Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A Google nem külön indexeli a tartalmak részeit (de rangsorolási szempontként kezeli őket)

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google a nemrégiben a Twitteren nyilatkozott arról, hogy hogyan kezeli a tartalmak részeit az indexelés során. A publikált bejegyzésekben elhangzik: „[…] Ez a változtatás nem azt jelenti, hogy az önálló [tartalom]részeket az oldalaktól függetlenül indexeljük. Továbbra is az oldalakat indexeljük és a rangsoroláshoz az egész oldalt figyelembe vesszük. Azonban mostantól az oldalak részeit is figyelembe vesszük, mint rangsorolási tényezőket[…]”

 

 

A tartalom indexelés fontossága

A conentmarketing ma már nem csupán a tartalmak sorozatos gyártásából áll, de abból is, hogy folyamatosan figyelemmel kísérd az aktuális trendeket, a Google “szabályait”. Egyik ilyen fontos információt hoztuk most el Neked, hogy könnyebb dolgod legyen! Természetesen azt is megértjük, ha a cégvezetés mellett már nem jut időd ezekre – ezesetben vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát mihamarabb! 

 

Az tweetsorozat teljes tartalma a következő:

„Múlt héten megosztottuk, hogy hamarosan hogyan azonosítjuk majd egy weboldal különböző részeit, hogy még hatékonyabban értelmezhessük, mennyire relevánsak az oldalak a keresésekhez. Ez egy globális változtatás lesz, ami a lekérdezések 7%-át javítja majd: https://blog.google/products/search/search-on/

 

Általában az történik, hogy minden tartalmat kiértékelünk egy weboldalon, hogy megállapítsuk, mennyire releváns az egy kereséshez. Azonban néhány weboldal nagyon hosszú lehet, vagy több témakört is lefedhet, és így egyes részei nem feltétlenül lesznek relevánsak bizonyos keresésekhez…

 

Az új technológiánkkal hatékonyabban tudjuk majd azonosítani és értelmezni egy weboldal kulcsfontosságú részeit. Ez segít majd olyan tartalmakat is felkínálni, amelyek egyébként nem számítanának relevánsnak, ha az oldalt teljes egészében vizsgálnánk.

 

Ez a változtatás nem azt jelenti, hogy az önálló [tartalom]részeket az oldalaktól függetlenül indexeljük. Továbbra is az oldalakat indexeljük és a rangsoroláshoz az egész oldalt figyelembe vesszük. Azonban mostantól az oldalak részeit is figyelembe vesszük, mint rangsorolási tényezőket.

 

A tartalomkészítőknek nem lesz semmilyen különös feladatuk emiatt. Mindenki törekedjen továbbra is a minőségi tartalmakra, ahogy eddig is javasoltuk: https://www.google.com/webmasters/learn/

 

Mindez csupán annyit jelent, hogy mostantól hatékonyabban kínálunk majd tartalmakat, a tartalomkészítőknek semmi dolguk nem lesz.”

 

 

A hír azért vált felkapottá, mert a Google eredeti fogalmazása arra utalt, hogy valóban külön indexelnék az oldalak tartalmának bizonyos részeit. Mindez azért, hogy egyes keresésekre olyan tartalmakat is megjeleníthessen, amelyek egy-egy részlete talán jobban kapcsolódik a kereséshez, mint a tartalom egésze.

 

Ennek köszönhetően még lazább korlátok között készíthetsz majd tartalmakat, hiszen nem kell hosszabb cikkeidet egy-egy kulcsszót megcélzó tartalmakra tördelned.

 

A Google továbbá teljesen egyértelműen nyomatékosította, hogy ez nem olyasmi, amire a tartalomkészítőknek optimalizálniuk kellene – továbbra is jó minőségű tartalmakat kell készíteniük, ha szeretnének megjelenni a legelőkelőbb pozíciókban.
 

 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

A fogászati keresőoptimalizálás alapja: a kulcsszókutatás
2021-01-12

Kulcsszókutatás a fogászati SEO-ban

Ha szeretnél új pácienseket szerezni a mai digitális világban, akkor tudnod kell, hogy milyen kifejezésekre keresnek rá az emberek az interneten, ha fogorvost szeretnének találni. Hogy miért? Mert ezekkel a kifejezésekkel optimalizálhatod úgy fogászati webhelyedet, hogy az minél több keresésre az első találatok között jelenjen meg, és így több lehetséges páciens lássa. Ha szeretnél összeállítani egy listát ezekből a kulcsszavakról, akkor fogászati kulcsszókutatásra lesz szükséged. Lássuk, hogy hogyan találhatsz rá ezekre!

kapcsolat e-kereskedelmi ügyfeleiddel
2021-01-07

Hogyan építs ki szorosabb kapcsolatokat e-kereskedelmi ügyfeleiddel

Ha 2021-ben sikeres akarsz lenni az e-kereskedelemben, akkor tisztában kell lenned vele, hogy üzleted nem termékek vagy szolgáltatások értékesítéséről szól, hanem az emberekről. Az emberek pedig nem termékeket vagy szolgáltatásokat vásárolnak, hanem megoldásokat a problémáikra, vagy éppen eszközöket arra, hogy saját maguk legjobb verziójává válhassanak. Nem vágynak másra, csak arra, hogy egyszerűbbé tehessék hétköznapjaikat, hogy megszépíthessék életüket.

SEO 2021: legfontosabb SEO eszközök 2021-ben
2021-01-04

10 profi SEO tipp 2021-re

Az elmúlt évek algoritmusfrissítéseivel a Google egyre inkább a felhasználókra összpontosított. Manapság már minden SEO menedzser tudja, hogy habár a kulcsszavak még mindig fontosak, a hangsúly a minőségi, értékes tartalmakra került át. 2021-ben is erre kell majd összpontosítani, némi gépi tanulással és persze mutatós vizuális elemekkel kiegészítve. Íme 10 SEO tipp, ami pontosan ebben segít majd!

Facebook marketing trendek 2021-ben
2021-01-04

Ezek a szabályok határozzák meg a Facebook marketinget 2021-ben

A Facebook a világ legnagyobb közösségi hálózata, amelyet havonta több, mint 2,7 milliárd felhasználó vesz elő. Nem csoda tehát, hogy a legtöbb márka szeretne jelen lenni és egy stabil közösségi média marketing stratégiát kialakítani rajta, hogy minél több lehetséges ügyfelet érhessen el üzeneteivel.

Egészségügyi marketing: Hogyan sztorizz a közösségi médiában?
2020-12-29

Így használd a történeteket (Stories) az egészségügyi marketingben

Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a történetekből egészségügyi közösségi média marketinged részeként? A következőkben ehhez kínálunk néhány hasznos tanácsot!

SEO trendek 2021-re
2020-12-29

Ezek lesznek a legfontosabb 2021-es SEO trendek

A Google az év szinte minden napján tucatnyi algoritmusfrissítést vezet be rendszerében. Ezek nagy részét a felhasználók és a webmesterek alig veszik észre, azonban időnként egy-egy nagyobb változtatás is történik, ami akár gyökerestől is megváltoztathatja a SEO menetét. A keresőoptimalizálás szabályai tehát folyamatosan változnak, és gyakran igazán nehéz lépést tartani velük – vagy mégsem?

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!