A Google a nemrégiben a Twitteren nyilatkozott arról, hogy hogyan kezeli a tartalmak részeit az indexelés során. A publikált bejegyzésekben elhangzik: „[…] Ez a változtatás nem azt jelenti, hogy az önálló [tartalom]részeket az oldalaktól függetlenül indexeljük. Továbbra is az oldalakat indexeljük és a rangsoroláshoz az egész oldalt figyelembe vesszük. Azonban mostantól az oldalak részeit is figyelembe vesszük, mint rangsorolási tényezőket[…]”
A tartalom indexelés fontossága
A conentmarketing ma már nem csupán a tartalmak sorozatos gyártásából áll, de abból is, hogy folyamatosan figyelemmel kísérd az aktuális trendeket, a Google “szabályait”. Egyik ilyen fontos információt hoztuk most el Neked, hogy könnyebb dolgod legyen! Természetesen azt is megértjük, ha a cégvezetés mellett már nem jut időd ezekre – ezesetben vedd fel velünk a kapcsolatot IDE kattintva, és kezdjük meg a közös munkát mihamarabb!
Az tweetsorozat teljes tartalma a következő:
„Múlt héten megosztottuk, hogy hamarosan hogyan azonosítjuk majd egy weboldal különböző részeit, hogy még hatékonyabban értelmezhessük, mennyire relevánsak az oldalak a keresésekhez. Ez egy globális változtatás lesz, ami a lekérdezések 7%-át javítja majd: https://blog.google/products/search/search-on/
Általában az történik, hogy minden tartalmat kiértékelünk egy weboldalon, hogy megállapítsuk, mennyire releváns az egy kereséshez. Azonban néhány weboldal nagyon hosszú lehet, vagy több témakört is lefedhet, és így egyes részei nem feltétlenül lesznek relevánsak bizonyos keresésekhez…
Az új technológiánkkal hatékonyabban tudjuk majd azonosítani és értelmezni egy weboldal kulcsfontosságú részeit. Ez segít majd olyan tartalmakat is felkínálni, amelyek egyébként nem számítanának relevánsnak, ha az oldalt teljes egészében vizsgálnánk.
Ez a változtatás nem azt jelenti, hogy az önálló [tartalom]részeket az oldalaktól függetlenül indexeljük. Továbbra is az oldalakat indexeljük és a rangsoroláshoz az egész oldalt figyelembe vesszük. Azonban mostantól az oldalak részeit is figyelembe vesszük, mint rangsorolási tényezőket.
A tartalomkészítőknek nem lesz semmilyen különös feladatuk emiatt. Mindenki törekedjen továbbra is a minőségi tartalmakra, ahogy eddig is javasoltuk: https://www.google.com/webmasters/learn/
Mindez csupán annyit jelent, hogy mostantól hatékonyabban kínálunk majd tartalmakat, a tartalomkészítőknek semmi dolguk nem lesz.”
A hír azért vált felkapottá, mert a Google eredeti fogalmazása arra utalt, hogy valóban külön indexelnék az oldalak tartalmának bizonyos részeit. Mindez azért, hogy egyes keresésekre olyan tartalmakat is megjeleníthessen, amelyek egy-egy részlete talán jobban kapcsolódik a kereséshez, mint a tartalom egésze.
Ennek köszönhetően még lazább korlátok között készíthetsz majd tartalmakat, hiszen nem kell hosszabb cikkeidet egy-egy kulcsszót megcélzó tartalmakra tördelned.
A Google továbbá teljesen egyértelműen nyomatékosította, hogy ez nem olyasmi, amire a tartalomkészítőknek optimalizálniuk kellene – továbbra is jó minőségű tartalmakat kell készíteniük, ha szeretnének megjelenni a legelőkelőbb pozíciókban.