Kattints

Kulcsszóegyezések: Mik azok a kulcsszóegyezések?Mik azok a kulcsszóegyezések? Mit jelentenek a kulcsszóegyezések?

Kulcsszóegyezések

Kulcsszóegyezések

kulcsszóegyezések

A kulcsszóegyezések definíciója

A kulcsszóegyezések (vagy kulcsszóegyezési típusok) a Google Ads egyik funkciója, aminek segítségével precízen megszabhatod, hogy hirdetéseid milyen keresésekre jelenjenek meg.

A kulcsszóegyezések használatával beállíthatod, hogy a Google mennyire „szigorúan” hasonlítsa egymáshoz a felhasználók által beírt kereséseket és az általad megcélzott kulcsszavakat, mielőtt megjelenítené nekik hirdetéseidet.

A kulcsszóegyezések segítenek elkerülni a felesleges megjelenéseket, kattintásokat és az ezekkel járó pénzkidobást.

 

A kulcsszóegyezések típusai

Általános egyezés

Általános egyezés használatakor hirdetéseid olyan keresésekre is megjelenhetnek, amelyek jelentése hasonlít az általad megcélzott kulcsszavakéhoz, de nem feltétlenül tartalmazzák konkrétan ezeket a kulcsszavakat.

Ha például a kifejezést célzod meg általános egyezéssel, akkor hirdetésed megjelenhet a „digitális fényképezőgép” vagy „olcsó digitális fényképezők” keresésekre is.

Az általános egyezéssel tehát nagyon széles közönséget érhetsz el, de könnyedén előfordulhat, hogy olyan felhasználóknak is megjelennek majd hirdetéseid, akik egyáltalán nem azt keresik, amit te kínálsz. Ettől függetlenül ugyan úgy rákattinthatnak hirdetéseidre, de mivel nem nekik szól kínálatod, jó eséllyel nem fognak vásárolni tőled – a kattintásokért azonban fizetned kell.

A Google továbbá figyelembe veszi a felhasználók keresési előzményeit, a landing page-ed tartalmát, illetve a hirdetéscsoportodban szereplő többi kulcsszót is.

Az általános egyezés beállításához egyszerűen csak be kell írnod a kifejezést, mindenféle zárójel vagy egyéb speciális karakter nélkül. Az általános egyezés az alapértelmezett kulcsszóegyezési típus.

Kifejezésegyezés

A kifejezésegyezés használatakor hirdetéseid akkor jelennek meg a felhasználóknak, ha az általad megcélzott kulcsszó azonos sorrendben, és közvetlenül egymás után jelennek meg a beírt kereséseikben. Ez azt jelenti, hogy az általad megcélzott kulcsszavak előtt és után más szavak is szerepelhetnek, de köztük nem.

Ha a kulcsszót kifejezésegyezéssel célzod meg, akkor hirdetésed olyan keresésekre jelenhet majd meg, mint az „olcsó digitális fényképező” vagy „digitális fényképező online”, vagy „legjobb digitális fényképező 2022-ben”.

A kifejezésegyezés már szűkebb célközönségnek jeleníti meg hirdetéseidet, viszont biztos lehetsz benne, hogy csak olyan felhasználók látják majd, akiknek a keresése konkrétan azokat a szavakat tartalmazza (és úgy), ahogy te is megadtad őket. Ezeket a felhasználókat jobban érdekelheti kínálatod.
A kifejezésegyezés beállításához „idézőjelek közé” kell tenned a kulcsszót, amit így szeretnél megcélozni.

Mi a különbség az általános egyezés és a kifejezésegyezés között?

A legfőbb különbség e két kulcsszóegyezési típus között az, hogy a kifejezésegyezés egy szűkebb, de határozottabb érdeklődésű közönségnek jeleníti meg hirdetéseidet. Ezzel szemben az általános célzású hirdetéseket többen látják majd, de kisebb az esély rá, hogy ezek a felhasználók érdeklőnek is kínálatod iránt.

 

Pontos egyezés

A pontos egyezés a „legszigorúbb” kulcsszóegyezési típus, amely csak akkor engedi megjelenni hirdetéseidet, ha a felhasználók pontosan úgy gépelik be keresésüket, ahogyan te is megadtad kulcsszódat. A Google azokat a kereséseket is „elfogadja” pontos egyezés használatakor, amelyek az általad megadott kulcsszók egyes vagy többes számát, félregépeléseit vagy rövidítéseit tartalmazzák.

Ha a kifejezést célzod meg pontos egyezéssel, akkor hirdetésed megjelenhet a „digitális fényképező”, „digitális fényképezők” vagy „fényképező digitális” keresésekre is.

Ezzel a kulcsszóegyezéssel érheted el a legszűkebb célközönséget, de sokkal nagyobb az esélye, hogy ezek a felhasználók pontosan azt keresik, amit te kínálsz nekik.

A pontos egyezés használatához [kapcsos zárójelekben] kell megadnod a megcélozni kívánt kulcsszót.

 

Kizáró kulcsszóegyezések

A kizáró kulcsszóegyezések segítségével megszabhatod, hogy hirdetéseid milyen keresésekre NE jelenjenek meg. Ez segít azokra a felhasználókra összpontosítani kampányaidat, akik valóban érdeklődnének is kínálatod iránt, és elkerülheted vele a felesleges kattintásokat (amikért ugyan úgy fizetned kellene).

A kizáró kulcsszóegyezések használatához kizáró kulcsszavakat kell megadni. Ilyenkor minden általad megcélzott kifejezésre megjelennek majd (figyelembe véve persze a beállított kulcsszóegyezéseket), kivéve azokra, amiket kizáró kulcsszavakként adtál meg.

Akárcsak az inkluzív kulcsszavaknak, a kizáró kulcsszóegyezéseknek is három típusa van: általános, kifejezés és pontos:

 

Általános egyezésű kizáró kulcsszók

A kizáró általános egyezés használatakor hirdetéseid egyetlen olyan keresésre sem jelennek meg, amelyekben az összes általad megadott szó szerepel, függetlenül attól, hogy milyen sorrendben írta be őket a felhasználó. Ez az alapértelmezett kizáró kulcsszóegyezési típus.

A Google példája szerint, ha az kulcsszót használod kizáró általános egyezéssel, akkor hirdetéseid megjelenhetnek a „fekete cipő” vagy az „alkalmi cipők” keresésekre,

de a „fekete alkalmi cipő”, „alkalmi cipő” vagy „cipő alkalmi” keresésekre már nem.
Használatához ugyan úgy szimplán be kell írni a kulcsszót, bármilyen extra karakter nélkül.

 

Kifejezésegyezésű kizáró kulcsszók

Ha kifejezésegyezésű kizáró kulcsszóként adsz meg egy kulcsszót, akkor hirdetéseid nem fognak megjelenni azokra a keresésekre, amelyek pontosan ezeket a szavakat tartalmazzák, az az általad megadott sorrendben. Még ha a felhasználó keresése más szavakat is tartalmaz az általad megadott (és azonos sorrendben szereplő) szavak előtt vagy után, hirdetésed nem fog megjelenni számára.

Ha az kulcsszót használod kizáró kifejezésegyezéssel, akkor hirdetésed megjelenhet a „fekete cipő” az „alkalmi cipők” és a „cipő alkalmi” keresésekre, de a „fekete alkalmi cipő” és az „alkalmi cipő” keresésekre már nem.

A kifejezésegyezésű kizáró kulcsszókat „idézőjelek között” kell megadni.

 

Pontos egyezésű kizáró kulcsszók

A pontos egyezésű kizáró kulcsszók használatakor hirdetéseid akkor nem jelennek majd meg a felhasználóknak, ha pontosan azokat a szavakat (és azonos sorrendben) adják meg, mint amiket te is.

Ha az kifejezést használod kizáró pontos egyezéssel, akkor hirdetésed csak azokra a keresésekre nem jelenik majd meg, amikben az „alkalmi cipő” kulcsszó szerepel – se több, se kevesebb.

A pontos egyezésű kizáró kulcsszókat [kapcsos zárójelek között] kell megadni.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok