7 dolog, amit tudnod kell a Google cégem kategóriáiról

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

7 dolog, amit (talán) nem tudtál a Google Cégem kategóriáiról

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google Cégem adatlap optimalizálásakor (vagy legalább beállításakor) a legtöbb cég nem szentel túl sok figyelmet a kategóriáknak, pedig ez a rész rengeteget tehet a helyi láthatóság fellendítéséért. A felmérések szerint a megfelelően megadott kategóriák a Google helyi keresések 3. legfontosabb rangsorolási szempontjai, ezért valóban megéri jobban odafigyelni rájuk. 

 

Lássuk, hogy mi mindent érdemes tudni a Google Cégem kategóriákról!

1. A Google szereti váltogatni a kategóriák neveit

Erre már több példát is megfigyelhettünk az angol kategórianevekben (a Natural Foods Store például Natural Goods Store lett 2018 decemberében), és ebből kikövetkeztethetjük, hogy minden bizonnyal a magyar kategórianevekkel is hasonló a helyzet. Érdemes szemmel tartani megadott kategóriáidat, nehogy valami olyasmi változzon meg, ami nem előnyös céged számára.

 

2. Rendszeresen új kategóriák születnek, és tűnnek el a régiek

Érthető módon a Google szeretne minél több cégnek megfelelni a kategóriákkal, de éppen ilyen gyakran el is vesz közülük. Szintén egy külföldi példával élve, 2018-ban 34 új kategória vált elérhetővé az amerikai cégek számára, de 36 másik eltűnt.

 

3. Az új kategóriák segíthetnek a rangsorolásban

Amikor egy új kategória jelenik meg, akkor átmenetileg segítheti a láthatóságot, ha valaki az elsők között csap le rá (persze csak ha releváns számára). Azzal, hogy megelőzöd a versenytársakat, több keresésre jelenhetsz meg a saját cégeddel (amíg a többiek rá nem jönnek, és szintén hozzáadják a kategóriát saját adatlapjukhoz).

 

4. A kategóriák más országokban más neveken futhatnak

Ez Magyarországon kevésbé releváns, de ha külföldi közönséget is szeretnél megcélozni, akkor jó tisztában lenni vele. Az angol nyelvnek például több „fajtája” is van (a két legnagyobb kategória a brit és az amerikai angol), és vannak olyan kategóriák, amelyeknél még ezek között is lehet eltérés.

 

5. A Google-on megjelenő kategóriák nem feltétlenül ugyan azok, amiket a Cégem kezelőfelületén látsz

Minden kategóriának van egy úgynevezett GCID-je (azonosítója), ami az adott kategóriát jelöli, és a kategória nevei vannak hozzárendelve különböző nyelveken. Előfordulhat, hogy a Google ezt az azonosítót jeleníti meg a keresőtalálatok között. Például lehet, hogy azt látod, hogy egy versenytársadnak van egy kategóriája, ami neked nem jelenik meg a választható opciók között.

 

Ez a probléma valójában az előző ponthoz kapcsolódik – a te céged más kategóriával jelenhet meg, mint egy versenytárs, holott ugyan azt adtátok meg mindketten. Ismét fontos megjegyezni, hogy ez az idegen nyelvű keresések esetén jelenthet csak gondot.

 

6. A „kategóriák hígítása” valójában nem árt a rangsorolásnak

Egy elmélet szerint ha több mint egy kategóriát adsz meg Google Cégem adatlapodra, azzal gyengítheted a rangsorolását, mert így több kategória között oszlik majd meg a rangsorolásod. Nos, bizonyos tesztek ennek az ellenkezőjét engedik feltételezni: ha több (persze nem túl sok, és csak releváns) kategóriát is megadsz cégednek, akkor azzal több keresőt is célozhatsz meg.

 

7. Az elsődleges kategória a legfontosabb

Nagyon fontos, hogy gondosan válaszd ki céged elsődleges kategóriáját az adatlapon, mert ez jobban beleszámít a rangsorolásba, mint a másodlagos kategóriák. Az elsődleges kategória mindig a legelső, amit kiválasztasz a kezelőfelületen – a többi mind másodlagos besorolást kap.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!