A közösségi médiával kapcsolatban jóslatokba bocsátkozni mindig érdekes feladat, mivel ez a szektor szinte napi szinten változik, új eszközök, fejlesztések jelennek meg, ami további lehetőségeket biztosít arra, hogy maximalizáld az online marketinged hatékonyságát. Nézzük, hogy a 2019-es tapasztalatok alapján milyen trendekre lehet számítani idén!
5 lényeges közösségi média trend, amire figyelni kell 2020-ban
Az influencer marketing tovább erősödik
Kutatások szerint a cégek 59%-a tervezi, hogy 2020-ban növeli az influencer marketingre szánt költségvetését.
Tudjuk, hogy a felhasználók egyre inkább óvatosak a hírfolyamukban megjelenő reklámokkal szemben és jobban, mint valaha várják olyan emberektől a véleményüket, megerősítést, akikben megbíznak, amikor egy-egy vásárlásról döntenek. Ezek az emberek lehetnek barátok, családtagok, de ma már a bizalom köre kibővült olyan emberekre is, akiket bár nem ismernek személyesen, követnek a közösségi média felületein, kezdve a hírességektől a konkrét területek szakértőiig.
A közösségi média mindig nagyszerű lehetőséget biztosított a kis-és középvállalkozásoknak és startupoknak, mert a kisebb márkák számára is lehetővé teszi, hogy kevés költséggel versenyezzenek a nagyobbakkal ugyanazon a felületen. Sokan nem engedhetik meg maguknak, hogy megszerezzék a legnagyobb névvel, követőtáborral rendelkező influencereket, úgyhogy idén nagyobb lehetőséget látunk a kisebb névvel rendelkező influencerek növekedésében is.
Vásárlás a közösségi médián
Ez egy olyan trend, ami már tavaly elkezdődött, és nagy valószínűséggel folytatódni fog idén is, tehát többé már nincs szükség egy bizonyos oldal, vagy platform elhagyására ahhoz, hogy megvásároljunk egy terméket. Ha meglátunk valamit, ami tetszik, miközben az Instagramot pörgetjük, most már csupán néhány kattintással elérhetünk oda, hogy megadjuk a bankkártyaadatainkat és ott, rögtön kész is a vásárlás. Biztosítva a fogyasztók számára ezt a könnyű és gyors lehetőséget, csökkenthetjük az értékesítési csatornáinkat.
Valószínűleg egyre több márka indul majd el ebbe az irányba, és bár jelenleg ezt főleg a nagyobb, stabilabb háttérrel rendelkező cégek használják, 2020 a kisebb márkáknak, talán még a startupoknak is lehetőséget ad arra, hogy éljenek ezzel a lehetőséggel.
A történetek még inkább fontosak lesznek
Egy ideig a történetek (storyk) csak a Snapchaten voltak elérhetők, de jó ideje megjelentek az Instagramon, Facebookon is és most még a YouTube is formálja a sajátját.
Ezek a nézőknek sokkal belsőbb képet festenek, mivel a videók gyakran épp akkor készülnek, mikor kikerülnek. Ezekben pedig nagyon nagy lehetőség rejlik. Mivel a tartalom viszonylag hamar eltűnik, lehetőséget ad a cégeknek, hogy az úgynevezett FOMO jelenségre építsenek, vagyis a félelemre, hogy kimaradunk, lemaradunk – és olyan gyors, rövid ideig tartó lehetőségeket kínáljanak, amit csak a hűséges felhasználók ismernek, és idővel megtanulják, hogy keressék is.
Ez segít új követőket is vonzani, akik arra várnak, hogy előnyre tehessenek szert a „belsős” speciális ajánlatokból, ami egy módszer arra, hogy kihagyjuk a hirdetéseket, amikkel pénzt spórolhatunk. Használhatjuk a történeteket arra is, hogy szavazást hozzunk létre, kérdéseket tegyünk fel, amikre egy egyszerű kattintással válaszolnak, így egyfajta közvéleménykutatást is könnyedén elvégezhetünk.
Chatbotok
Amikor először megjelentek a chatbotok, a fogyasztóknak előre megírt válaszokkal válaszoltak gyakran felmerülő kérdésekre kulcsszavak használatával. 2019-ben az algoritmusok változásával ezeknek a hatékonysága egyre inkább nőtt és már nem kell előre megírt válaszokat készíteni a cégeknek, hiszen a chatbotok ma már a weben keresnek, hogy megtalálják a válaszokat, amiket a vásárlók keresnek.
Ugyanabban az időben egyszerre több emberrel is képesek beszélni, amire egy ember – valljuk be – nem képes. Ezeknek az intelligenciája csak tovább fog fejlődni 2020-ban és feltehetően egyre több ember fog hozzájuk fordulni, valamint több cég követi majd ezt a trendet.
Fejlődő ügyfélszolgálat
Tudjuk, hogy a vásárlók egyre kevesebb időt hagynak a cégek számára – tehát elvárják, hogy a lehető legrövidebb idő teljen el aközött, hogy kapcsolatba lépnek egy céggel és megkapják a választ a kérdésükre. Egy élő, 24/7-ben működő ügyfélszolgálat kialakítása minden egyes cég számára kivitelezhetetlen, viszont a chatbot technológia használata, élő emberekkel kombinálva lehetővé teszi ezt.
Persze, a botok nem tudnak minden egyes kérdést megválaszolni, és nem tudják a személyesség azt az érzését hozni, mintha egy valódi emberrel beszélnénk, de sok időt megtakaríthatnak az ügyfélszolgálat munkatársainak azzal, hogy a gyakori, általános kérdéseket kezelik, jelszavakat, címeket változtatnak meg. Habár még nem olyan széleskörben elterjedt a használatuk, de 2020-ban egyre inkább előtérbe kerülnek majd.
Ezek azok a főbb területek, ahol feltehetőleg jelentős fejlődésre számíthatunk, tudván persze, hogy sok új elem jelenik majd meg és sok új eszköz és változás lesz majd. A hatékony marketing tekintetében ezek a leglényegesebb dolgok, reméljük, segítettünk stratégiád elkészítésében!