Keresőoptimalizálás, SEO, avagy Google rangsorolási szempontok - Hogyan kerülj a Google találati lista első 10 helyének valamely

Google rangsorolás, avagy hogyan kerülj a találati lista élmezőnyébe

Google: Nem elég "elég jónak" lenni a rangsoroláshoz

czsofi Szerző:
czsofi

Érdekes gondolatot hallhattunk John Muellertől, a Google egyik vezető trendszakértőjétől. Egy Webmester Hangout megbeszélés során szóba jött a téma, hogy vajon mi kell ahhoz, hogy egy webhely bekerüljön a Google top 10 találata közé. Mueller szerint nem elég, ha az újonnan pályázó webhely „éppen olyan jó”, mint a többi a top 10-ben.

Google rangsorolás, avagy hogyan kerülj a találati lista élmezőnyébe

„[…] ha úgy tűnik, hogy a webhelyed éppen olyan jó, mint a többi, akkor az már egy jó lépésnek számít. Ugyanakkor, ha éppen olyan jó, mint a többi, akkor – felhasználói szempontból – miért is kellene pont a te webhelyedet is odahelyezni?
 
Ha odamegyünk a keresőmérnök-csapatokhoz és azt mondjuk nekik, hogy „Az a tíz találat, amiket most mutatunk egész jók, de itt van egy másik is, ami éppen olyan jó”. Nem igazán lesz indíttatásuk azt mondani, hogy „Oké, akkor kicseréljük valamelyikre és ezt használjuk helyette, mert éppen olyan jó, mint a másik.” – John Mueller, Google, 2018

 

A jogos kérdés továbbra is az a keresőoptimalizálók között, hogy akkor mégis hogy lehet bejutni abba a bizonyos áhított első tízbe? Az alábbiakban erre szeretnénk választ adni.

 

Nézd meg, mit csinálnak jól (és kevésbé jól) a versenytársak

Akár egy új webhelyet szeretnél készíteni, akár a meglévő felújításán gondolkodsz, érdemes első körben megvizsgálni, hogy mit tesznek versenytársaid azért, hogy előkelő helyre kerüljenek a rangsorolásban.

 

Készíts egy listát a közvetlen konkurenciáról és azok pozitív tulajdonságairól, különös tekintettel a felhasználói élménnyel kapcsolatos szempontokra (oldalsebesség, navigáció, hirdetések száma, stb.). Ha igazán alapos szeretnél lenni, akkor vizsgáltasd át webhelyüket egy olyan online eszközzel, ami áttekintést nyújt webhelyük felépítéséről, címkéikről, linkprofiljukról, és így tovább.

 

A szöveges tartalom elemzésekor próbáld megállapítani, hogy tartalmaikkal milyen kérdésekre próbálnak választ adni, illetve hogy milyen problémákra kínálnak megoldást az oldalakon található eszközök (ha vannak ilyenek).

 

A vizsgálat során érdemes azokra a dolgokra is odafigyelni, amik hiányosságok lehetnek. Azonosítsd azokat a területeket, amikkel keveset foglalkoznak, és ne kövesd el ugyanazokat a hibákat, amiket versenytársaid.

 

Ismerkedj meg olyan cégek stratégiájával is, akik nem a versenytársaid

Nem csak versenytársaidtól tanulhatsz – érdemes egy közelebbi pillantást vetni az olyan cégek/márkák stratégiájára is, amelyek nem feltétlenül foglalkoznak ugyan más jellegű kínálattal, de hasonló üzleti modellel dolgoznak. Ha például webhelyeden történetesen kutyatartási tippeket osztasz meg, nézz szét olyan webhelyeken, ahol macskatartási tippekről van szó.

 

John Mueller az alábbiakat fogalmazta meg az egyediségről:

 

„Szóval ha képes vagy hátralépni egyet és találni egy olyan szöget, ami jelentősen kiemel a többiek közül, akkor odamehetünk a keresőmérnök-csapathoz, és mondhatjuk nekik, hogy „Na, ez a tíz találat egész jó, de ennek kellene az elsőnek lennie erre a fajta lekérdezésre.
 
Akkor ez olyasmi, amit figyelembe vehetnek, és azt mondhatják, hogy „Ó, igen, igazatok van, ez tényleg egyértelműen a legjobb lehetséges találat és tennünk kell azért, hogy a csúcsra kerüljön.” […]
 
Szóval azt tudom javasolni, hogy lépj hátra egyet és gondolkodj el rajta, hogy mit tehetnél annak érdekében, hogy a webhelyed a következő szintre léphessen. Ez lehet új tartalom, vagy új szögek, amiket megvizsgálsz. Talán kevesebb olyan tartalom, ami már szerepel más webhelyeken… ezek a dolgok mind azt szolgálják, hogy a webhelyed igazán egyedi legyen, és ne csak hasonlítson a többi webhelyhez.” – John Mueller, Google, 2018


 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok