Google Ads hibák amit sokan elkövetnek

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

4 gyakori Google Ads hiba, amibe minden helyi vállalat beleszalad

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Bizonyára te is hallottál már más cégvezetőket arra panaszkodni, hogy milyen komplikált vagy éppen drága a Google Ads használata. Ez jó jel, hiszen azt jelenti, hogy kevesebbekkel kell versengened célközönséged figyelméért a Google hirdetési platformján!

De mitől van rossz híre a Google Adsnek? Tény, hogy a kattintások költségesek lehetnek, és a felhasználói felület is nagy és összetette, de a legtöbb esetben a probléma abból ered, hogy a helyi hirdetők nem ismerik a platform leggyakoribb buktatóit.


Amennyiben szeretnéd te is kihasználni a Google Ads előnyeit helyi vállalatod számára, olvass tovább! Felsoroljuk a leggyakoribb szarvashibákat, és azt, hogy hogyan kerülheted el őket a sikeres kampányok érdekében – de ha úgy gondolod, ajánlatunkat is kérheted IDE kattintva. 

 

1. Gyenge vagy nem létező landing oldal

Amikor egy felhasználó rákattint valamelyik Google Ads hirdetésedre, akkor egy landing oldalra (a Google terminológiája szerint „céloldalra”) kerül webhelyeden. A landing oldal minden Google Ads kampány szerves részét képezi, és nagyban befolyásolja annak eredményességét.


A landing oldal legfontosabb szempontja, hogy tökéletesen kell passzolnia a hirdetéshez. Tegyük fel, hogy szeretnél szerzői jogi tanácsadást kérni egy ügyvédtől, ezért rákattintasz egy hirdetésre a Google keresőtalálatai között, ami arra utal, hogy egy ilyen szakember webhelyére érkezel majd. E helyett a kattintást követően egy ügyvédi iroda webhelyének főoldalán találod magad, ahol szó sincs a szerzői jogról. Jobb esetben bosszankodva elkezdesz keresgélni a webhelyen, hogy megtaláld, amit keresel, rossz esetben pedig rögtön visszafordulsz, és nézegeted a többi találatot.


Ha egy hirdetéshez nem tartozik egy jó minőségű, releváns landing oldal, akkor az a hirdetés csak a pénzt nyeli majd minden egyes kattintással vagy megjelenéssel, de új ügyfeleket nem igazán vonz majd cégedhez.


Még ha 5%-ról 10%-ra is sikerül ezzel emelned konverziós arányaidat (nagyjából ennyi a helyi vállalatok átlaga), akkor is megdupláztad a lehetséges vagy tényleges ügyfeleid számát – és csak egy jó landing oldal kellett hozzá.

 

2. Gyenge minőségű hirdetéseket készítesz

Meglehet, hogy hirdetéseid mind ugyan azt ismételgetik, és talán ez az alapüzenet sem elég jó ahhoz, hogy megnyerd vele az emberek figyelmét.


Akárcsak a landing oldalaké, a hirdetések minősége is fontos a Google Ads platformján, hiszen minél érdekesebb egy reklám, annál többen kattintanak rá. Minél több átkattintást szerzel, a Google annál kedvezményesebb árat szab majd meg ezeknek a kattintásoknak, tehát idővel egyre jobban teljesíthetsz, és egyre kedvezőbben is térülhetnek meg a hirdetéseidbe fektetett összegek.


A Google mindezt az úgynevezett minőségi mutató pontszám alapján határozza meg – ez az érték fontos szerepet játszik a kattintások árazásában (CPC).


Szóval hogyan javítható ez a minőségi mutató? A Google a releváns hirdetéseket kedveli – azokat, amik kapcsolódnak a felhasználók kereséseihez –, illetve fontos szempont még, hogy egy reklám tartalmában passzoljon a hozzá tartozó landing oldalhoz is.

 

3. Nem követed a hirdetések konverzióit és a hívásokat

A helyi vállalatok gyakran telefonhívásokon keresztül szereznek maguknak új érdeklődőket. A hívások továbbá jobb minőségű érdeklődőket ígérnek, hiszen akit igazán érdekez az ajánlatod, az közvetlenül is szeretné majd felvenni veled a kapcsolatot egy online űrlap kitöltése helyett.


Ha nem követed a hívásokból érkező konverziókat, akkor ezzel lemaradsz érdeklődőid 60-70%-áról – ők a legbiztosabb érdeklődőid! A hívások követése nélkül az Ads kampányokat sem fogod tudni optimalizálni. Ez hosszútávon rengeteg kidobott pénzt jelent majd céged számára.


A híváskövetés lényege, hogy kiderítheted, mely kulcsszavakat használták az érdeklődők, mielőtt tárcsázták a hirdetésekhez hozzárendelt telefonszámodat.

 

4. Rossz kampánystruktúrát használsz

Még ha a többi hibát sikerül is elkerülnöd, az egész kampány kudarcra lesz ítélve, ha nem megfelelően építed fel azt.


Gyakori probléma például, hogy egy cég csupán egyetlen kampányt futtat, ami egyszerre jelenik meg a Keresőhálózaton és a Display hálózaton is. Ez két teljesen eltérő hálózat, más hirdetési kritériumokkal, ezért sosem szabad őket egy kalap alá venni. Sőt, a Display hirdetéseket nem is ajánlott használnod helyi vállalatod számára, legalább is amíg ki nem ismered a platformot, vagy nem kérsz profi segítséget.


Szintén gyakori hiba egyetlen egy hirdetéscsoportot használni, vagy egy-egy csoportba túl sok kulcsszót belehalmozni. Ügyelj továbbá a kulcsszavak egyezési típusaira is, ugyanis az alapvető általános egyezés gyakran túl tág lehet céljaid eléréséhez.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!