A kisvállalkozások és helyi cégek sokáig nagy hátrányban álltak a nemzetközi vállalatokkal szemben, hiszen költségvetésük nem engedett meg akkora publicitást, mint amit a „nagyobb játékosok” élvezhettek.
Az online marketing megjelenése egy új korszakot indított, ahol mindenki egyenlő esélyekkel indul a forgalomért folyó végtelen versenyben. Ha történetesen egy kisebb cég vagy vállalkozás vezetője, esetleg marketingfelelőse vagy, akkor a digitális marketing az a pálya, amin labdába rúghatsz a nagyok mellett. A következő tippekkel ebben szeretnénk segíteni!
1. Optimalizálj mobilra
Láttad a buszon, láttad a munkahelyen, a parkban, és láttad otthon – az emberek megállás nélkül a mobiltelefonjaikat bújják. 10 internetezőből 8 mobilkészüléken keresztül használja a világhálót, erre pedig a Google is felfigyelt. 2018 óta a keresőóriás előnyben részesíti (értsd: jobb pozícióba helyezi a találatok között) a mobilbarát webhelyeket. Ne maradj le, haladj a korral!
2. Foglalkozz vendégcikkek írásával
A vendégcikkek kiváló eszközei lehetnek a forgalom bevonzásának, és a bennük elhelyezett hivatkozások még a keresőoptimalizálásban is segítenek. Ne csüggedj, ha a közönség
nem kezd azonnal webhelyedre özönleni, miután megjelent vendégcikked egy másik blogon – könnyen lehet, hogy hetek, hónapok múlva azon kapod magad, hogy forgalmad nagy része ezen a cikkeken keresztül érkezik.
3. Használd a Facebook Hirdetéskezelőjét
Sajnos a Facebookon egyre nehezebb organikusan elérni a célközönségedet. Ha szeretnéd tartalmaidat láthatóbbá tenni a Facebookozók számára, akkor kénytelen leszel fizetett hirdetésekhez folyamodni.
A Facebook hirdetési felülete elsőre talán bonyolultnak tűnhet, de nem érdemes visszariadni tőle. Épp a célzások, különféle formátumok és lehetőségek miatt olyan, amilyen. Barátkozz a Facebook Hirdetéskezelővel, meglátod, nem is olyan nehéz, mint elsőre gondoltad.
4. Tedd egyedivé LinkedIn profilodat
A LinkedIn-t ma már nem érdemes kihagyni a közösségi média felületek közül, ahol jelen vagy. Néhány egyszerű szimbólum használatával könnyedén egyedivé varázsolhatod profilodat, készíthetsz felsorolást, vagy csupán figyelemfelkeltő szövegeket alkothatsz. Posztolj rendszeresen, légy jelen!
5. Optimalizáld LinkedIn profilodat
Ahogy minden közösségi média felület, úgy a LinkedIn is segíthet webhelyed SEO-jában is – helyezz el igényes horgonyszöveges visszahivatkozásokat profilodon. Saját webhelyed hivatkozásának horgonyszövege szabadon módosítható – ezt a profil kapcsolati információs felületén, egy „egyéb/other” részben teheted meg.
6. Állíts be automata válaszadókat az e-mailezőknek
Amikor valaki feliratkozik hírleveledre, érdemes azonnal egy e-mailt küldeni neki, ami visszaigazolja és megköszöni feliratkozását. Persze nem ülhetsz 24/7 a számítógép előtt, hogy mindenkinek személyes e-mailt írj – itt lépnek képbe az automata válaszadó rendszerek.
Az ilyen eszközök segítségével beállíthatod, hogy a feliratkozók/ügyfelek automatikus üzeneteket kapjanak, valahányszor egy adott lépést megtesznek webhelyeden. A megtekintett termékeik alapján például különleges, személyre szabott ajánlatokat is küldhetsz nekik – természetesen automatikusan.
7. Ne becsüld alá a Twitter hirdetéseket
A Twitter jelentősége folyamatosan erősödik – önmagában is, pláne napjainkban, amikor a Facebook organikus elérései folyamatosan csökkennek – natív hirdetései pedig sokat segíthetnek online jelenléted megerősítésében. Célozd meg velük célközönségedet, vagy éppen versenytársad követőit, és nézd, ahogy egyre többen követik be profilodat, és érkeznek webhelyedre.
8. Használd ki a remarketing nyújtotta lehetőségeket
A remarketing lényege, hogy olyan személyek felé kommunikálod üzeneteidet, akik korábban már valamilyen módon érdeklődésüket fejezték ki termékeid/szolgáltatásaid/tartalmaid iránt – például rákattintottak egy hirdetésedre, böngészték webáruházadat, elolvasták egy blogbejegyzésedet, stb.
A remarketing nagy előnye, hogy újracélzott hirdetéseid nagyobb valószínűséggel találnak majd érdeklődő felhasználókra, mint hagyományos hirdetéseid. A Facebook, a Google, és más nagyobb hirdetési platformok is kínálnak remarketing funkciókat.