Keresőoptimalizálás, SEO, avagy Google rangsorolási szempontok - Hogyan kerülj a Google találati lista első 10 helyének valamelyikére?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Google: Nem elég "elég jónak" lenni a rangsoroláshoz

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Érdekes gondolatot hallhattunk John Muellertől, a Google egyik vezető trendszakértőjétől. Egy Webmester Hangout megbeszélés során szóba jött a téma, hogy vajon mi kell ahhoz, hogy egy webhely bekerüljön a Google top 10 találata közé. Mueller szerint nem elég, ha az újonnan pályázó webhely „éppen olyan jó”, mint a többi a top 10-ben.

„[…] ha úgy tűnik, hogy a webhelyed éppen olyan jó, mint a többi, akkor az már egy jó lépésnek számít. Ugyanakkor, ha éppen olyan jó, mint a többi, akkor – felhasználói szempontból – miért is kellene pont a te webhelyedet is odahelyezni?
 
Ha odamegyünk a keresőmérnök-csapatokhoz és azt mondjuk nekik, hogy „Az a tíz találat, amiket most mutatunk egész jók, de itt van egy másik is, ami éppen olyan jó”. Nem igazán lesz indíttatásuk azt mondani, hogy „Oké, akkor kicseréljük valamelyikre és ezt használjuk helyette, mert éppen olyan jó, mint a másik.” – John Mueller, Google, 2018

 

A jogos kérdés továbbra is az a keresőoptimalizálók között, hogy akkor mégis hogy lehet bejutni abba a bizonyos áhított első tízbe? Az alábbiakban erre szeretnénk választ adni.

 

Nézd meg, mit csinálnak jól (és kevésbé jól) a versenytársak

Akár egy új webhelyet szeretnél készíteni, akár a meglévő felújításán gondolkodsz, érdemes első körben megvizsgálni, hogy mit tesznek versenytársaid azért, hogy előkelő helyre kerüljenek a rangsorolásban.

 

Készíts egy listát a közvetlen konkurenciáról és azok pozitív tulajdonságairól, különös tekintettel a felhasználói élménnyel kapcsolatos szempontokra (oldalsebesség, navigáció, hirdetések száma, stb.). Ha igazán alapos szeretnél lenni, akkor vizsgáltasd át webhelyüket egy olyan online eszközzel, ami áttekintést nyújt webhelyük felépítéséről, címkéikről, linkprofiljukról, és így tovább.

 

A szöveges tartalom elemzésekor próbáld megállapítani, hogy tartalmaikkal milyen kérdésekre próbálnak választ adni, illetve hogy milyen problémákra kínálnak megoldást az oldalakon található eszközök (ha vannak ilyenek).

 

A vizsgálat során érdemes azokra a dolgokra is odafigyelni, amik hiányosságok lehetnek. Azonosítsd azokat a területeket, amikkel keveset foglalkoznak, és ne kövesd el ugyanazokat a hibákat, amiket versenytársaid.

 

Ismerkedj meg olyan cégek stratégiájával is, akik nem a versenytársaid

Nem csak versenytársaidtól tanulhatsz – érdemes egy közelebbi pillantást vetni az olyan cégek/márkák stratégiájára is, amelyek nem feltétlenül foglalkoznak ugyan más jellegű kínálattal, de hasonló üzleti modellel dolgoznak. Ha például webhelyeden történetesen kutyatartási tippeket osztasz meg, nézz szét olyan webhelyeken, ahol macskatartási tippekről van szó.

 

John Mueller az alábbiakat fogalmazta meg az egyediségről:

 

„Szóval ha képes vagy hátralépni egyet és találni egy olyan szöget, ami jelentősen kiemel a többiek közül, akkor odamehetünk a keresőmérnök-csapathoz, és mondhatjuk nekik, hogy „Na, ez a tíz találat egész jó, de ennek kellene az elsőnek lennie erre a fajta lekérdezésre.
 
Akkor ez olyasmi, amit figyelembe vehetnek, és azt mondhatják, hogy „Ó, igen, igazatok van, ez tényleg egyértelműen a legjobb lehetséges találat és tennünk kell azért, hogy a csúcsra kerüljön.” […]
 
Szóval azt tudom javasolni, hogy lépj hátra egyet és gondolkodj el rajta, hogy mit tehetnél annak érdekében, hogy a webhelyed a következő szintre léphessen. Ez lehet új tartalom, vagy új szögek, amiket megvizsgálsz. Talán kevesebb olyan tartalom, ami már szerepel más webhelyeken… ezek a dolgok mind azt szolgálják, hogy a webhelyed igazán egyedi legyen, és ne csak hasonlítson a többi webhelyhez.” – John Mueller, Google, 2018


 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!