marketing automatizálás
Marketing automatizálás
A marketing automatizálása olyan szoftverek használatára utal, amelyek segítenek automatizálni a leggyakoribb marketingfeladatokat. Számos ismétlődő, egyszerű feladat van a marketingben, ami könnyedén automatizálható. Ez leveszi a terhet a marketingosztály válláról, akik így összetettebb problémák megoldására koncentrálhatnak.
A marketing automatizálásának több formája létezik, íme néhány népszerűbb ezek közül:
- Email hírlevelek és visszaigazolások: Az emailek automatizálása többek között lehetővé teszi, hogy automatikus visszaigazolásokat küldj a megrendelésekről, azok állapotáról, és egyéb, az ügyfelet érintő információkról. Egy másik hasznos funkciója, hogy nem csak hírleveleket küldhetsz vele feliratkozóidnak, hanem külön csoportokat is kialakíthatsz, hogy mindenki az őt érdeklő tartalmakból kapjon összefoglaló emaileket.
- Közösségi médiás időzítés: A sikeres közösségi média marketinghez rendszeresen kell bejegyzéseket publikálnod azokon a platformokon, amelyeken jelen vagy márkáddal. Ez gyakran csak nagyon körülményesen kivitelezhető, de szerencsére számos platform kínál időzítési lehetőséget, amellyel előre elkészített bejegyzéseidet egy későbbi dátumon és időpontban publikálhatod. Így akár hetekre előre is beidőzítheted tartalmaidat, amelyek automatikusan az adott időpontokban jelennek majd meg, mintha teljesen újak lennének.
- Leadgondozó munkafolyamatok: A leadgenerálás (azaz az érdeklődők bevonzása), illetve a leadek ügyfelekké történő konverziója egy nagyon hosszú folyamat lehet, hiszen a legtöbben nem vásárolnak azonnal, amikor egy új márkát fedeznek fel. Ez a hosszú folyamat is automatizálható, ugyanis célzott emaileket, hirdetéseket küldhetsz azoknak a felhasználóknak, akik korábban már érdeklődést mutattak márkád iránt (pl. feliratkoztak hírleveledre, megtekintettek egy bizonyos oldalt webhelyeden, megnézték egy YouTube videódat, stb.)
- Kampánykövetés és jelentések: Egy marketingkampánynak temérdek eleme lehet: landing oldalak, felhasználók, hirdetések, telefonhívások, és így tovább. Az automatizálás többek között ezek rendszerezését is lehetővé teszi, hogy egy átlátható felületen követhesd figyelemmel kampányod teljesítményét és eredményeit, akár a különböző elemekre lebontva.