7 dolog, amit tudnod kell a Google cégem kategóriáiról

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

7 dolog, amit (talán) nem tudtál a Google Cégem kategóriáiról

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

A Google Cégem adatlap optimalizálásakor (vagy legalább beállításakor) a legtöbb cég nem szentel túl sok figyelmet a kategóriáknak, pedig ez a rész rengeteget tehet a helyi láthatóság fellendítéséért. A felmérések szerint a megfelelően megadott kategóriák a Google helyi keresések 3. legfontosabb rangsorolási szempontjai, ezért valóban megéri jobban odafigyelni rájuk. 

 

Lássuk, hogy mi mindent érdemes tudni a Google Cégem kategóriákról!

1. A Google szereti váltogatni a kategóriák neveit

Erre már több példát is megfigyelhettünk az angol kategórianevekben (a Natural Foods Store például Natural Goods Store lett 2018 decemberében), és ebből kikövetkeztethetjük, hogy minden bizonnyal a magyar kategórianevekkel is hasonló a helyzet. Érdemes szemmel tartani megadott kategóriáidat, nehogy valami olyasmi változzon meg, ami nem előnyös céged számára.

 

2. Rendszeresen új kategóriák születnek, és tűnnek el a régiek

Érthető módon a Google szeretne minél több cégnek megfelelni a kategóriákkal, de éppen ilyen gyakran el is vesz közülük. Szintén egy külföldi példával élve, 2018-ban 34 új kategória vált elérhetővé az amerikai cégek számára, de 36 másik eltűnt.

 

3. Az új kategóriák segíthetnek a rangsorolásban

Amikor egy új kategória jelenik meg, akkor átmenetileg segítheti a láthatóságot, ha valaki az elsők között csap le rá (persze csak ha releváns számára). Azzal, hogy megelőzöd a versenytársakat, több keresésre jelenhetsz meg a saját cégeddel (amíg a többiek rá nem jönnek, és szintén hozzáadják a kategóriát saját adatlapjukhoz).

 

4. A kategóriák más országokban más neveken futhatnak

Ez Magyarországon kevésbé releváns, de ha külföldi közönséget is szeretnél megcélozni, akkor jó tisztában lenni vele. Az angol nyelvnek például több „fajtája” is van (a két legnagyobb kategória a brit és az amerikai angol), és vannak olyan kategóriák, amelyeknél még ezek között is lehet eltérés.

 

5. A Google-on megjelenő kategóriák nem feltétlenül ugyan azok, amiket a Cégem kezelőfelületén látsz

Minden kategóriának van egy úgynevezett GCID-je (azonosítója), ami az adott kategóriát jelöli, és a kategória nevei vannak hozzárendelve különböző nyelveken. Előfordulhat, hogy a Google ezt az azonosítót jeleníti meg a keresőtalálatok között. Például lehet, hogy azt látod, hogy egy versenytársadnak van egy kategóriája, ami neked nem jelenik meg a választható opciók között.

 

Ez a probléma valójában az előző ponthoz kapcsolódik – a te céged más kategóriával jelenhet meg, mint egy versenytárs, holott ugyan azt adtátok meg mindketten. Ismét fontos megjegyezni, hogy ez az idegen nyelvű keresések esetén jelenthet csak gondot.

 

6. A „kategóriák hígítása” valójában nem árt a rangsorolásnak

Egy elmélet szerint ha több mint egy kategóriát adsz meg Google Cégem adatlapodra, azzal gyengítheted a rangsorolását, mert így több kategória között oszlik majd meg a rangsorolásod. Nos, bizonyos tesztek ennek az ellenkezőjét engedik feltételezni: ha több (persze nem túl sok, és csak releváns) kategóriát is megadsz cégednek, akkor azzal több keresőt is célozhatsz meg.

 

7. Az elsődleges kategória a legfontosabb

Nagyon fontos, hogy gondosan válaszd ki céged elsődleges kategóriáját az adatlapon, mert ez jobban beleszámít a rangsorolásba, mint a másodlagos kategóriák. Az elsődleges kategória mindig a legelső, amit kiválasztasz a kezelőfelületen – a többi mind másodlagos besorolást kap.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!