Keresőoptimalizálás, SEO, avagy Google rangsorolási szempontok - Hogyan kerülj a Google találati lista első 10 helyének valamelyikére?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Google: Nem elég "elég jónak" lenni a rangsoroláshoz

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Érdekes gondolatot hallhattunk John Muellertől, a Google egyik vezető trendszakértőjétől. Egy Webmester Hangout megbeszélés során szóba jött a téma, hogy vajon mi kell ahhoz, hogy egy webhely bekerüljön a Google top 10 találata közé. Mueller szerint nem elég, ha az újonnan pályázó webhely „éppen olyan jó”, mint a többi a top 10-ben.

„[…] ha úgy tűnik, hogy a webhelyed éppen olyan jó, mint a többi, akkor az már egy jó lépésnek számít. Ugyanakkor, ha éppen olyan jó, mint a többi, akkor – felhasználói szempontból – miért is kellene pont a te webhelyedet is odahelyezni?
 
Ha odamegyünk a keresőmérnök-csapatokhoz és azt mondjuk nekik, hogy „Az a tíz találat, amiket most mutatunk egész jók, de itt van egy másik is, ami éppen olyan jó”. Nem igazán lesz indíttatásuk azt mondani, hogy „Oké, akkor kicseréljük valamelyikre és ezt használjuk helyette, mert éppen olyan jó, mint a másik.” – John Mueller, Google, 2018

 

A jogos kérdés továbbra is az a keresőoptimalizálók között, hogy akkor mégis hogy lehet bejutni abba a bizonyos áhított első tízbe? Az alábbiakban erre szeretnénk választ adni.

 

Nézd meg, mit csinálnak jól (és kevésbé jól) a versenytársak

Akár egy új webhelyet szeretnél készíteni, akár a meglévő felújításán gondolkodsz, érdemes első körben megvizsgálni, hogy mit tesznek versenytársaid azért, hogy előkelő helyre kerüljenek a rangsorolásban.

 

Készíts egy listát a közvetlen konkurenciáról és azok pozitív tulajdonságairól, különös tekintettel a felhasználói élménnyel kapcsolatos szempontokra (oldalsebesség, navigáció, hirdetések száma, stb.). Ha igazán alapos szeretnél lenni, akkor vizsgáltasd át webhelyüket egy olyan online eszközzel, ami áttekintést nyújt webhelyük felépítéséről, címkéikről, linkprofiljukról, és így tovább.

 

A szöveges tartalom elemzésekor próbáld megállapítani, hogy tartalmaikkal milyen kérdésekre próbálnak választ adni, illetve hogy milyen problémákra kínálnak megoldást az oldalakon található eszközök (ha vannak ilyenek).

 

A vizsgálat során érdemes azokra a dolgokra is odafigyelni, amik hiányosságok lehetnek. Azonosítsd azokat a területeket, amikkel keveset foglalkoznak, és ne kövesd el ugyanazokat a hibákat, amiket versenytársaid.

 

Ismerkedj meg olyan cégek stratégiájával is, akik nem a versenytársaid

Nem csak versenytársaidtól tanulhatsz – érdemes egy közelebbi pillantást vetni az olyan cégek/márkák stratégiájára is, amelyek nem feltétlenül foglalkoznak ugyan más jellegű kínálattal, de hasonló üzleti modellel dolgoznak. Ha például webhelyeden történetesen kutyatartási tippeket osztasz meg, nézz szét olyan webhelyeken, ahol macskatartási tippekről van szó.

 

John Mueller az alábbiakat fogalmazta meg az egyediségről:

 

„Szóval ha képes vagy hátralépni egyet és találni egy olyan szöget, ami jelentősen kiemel a többiek közül, akkor odamehetünk a keresőmérnök-csapathoz, és mondhatjuk nekik, hogy „Na, ez a tíz találat egész jó, de ennek kellene az elsőnek lennie erre a fajta lekérdezésre.
 
Akkor ez olyasmi, amit figyelembe vehetnek, és azt mondhatják, hogy „Ó, igen, igazatok van, ez tényleg egyértelműen a legjobb lehetséges találat és tennünk kell azért, hogy a csúcsra kerüljön.” […]
 
Szóval azt tudom javasolni, hogy lépj hátra egyet és gondolkodj el rajta, hogy mit tehetnél annak érdekében, hogy a webhelyed a következő szintre léphessen. Ez lehet új tartalom, vagy új szögek, amiket megvizsgálsz. Talán kevesebb olyan tartalom, ami már szerepel más webhelyeken… ezek a dolgok mind azt szolgálják, hogy a webhelyed igazán egyedi legyen, és ne csak hasonlítson a többi webhelyhez.” – John Mueller, Google, 2018


 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!