LCP mutató definíciója, LCP mutató működése, LCP mutató kiszámítása, LCP mutató optimalizálása

Mire jó az LCP mutató?

LCP

LCP

Az LCP definíciója

Az LCP (Largest Contentful Paint) a „legnagyobb vizuális tartalomválasz” alapvető webes vitals-mutató angol rövidítése. Ez a mutató méri, hogy milyen gyorsan jelenik meg egy weboldal legnagyobb vizuális eleme (pl. egy kép vagy nagyobb bekezdés) az oldal betöltése során. Az LCP-t a Google fejlesztette ki és használja algoritmusaiban.

A Google a következőképpen foglalja össze az LCP lényegét:

„A lengagyobb vizuális tartalomválasz (LCP) egy fontos, felhasználó-központú mutató az észlelt betöltési sebesség mérésére, mert azt a pontot jelöli az oldal betöltési folyamatában, amikorra az oldal fő tartalma valószínűleg teljesen betöltődött – egy gyors LCP biztatóan jelzi a felhasználó számára, hogy az oldal hasznos.”

 

Mi számít ideális LCP-nek?

A Google szerint az ideális felhasználói élmény érdekében az oldal legnagyobb képes vagy szöveges eleme az első 2,5 másodpercben kell, hogy megjelenjen a látogatónak.

Az LCP dokumentációjából kiderül, hogy mely elemeket veszi figyelembe a Google az LCP kiszámításához:
•    képek
•    videók
•    CSS-sel betöltött háttérképek
•    címsorok (H tagek)
•    táblázatok
•    listák
•    minden block típusú, szöveget tartalmazó elem

A cél az, hogy webhelyed minél több oldala a 2,5 másodperces LCP alatt maradjon. A Google szerint egy webhely akkor kaphat „jó” LCP besorolást, ha legalább az oldalak 75%-a „jó” LCP (tehát 2,5 másodpercnél gyorsabb) értéket ér el.
Weboldalaid LCP értékét a Google Search Console felületén (Alapvető webes vitals-mutatók), illetve a Google PageSpeed Insights eszköz segítségével ellenőrizheted.
 

Az LCP és a SEO kapcsolata

A Google-ról már évek óta köztudott, hogy az oldalak betöltési sebességét is figyelembe veszi a tartalmak rangsorolásához. Az LCP valójában a betöltési sebesség egyik mutatója, és habár csak egyetlen elem sebességét méri, jelentős szerepet játszik az oldal által kínált felhasználói élmény meghatározásában.
Fontos észben tartani, hogy attól, hogy webhelyed általánosságban gyorsan működik, még nem biztos, hogy az oldalak többsége megfelel az LCP elvárásoknak.
Nem csak a jobb rangsorolások miatt éri meg javítani az LCP értéket, hanem azért is, mert a Google androidos keresőtalálatai között külön címkével jelöli a gyorsabban betöltődő oldalakat, ami több felhasználót is kattintásra ösztönözhet.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok