Mik azok a keresőszavak? Hogyan kell hatékonyan használni a keresőszavakat? Mik a legjobb keresőszavak? Mi a keresőszavak célja?

Keresőszavak

Keresőszavak

keresőszavak

A keresőszavak definíciója

A keresőszavak (illetve keresőkifejezések, lekérdezések) olyan szavak vagy kifejezések, amelyekre egy felhasználó rákeres egy keresőmotorban (pl. Google). A keresőszavak gyakran tartalmaznak egy vagy több kulcsszót is.

 

A kulcsszavak olyan szavak vagy kifejezések, amelyekre egy marketinges tartalmait optimalizálhatja vagy amelyekre ajánlatot tehet hirdetéseiben, hogy azok nagyobb eséllyel jelenjenek meg, valahányszor egy felhasználó ezekre a szavakra keres rá.

 

Az egyszerűség kedvéért az alábbiakban a Google lesz a magyarázatok alapja, hiszen ezt használják a legtöbben online kereséseikhez.

 

A keresőszavak szerepe a fizetett marketingben

A Google fizetett hirdetési platformja, a Google Ads felületén úgynevezett PPC hirdetéseket lehet létrehozni. A PPC (pay-per-click) hirdetések lényege, hogy a hirdetőknek csak akkor kell fizetniük értük, ha egy felhasználó rá is kattint ezekre a reklámokra.

 

A Google a felhasználó által beírt keresőszavak alapján válogatja össze, hogy milyen hirdetéseket jelenítsen meg a találati oldalon. Egész pontosan azon kulcsszavakat veszi figyelembe, amelyek megjelennek a beírt keresőszavakban.

 

Miután egy hirdető megállapította, hogy milyen szavak és kifejezések kapcsolódnak márkájához, ajánlatot tesz ezekre a kulcsszavakra. Az ajánlattétel az a maximális összeg, amit egy hirdető hajlandó kifizetni, valahányszor egy felhasználó rákattint egy olyan hirdetésre, ami az adott kulcsszóhoz kapcsolódik.

 

Tegyük fel például, hogy céged sportruházat értékesítésével foglalkozik, és azt mondod, hogy kattintásonként legfeljebb 300 Ft-ot vagy hajlandó kifizetni a „futócipő” kulcsszóért.

 

Amikor aztán egy felhasználó beírja a Google-ba, hogy „női futócipő”, a Google a másodperc töredéke alatt lebonyolít egy automatikus „aukciót”, amelyben minden olyan hirdető részt vesz, aki ajánlatot tett a „futócipő” kulcsszóra. Ennek az aukciónak több nyertese is lehet – ők azok a hirdetők, akiknek a reklámjai végül megjelenhetnek az adott keresés találati oldalán.

 

Az aukciót nem feltétlenül azok nyerik meg, akik a legnagyobb összeget ajánlják fel egy kattintásért, de ennyire már nem szeretnénk eltávolodni a keresőszavak témájától.

Összefoglalva tehát: a keresőszavak kulcsszavakat tartalmaznak, és ezeknek a kulcsszavaknak fontos szerepük van a PPC hirdetések kezelésében.

 

A keresőszavak szerepe a keresőoptimalizálásban (SEO)

A keresőoptimalizálás, vagy röviden SEO magába foglal minden olyan online marketingtevékenységet, amelyekkel egy cég vagy webhely a láthatóságát próbálja javítani a keresőmotorok organikus (nem fizetett) találatai között.

 

A SEO egyik fő célja a Google (vagy valamilyen más keresőmotor) első találati oldalára kerülni, azon beül is minél magasabb pozícióba. Ezt rangsorolásnak is szokás nevezni. Minél előkelőbb helyen jelenik meg egy cég a találatok között, annál több figyelemre, forgalomra és bevételre számíthat.

 

Akárcsak a PPC-ben, a keresőszavak és a kulcsszavak SEO-ban is fontos szerepet töltenek be.

A Google számára nagyon fontos, hogy felhasználóinak hasznos, releváns, jó minőségű találatokat soroljon fel. A Google egy rendkívül összetett (és folyamatosan változó) algoritmus segítségével dönti el, hogy mely tartalmak és milyen sorrendben jelenjenek meg a felhasználók kereséseire.
Ahhoz, hogy egy tartalom a legelőkelőbb pozíciók valamelyikébe kerüljön (tehát jól rangsorolhasson) egy tekintélyes, elismert webhelyről kell származzon, illetve releváns kell legyen a beírt keresőszóhoz.

•    Tekintély: Egy webhely akkor lesz „tekintélyes” a Google szemében, ha más, szintén tekintélyes webhelyek hivatkoznak rá saját tartalmaikban. Ennek érdekében jó minőségű tartalmakat kell készíteni, amire más webhelyek előszeretettel hivatkoznak forrásként.
•    Relevancia: Egy tartalom akkor kapcsolódik a keresőszóhoz, ha egy olyan kulcssóra épül fel, amely a keresőszóban is megjelenik. Ha például egy kertészeti blogot vezetsz, és azt szeretnéd, hogy egy cikked megjelenjen, valahányszor valaki az „emelt ágyások” keresőszót használja, akkor ezt a kulcsszót több helyen (szöveg, cím, URL stb.) is el kell helyezned tartalmadban.

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok