Hogyan működik a smart kampány? Hogyan csinálhatok smart kampányt? Hogy állítsam be a smart kampányomat? Mik a smart kampány elő

Smart kampány

Smart kampány

smart kampány

A smart kampány definíciója

A smart kampányok (hivatalos nevükön intelligens kampányok) egy egyszerűbb, átláthatóbb felhasználói élményt biztosítanak azok számára, akiknek nincs idejük a hirdetésekkel foglalkozni, vagy nem rendelkeznek elegendő tapasztalattal a PPC kampányok területén.

A smart kampányok a Google Ads felületén érhetők el.

 

Smart kampányok a Google Ads rendszerében

Szóval milyen szerepet töltenek be a smart kampányok (azaz az intelligens kampányok) a Google Ads rendszerében? A válaszhoz több, mint egy évtizedet kell visszautaznunk az időben.

 

A Google 2011-ben mutatta be az AdWords Expresst a nyilvánosságnak. Az AdWords Express az eredeti Google hirdetési rendszer egy leegyszerűsített változata volt, és egy könnyebben kezelhető felületet kínált a hirdetések és kampányok elkészítéséhez.

 

A Google AdWords egy nagyon összetett eszköz volt, ahol a hirdetők számtalan apró tényezőt állíthattak be kampányaik tökéletesítésére. A kulcsszókutatás, a hirdetések elkészítése, a célzások beállítása mind időigényes feladat, így nem csoda, hogy egyes cégeknél külön pozíciót tartanak fenn rájuk.

 

Még a Google Ads (az AdWords modernebb utódja) felülete is ijesztő lehet első látásra egy olyan felhasználónak, aki korábban sosem foglalkozott még digitális hirdetésekkel.

 

Az AdWords Express azonban már nem létezik, legalábbis nem eredeti formájában. Helyét a smart kampányok (az intelligens kampányok) vették át még 2019-ben, amiket azóta a Google Ads felületén találsz meg.

A Google-nek így nem kell egy külön felhasználói felületet és URL-t fenntartania azok számára, akik egyszerűbbé szeretnék tenni kampányaikat. Nincs más dolgod, mint létrehozni egy új kampányt a Google Ads felületén, és a kampánytípusok között az „Intelligens kampány” opciót választani.

 

Az új smart kampányok valójában ugyan azt az egyszerűbb, átláthatóbb felhasználói élményt kínálják, mint az AdWords Express évekkel ezelőtt, természetesen a legújabb okos technológiákkal kiegészítve. A smart kampányok segítségével a cégek a Google valamennyi tulajdonán elhelyezhetik hirdetéseiket, hogy új ügyfeleket szerezhessenek maguknak.

 

A smart kampányoknak köszönhetően akár 15 perc alatt is létrehozhatsz egy új kampányt márkád számára. Ezek a hirdetések a Google keresőhálózatában, a Google Térképen, különböző eszközökön és a Google partnerwebhelyein is megjelenhetnek

 

A Google smart kampányok előnyei

Szóval miért érdemes smart kampányokat használni? Az intelligens kampányoknak meglehetősen rossz hírnevük van, mert sok marketinges és PPC szakértő szerint csak az ember pénzét és idejét pazarolják.

 

Ez azonban egyáltalán nem igaz, hiszen a smart kampányok azok számára is leegyszerűsítik a hirdetéseket, akik idő vagy tapasztalat hiányában nem szeretnének összetettebb kampánytípusokkal foglalkozni.

Lássuk tehát az intelligens kampányok konkrét előnyeit.

 

Egyszerűbb kezelőfelület és jelentések

A smart kampányok egy lényegesen átláthatóbb kezelőfelületet kínálnak. Itt minden kezdő felhasználó egy helyen tekintheti át a legfontosabb kampányadatokat.
Legfelül jelenik meg a hirdetés előnézete, a cég neve és a kampány jellemzői. Ez alatt a megjelenések, a kattintások és az elköltött összeg láthatók, lejjebb görgetve pedig további mutatók is elérhetők. Itt kezelheted továbbá a megcélzott keresőkifejezéseket is.

A hirdetés legfontosabb beállításai az oldal alján találhatók. Itt állíthatók be a költségkeret, a helyi célzások és a cég- illetve a termékek vagy szolgáltatások jellemzői.

 

Rengeteg időt lehet spórolni velük

A smart kampányok célzási opciói nem kevésbé hatékonyak a „sima” kampányokénál. A legfőbb különbség az, hogy egy intelligens kampányban a Google automatikusan kezeli a legtöbb összetettebb beállítást.

Ez a smart kampányok egyik legnagyobb előnye – magukra vállalják a célzást és az optimalizálási feladatokat is.

A Google egy teljesen automatikus folyamatot kínál, ugyanis a webhelyed és Google Cégprofil adatlapod alapján készíti el a hirdetéseket kampányodhoz. Ezeket aztán folyamatosan tökéletesíti a háttérben a legjobb eredmények érdekében.

Természetesen nem kötelező rábólintanod az automatikusan létrehozott hirdetésekre – ezek szövegeit bármikor módosíthatod manuálisan is.
A Google Ads még a hirdetések legjobb elhelyezését is kiválasztja neked a cégtípusod alapján. Ha például egy helyi cégről van szó, akkor a rendszer automatikusan azokat a felhasználókat célozza meg, akik a közelben keresnek maguknak valamilyen terméket vagy szolgáltatást, amit te is kínálsz. Hirdetéseid így a Google Térképen is megjelenhetnek.

 

Más kampánytípusokkal szemben a smart kampányok használatához nem kell több tucat eszközt kezelni, bonyolult jelentéseket elemezgetni és apró változtatásokat végezni az ajánlattételi stratégiában.
Míg egy hagyományos Google Ads fiók és kampány elkészítése órákat, vagy akár napokat vehet igénybe, addig a smart kampányokkal ez mindössze 15-20 perc lesz (vagy még annyi sem).

 

A smart kampányok hátrányai

A smart kampányoknak tehát nagyon vonzó előnyeik vannak, és a fentieket olvasva nehéz elképzelni, hogy nem használják őket többen. Azonban minden érmének két oldala van, és nincs ez másképp a smart kampányokkal sem.
Nézzük meg, hogy miért nem mindig a legjobb választás intelligens kampányokat létrehozni a Google Ads felületén.

 

Kevesebb adatot nyújtanak

Az egyszerűség kétélű fegyver, ugyanis az egyszerűbb jelentések lényegesen kevesebb adatot is biztosítanak számodra. Ha pedig PPC-ről van szó, az extra információk mindig hasznosak lehetnek.

 

Minden fontosabb döntést csak konkrét adatok ismeretében érdemes meghozni, és a Google Ads smart kampányai ezt nem teszik lehetővé.
Az intelligens kampányokat hamar ki fogod nőni. Csupán néhány hét elteltével érezni fogod, hogy többet is kihozhatnál PPC hirdetéseidből, ehhez azonban a leegyszerűsített smart kampányok nem kínálnak elegendő kontrollt és adatot.

Kevésbé szabhatod meg, hogy hol jelenjenek meg hirdetéseid

A smart kampányok célzási opcióit szinte teljes egészében a Google kezeli. Ez nem feltétlenül rossz dolog, főleg, ha nem vagy túl tapasztalt ezen a területen – azonban igencsak megköti a kezedet, így nem szabhatod meg, hogy pontosan hol is jelenjenek meg hirdetéseid.

 

A kizáró kulcsszavak például a hagyományos Google Ads kampányok hasznos funkciói. Megszabhatod velük, hogy hirdetéseid semmiképpen ne jelenjenek meg azokra a keresésekre, amelyek ezeket a kifejezéseket is tartalmazzák. Így elkerülheted, hogy olyan felhasználóknak is látszódjanak reklámjaid, akik olyan kifejezéseket használnak kereséseikben, amelyek nem vásárlói szándékra utalnak (pl. „ingyenes”).

 

Habár a smart kampányok beállításai között is ki-be kapcsolhatsz bizonyos kulcsszavakat, ez a funkció messze nem olyan aprólékos, mint amit egy hagyományos kampány biztosít.
Mi több, a smart kampányok csupán egy kb. 65 kilométeres sugárban teszik lehetővé a helyi célzásokat. Ha tehát egy másik, távolabbi városban is szeretnél üzletet nyitni, akkor egy új kampányt kell létrehoznod a helyi célzások kibővítéséhez.

Minden előnynek van tehát egy hátránya is, és neked kell eldöntened, hogy melyek fontosabbak számodra.

 

Kiknek lehetnek hasznos a Google smart kampányai?

A Google helyi jellegű cégeknek tervezte az intelligens kampányokat. Használatukhoz éppen ezért szükséged lesz egy Google Cégprofil adatlapra, különben nem is lesz elérhető számodra ez a kampánytípus a Google Ads felületén.

De van egyáltalán értelme használni ezeket a jelentős hátrányok ellenére? Bizonyos helyzetekben határozottan igen. A Google intelligens kampányai azoknak a leghasznosabbak, akik:
•    Egy kis méretű helyi céget vezetnek
•    Minimális marketing-költségkerettel rendelkeznek
•    Nincs marketingesük
•    Nem engedhetik meg maguknak, hogy marketingügynökséget fogadjanak
•    Nincs elegendő idejük ahhoz, hogy megtanulják a Google Ads hirdetések hatékony használatát

Ha tehát egy kisebb céget vezetsz, ami mindössze néhány alkalmazottat foglalkoztat, és sem pénzed, sem időd nincs arra, hogy nagyobb kampányokat indíts a Google Ads felületén, akkor a smart kampányok nagyszerű kiindulópontot biztosíthatnak számodra. 

    

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok