Google tartalom indexelés

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A Google nem külön indexeli a tartalmak részeit (de rangsorolási szempontként kezeli őket)

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google a nemrégiben a Twitteren nyilatkozott arról, hogy hogyan kezeli a tartalmak részeit az indexelés során. A publikált bejegyzésekben elhangzik: „[…] Ez a változtatás nem azt jelenti, hogy az önálló [tartalom]részeket az oldalaktól függetlenül indexeljük. Továbbra is az oldalakat indexeljük és a rangsoroláshoz az egész oldalt figyelembe vesszük. Azonban mostantól az oldalak részeit is figyelembe vesszük, mint rangsorolási tényezőket[…]”

 

 

A tartalom indexelés fontossága

A conentmarketing ma már nem csupán a tartalmak sorozatos gyártásából áll, de abból is, hogy folyamatosan figyelemmel kísérd az aktuális trendeket, a Google “szabályait”. Egyik ilyen fontos információt hoztuk most el Neked, hogy könnyebb dolgod legyen! Természetesen azt is megértjük, ha a cégvezetés mellett már nem jut időd ezekre – ezesetben vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát mihamarabb! 

 

Az tweetsorozat teljes tartalma a következő:

„Múlt héten megosztottuk, hogy hamarosan hogyan azonosítjuk majd egy weboldal különböző részeit, hogy még hatékonyabban értelmezhessük, mennyire relevánsak az oldalak a keresésekhez. Ez egy globális változtatás lesz, ami a lekérdezések 7%-át javítja majd: https://blog.google/products/search/search-on/

 

Általában az történik, hogy minden tartalmat kiértékelünk egy weboldalon, hogy megállapítsuk, mennyire releváns az egy kereséshez. Azonban néhány weboldal nagyon hosszú lehet, vagy több témakört is lefedhet, és így egyes részei nem feltétlenül lesznek relevánsak bizonyos keresésekhez…

 

Az új technológiánkkal hatékonyabban tudjuk majd azonosítani és értelmezni egy weboldal kulcsfontosságú részeit. Ez segít majd olyan tartalmakat is felkínálni, amelyek egyébként nem számítanának relevánsnak, ha az oldalt teljes egészében vizsgálnánk.

 

Ez a változtatás nem azt jelenti, hogy az önálló [tartalom]részeket az oldalaktól függetlenül indexeljük. Továbbra is az oldalakat indexeljük és a rangsoroláshoz az egész oldalt figyelembe vesszük. Azonban mostantól az oldalak részeit is figyelembe vesszük, mint rangsorolási tényezőket.

 

A tartalomkészítőknek nem lesz semmilyen különös feladatuk emiatt. Mindenki törekedjen továbbra is a minőségi tartalmakra, ahogy eddig is javasoltuk: https://www.google.com/webmasters/learn/

 

Mindez csupán annyit jelent, hogy mostantól hatékonyabban kínálunk majd tartalmakat, a tartalomkészítőknek semmi dolguk nem lesz.”

 

 

A hír azért vált felkapottá, mert a Google eredeti fogalmazása arra utalt, hogy valóban külön indexelnék az oldalak tartalmának bizonyos részeit. Mindez azért, hogy egyes keresésekre olyan tartalmakat is megjeleníthessen, amelyek egy-egy részlete talán jobban kapcsolódik a kereséshez, mint a tartalom egésze.

 

Ennek köszönhetően még lazább korlátok között készíthetsz majd tartalmakat, hiszen nem kell hosszabb cikkeidet egy-egy kulcsszót megcélzó tartalmakra tördelned.

 

A Google továbbá teljesen egyértelműen nyomatékosította, hogy ez nem olyasmi, amire a tartalomkészítőknek optimalizálniuk kellene – továbbra is jó minőségű tartalmakat kell készíteniük, ha szeretnének megjelenni a legelőkelőbb pozíciókban.
 

 

 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

sikeres marketingkampányok
2022-06-30

A sikeres marketingkampányok 5 nélkülözhetetlen lépése

Senki sem szereti bevallani, de mindenki tudna mondani legalább egy olyan reklámot, amit tényleg szeret. Hogy miért? Mert az irritáló kampányok és azok, amelyek magukkal ragadnak két egészen más kategóriába sorolhatók. Minden azon múlik, hogy milyen történetet és hogyan adnak elő. De milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy kampányod a jó irányba haladjon a helyett, hogy csak márkádra haragítaná közönségedet? Az alábbi kulcsfontosságú lépések ebben segítenek majd!

Egészségügyi marketing taktikák a közösségi médiában
2022-06-28

Közösségi médiás taktikák az egészségügyi marketingben

Mindössze másfél évtizeddel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az internet közösségi felületei egyszer az egészségügyi marketing szerves részét képezik majd. Ha azonban egy orvos, klinika vagy egészségügyi szervezet nincs jelen a legnépszerűbb közösségi platformokon, akkor óriási hátrányt szenved el versenytársaival szemben. A legtöbben még ma is csak odáig jutnak el, hogy regisztrálják rendelőjüket a Facebookra vagy az Instagramra, de itt meg is szakadnak a dolgok. Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a közösségi médiás egészségügyi marketingből? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány tanácsot!

seo tönkreteheti a webhelyet?
2022-06-23

Tönkreteheti véglegesen a SEO egy webhely hírnevét?

Arról biztosan hallottál már, hogy ha manipulatív taktikákkal próbálod javítani webhelyed rangsorolását, akkor a Google és más keresőmotorok súlyos büntetéseket szabhatnak ki rá. De vajon véglegesen is tönkreteheted webhelyed hírnevét a keresőoptimalizálással?

Hogyan alakítsd ki célpiacod? Segítünk!
2022-06-21

Mi az a célpiac (és hogyan találd meg sajátodat)?

Egy cég megalapításának egyik legelső lépése a célpiac meghatározása. Ez a piac határozza majd meg, hogy milyen termékeket készítesz, hogyan prezentálod márkádat és hogy kiknek szól majd marketinged.

Youtube marketing
2022-06-16

A YouTube marketing 3 alapelve

A YouTube a világ egyik leggyakrabban látogatott webhelye, tele kiváló marketinglehetőségekkel. Azonban ahhoz, hogy sikeresen népszerűsíthesd rajta saját vagy egy ügyfeled márkáját, mindenekelőtt ismerned kell nem csak az általános marketinges tényezőket kell ismerned (pl., hogy tudd, kiknek szólnak üzeneteid, illetve milyen célokat próbálsz elérni velük), hanem a YouTube alapelveivel is tisztában kell, hogy légy. Íme a legfontosabbak ezek közül!

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!