Közösségi média trendek és előrejelzés 2020-ban

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Mely trendek lesznek a legjelentősebbek 2020-ban a közösségi médiában?

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A közösségi médiával kapcsolatban jóslatokba bocsátkozni mindig érdekes feladat, mivel ez a szektor szinte napi szinten változik, új eszközök, fejlesztések jelennek meg, ami további lehetőségeket biztosít arra, hogy maximalizáld az online marketinged hatékonyságát. Nézzük, hogy a 2019-es tapasztalatok alapján milyen trendekre lehet számítani idén!

5 lényeges közösségi média trend, amire figyelni kell 2020-ban

 

Az influencer marketing tovább erősödik


Kutatások szerint a cégek 59%-a tervezi, hogy 2020-ban növeli az influencer marketingre szánt költségvetését.


Tudjuk, hogy a felhasználók egyre inkább óvatosak a hírfolyamukban megjelenő reklámokkal szemben és jobban, mint valaha várják olyan emberektől a véleményüket, megerősítést, akikben megbíznak, amikor egy-egy vásárlásról döntenek. Ezek az emberek lehetnek barátok, családtagok, de ma már a bizalom köre kibővült olyan emberekre is, akiket bár nem ismernek személyesen, követnek a közösségi média felületein, kezdve a hírességektől a konkrét területek szakértőiig.


A közösségi média mindig nagyszerű lehetőséget biztosított a kis-és középvállalkozásoknak és startupoknak, mert a kisebb márkák számára is lehetővé teszi, hogy kevés költséggel versenyezzenek a nagyobbakkal ugyanazon a felületen. Sokan nem engedhetik meg maguknak, hogy megszerezzék a legnagyobb névvel, követőtáborral rendelkező influencereket, úgyhogy idén nagyobb lehetőséget látunk a kisebb névvel rendelkező influencerek növekedésében is.


Vásárlás a közösségi médián


Ez egy olyan trend, ami már tavaly elkezdődött, és nagy valószínűséggel folytatódni fog idén is, tehát többé már nincs szükség egy bizonyos oldal, vagy platform elhagyására ahhoz, hogy megvásároljunk egy terméket. Ha meglátunk valamit, ami tetszik, miközben az Instagramot pörgetjük, most már csupán néhány kattintással elérhetünk oda, hogy megadjuk a bankkártyaadatainkat és ott, rögtön kész is a vásárlás. Biztosítva a fogyasztók számára ezt a könnyű és gyors lehetőséget, csökkenthetjük az értékesítési csatornáinkat.


Valószínűleg egyre több márka indul majd el ebbe az irányba, és bár jelenleg ezt főleg a nagyobb, stabilabb háttérrel rendelkező cégek használják, 2020 a kisebb márkáknak, talán még a startupoknak is lehetőséget ad arra, hogy éljenek ezzel a lehetőséggel.


A történetek még inkább fontosak lesznek


Egy ideig a történetek (storyk) csak a Snapchaten voltak elérhetők, de jó ideje megjelentek az Instagramon, Facebookon is és most még a YouTube is formálja a sajátját.


Ezek a nézőknek sokkal belsőbb képet festenek, mivel a videók gyakran épp akkor készülnek, mikor kikerülnek. Ezekben pedig nagyon nagy lehetőség rejlik. Mivel a tartalom viszonylag hamar eltűnik, lehetőséget ad a cégeknek, hogy az úgynevezett FOMO jelenségre építsenek, vagyis a félelemre, hogy kimaradunk, lemaradunk – és olyan gyors, rövid ideig tartó lehetőségeket kínáljanak, amit csak a hűséges felhasználók ismernek, és idővel megtanulják, hogy keressék is.


Ez segít új követőket is vonzani, akik arra várnak, hogy előnyre tehessenek szert a „belsős” speciális ajánlatokból, ami egy módszer arra, hogy kihagyjuk a hirdetéseket, amikkel pénzt spórolhatunk. Használhatjuk a történeteket arra is, hogy szavazást hozzunk létre, kérdéseket tegyünk fel, amikre egy egyszerű kattintással válaszolnak, így egyfajta közvéleménykutatást is könnyedén elvégezhetünk.


Chatbotok


Amikor először megjelentek a chatbotok, a fogyasztóknak előre megírt válaszokkal válaszoltak gyakran felmerülő kérdésekre kulcsszavak használatával. 2019-ben az algoritmusok változásával ezeknek a hatékonysága egyre inkább nőtt és már nem kell előre megírt válaszokat készíteni a cégeknek, hiszen a chatbotok ma már a weben keresnek, hogy megtalálják a válaszokat, amiket a vásárlók keresnek.


Ugyanabban az időben egyszerre több emberrel is képesek beszélni, amire egy ember – valljuk be – nem képes.  Ezeknek az intelligenciája csak tovább fog fejlődni 2020-ban és feltehetően egyre több ember fog hozzájuk fordulni, valamint több cég követi majd ezt a trendet.


Fejlődő ügyfélszolgálat


Tudjuk, hogy a vásárlók egyre kevesebb időt hagynak a cégek számára – tehát elvárják, hogy a lehető legrövidebb idő teljen el aközött, hogy kapcsolatba lépnek egy céggel és megkapják a választ a kérdésükre. Egy élő, 24/7-ben működő ügyfélszolgálat kialakítása minden egyes cég számára kivitelezhetetlen, viszont a chatbot technológia használata, élő emberekkel kombinálva lehetővé teszi ezt.


Persze, a botok nem tudnak minden egyes kérdést megválaszolni, és nem tudják a személyesség azt az érzését hozni, mintha egy valódi emberrel beszélnénk, de sok időt megtakaríthatnak az ügyfélszolgálat munkatársainak azzal, hogy a gyakori, általános kérdéseket kezelik, jelszavakat, címeket változtatnak meg. Habár még nem olyan széleskörben elterjedt a használatuk, de 2020-ban egyre inkább előtérbe kerülnek majd.


Ezek azok a főbb területek, ahol feltehetőleg jelentős fejlődésre számíthatunk, tudván persze, hogy sok új elem jelenik majd meg és sok új eszköz és változás lesz majd. A hatékony marketing tekintetében ezek a leglényegesebb dolgok, reméljük, segítettünk stratégiád elkészítésében!


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!