Tartalommarketing - 6+1 tipp a sikeres tartalommarketingért 2019-re

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

6+1 tipp a sikeres tartalommarketingért

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Egy marketinggel bármilyen formában foglalkozó cég (legyen szó marketingügynökségről, vagy egy olyan vállalatról, amelyik saját maga végzi a marketingjét) automatikusan médiacéggé is változik, amint a tartalommarketing mezejére lép – például azzal, hogy blogot indít. Minden bizonnyal te is ilyen cipőkben jársz, és szeretnéd a legtöbbet kihozni a tartalommarketing által nyújtott lehetőségekből. Nos, akár egy kezdő blogger vagy, akár egy nemzetközi cégóriás marketingfelelőse, a következő tippek pontosan ebben segítenek majd!

1. Foglalkozz a tartalom-remarketinggel

A minőségi tartalmak elkészítése nem kis munka, és sajnos gyakran úgy tűnhet, hogy nem éri meg ennyi időt és pénzt fektetni beléjük – különösen amikor azt látod, hogy blogbejegyzéseid vagy kutatási beszámolóid nem teljesítenek az elvárásaidnak megfelelően.

 

Gyakran az ehhez hasonló eredmények miatt tántorodnak el az újoncok (és sokszor a tapasztalt marketingesek) a tartalommarketingtől. Szerencsére sokat tehetsz azért, hogy kemény munkával megalkotott tartalmaidat többen lássák, és többen is foglalkozzanak velük – méghozzá tartalom-remarketinggel. Ahogyan PPC hirdetéseidet is „remarketingelheted”, hogy minél több érdeklődő láthassa őket, úgy ezt a módszert arra is használhatod, hogy többek számára tedd láthatóvá tartalmaidat.

 

Először is ki kell jelölnöd egy célközönséget, akiknek újra szeretnéd marketingelni tartalmaidat, majd meg kell címkézned azokat a felhasználókat, akik webhelyerdre/blogodra látogatnak. Később aztán a Google Display Hálózaton keresztül bannerek formájában újra megjelenítheted nekik tartalmaidat. Ezzel fellendítheted webhelyed látogatottságát (méghozzá érdeklődő felhasználókkal), és több aktivitást várhatsz tőlük az olyan tartalmak irányába, amelyekkel olyan sokat dolgoztál.

 

2. Készíts olyan tartalmakat, amelyek válaszolnak egy-egy összetett kérdésre

Ha csak egy kicsit is értesz a keresőoptimalizáláshoz, akkor minden bizonnyal kulcsszavakat is alkalmazol, hogy tartalmaidat célzottabbá és fellelhetőbbé tedd a felhasználók számára. Ugyan kiváló taktika, de nem az egyetlen, amivel több érdeklődőt vonzhatsz tartalmaidhoz. Jó eredményeket érhetsz el például azzal, ha összetettebb kérdéseket (kereséseket) célzol meg.

Amennyiben tartalmad minőségi, átfogó, alapos és jól megfogalmazott választ ad egy beírt kérdésre, akkor annak egy részlete kiemelt pozícióban is megjelenhet a Google többi találata felett (illetve mellékelve azt a hivatkozás is, ahol a tartalom egésze megtekinthető).

Kiemelt, figyelemfelkeltő jellegük miatt ezek a „válaszdobozok” a marketingesek álmai. Ha tartalmad megfelel az elvárásoknak, és ebben a pozícióban jelenik meg, akkor nem csak rengeteg érdeklődő forgalmat vonzhatsz webhelyedre, de az emberek látni fogják azt is, hogy a téma szakértője vagy, így a későbbiekben nagyobb eséllyel fordulnak majd hozzád.

 

3. Gyakorold az írást

Nem számít, hogy évek óta írsz, vagy most próbálkozol vele először – az írás egy olyan készség, amit mindig fejleszthet az ember. De ha csak azt mondjuk, hogy írj többet, és majd egyszer csak jobb leszel, az nem hangzik túl hasznos tippnek, ugye? Persze erre mindenképpen szükséged lesz, de gondoltál már arra, hogy olvasgatni sem ártana néha?

 

Az olvasás – különösen a számodra idegen témákban – rengeteget segíthet mind szókincsed, mind pedig íráskészséged fejlesztésében. De most jön a csavar: ne csak a blogokat bújd – irány a könyvtár (vagy egy könyvesbolt)! A nyomtatott médiába sokkal könnyebben merül bele az ember, ha nem szakítják meg az olvasás élményét a folyamatos reklámok, videók, és hivatkozások.

 

Visszatérve az írásra – csináld minden nap! Minden egyes nap ülj le, és írj valamit. Sose érd be a középszerűséggel, és törekedj arra, hogy a lehető legjobb tartalmakat add ki a kezedből. Nézz utána gyakran az olyan témaköröknek, amik iránt igazán érdeklődsz, és gyűjts minél több információt ezekről – nem csak a jó pap tanul holtig!

 

4. Ne a vállalati blogokról vegyél példát, hanem a függetlenekről!

Ha van egy szempont, amiben a független bloggerek (akár az influencerek is) előnyt élveznek a legtöbb nagyvállalat blogjával szemben, akkor az a hitelesség. Hogy miért? Mert ők önmagukat adják, magukról/érdeklődési köreikről írnak, és saját magukat képviselik, nem pedig egy logót, vagy márkanevet. Ez az, amiről a nagyobb cégek példát vehetnének – a bloggerek önmagukat adják és adják el.

 

Ha marketingesként azt a feladatot kaptad, hogy lehelj életet egy haldokló vállalati blogba, vagy készíts egy teljesen újat, akkor ne más vállalati blogokat nézegess, ha inspirációra van szükséged. Tanulmányozd inkább azokat a bloggereket, akik egymaguk építettek fel egy népes és hűséges követőbázist. Hogyan csinálták? Mit csinálnak, amit a vállalati blogok nem? Ezekre a kérdésekre kell megkeresned a választ.

 

5. Tartalmaidban vállalatod hangja is jelenjen meg

A tartalommarketing segít megtalálni és/vagy tökéletesíteni márkád sajátos hangját, személyiségét. Egy nagyobb vállalat esetén – különösen ha a marketinggel egy egész csapat foglalkozik – meglepően nehéz lehet eldönteni, hogy milyen hangnemben is kommunikáljon egy márka az ügyfeleivel.

 

Komoly kihívás lehet minden csatornán összehangolni a márka hangját. Mindez rendszeres ellenőrzést és bizonyos szerkesztői mércék felállítását igényli, amelyek biztosítják az egységességet és a folyamatos minőséget. Mindezek mellett általánosságban is figyelni kell arra, hogy milyennek is érződik a márka hangja a blogon, és minden egyéb csatornán (közösségi, email, stb.)

 

Minden egyes új bejegyzés megírásakor tedd fel magadnak a kérdést, hogy vajon ez a tartalom miben járul hozzá márkád hangjának fejlesztéséhez. Egyáltalán érződik rajta ez a hang? Ha igen, akkor mit mond arról az olvasónak, hogy milyen lehet cégeddel üzletelni? Milyen értékeket képvisel márkád a tartalom mondanivalója alapján? Őszinte, barátságos, vagy éppen szigorú és ellenséges képet fest márkád személyiségéről?

 

Igyekezz minél több ilyen kérdést megfogalmazni és megválaszolni, és ezek alapján ellenőrizd (és javítsd) tartalmaidat, ha azok nem illenek márkád személyiségéhez.

 

6. Bizonyítsd állításaidat meggyőző adatokkal

Az interneten manapság nehéz hiteles, megbízható forrásokra lelni. Egyre kevesebb újságíró végez annyira alapos munkát kutatásaiban, amilyet elvárnánk tőlük, és az emberekből is kezd kiveszni a tényellenőrzésre való hajlandóság. Ez a hozzáállás (mindkét oldalról) teret enged az álhírek szabad terjedésének, aminek köszönhetően egyre kevesebben hiszik el azt, amit olvasnak – még ha hiteles tartalmakról is van szó.

 

Éppen ezért olyan fontos, hogy valódi adatokkal támaszd alá állításaidat. Az adatok ilyesfajta felhasználása olyan alapvető dolog kellene hogy legyen, mint a hosszabb szövegek bekezdésekké tördelése, vagy a megfelelő alcímek használata.

 

Ha valamilyen állítást fogalmazol meg, akkor azt érdemes minden esetben alátámasztani valamivel, ha pedig adatokat idézel valahonnan, akkor lehetőség szerint hivatkozz az eredeti forrásra. Bizonyára te sem örülnél neki, ha valaki úgy használná kemény munkával összegyűjtött adataidat, hogy említést sem tesz rólad, ugye?

 

7. Írd le, amit gondolsz (még ha mások nem is merik)

Manapság nem kihívás blogot indítani, és elkezdeni tartalmakat kilökni arra, így nem meglepő, hogy a világ bloggerei napi szinten több millió bejegyzést publikálnak. Ez komoly kihívást jelent, hiszen óriási a verseny az olvasók figyelméért. Hacsak nem tűnsz ki valamivel a tömegből, te magad is könnyedén elveszhetsz a médiazajban.

 

Azonban, ha elolvasol néhány blogbejegyzést egy bizonyos témával kapcsolatban, akkor megfigyelheted, hogy legtöbbjük csak ugyan azokat a pontokat és véleményeket szajkózza. Nem csoda, ha az emberek kezdenek érzelemmentessé válni a tartalmakkal szemben – nehéz eredeti tartalmakat találni, és senki sem olvassa el szívesen hatszor ugyanazt, csak másképpen megfogalmazva.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!