Bizonyára te is hallottál már más cégvezetőket arra panaszkodni, hogy milyen komplikált vagy éppen drága a Google Ads használata. Ez jó jel, hiszen azt jelenti, hogy kevesebbekkel kell versengened célközönséged figyelméért a Google hirdetési platformján!
De mitől van rossz híre a Google Adsnek? Tény, hogy a kattintások költségesek lehetnek, és a felhasználói felület is nagy és összetette, de a legtöbb esetben a probléma abból ered, hogy a helyi hirdetők nem ismerik a platform leggyakoribb buktatóit.
Amennyiben szeretnéd te is kihasználni a Google Ads előnyeit helyi vállalatod számára, olvass tovább! Felsoroljuk a leggyakoribb szarvashibákat, és azt, hogy hogyan kerülheted el őket a sikeres kampányok érdekében – de ha úgy gondolod, ajánlatunkat is kérheted IDE kattintva.
1. Gyenge vagy nem létező landing oldal
Amikor egy felhasználó rákattint valamelyik google ads hirdetésedre, akkor egy landing oldalra (a Google terminológiája szerint „céloldalra”) kerül webhelyeden. A landing oldal minden Google Ads kampány szerves részét képezi, és nagyban befolyásolja annak eredményességét.
A landing oldal legfontosabb szempontja, hogy tökéletesen kell passzolnia a hirdetéshez. Tegyük fel, hogy szeretnél szerzői jogi tanácsadást kérni egy ügyvédtől, ezért rákattintasz egy hirdetésre a Google keresőtalálatai között, ami arra utal, hogy egy ilyen szakember webhelyére érkezel majd. E helyett a kattintást követően egy ügyvédi iroda webhelyének főoldalán találod magad, ahol szó sincs a szerzői jogról. Jobb esetben bosszankodva elkezdesz keresgélni a webhelyen, hogy megtaláld, amit keresel, rossz esetben pedig rögtön visszafordulsz, és nézegeted a többi találatot.
Ha egy hirdetéshez nem tartozik egy jó minőségű, releváns landing oldal, akkor az a hirdetés csak a pénzt nyeli majd minden egyes kattintással vagy megjelenéssel, de új ügyfeleket nem igazán vonz majd cégedhez.
Még ha 5%-ról 10%-ra is sikerül ezzel emelned konverziós arányaidat (nagyjából ennyi a helyi vállalatok átlaga), akkor is megdupláztad a lehetséges vagy tényleges ügyfeleid számát – és csak egy jó landing oldal kellett hozzá.
2. Gyenge minőségű hirdetéseket készítesz
Meglehet, hogy hirdetéseid mind ugyan azt ismételgetik, és talán ez az alapüzenet sem elég jó ahhoz, hogy megnyerd vele az emberek figyelmét.
Akárcsak a landing oldalaké, a hirdetések minősége is fontos a Google Ads platformján, hiszen minél érdekesebb egy reklám, annál többen kattintanak rá. Minél több átkattintást szerzel, a Google annál kedvezményesebb árat szab majd meg ezeknek a kattintásoknak, tehát idővel egyre jobban teljesíthetsz, és egyre kedvezőbben is térülhetnek meg a hirdetéseidbe fektetett összegek.
A Google mindezt az úgynevezett minőségi mutató pontszám alapján határozza meg – ez az érték fontos szerepet játszik a kattintások árazásában (CPC).
Szóval hogyan javítható ez a minőségi mutató? A Google a releváns hirdetéseket kedveli – azokat, amik kapcsolódnak a felhasználók kereséseihez –, illetve fontos szempont még, hogy egy reklám tartalmában passzoljon a hozzá tartozó landing oldalhoz is.
3. Nem követed a hirdetések konverzióit és a hívásokat
A helyi vállalatok gyakran telefonhívásokon keresztül szereznek maguknak új érdeklődőket. A hívások továbbá jobb minőségű érdeklődőket ígérnek, hiszen akit igazán érdekez az ajánlatod, az közvetlenül is szeretné majd felvenni veled a kapcsolatot egy online űrlap kitöltése helyett.
Ha nem követed a hívásokból érkező konverziókat, akkor ezzel lemaradsz érdeklődőid 60-70%-áról – ők a legbiztosabb érdeklődőid! A hívások követése nélkül az Ads kampányokat sem fogod tudni optimalizálni. Ez hosszútávon rengeteg kidobott pénzt jelent majd céged számára.
A híváskövetés lényege, hogy kiderítheted, mely kulcsszavakat használták az érdeklődők, mielőtt tárcsázták a hirdetésekhez hozzárendelt telefonszámodat.
4. Rossz kampánystruktúrát használsz
Még ha a többi hibát sikerül is elkerülnöd, az egész kampány kudarcra lesz ítélve, ha nem megfelelően építed fel azt.
Gyakori probléma például, hogy egy cég csupán egyetlen kampányt futtat, ami egyszerre jelenik meg a Keresőhálózaton és a Display hálózaton is. Ez két teljesen eltérő hálózat, más hirdetési kritériumokkal, ezért sosem szabad őket egy kalap alá venni. Sőt, a Display hirdetéseket nem is ajánlott használnod helyi vállalatod számára, legalább is amíg ki nem ismered a platformot, vagy nem kérsz profi segítséget.
Szintén gyakori hiba egyetlen egy hirdetéscsoportot használni, vagy egy-egy csoportba túl sok kulcsszót belehalmozni. Ügyelj továbbá a kulcsszavak egyezési típusaira is, ugyanis az alapvető általános egyezés gyakran túl tág lehet céljaid eléréséhez.