Belső link
A belső link definíciója
A belső linkek olyan hivatkozások, amelyek ugyan arra a domainre (webhelyre) mutatnak, amelyen elhelyezték őket. A belső linkeknek három fontos feladata van egy webhelyen:
- Lehetővé teszik az oldalak közötti navigációt a látogatók és keresőrobotok számára
- Segítenek meghatározni a webhely információs szerkezetét
- Linkértéket örökítenek a webhely oldalai között
A belső link definíciója
A belső linkek olyan hivatkozások, amelyek ugyan arra a domainre (webhelyre) mutatnak, amelyen elhelyezték őket. A belső linkeknek három fontos feladata van egy webhelyen:
- Lehetővé teszik az oldalak közötti navigációt a látogatók és keresőrobotok számára
- Segítenek meghatározni a webhely információs szerkezetét
- Linkértéket örökítenek a webhely oldalai között
A belső linkek szerepe a keresőoptimalizálásban
SEO szempontjából a belső linkek főképp a webhely szerkezetének felállítása és a linkérték örökítése miatt olyan hasznosak.A keresőmotorok feltérképező robotjai rendszeresen pásztázzák az internetet, és adják hozzá az új és frissített tartalmakat indexeikhez. Azonban ahhoz, hogy egy webhelyen minden fontosabb tartalomra rátaláljanak, egy feltérképezhető hivatkozási szerkezetre lesz szükségük, aminek segítségével navigálhatnak az oldalak között.
Számtalan webhely ott hibázik, hogy elrejti fő linknavigációs struktúráját, és hozzáférhetetlenné teszi azt a robotok számára. Ilyenkor több fontosabb oldal is elkerülheti a keresőmotorok figyelmét, így az indexbe és a keresőtalálatok közé sem jutnak majd be.
Amikor egy webhely valamelyik oldalára nem mutatnak külső vagy belső linkek, akkor azokat „árva” oldalaknak szokás nevezni. A Google és más keresőmotorok részéről ezek a tartalmak gyakorlatilag nem léteznek az interneten. Hiába tökéletes szakmailag, használ jó kulcsszavakat és töltődik be villámgyorsan – ha nem mutat rá link, akkor semmit sem ér majd.
Ideális esetben minden fontos oldalra legalább egy belső hivatkozás mutat a webhelyen. A legjobb, ha az oldalak szerkezete egy piramisként épül fel, ahol a főoldal található a piramis csúcsán, és azon keresztül lehet eljutni minden fontosabb oldalhoz, lehetőleg minél kevesebb kattintással.
A belső linkek is örökítenek némi linkértéket a tartalmak között. Azonban minél több belső hivatkozáson keresztül lehet eljutni egy-egy oldalhoz, annál kevesebb linkértéket kap majd a főoldaltól.
Szóval, hogy lehet kialakítani egy ilyen hierarchiát? A legjobb módszer belső linkeket és linkszerkezeteket használni. Például „https://www.webhelyemcime.hu/termekek/funyirok.html”, aminek a horgonyszövege a „Fűnyírók” szó.
A linkcímkét az „a href” nyitja meg, amelyet az a konkrét URL követ, amire a link mutat. Ez után kell elhelyezni a horgonyszöveget, ami ebben az esetben a Fűnyírók szó. Végül a „/a” zárja a linkcímkét.
Egy belső hivatkozást nem csak egy horgonyszövegre lehet elhelyezni. Képek, gombok és egyéb elemek is működhetnek belső linkekként, amikre rákattintva a látogató egy másik URL címre kerül át a webhelyen.
A fenti példában szereplő fűnyírós hivatkozás a legegyszerűbb belső link, amit minden keresőrobot könnyedén értelmezni tud, hogy feltérképezhesse és hozzáadhassa azt a keresőmotor adatbázisához.