A vásárlóid és a termékeid iránt érdeklődőket különösen érdekel és befolyásol döntése meghozása során néhány dolog. Nézzünk most meg néhány dolgot amelyek fontosak a vásárlók számára.
1. Számítson a véleménye
Minden vásárlás, projekt vagy szolgáltatás végén tudassuk az ügyféllel, hogy érdekel a véleménye, adjunk rá lehetőséget, hogy elmondhassa szolgáltatásunkkal kapcsolatos élményeit, érzéseit. A legjobb, ha mindezt személyesen mondhatja el, de természetesen erre nem mindig nyílik lehetőség. Szerencsére számos eszköz áll rendelkezésünkre, amellyel elégedettségének hangot adhat.
És mindez mégis miért tesz jót a cégünk megítélése szempontjából? Az, hogy törődsz az ügyféllel a vásárlás, fogyasztás utáni is, egy olyan vállalati kultúrát feltételez, ahol ő áll a középpontban, a vásárlói elégedettség elsőszámú és ezáltal a szolgáltatások és termékek minősége is magas szintet fog feltételezni.
Másrésztől megközelítve a dolgot, nem válsz tolakodóvá egy remarketing üzenettel, egy kiküldött kérdőívvel vagy egy email-el amelyben nem újra eladni akarsz, hanem a vásárló véleményére leszel kíváncsi.
2. Szeretné tudni, hogy mit kap és milyen gyakran
Sajnos a hírlevél feliratkozással kapcsolatban a legtöbb ember bizalmatlan. Sokan gondolják, hogy feliratkozásukat követően tömegével fogják kapni az őket nem érdeklő információkról, termékekről , szolgáltatásokról szóló tájékoztatásokat. Ezért minden esetben, legyen szó hírlevél feliratkozásról, regisztrációról, tudasd a közönségeddel, mire számíthat. Milyen gyakran fog levelet kapni. Miről fog levelet kapni. Ha kell kínálj fel neki témaköröket, amelyekből választhat, miről szeretne a jövőben több információt.
3. Mondd el, Te miért vagy más mint a konkurenciád
Manapság a verseny és az ár megnehezíti a vásárlóknak a helyes vásárlási döntés meghozását. Ezeken felül azt veszik figyelembe, hogy te mit mondasz magadról és mások mit gondolnak rólad.
Tisztán kommunikálod magadról azokat az előnyöket amik megkülönböztetnek a versenytársaidtól? Ha eddig nem tetted, akkor első lépésként meg kell határoznod miben tudsz többet nyújtani, miért vagy te a legjobb a piacon. Ha te nem határozod meg ezeket az előnyöket, akkor a vásárlók mások véleményére támaszkodva fognak döntést hozni, ami azonban nem mindig lesz egyenlő a valós értékekkel.