Google Ads remarketing kisokos: mindent, amit tudnod érdemes

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Amit egy marketingesnek a Google Ads remarketingről tudnia kell

Szatmári Szabina

szerző:
Szatmári Szabina

Egy jó digitális marketingkampány során rengeteg múlik azon, hogy a hirdetésekkel milyen felhasználókat, közönségeket célzol meg. Megfelelő célzás nélkül a hirdetések olyan embereknek jelenhetnek meg, akik egyáltalán nem érdeklődnek az adott termék, vagy szolgáltatás iránt, és ez hamar kimerítheti a napi/havi költségkeretet.

Természetesen egy tapasztalt marketinges alaposan utánanéz annak, hogy hogyan is érheti el közönségét hirdetéseivel, azonban van egy módszer, ami lehetővé teszi, hogy tényleg csak azokat a felhasználókat célozhasd meg reklámjaiddal, akik valamilyen szinten érdeklődést mutattak márkád, vagy kínálatod iránt. Ezt hívják remarketingnek, és az alábbi cikkben arról lesz szó, hogy hogyan alkalmazhatod ezt Google Ads hirdetéseid célzására!

Mi az a remarketing?

A remarketing egy különleges digitális kampánytípus, ami lehetővé teszi, hogy hirdetéseidet olyan embereknek jelenítsd meg, akik korábban már érdeklődést mutattak márkád iránt – első sorban azzal, hogy ellátogattak webhelyedre.

A remarketinghez egy speciális kódrészletet kell elhelyezned webhelyeden, amely egy úgynevezett digitális sütit helyez a látogatók böngészőjébe. Remarketing hirdetéseid ez után csak az ilyen felhasználóknak jelennek majd meg. Ezek az emberek valószínűbb, hogy visszatérnének webhelyedre elvégezni valamilyen konverziót – akár egy vásárlást is.

A remarketing szó valójában „újramarketinget” jelent, de nem szokás ezt a formáját használni.

 

Remarketing lehetőségek a Google Ads rendszerében

A remarketinget további alkategóriákra oszthatjuk.

 

Hagyományos remarketing

A hagyományos remarketing során olyan felhasználóknak jelenítheted meg hirdetéseidet, akik korábban már ellátogattak webhelyedre. Ezek a hirdetések a Google Display hálózatán belül, a különféle alkalmazásokban és webhelyeken jelenhetnek meg.

 

Dinamikus remarketing

A dinamikus remarketing segítségével olyan termékeket vagy szolgáltatásokat jeleníthetsz meg hirdetéseidben a felhasználóknak, amiket azok korábban megtekintettek webhelyeden.

 

Remarketing mobilalkalmazásban

Amennyiben egy felhasználó megtekinti mobilos webhelyedet, vagy használja mobilalkalmazásodat, felkerül egy listára, és a Google Ads más alkalmazásokban és mobilos webhelyeken jeleníti majd meg neki hirdetéseidet.

 

A keresési hirdetésekhez használt remarketinglisták

Ez az opció lehetővé teszi, hogy olyan felhasználókat célozz meg a keresési találatok között, akik az után keresnek rá valamilyen termékre, hogy meglátogatták webhelyedet.

 

Videóremarketing

A videóremarketinggel olyan felhasználókat érhetsz el, akik érdeklődésüket mutatták YouTube csatornád, vagy YouTube videóid iránt. Ezek a hirdetések megjelenhetnek a YouTube-on, vagy a Display Hálózat egyéb videóin és webhelyein is.

 

Remarketing ügyféllista használatával

Ha van egy email listád ügyfeleidtől, vagy feliratkozóidtól, akkor megadhatod a Google-nak, hogy csak ezeknek a felhasználóknak jelenítse meg az adott hirdetéseket, ha azok bejelentkeznek a Google-ba (vagy a Gmail-be, illetve YouTube-ra).

 

A közönségek meghatározása

A remarketingbe – ahogyan egyetlen másik fizetett marketingstratégiához sem – nem szabad megfelelő terv nélkül belevágni, ehhez pedig adatokra lesz szükséged. Ezen információk alapján döntheted majd el, hogy mely felhasználókat szeretnéd megcélozni hirdetéseiddel, akik korábban érdeklődést mutattak márkád iránt.

 

A megcélzandó, és NEM megcélzandó felhasználók csoportjait „közönségeknek” nevezzük. A közönségeket szint végtelen számú kritérium szerint határozhatod meg, úgymint:

  • Webhelyen töltött idő
  • Megtekintett oldalak
  • Nem megtekintett oldalak
  • Megtekintett oldalak száma
  • Demográfiai szempontok
  • Helyi célzás

A megannyi kritériumot továbbá együtt is használhatod, hogy nagyon specifikus közönségeket célozhass meg. Például megjelenítheted hirdetéseidet azoknak a felhasználóknak, akik eljutottak a „rendelés összegzése” oldalig a rendelési folyamatban, de nem jutottak el a „köszönjük rendelését” oldalra” – ez arra utal, hogy a felhasználó kész volt vásárolni, de valamiért mégsem tette meg azt.

Az URL-ek lehetővé teszik, hogy különféle közönségeket célozz meg. Például ha megjelenítesz egy „köszönjük” oldalt, miután az emberek feliratkoznak hírleveledre, vagy regisztrálnak webhelyedre, akkor felhasználhatod ennek az oldalnak az URL-címét, hogy bővítsd vele remarketing listádat.

 

A remarketing követőkódok beállítása

Mint említettük, a remarketinghez egy speciális kódra lesz szükséged, ami elhelyezi a követősütiket a látogatók eszközén, hogy aztán kifejezetten nekik jelenhessenek meg hirdetéseid.

Remarketing követőkódot szerezhetsz a Google Ads, illetve a Google Analytics rendszeréből is. Ezek közül érdemes inkább az Analytics kódot választani, mert ennek segítségével célok alapján is beállíthatsz remarketing listákat, nem pedig csak meglátogatott oldalak szerint. Például beállíthatod, hogy hirdetéseid csak az olyan felhasználóknak jelenjenek meg, akik legalább 3 oldalt megtekintettek webhelyeden, vagy legalább 2 percig böngészték webhelyedet, és így tovább.

Ha webhelyeden már használod a Google Analytics alapvető kódját, akkor ezt egy beállítással automatikusan frissítheted, hogy a remarketing adatokat is gyűjtse a felhasználóktól. Ehhez nem kell mást tenned, mint az Analytics felületén megnyitni az Adminsiztrálást, kiválasztani a tulajdont, majd a tulajdon oszlopában a Követési adatok > Adatgyűjtés menüpontban bekapcsolni a Remarketing opciót.

 

A remarketing kampányok optimalizálása

  • A hirdetések tesztelése
  • Tesztelj egyéni kombinációkat
  • Próbálj ki különféle gyakoriságokat
  • Ügyelj a megjelenítési részesedésre az ajánlattételek optimalizálásakor
  • Készíts külön landing oldalakat remarketing célközönségeidnek
     

Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!