Link title használata, Link title optimalizálása, Milyen a jó link title SEO szempontból?

Optimális link title

Link title

Link title

A link title definíciója

A link title egy HTML attribútum, amely plusz információkat kínál a hivatkozott oldalról. A title attribútum tartalma akkor jelenik meg, amikor egy felhasználó rámutat a hivatkozásra a weboldalon.
 

A link title helyes használata

A link title attribútum célja, hogy plusz információt biztosítson egy linkről. Ez azt jelenti, hogy nem érdemes olyan információkat elhelyezni benne, amihez máshol hozzá lehet férni. Mindez csak redundanciához vezet, ami rossz felhasználói élményt eredményez.
Bizonyára veled is előfordult már, hogy miután rámutattál egy hivatkozásra a böngészőben, csupán a link horgonyszövege jelent meg egy egyedi cím helyett. Ez már egyébként is látható volt az oldalon, tehát egy ilyen title-nek semmi értelme és haszna nincs a felhasználó számára.

A link title elhelyezésekor tehát azon kell elgondolkodnod, hogy elhelyezhetsz-e valami hasznosat ebben az attribútumban a felhasználóknak.

Ha azonban a link elhelyezője közölni szeretne valamit a hivatkozásról, amiről egy felhasználónak érdemes tudnia, mielőtt rákattint a hivatkozásra, akkor inkább a hivatkozás szövegében ajánlott elhelyeznie ezt az információt, nem pedig a title attribútumban.
 

Ne a keresőmotorokra optimalizálj, hanem a felhasználókra

A keresőmotorok pont, hogy azokat a tartalmakat értékelik, amelyeket az emberi látogatókra optimalizáltak készítőik.

Rossz szokások:

•    Telehalmozni a link title attribútumot kulcsszavakkal
•    A title-ben is elhelyezni a téma címét, ami egyébként is látható az oldalon
•    Megismételni a horgonyszöveget a title attribútumban
 

Jó szokások:

•    Egyedi link title-t írni a felhasználók számára
•    Természetesen fogalmazni, nem úgy, mint egy robot
 

Hogyan kezelik a keresőmotorok a link title attribútumot?

John Mueller, a Google egyik munkatársa egy Google Webmaster Office Hours Hangout beszélgetés során beszélt a link title attribútum szerepéről.

Elmondása szerint a Google a hivatkozások horgonyszövegét és title-jét is figyelembe veszi, hogy megértse a linkek kontextusát.
Mueller azt is elmondta, hogy ezt bárki letesztelheti magának egy kitalált szóval, amit a csak link title attribútumban kell elhelyezni. Ez után hagyni kell, hogy a Google indexelje a hivatkozást, és már ki is lehet próbálni, hogy mi jelenik meg az adott szóra.
A link title-ben olyan információkat érdemes elhelyezni, amelyek például hiányoznak a horgonyszövegből, mert nem illenek bele, mégis fontosak lehetnek a link mögött álló tartalom értelmezéséhez.


A Google továbbá még 2007-ben írt arról egy nyilvános bejegyzésében, hogy hogyan használja a link title attribútumokat:
„A „tittle” attribútum azonban egy kissé más: tájékoztató jellegű információt kínál arról az elemről, amire elhelyezik.
Mivel a Googlebot nem látja közvetlenül a képek tartalmát, általában az „alt” attribútumban megadott információt használjuk fel ehhez.
Használd nyugodtan együtt az „alt” attribútumot a „title” és más attribútumokkal, hogy értékeket kínálj a felhasználóid számára!”

A Bing szintén megemlíti a link title-t egy hivatalos 2009-es
közleményében:
„Tekints úgy a horgonyszövegre, mint a hivatkozott oldal elsődleges leírására.
Ha viszont inline hivatkozást használsz a szöveges tartalmaid bekezdéseiben, akkor ügyelned kell arra, hogy megőrizd a szöveg természetes áramlását az adott bekezdésen belül, ami korlátozhatja a hivatkozások szöveges jellemzését.
Éppen ezért a title attribútum segítségével plusz kulcsszóinformációkat biztosíthatsz a hivatkozott oldalról a nélkül, hogy csökkentenéd ezzel a szöveg olvashatóságát a felhasználó számára.”
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok