Közösségi média trendek és előrejelzés 2020-ban

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Mely trendek lesznek a legjelentősebbek 2020-ban a közösségi médiában?

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A közösségi médiával kapcsolatban jóslatokba bocsátkozni mindig érdekes feladat, mivel ez a szektor szinte napi szinten változik, új eszközök, fejlesztések jelennek meg, ami további lehetőségeket biztosít arra, hogy maximalizáld az online marketinged hatékonyságát. Nézzük, hogy a 2019-es tapasztalatok alapján milyen trendekre lehet számítani idén!

5 lényeges közösségi média trend, amire figyelni kell 2020-ban

 

Az influencer marketing tovább erősödik


Kutatások szerint a cégek 59%-a tervezi, hogy 2020-ban növeli az influencer marketingre szánt költségvetését.


Tudjuk, hogy a felhasználók egyre inkább óvatosak a hírfolyamukban megjelenő reklámokkal szemben és jobban, mint valaha várják olyan emberektől a véleményüket, megerősítést, akikben megbíznak, amikor egy-egy vásárlásról döntenek. Ezek az emberek lehetnek barátok, családtagok, de ma már a bizalom köre kibővült olyan emberekre is, akiket bár nem ismernek személyesen, követnek a közösségi média felületein, kezdve a hírességektől a konkrét területek szakértőiig.


A közösségi média mindig nagyszerű lehetőséget biztosított a kis-és középvállalkozásoknak és startupoknak, mert a kisebb márkák számára is lehetővé teszi, hogy kevés költséggel versenyezzenek a nagyobbakkal ugyanazon a felületen. Sokan nem engedhetik meg maguknak, hogy megszerezzék a legnagyobb névvel, követőtáborral rendelkező influencereket, úgyhogy idén nagyobb lehetőséget látunk a kisebb névvel rendelkező influencerek növekedésében is.


Vásárlás a közösségi médián


Ez egy olyan trend, ami már tavaly elkezdődött, és nagy valószínűséggel folytatódni fog idén is, tehát többé már nincs szükség egy bizonyos oldal, vagy platform elhagyására ahhoz, hogy megvásároljunk egy terméket. Ha meglátunk valamit, ami tetszik, miközben az Instagramot pörgetjük, most már csupán néhány kattintással elérhetünk oda, hogy megadjuk a bankkártyaadatainkat és ott, rögtön kész is a vásárlás. Biztosítva a fogyasztók számára ezt a könnyű és gyors lehetőséget, csökkenthetjük az értékesítési csatornáinkat.


Valószínűleg egyre több márka indul majd el ebbe az irányba, és bár jelenleg ezt főleg a nagyobb, stabilabb háttérrel rendelkező cégek használják, 2020 a kisebb márkáknak, talán még a startupoknak is lehetőséget ad arra, hogy éljenek ezzel a lehetőséggel.


A történetek még inkább fontosak lesznek


Egy ideig a történetek (storyk) csak a Snapchaten voltak elérhetők, de jó ideje megjelentek az Instagramon, Facebookon is és most még a YouTube is formálja a sajátját.


Ezek a nézőknek sokkal belsőbb képet festenek, mivel a videók gyakran épp akkor készülnek, mikor kikerülnek. Ezekben pedig nagyon nagy lehetőség rejlik. Mivel a tartalom viszonylag hamar eltűnik, lehetőséget ad a cégeknek, hogy az úgynevezett FOMO jelenségre építsenek, vagyis a félelemre, hogy kimaradunk, lemaradunk – és olyan gyors, rövid ideig tartó lehetőségeket kínáljanak, amit csak a hűséges felhasználók ismernek, és idővel megtanulják, hogy keressék is.


Ez segít új követőket is vonzani, akik arra várnak, hogy előnyre tehessenek szert a „belsős” speciális ajánlatokból, ami egy módszer arra, hogy kihagyjuk a hirdetéseket, amikkel pénzt spórolhatunk. Használhatjuk a történeteket arra is, hogy szavazást hozzunk létre, kérdéseket tegyünk fel, amikre egy egyszerű kattintással válaszolnak, így egyfajta közvéleménykutatást is könnyedén elvégezhetünk.


Chatbotok


Amikor először megjelentek a chatbotok, a fogyasztóknak előre megírt válaszokkal válaszoltak gyakran felmerülő kérdésekre kulcsszavak használatával. 2019-ben az algoritmusok változásával ezeknek a hatékonysága egyre inkább nőtt és már nem kell előre megírt válaszokat készíteni a cégeknek, hiszen a chatbotok ma már a weben keresnek, hogy megtalálják a válaszokat, amiket a vásárlók keresnek.


Ugyanabban az időben egyszerre több emberrel is képesek beszélni, amire egy ember – valljuk be – nem képes.  Ezeknek az intelligenciája csak tovább fog fejlődni 2020-ban és feltehetően egyre több ember fog hozzájuk fordulni, valamint több cég követi majd ezt a trendet.


Fejlődő ügyfélszolgálat


Tudjuk, hogy a vásárlók egyre kevesebb időt hagynak a cégek számára – tehát elvárják, hogy a lehető legrövidebb idő teljen el aközött, hogy kapcsolatba lépnek egy céggel és megkapják a választ a kérdésükre. Egy élő, 24/7-ben működő ügyfélszolgálat kialakítása minden egyes cég számára kivitelezhetetlen, viszont a chatbot technológia használata, élő emberekkel kombinálva lehetővé teszi ezt.


Persze, a botok nem tudnak minden egyes kérdést megválaszolni, és nem tudják a személyesség azt az érzését hozni, mintha egy valódi emberrel beszélnénk, de sok időt megtakaríthatnak az ügyfélszolgálat munkatársainak azzal, hogy a gyakori, általános kérdéseket kezelik, jelszavakat, címeket változtatnak meg. Habár még nem olyan széleskörben elterjedt a használatuk, de 2020-ban egyre inkább előtérbe kerülnek majd.


Ezek azok a főbb területek, ahol feltehetőleg jelentős fejlődésre számíthatunk, tudván persze, hogy sok új elem jelenik majd meg és sok új eszköz és változás lesz majd. A hatékony marketing tekintetében ezek a leglényegesebb dolgok, reméljük, segítettünk stratégiád elkészítésében!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!