Tartalommarketing 2019 - Technikák, amik 2019-ben átformálják a tartalommarketinget

Tartalommarketing technikák 2019

Szempontok, amik 2019-ben meghatározzák és átformálják a tartalommarketinget

czsofi Szerző:
czsofi

Amikor valaki azt hallja, hogy „tartalommarketing”, akkor általában blogok, esetleg közösségi bejegyzések, talán videók ugranak be neki. Ez persze mind rendben van, azonban a tartalommarketing nem az internettel együtt jött létre – valójában már évszázadok óta jelen van. Nem kell megijedni, nem egy marketingcikknek álcázott történelemórára készülünk, csupán arra szeretnénk rávilágítani, hogy a tartalommarketing rengeteget változott a létrejötte óta, és ez a változás 2019-ben sem lassul majd le.

 

Lássuk, hogy mire számíthatunk az előttünk álló esztendőben!
 

Tartalommarketing technikák 2019

A tartalom és az értékesítés kapcsolata

Habár a tartalommarketinget első sorban a marketingesekkel szokás párosítani, 2019-ben azok a cégek járnak majd az élen, akik rájönnek, hogy a tartalomnak az értékesítésben is ott a helye. A marketingesek már évek óta nagy sikerekkel alkalmazzák jobbnál jobb tartalmaikat a lehetséges ügyfelek bevonzására, azonban az értékesítési osztályok – amik a konverziós tölcsér későbbi szakaszaiért felelnek – továbbra sem ismerték fel a tartalmakban rejlő lehetőségeket.

 

A probléma a legtöbb cégnél az, hogy ha egyáltalán használja is a tartalmakat az értékesítési osztály, ezekért általában ők felelnek, nem pedig a marketingesek – ez sajnos egy következetlen ügyfélélményt eredményez, hiszen az ügyfelek erősen eltérő jellegű tartalmakkal találkoznak a konverziós folyamat különböző szakaszaiban.

 

2019 egyik legjelentősebb marketingtrendje a marketing és az értékesítési osztály egybeforrása, vagy legalábbis összhangja lesz, így ebből következik, hogy a marketingesek feladata biztosítani a megfelelő tartalmakat az értékesítési osztály számára is, egy egységes, zökkenőmentes ügyfélélményt biztosítva ezzel minden szakaszban.

 

Kezdésképpen például az értékesítési osztály összeszedhetné a leggyakrabban ismételt kérdéseket az ügyfelektől a marketingesek számára, hogy azok ennek megfelelő tartalmakat készíthessenek, felgyorsítva ezzel az értékesítési ciklust, és megerősítve a bizalmat az ügyfelek és az értékesítők között.

 

Ebben a marketingesek segítségére lehet többféle tartalomtípus is, úgymint videók, infografikák, esettanulmányok, és így tovább. Érdemes továbbá olyan ajánlatokat is kínálni, amelyek az embereket a megfontolási fázisból az értékelési fázisba segítenek átmozdítani.

 

A tartalom szerepe az ügyfélszolgálatban

A tartalom egyre több céges területet hódít meg, például az ügyfélszolgálatot is, ahol tudásbázisok formájában jelenik meg. A tudásbázis egy gazdag tartalomtár, amelyet mind az ügyfelek, mind az ügyfélszolgálatosok felhasználhatnak, hogy megoldást találjanak a felmerülő problémákra. A tudásbázis emellett segíthet a rangsorolásban is, ami egy külön bónuszként is felfogható.

 

A tudásbázison kívül fontos szerepet kapnak a videók is, hiszen egy vizuális segédlet gyakran sokkal hasznosabb és értelmezhetőbb, mint egy folyamat szöveges leírása.

 

Fontos tehát, hogy ne csak az értékesítési osztály továbbítsa a marketingeseknek a leendő ügyfelek leggyakrabban feltett kérdéseit, hanem az ügyfélszolgálatosok is ezt tegyék az ügyfelek leggyakoribb problémáival. Ezekkel felruházva a marketingcsapat olyan tartalmakat készíthet, amelyekkel a márka jó rangsorolást érhet el.

 

Videótartalmak

A videó már évek óta a legnépszerűbb tartalomtípus az interneten, és a cikkben az előző két pontban is megjelent már, szóval most térjünk ki arra is, hogy mire érdemes odafigyelni az ilyen videók elkészítésekor.

 

Mindenek előtt ügyelj arra, hogy videóid egy történetet meséljenek el, ne pedig egy terméket vagy szolgáltatást próbálj eladni velük. Fontos, hogy a videó érdekes, aktivizáló és magával ragadó legyen – persze ezek a fogalmak minden cég és közönség esetén mást takarnak majd.

 

Ha van egy jó történeted, akkor hosszabb videókban is gondolkodhatsz, de csak ha úgy érzed, hogy a történet végig megtartja majd a nézők figyelmét. Általánosságban érdemes inkább rövidebb produkciókkal kísérletezni, mert az emberek figyelme általában rövid időre korlátozódik.

 

Videókészítéskor mindig az lebegjen a szemed előtt, hogy mire próbálod rávenni a videóval nézőidet. Légy egyértelmű CTA-dat illetően, de ne próbáld ráerőltetni azt az emberekre. A videó célja inkább a rávezetés, az ösztönzés egy adott műveletre, legyen az egy feliratkozás, egy vásárlás, vagy akár csak egy hivatkozásra való rákattintás. Ne feledd azt sem, hogy a legtöbben hang nélkül tekintik meg a videókat okostelefonjaikon, ezért érdemes időt szánni azok feliratkozására is.

 

Ha videóidat a YouTube-ra töltöd fel, akkor azzal kibővítheted azt a felületet, amelyen az emberek rátalálhatnak márkádra. A YouTube a világ második legnagyobb keresőmotorja a Google után, tehát ebből következik, hogy optimalizálni is lehet rá.

 

Tartalomcsoportok és oszlopoldalak

Az oszlopoldalak koncepciója nem újdonság, mégis kevesen foglalkoznak ezzel a fajta tartalommal.

 

Szóval mik azok az oszlopoldalak? Az oszlopoldalak hosszú, tartalmas oldalak, amelyek egy bizonyos témát dolgoznak fel mély részletességgel, és számos hivatkozás szerepel rajtuk, amelyek a témához kapcsolódó tartalmakra mutatnak. Ezek az oszlopoldalak, és a linkelt tartalmak alkotják az úgynevezett „tartalomcsoportokat”.

 

Az oszlopoldal tehát egy hosszú útmutató, aminek különböző részeiről még többet tudhatnak meg a felhasználók, ha a linkekre kattintanak. Minél több oldalt tekintenek meg az emberek webhelyeden látogatásuk során, és minél több időt töltenek tartalmaid nézegetésével, a Google annál jobb minőségűnek véli majd tartalmaidat.

 

A tartalomcsoportok egy jobb taktikának bizonyultak a hagyományos blogolásnál, de persze elkészítésük is jóval több munkát és időt igényel, hiszen nem egy-egy bejegyzésről, hanem több, részletes magyarázatról van szó, amelyeket nem egy-két napba telik elkészíteni. Fontos az is, hogy az oszlopoldalhoz kapcsolódó oldalak egy egységes kulcsszótémát célozzanak meg, elősegítve ezzel a rangsorolást.

 

Az oszlopoldalak általában összehangolhatók blogstratégiáddal – és ez az ajánlott módszer is egyben. Törekedj arra, hogy blogcikkeid oszlopoldalaidra irányítsák olvasóidat, ahonnan aztán további, kapcsolódó tartalmakhoz is eljuthatnak.

 

Szükséged lesz egy átfogó tartalomcsoport-stratégiára is, illetve minden csoportot előre meg kell tervezned. Választanod kell egy vagy több kapcsolódó kulcsszót, és előre körvonalaznod kell, hogy milyen és hány tartalomra lesz szükséged hozzá egy új csoportban, az oszlopoldal körül, majd ez alapján elkészíteni azokat a tartalmakat.

 

Általában 1-3 havonta érdemes új tartalomcsoportot kezdeni, ennyi idő ugyanis általában elegendő, hogy teljesen kiépíts egyet (és persze a jövőben is bővítheted új hivatkozásoddal oszlopoldalaidat, amiket egyébként is érdemes naprakészen tartani, és szükség szerint frissíteni).

Kontextuális tartalmak

Ha 2019-ben sikeres tartalomstratégiát szeretnél, akkor szükséged lesz egy átfogó koncepcióra, amely minden tartalmadat meghatározza az év során.

 

Lényegében arról van szó, hogy specifikus tartalmakat kell kínálnod közönségednek, pontosan amikor szükségük van rá – mintha előre tudnád, hogy mire akarnak majd rákeresni.

 

Szerencsére ehhez nem feltétlenül kell gondolatolvasónak lenned, csak biztosítanod kell, hogy bármelyik szakaszában is járnak a konverziós folyamatnak (tölcsérnek), minden kérdésükre kiváló válaszokat kínálj. E tartalmak egy része a webhelyeden szerepelhet (általában az első szakaszokban lévők megcélzására), míg a többit az értékesítési és ügyfélszolgálati osztályok terjesztik majd (ezekről már szó volt).
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok