hasznosabbá teszi hirdetéseidet lehetséges ügyfeleid számára.

A hívásbővítmények, és az összes többi hirdetésbővítmény használata is teljesen ingyenes a Google Ads rendszerében, ezért mindig érdemes kihasználni azokat, amelyek a legjobban illenek az adott hirdetéshez!

5. Használj hívást kezdeményező hirdetéseket

A hívást kezdeményező hirdetések nem egy webhelyre hivatkoznak, hanem rájuk koppintva rögtön egy hívást indíthatnak azok a felhasználók, akik nem szeretnének a böngészéssel vesződni. Ez kifejezetten hasznos, elvégre az emberek többsége okostelefonján keresgél (gyakran otthonában is), és a hívást kezdeményező hirdetések kényelmes, gyors lehetőséget nyújtanak nekik, hogy azonnal kapcsolatba léphessenek fogászati rendelőddel.

Ezekben a hirdetésekben megjelenik fogászati webhelyed hivatkozása és egy rövid szöveges leírás is, amiben hívásra ösztönözheted a kereső felhasználókat.

 

6. Hirdesd fogászati praxisod a Google Térképen is

Fogorvosi rendelődet a Google Térképen is elhelyezheted, ami kiváló lehetőséget kínál arra, hogy kifejezetten olyan lehetséges pácienseket célozz meg, akik a közvetlen közelben keresnek ilyen jellegű ellátást.

A Google Térképben megjelenő hirdetések – a keresőhirdetésekhez hasonlóan – az organikus, tehát nem fizetett találatok felett jelennek meg. A felhasználók egyetlen koppintással felhívhatják rendelődet vagy lekérhetik az oda vezető utat a Google Térképtől.

Ehhez engedélyezned kell a helybővítményeket Google Ads fiókodban.

 

7. Használj long tail kulcsszavakat a hangalapú keresések megcélzására

Egyre több felhasználó él a hangalapú keresés lehetőségével okostelefonján, amire a hirdetőknek is ideje felkészülniük, ha nem szeretnének egyre több lehetséges páciensről lemaradni.

A hangalapú keresések többsége valamilyen kérdőszóval kezdődik – (mi, hogy, hol, stb.), de nem ritkák a „legjobb” dolgok iránt érdeklődő hangalapú lekérdezések sem. Példának okáért ezek így hangzanak:

  • Hol vannak a legközelebbi fogászati klinikák?
  • Mennyibe kerül egy foghúzás?
  • Legjobb fogászati magánorvosok

Mint láthatod, ezek meglehetősen hosszú keresőkifejezések, azonban nagyon határozott szándékra is utalnak. Gondolkodj el rajta, hogy milyen kereséseket használhatnak pácienseid, amikor fogászati szolgáltatásokra van szükségük, illetve végezz kulcsszókutatást, hogy biztosabb adatokat szerezz célzásaidhoz.

 

8. Használj ajánlattétel-módosítókat a Google Ads rendszerében

A fogászati rendelők határozottan helyi jellegű vállalkozások. Ebből következik, hogy minél messzebb van egy felhasználó rendelődtől, annál kevésbé valószínű, hogy konvertálni is fog (tehát időpontot kér, vagy konkrétan felkeresi rendelődet).

Fogászati Google Ads hirdetéseid sokkal hatékonyabbak (és költséghatékonyabbak) lehetnek, ha a rendelődtől távolodva egyre ritkábban jeleníted meg őket a felhasználóknak. Az Ads rendszere segítségével pontosan ezt állíthatod be – drágább ajánlatokat tehetsz a rendelődhöz közeli helyekre, és egyre alacsonyabbakat azokra, amelyek távolabb esnek tőled.

Az ajánlattétel-módosítók más célzási opciókra is alkalmazhatók – érdemes felfedezni ezeket, hogy minél gazdaságosabban és precízebben futtathasd fogászati hirdetéseidet.

 

9. Készítsd saját, optimalizált landing oldalakat minden hirdetésed számára

A hívást kezdeményező hirdetések kivételével minden hirdetésedhez csatolnod kell egy landing oldalt (a Google terminológiája szerint céloldalt), amelyre a felhasználók átkerülnek, miután rákattintanak a hirdetésre.

A landing oldal tartalma tökéletesen kell illeszkedjen ahhoz, amit a hirdetés ígér. Ha hirdetésedben kedvezményes fogfehérítésről van szó, akkor az ahhoz tartozó landing oldal is a kedvezményes fogfehérítésről szóljon, stb.

Szerepelnie kell landing oldalaidon egy CTA-nak, azaz felhívásnak is, amivel a következő, általában konverziós lépésre ösztönzöd a látogatót, ami egy fogászati webhelyen általában időpontfoglalást jelent.

Erősen ajánlott egy online időpontfoglaló rendszert üzemeltetni webhelyeden, aminek segítségével az érdeklődők könnyedén bejelentkezhetnek egy, a számukra megfelelő időpontra.

Ezen felül érdemes hívási opciót is elhelyezni landing oldalaid mobilos változatán az olyan felhasználók számára, akik inkább így vennék fel a kapcsolatot rendelőddel a foglalási űrlap helyett.

Végezetül, egy jó hirdetési landing oldalon mindig szerepelnek olyan elemek, amelyek konverzióra ösztönzik a felhasználókat. Ezek lehetnek látványos előtte-utána képe, vagy elégedett pácienseid beszámolói arról, hogy milyen tapasztalataik voltak praxisoddal. Természetesen ezekhez előbb engedélyt kell kérned tőlük, és mindig ügyelned kell rá, hogy az ösztönzések az adott landing oldal konverziós céljához kapcsolódjanak.

 

10. Kérd profi Google Ads szakértők segítségét

A Google Ads segítségével bárki hirdetheti magát (esetedben fogászati praxisát), de ha szeretnél sikeres kampányokat futtatni (ahelyett, hogy csak feleslegesen öntenéd a pénzt a hirdetésekbe), akkor alaposan ismerned kell az Ads rendszerét.

Na persze erre egy fogászati szakembernek nem igazán van ideje, de szerencsére egy jó online egészségügyi marketing ügynökség többek között ezt a terhet is leveheti a válladról (ahogy megannyi más online marketinges feladatot is, amikre talán nem is gondolnál). Kérd ajánlatunat és segítünk!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!