Mi az a Schema.org? Schema.org működése, Schema.org jelentése, Schema.org és a SEO kapcsolata

Schema.org és a SEO működése

Schema.org

Schema.org

A Schema.org definíciója

A Schema.org a Google, a Microsoft, a Yahoo és a Yandex közreműködésével jött létre. A Schema.org egy olyan jelölőnyelvet tesz elérhetővé a nyilvánosság számára, amely segítségével a keresőmotorok alaposabban értelmezhetik egy-egy weboldal tartalmát és célját. Ezen információk alapján a keresőmotorok hasznosabb találatokat jeleníthetnek meg a kereső felhasználóknak.
 


Mi az a Schema?

A Schema egy népszerű mikroadat vagy strukturáltadat-jelölőnyelv, amely segít több információt kínálni a keresőmotoroknak egy oldal tartalmáról. A Schema.org szójegyzék ilyen adatjelöléseket sorol fel, amelyek segítségével a keresőmotorok jobban megérthetik a kapcsolatokat a különböző entitások között. Ez fontos szerepet játszik a keresőoptimalizálásban (SEO).
A keresőmotorok nem feltétlenül értelmeznek mindent, ami egy weboldalon található. A tartalmak feltöltői és szerkesztői azonban további HTML címkék hozzáadásával extra információkat kínálhatnak a keresőmotorok számára, ami segít nekik ebben. Ezek a HTML címkék összekapcsolhatnak bizonyos információdarabkákat azokkal a konkrét dolgokkal, amelyekre az emberek rákeresnek – például azt jelezhetik, hogy egy adott cikk egy filmről vagy híres személyről szól.
Az ilyen HTML címkék elhelyezésével tehát érthetőbbé teheted tartalmaidat a keresőmotorok számára, hogy még több kapcsolódó keresésre jeleníthessék meg azokat a találati oldalakon.
 

A Schema.org leggyakrabban használt jelölései

A Schema.org segítségével számos adattípust lehet megjelölni – ezek töredéke csupán:
•    cikk (article)
•    helyi cég (localbusiness)
•    esemény (event)
•    termék (product)
•    vélemény (review)
•    film (movie)
•    étterem (restaurant)
•    szervezet (organization)


A Schema.org webhelyen ezeken kívül még több száz adatjelölés szerepel.
A különböző jelöléseknek tulajdonságaik is vannak, amelyekkel további információk adhatók meg a keresőmotorok számára. A könyv (book) schema esetében ilyenek például a szerző, a cím, az ISBN szám és így tovább.
 

A Schema.org és a SEO kapcsolata

A Schema.org nagyon fontos szerepet játszik a keresőoptimalizálásban.
Habár a schemák használata nem befolyásolja a rangsorolást, minél több információt adsz meg velük a keresőmotoroknak, annál több releváns keresésre jeleníthetik majd meg tartalmaidat a találatok között.
A schemákkal kiegészített tartalmak nagyobb eséllyel produkálnak bővített kivonatokat, amelyek feltűnőbbek a felhasználók számára a keresőtalálatok között. Ez persze javítja az átkattintási arányokat.

 

A Schema.org használata

A Schema.org adatjelöléseinek használatához először is meg kell állapítanod, hogy mely adattípusok a legmegfelelőbbek tartalmad számára.
Érdemes minél több extra információt megadnod tartalmaidról, de ügylej rá, hogy csak a releváns jelöléseket használd, és csak olyan adatokat jelölj meg, amelyek egyébként is láthatók célközönséged számára – a jelöléseket ugyanis csak a keresőmotorok látják.
Miután kiválasztottad a megfelelő schemákat, add hozzá azokat weboldaladhoz egy erre megfelelő eszközzel – például azzal, amit a Google kínál erre a célra. Az elhelyezésre szánt adatjelöléseket szintén egy ingyenes eszközzel ellenőrizheted.

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok