A belső linkek szerepe a keresőoptimalizálásban

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Belső link


A belső link definíciója

A belső linkek olyan hivatkozások, amelyek ugyan arra a domainre (webhelyre) mutatnak, amelyen elhelyezték őket.

A belső linkeknek három fontos feladata van egy webhelyen:

  • Lehetővé teszik az oldalak közötti navigációt a látogatók és keresőrobotok számára
  • Segítenek meghatározni a webhely információs szerkezetét
  • Linkértéket örökítenek a webhely oldalai között

 

A belső linkek szerepe a keresőoptimalizálásban

SEO szempontjából a belső linkek főképp a webhely szerkezetének felállítása és a linkérték örökítése miatt olyan hasznosak.

A keresőmotorok feltérképező robotjai rendszeresen pásztázzák az internetet, és adják hozzá az új és frissített tartalmakat indexeikhez. Azonban ahhoz, hogy egy webhelyen minden fontosabb tartalomra rátaláljanak, egy feltérképezhető hivatkozási szerkezetre lesz szükségük, aminek segítségével navigálhatnak az oldalak között.

Számtalan webhely ott hibázik, hogy elrejti fő linknavigációs struktúráját, és hozzáférhetetlenné teszi azt a robotok számára. Ilyenkor több fontosabb oldal is elkerülheti a keresőmotorok figyelmét, így az indexbe és a keresőtalálatok közé sem jutnak majd be.

Amikor egy webhely valamelyik oldalára nem mutatnak külső vagy belső linkek, akkor azokat „árva” oldalaknak szokás nevezni. A Google és más keresőmotorok részéről ezek a tartalmak gyakorlatilag nem léteznek az interneten. Hiába tökéletes szakmailag, használ jó kulcsszavakat és töltődik be villámgyorsan – ha nem mutat rá link, akkor semmit sem ér majd.

Ideális esetben minden fontos oldalra legalább egy belső hivatkozás mutat a webhelyen. A legjobb, ha az oldalak szerkezete egy piramisként épül fel, ahol a főoldal található a piramis csúcsán, és azon keresztül lehet eljutni minden fontosabb oldalhoz, lehetőleg minél kevesebb kattintással:

A belső linkek is örökítenek némi linkértéket a tartalmak között. Azonban minél több belső hivatkozáson keresztül lehet eljutni egy-egy oldalhoz, annál kevesebb linkértéket kap majd a főoldaltól.

 

Szóval, hogy lehet kialakítani egy ilyen hierarchiát? A legjobb módszer belső linkeket és linkszerkezeteket használni. Például „https://www.webhelyemcime.hu/termekek/funyirok.html”, aminek a horgonyszövege a „Fűnyírók” szó. Ez a webhely HTML kódjában így néz ki:

A linkcímkét az „a href” nyitja meg, amelyet az a konkrét URL követ, amire a link mutat. Ez után kell elhelyezni a horgonyszöveget, ami ebben az esetben a Fűnyírók szó. Végül a „/a” zárja a linkcímkét.

Egy belső hivatkozást nem csak egy horgonyszövegre lehet elhelyezni. Képek, gombok és egyéb elemek is működhetnek belső linkekként, amikre rákattintva a látogató egy másik URL címre kerül át a webhelyen.

A fenti példában szereplő fűnyírós hivatkozás a legegyszerűbb belső link, amit minden keresőrobot könnyedén értelmezni tud, hogy feltérképezhesse és hozzáadhassa azt a keresőmotor adatbázisához.

 

A belső linkek lehetséges problémái

Előfordulhat, hogy egyes hivatkozott URL címeket még akkor sem képesek értelmezni a keresőmotorok robotjai, ha belső linkekként helyezik el őket. Ilyenkor az alábbi problémák valamelyike lehet a tettes:

 

Űrlapokban elhelyezett linkek

A webhelyeket feltérképező robotok nem próbálják meg kitölteni a webhelyeken talált űrlapokat, ezért, ha egy link csak az űrlapon keresztül érhető el, akkor a keresőmotorok nem fogják látni azt.

 

Csak belső kereséssel elérhető linkek

A robotok szintén nem használják a webhelyek keresősávját, ezért, ha egy-egy belső link csak a keresőtalálati oldalakon látható, akkor a keresőmotorok részéről ezek nem léteznek.

 

JavaScripttel létrehozott linkek

A JavaScript által létrehozott hivatkozásokat (implementációjuktól függően) a keresőmotorok vagy kevésbé értékelik, vagy képtelenek elérni őket. Minden esetben érdemes tehát a HTML kódban elhelyezni a linkeket a webhelyen.

 

Flash és egyéb beépülő modulokban elhelyezett linkek

A Flash elemekbe más beépülő modulokban elhelyezett hivatkozások általában szintén elérhetetlenek a webhelyek számára. A Flash-t egyébként sem érdemes használni, hiszen már egyetlen nagyobb böngésző sem támogatja.

 

A meta robots címke vagy a robots.txt által blokkolt oldalakra mutató linkek

Ezek mind megakadályozhatják, hogy a keresőmotorok figyelembe vegyenek bizonyos linkeket. Ezt általában szándékosan szokás beállítani, de előfordulhat, hogy véletlenül olyan hivatkozások is tiltásra kerülnek, amik fontos tartalmakra mutatnak.

 

Több száz vagy több ezer más linket tartalmazó oldalakra elhelyezett linkek

A keresőmotorok durván 150 linket térképeznek fel egy oldalon, mielőtt tovább haladnának a webhelyen. Ez a keret valamennyire rugalmas, és a fontosabbnak vélt oldalakon akár 200-250 linkig is elmennek majd a robotok. Mindenképpen érdemes tehát korlátozni az egyes oldalakon elhelyezkedő linkek számát, és csak a legfontosabbakra koncentrálni.

 

Frame-ekben és I-Frame-ekben elhelyezett linkek

Habár papíron ezek a linkek is feltérképezhetők, azonban a keresőmotoroknak mind szerkezeti szempontból, mind pedig a követésük tekintetében problémákat okozhatnak. Éppen ezért hacsak nem értesz alaposan mind a Frame-ek, mind pedig a keresőmotorok működéséhez, lehetőleg ne helyezz el fontos hivatkozásokat ezekben az elemekben.




Gyakori kérdések


Mi az a belső link?

A belső link egy olyan hivatkozás, ami egy adott webhelyen belül mutat valamely másik oldalra. Amikor saját webhelyeden belül linkelsz egy másik saját oldalra, akkor az belső linknek számít.


Miért fontosak a belső linkek?

A belső linkek segítenek a felhasználóknak és a keresőmotoroknak a webhely navigációjában. A belső linkeket továbbá a tartalmak fontosságának felmérésekor is figyelembe veszik a keresőmotorok: minél több belső link mutat egy oldalra, annál nagyobb az értéke a keresőmotorok szemében.


Hány belső linket érdemes elhelyezni egy oldalon?

A keresőmotorok általában legfeljebb 150 linket vizsgálnak meg és térképeznek fel egy oldalon, ezért nem ajánlott ennél többet (sőt, ennyit sem) elhelyezni egy-egy oldalon.



SEO

Vissza

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!