Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A Google nem külön indexeli a tartalmak részeit (de rangsorolási szempontként kezeli őket)

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google a nemrégiben a Twitteren nyilatkozott arról, hogy hogyan kezeli a tartalmak részeit az indexelés során. A publikált bejegyzésekben elhangzik: „[…] Ez a változtatás nem azt jelenti, hogy az önálló [tartalom]részeket az oldalaktól függetlenül indexeljük. Továbbra is az oldalakat indexeljük és a rangsoroláshoz az egész oldalt figyelembe vesszük. Azonban mostantól az oldalak részeit is figyelembe vesszük, mint rangsorolási tényezőket[…]”

 

 

A tartalom indexelés fontossága

A conentmarketing ma már nem csupán a tartalmak sorozatos gyártásából áll, de abból is, hogy folyamatosan figyelemmel kísérd az aktuális trendeket, a Google “szabályait”. Egyik ilyen fontos információt hoztuk most el Neked, hogy könnyebb dolgod legyen! Természetesen azt is megértjük, ha a cégvezetés mellett már nem jut időd ezekre – ezesetben vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát mihamarabb! 

 

Az tweetsorozat teljes tartalma a következő:

„Múlt héten megosztottuk, hogy hamarosan hogyan azonosítjuk majd egy weboldal különböző részeit, hogy még hatékonyabban értelmezhessük, mennyire relevánsak az oldalak a keresésekhez. Ez egy globális változtatás lesz, ami a lekérdezések 7%-át javítja majd: https://blog.google/products/search/search-on/

 

Általában az történik, hogy minden tartalmat kiértékelünk egy weboldalon, hogy megállapítsuk, mennyire releváns az egy kereséshez. Azonban néhány weboldal nagyon hosszú lehet, vagy több témakört is lefedhet, és így egyes részei nem feltétlenül lesznek relevánsak bizonyos keresésekhez…

 

Az új technológiánkkal hatékonyabban tudjuk majd azonosítani és értelmezni egy weboldal kulcsfontosságú részeit. Ez segít majd olyan tartalmakat is felkínálni, amelyek egyébként nem számítanának relevánsnak, ha az oldalt teljes egészében vizsgálnánk.

 

Ez a változtatás nem azt jelenti, hogy az önálló [tartalom]részeket az oldalaktól függetlenül indexeljük. Továbbra is az oldalakat indexeljük és a rangsoroláshoz az egész oldalt figyelembe vesszük. Azonban mostantól az oldalak részeit is figyelembe vesszük, mint rangsorolási tényezőket.

 

A tartalomkészítőknek nem lesz semmilyen különös feladatuk emiatt. Mindenki törekedjen továbbra is a minőségi tartalmakra, ahogy eddig is javasoltuk: https://www.google.com/webmasters/learn/

 

Mindez csupán annyit jelent, hogy mostantól hatékonyabban kínálunk majd tartalmakat, a tartalomkészítőknek semmi dolguk nem lesz.”

 

 

A hír azért vált felkapottá, mert a Google eredeti fogalmazása arra utalt, hogy valóban külön indexelnék az oldalak tartalmának bizonyos részeit. Mindez azért, hogy egyes keresésekre olyan tartalmakat is megjeleníthessen, amelyek egy-egy részlete talán jobban kapcsolódik a kereséshez, mint a tartalom egésze.

 

Ennek köszönhetően még lazább korlátok között készíthetsz majd tartalmakat, hiszen nem kell hosszabb cikkeidet egy-egy kulcsszót megcélzó tartalmakra tördelned.

 

A Google továbbá teljesen egyértelműen nyomatékosította, hogy ez nem olyasmi, amire a tartalomkészítőknek optimalizálniuk kellene – továbbra is jó minőségű tartalmakat kell készíteniük, ha szeretnének megjelenni a legelőkelőbb pozíciókban.
 

 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Google tartalmak indexelése
2020-11-17

A Google nem külön indexeli a tartalmak részeit (de rangsorolási...

A Google a nemrégiben a Twitteren nyilatkozott arról, hogy hogyan kezeli a tartalmak részeit az indexelés során. A publikált bejegyzésekben elhangzik: „[…] Ez a változtatás nem azt jelenti, hogy az önálló [tartalom]részeket az oldalaktól függetlenül indexeljük. Továbbra is az oldalakat indexeljük és a rangsoroláshoz az egész oldalt figyelembe vesszük. Azonban mostantól az oldalak részeit is figyelembe vesszük, mint rangsorolási tényezőket[…]”    

Hogyan hirdess Facebookon fogorvosként? Mutatjuk!
2020-11-12

Facebook hirdetések fogorvosoknak – A komplett útmutató

Habár a legtöbb naprakész fogorvos tisztában van vele, hogy a Facebookon milyen fontosak is az organikus tartalmak, sokan még mindig nem egészítették ki marketingstratégiájukat a Facebook hirdetéseivel.

B2B tartalommarketing
2020-11-03

4 fontos tudnivaló a B2B tartalommarketingről

A tartalommarketing egy összetett feladat, főleg akkor, ha az ember gondolatvezetőként szeretné megkülönböztetni magát az iparágán belül, és nem szeretne elveszni a megannyi online tartalom tengerében.

Koronavírus és az egészségügyi marketing hirdetések: Így optimalizáld kampányaidat
2020-10-29

Így optimalizáld egészségügyi Facebook és Google hirdetéseid...

A COVID-19 és a miatta bevezetett korlátozások jelentős változásokat hoztak az egészségügyi marketingesek munkájában. A járványnak köszönhetően a marketingeseknek sokkal kreatívabban kell kommunikálniuk a fogyasztókkal, vagy, ha az egészségügyről van szó, a páciensekkel. Az egészségügyi marketingesek bebizonyították, hogy milyen gyorsan is képesek reagálni az ilyen szélsőséges helyzetekre – elég csak a tele-egészségügyre gondolni.

8 létfontosságú SEO rangsorolási szempont 2020-ban
2020-10-27

8 létfontosságú SEO rangsorolási szempont 2020-ban

A Google-ról az a hír járja az interneten, hogy több, mint 200 különböző szempont szerint rangsorolja a webhelyek indexelt tartalmait. Habár a szempontok pontos számát senki sem ismeri (legalább is a szervezeten kívül), annyit biztos tudunk, hogy néhány ilyen tényező sokkal fontosabb, mint a többi.

Mutatók, amelyek segítenek a sikerhez vezető úton az egészségügyi marketingben
2020-10-22

8 létfontosságú mutató az egészségügyi marketingben

Minden sikeres magánklinika mögött áll egy marketinges (vagy egy egész csapat tanácsadó), aki szüntelen azon dolgozik, hogy ügyfelére minél több páciens találhasson rá. A különböző praxisok persze sokban különbözhetnek egymástól, de van valami, ami mindegyikük számára ugyan olyan fontos: ezek pedig az adatok (és az azokhoz köthető mutatók).

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!