Schema.org
A Schema.org definíciója
A Schema.org a Google, a Microsoft, a Yahoo és a Yandex közreműködésével jött létre. A Schema.org egy olyan jelölőnyelvet tesz elérhetővé a nyilvánosság számára, amely segítségével a keresőmotorok alaposabban értelmezhetik egy-egy weboldal tartalmát és célját. Ezen információk alapján a keresőmotorok hasznosabb találatokat jeleníthetnek meg a kereső felhasználóknak.
Mi az a Schema?
A Schema egy népszerű mikroadat vagy strukturáltadat-jelölőnyelv, amely segít több információt kínálni a keresőmotoroknak egy oldal tartalmáról. A Schema.org szójegyzék ilyen adatjelöléseket sorol fel, amelyek segítségével a keresőmotorok jobban megérthetik a kapcsolatokat a különböző entitások között. Ez fontos szerepet játszik a keresőoptimalizálásban (SEO).A keresőmotorok nem feltétlenül értelmeznek mindent, ami egy weboldalon található. A tartalmak feltöltői és szerkesztői azonban további HTML címkék hozzáadásával extra információkat kínálhatnak a keresőmotorok számára, ami segít nekik ebben. Ezek a HTML címkék összekapcsolhatnak bizonyos információdarabkákat azokkal a konkrét dolgokkal, amelyekre az emberek rákeresnek – például azt jelezhetik, hogy egy adott cikk egy filmről vagy híres személyről szól.
Az ilyen HTML címkék elhelyezésével tehát érthetőbbé teheted tartalmaidat a keresőmotorok számára, hogy még több kapcsolódó keresésre jeleníthessék meg azokat a találati oldalakon.
A Schema.org leggyakrabban használt jelölései
A Schema.org segítségével számos adattípust lehet megjelölni – ezek töredéke csupán:• cikk (article)
• helyi cég (localbusiness)
• esemény (event)
• termék (product)
• vélemény (review)
• film (movie)
• étterem (restaurant)
• szervezet (organization)
A Schema.org webhelyen ezeken kívül még több száz adatjelölés szerepel.
A különböző jelöléseknek tulajdonságaik is vannak, amelyekkel további információk adhatók meg a keresőmotorok számára. A könyv (book) schema esetében ilyenek például a szerző, a cím, az ISBN szám és így tovább.
A Schema.org és a SEO kapcsolata
A Schema.org nagyon fontos szerepet játszik a keresőoptimalizálásban.Habár a schemák használata nem befolyásolja a rangsorolást, minél több információt adsz meg velük a keresőmotoroknak, annál több releváns keresésre jeleníthetik majd meg tartalmaidat a találatok között.
A schemákkal kiegészített tartalmak nagyobb eséllyel produkálnak bővített kivonatokat, amelyek feltűnőbbek a felhasználók számára a keresőtalálatok között. Ez persze javítja az átkattintási arányokat.
A Schema.org használata
A Schema.org adatjelöléseinek használatához először is meg kell állapítanod, hogy mely adattípusok a legmegfelelőbbek tartalmad számára.Érdemes minél több extra információt megadnod tartalmaidról, de ügylej rá, hogy csak a releváns jelöléseket használd, és csak olyan adatokat jelölj meg, amelyek egyébként is láthatók célközönséged számára – a jelöléseket ugyanis csak a keresőmotorok látják.
Miután kiválasztottad a megfelelő schemákat, add hozzá azokat weboldaladhoz egy erre megfelelő eszközzel – például azzal, amit a Google kínál erre a célra. Az elhelyezésre szánt adatjelöléseket szintén egy ingyenes eszközzel ellenőrizheted.
A Schem.org a Google, a Microsoft, a Yahoo és a Yandex közös projektje, amely mikroadat-jelöléseket kínál az online tartalomszerzők (pl. SEO szakemberek stb.) számára.
A Schem.org webhelyén található adatjelölések segítségével plusz információkat kínálhatsz a keresőmotorok számára tartalmaidról. Ezeket az információkat a keresőmotorok arra használják fel, hogy több releváns keresésre jelenítsék meg tartalmaidat.
A Schema.org adatjelölései nem befolyásolják a rangsorolást, azonban tartalmaid bővített kivonatokként jelenhetnek meg a keresőtalálatok között. Ezek jóval feltűnőbbek a felhasználók számára, tehát több átkattintásra is számíthatsz.