Instagram kampány, Instagram stratégia - Mi kell egy sikeres Instagram kampányhoz és/vagy stratégiához?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Kampánytípusok és tippek a sikeres Instagram stratégiához

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Nem sokkal megjelenése után a világ márkái egy új, izgalmas, lehetőségekkel teli marketingplatformként figyeltek fel az Instagramra. Ahogy az évek teltek, egyre több márka kezdte el képviseltetni magát a képorientált közösségi hálózaton, különösen azután, hogy a Facebook felvásárolta az Instagramot, és kiterjesztett rá hirdetési rendszerét. Ma már teljesen hétköznapi dolog kampányokat futtatni a világ legnépszerűbb képmegosztóján, de míg átfogó Instagram stratégiád egy lassú, hosszútávú menetelés, addig egy kampány egy gyors sprintnek felel meg, amivel minél hamarabb juthatsz eredményekhez és értékes információkhoz közönségedről.

 

Függetlenül attól, hogy egy új terméket készülsz bemutatni, esetleg több követőt, vagy nagyobb publicitást szeretnél, lesz egy olyan kampánytípus az Instagramon, ami biztosan ideális számodra. A következőkben ezeket a főbb típusokat mutatjuk be, majd megosztunk néhány tippet is a hatékony Instagram kampányokért!
 

Az Instagram kampányok típusai

Az Instagram marketing kampányoknak több típusa is van, amelyek értelemszerűen más célokat szolgálnak, és más megközelítést követelnek meg.  Bármelyik típust is tartod a legmegfelelőbbnek céljaid tekintetében, fontos, hogy kampányaidat egy bizonyos időtartamhoz kösd – kevés kampány futhat a végtelenségig, és egy idő után az emberek érdeklődése biztosan apadni kezd majd, míg végül teljesen el nem tűnik. Azzal, hogy nem csak egy célt, hanem egy határidőt is kitűzöl, könnyebben nyomonkövetheted, mérheted kampányod teljesítményét.

 

Jöjjön tehát néhány a leggyakrabban használt kampánytípusok közül!


1. Márkatudatosság-kampányok

A márkatudatosság-kampányok célja minél láthatóbbá tenni márkádat, vagy kínálatodat a felhasználók számára. Ez különösen ideális az olyan új cégeknek, amelyek szeretnének egy alapközönséget gyűjteni maguknak a platformon. Ehhez persze kell valami, amit fel tudnak mutatni – valami, amivel demonstrálják, hogy miért érdemes odafigyelni a márkára.

 

Mivel a felhasználók 80%-a követ legalább egy márkát a hálózaton, nem kérdés, hogy az Instagram ideális platform a márkatudatosság kiterjesztésére. Az aktivitási arányok is kedvezőek, ugyanis 4-ből 3 felhasználó tesz valamilyen konkrét lépést, miután látott egy márkás bejegyzést (például meglátogatja az adott cég webhelyét).

 

2. Nemes célt szolgáló kampányok

A fiatalabb felhasználók (akik az Instagram közönségének legnagyobb részét alkotják) gyakran többre kíváncsiak egy márka kínálatánál, ugyanis az is fontos számukra, hogy az adott cég milyen elvek mellett áll ki, és milyen célokat támogat.

 

A nemes célokat szolgáló kampányok segítenek megmutatni, hogy márkád milyen értékeket képvisel. Például támogathatsz egy jótékonysági kezdeményezést, vagy felhívhatod az emberek figyelmét egy fontos problémára tartalmaiddal. A Dove #DoveWithoutCruelty kampánya például az állatokon végzett tesztelés ellen igyekszik kiállni, a PETA szervezettel közösen.

 

Egy ilyen jellegű kampány hitelesebbé, megbízhatóbbá, emberibbé teszi márkádat a felhasználók szemében, és ezzel nem csak egy pozitív üzenetet terjeszthetsz, de aktivitásra is buzdíthatod követőidet a platformon – mindenki jól jár.

 

3. Akciók és promóciók

Sok márka előszeretettel hirdeti meg akcióit, leárazásait az Instagramon. Ezzel az aktív követők is jól járnak, és arra ösztönözheted vele őket, hogy rendszeresen látogassák meg profilodat a platformon új kuponkódok és egyéb promóciók reményében.

 

Az Instagramon már közvetlenül is lehet vásárolni, aminek köszönhetően a leárazások relevánsabb kampánytípusok, mint valaha, és a felhasználók is kényelmesebben használhatják ki a lehetőségeket.

 

Legyen szó a karácsonyról, az anyák napjáról, vagy éppen az iskolakezdésről, az év különböző szezonjai, ünnepnapjai, és egyéb különleges időszakai kiváló alkalmakat kínálnak egy-egy új promóció beindítására. Persze az Instagram ideális a villámakciók futtatására is, amelyek csak rövid ideig tartanak, arra ösztönözve ezzel a felhasználókat, hogy cselekedjenek minél előbb, és ne maradjanak le a kedvező ajánlatokról.

 

4. Versenyek az Instagramon

Az Instagram tele van versenyekkel, méghozzá nem hiába, hiszen kiválóak a felhasználók aktivizálására. Ez annak köszönhető, hogy a nevezést valami olyan feltételhez kötheted, ami segíthet elérned kampányod célját. Például megkérheted a követőket, hogy jelöljék meg egy ismerősüket a hozzászólásban.

 

5. Termékbejelentés

Ha egy érdekes új terméket vagy szolgáltatást készülsz bejelenteni, akkor érdemes hozzá egy kampányt is indítani. Ezzel felkeltheted az emberek érdeklődését, és megelőlegezheted az igényt az adott termék vagy szolgáltatás iránt.

 

6. Felhasználói tartalmakra épülő kampányok

A felhasználói tartalmakra épülő kampányok során arra ösztönzöd a követőket, hogy minél több képet, vagy videót készítsenek arról, ahogy éppen termékeidet, vagy szolgáltatásaidat használják, majd megosszák ezeket nyilvánosan, természetesen márkás hashtaged kíséretében.

 

Ez nem csak márkádat segít népszerűsíteni, hanem hiteles, valódi ügyfelek által készített tartalmakat is generál, amik lényegében mind marketinganyagokként működnek a platformon. Az emberek sokkal könnyebben fektetik bizalmukat egy márkába, ha látják, hogy másoknak is pozitív tapasztalataik voltak vele.

 

Az emberek ráadásul előszeretettel készítenek ilyen tartalmakat, ha esélyét látják annak, hogy egy kedvelt márkájuk felfigyel rájuk, és egy megosztással, vagy hozzászólással elismeri támogatásukat.

Tippek a sikeres Instagram kampányért

Az Instagram kampányoknak tehát több típusa is van, és ezek mind más és más taktikákat, módszereket követelnek meg, de van néhány alapvető elv, amely bármely típusra alkalmazható a felsoroltak közül. A következőkben ilyen általános tippeket osztunk meg!

 

1. Használd a SMART modellt a célok kitűzésekor

Amikor célt tűzöl ki kampányodnak, akkor többféle szempontot is figyelembe kell venned. Ebben segíthet a SMART modell:

  • (S)pecifikus-e a kitűzött cél: Mit szeretnél elérni? Fontos, hogy kampányod minden további döntése, például az elkészített tartalmak mind ezt a célt szolgálják.
  • (M)érhető-e a folyamat, amellyel elérhetjük ezt a célt: Valahogy mérned kell a kampány teljesítményét, hiszen csak így állapíthatod meg idő közben, hogy mennyire sikeres, és hogy szükség van-e bizonyos korrekciókra. Fontos, hogy a kampány elején legyen egy viszonyítási alapod, amihez hozzámérheted a teljesítményt a kampány különböző fázisaiban, vagy legalábbis rendszeres időközönként.
  • (A)ktuális helyzetben elérhető-e ez a cél: Realisztikus célt választottál, ami tényleg mérhető, és meglévő erőforrásaid segítségével el is érheted azt valamikor?
  • (R)eleváns-e, tehát kapcsolódik-e ez a cél a szervezet jellegéhez: Ezen nincs mit magyarázni – értelemszerűen egy olyan célt válassz, ami elősegítheti céged növekedését.
  • (T)ervezett időtartamon belül megvalósítható-e a kitűzött cél: Fontos előre megszabni kampány időtartamát az alapján, hogy várhatóan mennyi időbe telik majd elérni a célt.

 

2. Tervezd meg marketingtartalmaidat

Amint sikerült kitűzni kampányod célját, a következő lépés megtervezni, hogy milyen tartalmakat is készítesz majd annak elérése céljából. Készíts egy tartalom-naptárat, amiben bejelölöd, hogy mely napokon milyen képeket, videókat, és történeteket osztasz majd meg céged profilján. Ha influencerek segítségét is kéred a kampányhoz, akkor mindenképpen egyeztess velük a naptárat illetően is!

 

Fontos, hogy minden bejegyzés és történet önmagában, és a kampány kontextusában is indokolt, érthető, releváns legyen, és hogy közösen együtt dolgozzanak a cél elérése érdekében.

 

Ez nem kevés munka, de a sikerért bizony meg kell dolgozni, és elegendő kitartással, kreativitással, és odafigyeléssel még a vártnál is jobb eredményeket érhetsz majd el!

3. Használd a történeteket is

Az előbb már említésre kerültek a történetek, de külön szakaszt érdemelnek cikkünkben is. Az Instagramon naponta 400 millió történetet néznek meg az emberek, így kétségtelen, hogy nagyon hatékony eszközei lehetnek bármely kampánynak, ennek ellenére azonban csupán a platformon jelenlévő márkák fele használja őket.

 

A történetek remek kiegészítők lehetnek hagyományos bejegyzéseid mellé, de fontos, hogy a megfelelő formátumban készíts hozzájuk tartalmakat. Ez az útmutató mindent elmagyaráz, amit a történetek meghódításához tudnod kell!

 

4. Használj A/B tesztelést

Ha a legtöbbet szeretnéd kihozni kampányodból, akkor az A/B tesztek segíthetnek megtalálni hirdetéseid legjobb verzióját. Ezzel a tesztelési módszerrel párhuzamosan több (általában kettő) verzióját hasonlíthatod össze hirdetéseidnek, hogy rátalálj a leghatékonyabbra.

 

Az A/B tesztek lényege, hogy a két összemért hirdetésverzió csupán egyetlen tulajdonságában (kép, a szöveg megfogalmazása, célzás, elhelyezés, stb.) különbözik egymástól, így azt az egy elemet tesztelheted. Minden teszt után egy egyre hatékonyabb hirdetésed lesz, de persze érdemes egy idő után kiválasztani egy végleges verziót, hiszen ezt a végtelenségig lehet csinálni.

 

5. Legyen egy átfogó stílusod

A kampánynak alapjáraton mindenképpen párhuzamban kell állnia márkád általános megjelenésével és hangulatával, de ezen belül persze érdemes az egyediségre törekedni. Míg egy egyedülálló hirdetés esetén jó, ha tökéletesen illeszkedik organikus tartalmaid közé, egy kampány számára előnyt jelenthet, ha valamivel kitűnik a megszokott tartalmak közül, és önmagában is képes megállni a helyét.

 

Fontos, hogy a kampány emlékezetes, és könnyedén felismerhető legyen, hogy minden hozzá tartozó tartalom egy egészet alkosson, és egy egybefüggő üzenetet adjon át. Ez segít majd abban is, hogy a célközönség pozitívan reagáljon CTA-dra, és hogy az emberek egyre jobban megismerjék márkádat, valahányszor találkoznak egy, a kampányhoz tartozó tartalommal.

 

A kampány stílusa, vagy „személyisége” segíthet a tartalmak megalkotásában is – ha humorosra vagy pihentetőre tervezed kampányodat, vagy éppen egy bizonyos érzelemre szeretnél hatni velük, akkor ez alapján máris lesz néhány kritériumod ideális tartalmaid elkészítéséhez.

6. Mérd kampányod teljesítményét, de okosan

Mielőtt beindítanád kampányodat, meg kell határoznod azokat a fő teljesítménymutatókat (KPI-ket), amelyek segítenek nyomonkövetni kampányod hatékonyságát. Ezeket első sorban a kampány típusa és a kitűzött cél határozza majd meg.

 

Ha például márkatudatosság-kampányt futtatsz, aminek a célja az, hogy több követőt szerezz céged Instagram profiljának, akkor a követők száma értelemszerűen egy nagyon fontos mutató lesz majd kampányod teljesítményének mérésekor.

 

Ne felejts el felállítani egy viszonyítási alapot kampányod kezdetekor, hogy legyen mihez hozzámérned teljesítményedet a kampány közben. A megfelelő mérések nélkül nem fogod tudni, hogy mikor érted el kitűzött célodat!

 

7. Kérd influencerek segítségét

Az influencer marketing a modern digitális marketing egyik leghatékonyabb formája.

 

Egy influencer rengeteg hitelességet kölcsönözhet kampányodnak, ha nevét adja márkádhoz. Érdemes tehát gondosan kiválasztani azokat az influencereket, akik ugyanazokat az értékeket képviselik, mint amiket céged is, hiszen csak így reménykedhetsz abban, hogy célközönsége érdeklődni is fog tartalmaid iránt.

 

Nézz utána, hogy általában milyen tartalmakat osztanak meg, hogyan kommunikálnak közönségeikkel, és hogy azok mennyire aktívak az influencer bejegyzéseivel, és ne csak az lebegjen a szemed előtt, hogy hány követőjük van – a kisebb követőbázis gyakran még előnyös is lehet mind aktivitási, mind gazdasági szempontokból.

 

8. Ügyelj a költségvetésre

Akár tetszik, akár nem, minden kampányhoz kell egy külön költségvetés, hiszen csak így biztosíthatod, hogy a megfelelő arányban osztod el a rendelkezésre álló pénzügyi erőforrásokat. Egy kampány megtervezésekor vedd figyelembe, hogy mely módszerek segíthetnek a legtöbbet célod elérésében, és mindenképpen foglald bele ezeket is költségvetésedbe.

 

Ott lesznek például a kiemelt bejegyzések és a történetek, de ha influencerekkel tervezel együtt dolgozni, nyereményjátékokat indítasz, vagy támogatsz egy jótékonysági célt, akkor további költségekkel kell majd számolnod.

 

9. Gondolkodj az Instagram határain kívül is

A kampány típusától és céljától függően meglehet, hogy az embereket egy platformon kívüli webhelyre küldöd, miután rákattintanak hirdetéseidre. Ne feledkezz meg ezeknek a céloldalaknak az optimalizálásáról sem – legyen érezhető (stílusban, megjelenésben, stb.) rajtuk, hogy ugyan ahhoz a kampányhoz tartoznak, mint ami felkeltette a felhasználók érdeklődését!
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!