Google Ads hibák amit sokan elkövetnek

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

4 gyakori Google Ads hiba, amibe minden helyi vállalat beleszalad

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Bizonyára te is hallottál már más cégvezetőket arra panaszkodni, hogy milyen komplikált vagy éppen drága a Google Ads használata. Ez jó jel, hiszen azt jelenti, hogy kevesebbekkel kell versengened célközönséged figyelméért a Google hirdetési platformján!

De mitől van rossz híre a Google Adsnek? Tény, hogy a kattintások költségesek lehetnek, és a felhasználói felület is nagy és összetette, de a legtöbb esetben a probléma abból ered, hogy a helyi hirdetők nem ismerik a platform leggyakoribb buktatóit.


Amennyiben szeretnéd te is kihasználni a Google Ads előnyeit helyi vállalatod számára, olvass tovább! Felsoroljuk a leggyakoribb szarvashibákat, és azt, hogy hogyan kerülheted el őket a sikeres kampányok érdekében – de ha úgy gondolod, ajánlatunkat is kérheted IDE kattintva. 

 

1. Gyenge vagy nem létező landing oldal

Amikor egy felhasználó rákattint valamelyik Google Ads hirdetésedre, akkor egy landing oldalra (a Google terminológiája szerint „céloldalra”) kerül webhelyeden. A landing oldal minden Google Ads kampány szerves részét képezi, és nagyban befolyásolja annak eredményességét.


A landing oldal legfontosabb szempontja, hogy tökéletesen kell passzolnia a hirdetéshez. Tegyük fel, hogy szeretnél szerzői jogi tanácsadást kérni egy ügyvédtől, ezért rákattintasz egy hirdetésre a Google keresőtalálatai között, ami arra utal, hogy egy ilyen szakember webhelyére érkezel majd. E helyett a kattintást követően egy ügyvédi iroda webhelyének főoldalán találod magad, ahol szó sincs a szerzői jogról. Jobb esetben bosszankodva elkezdesz keresgélni a webhelyen, hogy megtaláld, amit keresel, rossz esetben pedig rögtön visszafordulsz, és nézegeted a többi találatot.


Ha egy hirdetéshez nem tartozik egy jó minőségű, releváns landing oldal, akkor az a hirdetés csak a pénzt nyeli majd minden egyes kattintással vagy megjelenéssel, de új ügyfeleket nem igazán vonz majd cégedhez.


Még ha 5%-ról 10%-ra is sikerül ezzel emelned konverziós arányaidat (nagyjából ennyi a helyi vállalatok átlaga), akkor is megdupláztad a lehetséges vagy tényleges ügyfeleid számát – és csak egy jó landing oldal kellett hozzá.

 

2. Gyenge minőségű hirdetéseket készítesz

Meglehet, hogy hirdetéseid mind ugyan azt ismételgetik, és talán ez az alapüzenet sem elég jó ahhoz, hogy megnyerd vele az emberek figyelmét.


Akárcsak a landing oldalaké, a hirdetések minősége is fontos a Google Ads platformján, hiszen minél érdekesebb egy reklám, annál többen kattintanak rá. Minél több átkattintást szerzel, a Google annál kedvezményesebb árat szab majd meg ezeknek a kattintásoknak, tehát idővel egyre jobban teljesíthetsz, és egyre kedvezőbben is térülhetnek meg a hirdetéseidbe fektetett összegek.


A Google mindezt az úgynevezett minőségi mutató pontszám alapján határozza meg – ez az érték fontos szerepet játszik a kattintások árazásában (CPC).


Szóval hogyan javítható ez a minőségi mutató? A Google a releváns hirdetéseket kedveli – azokat, amik kapcsolódnak a felhasználók kereséseihez –, illetve fontos szempont még, hogy egy reklám tartalmában passzoljon a hozzá tartozó landing oldalhoz is.

 

3. Nem követed a hirdetések konverzióit és a hívásokat

A helyi vállalatok gyakran telefonhívásokon keresztül szereznek maguknak új érdeklődőket. A hívások továbbá jobb minőségű érdeklődőket ígérnek, hiszen akit igazán érdekez az ajánlatod, az közvetlenül is szeretné majd felvenni veled a kapcsolatot egy online űrlap kitöltése helyett.


Ha nem követed a hívásokból érkező konverziókat, akkor ezzel lemaradsz érdeklődőid 60-70%-áról – ők a legbiztosabb érdeklődőid! A hívások követése nélkül az Ads kampányokat sem fogod tudni optimalizálni. Ez hosszútávon rengeteg kidobott pénzt jelent majd céged számára.


A híváskövetés lényege, hogy kiderítheted, mely kulcsszavakat használták az érdeklődők, mielőtt tárcsázták a hirdetésekhez hozzárendelt telefonszámodat.

 

4. Rossz kampánystruktúrát használsz

Még ha a többi hibát sikerül is elkerülnöd, az egész kampány kudarcra lesz ítélve, ha nem megfelelően építed fel azt.


Gyakori probléma például, hogy egy cég csupán egyetlen kampányt futtat, ami egyszerre jelenik meg a Keresőhálózaton és a Display hálózaton is. Ez két teljesen eltérő hálózat, más hirdetési kritériumokkal, ezért sosem szabad őket egy kalap alá venni. Sőt, a Display hirdetéseket nem is ajánlott használnod helyi vállalatod számára, legalább is amíg ki nem ismered a platformot, vagy nem kérsz profi segítséget.


Szintén gyakori hiba egyetlen egy hirdetéscsoportot használni, vagy egy-egy csoportba túl sok kulcsszót belehalmozni. Ügyelj továbbá a kulcsszavak egyezési típusaira is, ugyanis az alapvető általános egyezés gyakran túl tág lehet céljaid eléréséhez.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!