Ügyfeleink gyakran hiszik, hogy a webhelyfejlesztés egy egyszeri projekt. Ez azonban távol áll a valóságtól – a hosszútávú sikerek érdekében egy webhellyel folyamatosan kell foglalkozni.
Céged webhelye egy nélkülözhetetlen üzleti eszköz, és ha szeretnél sikereket elérni az online közegben, akkor rendszeres frissítéseket és karbantartást kell végezned rajta.
Az alábbiakban egy részletes leírásban bemutatjuk, hogy miért van szükség a webhelyek folyamatos karbantartására. Ha nincs időd végigolvasni, kiemeltük a fontosabb részeket, melyekre mindenképpen érdemes pár percet szánni weboldalad sikere érdekében.
1. Védelem és biztonság
A
rosszindulatú támadók (hackerek) mindig igyekeznek kihasználni az elavult webhelyek biztonsági réseit, hogy érzékeny felhasználói adatokhoz férhessenek hozzá. A webhely karbantartásának egyik legfőbb célja minél előbb rátalálni ezekre a
biztonsági hibákra, és azonnal orvosolni őket az ilyen támadások megelőzése érdekében.
Csapatunk segít mindig naprakészen tartani webhelyed védelmi rendszerét, ami magába foglalja a forráskód optimalizálását és a legújabb biztonsági frissítések telepítését is. Mindemellett az esetleges fertőzések és más veszélyforrások kiiktatását is magunkra vállaljuk, ha már megtörtént a baj. |
2. Biztonsági másolatok
Egy időhöz kötött webhelykarbantartási ütemterv segít megbízható biztonsági mentést készíteni webhelyedről azokra az esetekre, ha bármilyen probléma adódna a szerverrel vagy támadás érné a webhelyet. Egy biztonsági mentéssel meglehet, hogy csak néhány napnyi adat vagy munka veszik majd el, ami még mindig sokkal jobb, mintha a teljes webhelyet újra kellene építeni.
Weboldalad két fő komponenséről készítünk biztonsági másolatot: a forráskódról (HTML, CSS, JavaScript és egyéb modulok), illetve a webhely tartalmáról (ide tartoznak a cikkek, a képek stb.) |
3. Új termékek és szolgáltatások
Amennyiben céged új termékeket vagy szolgáltatásokat tervez piacra dobni, akkor fontos, hogy ezekről az újdonságokról az interneten is értesítsd az érdeklődőket. Ez nélkülözhetetlen, ha szeretnél versenyben maradni egy sűrűbb piacon.
Rendszeres webhelykarbantartás és rugalmas fejlesztési stratégiák nélkül meglehet, hogy régi, már nem aktuális ajánlatok maradnak elérhetők webhelyeden, amelyek összezavarhatják a látogatókat és eltántoríthatják őket márkádtól. Segítünk , hogy elérhető tartalmaid aktuálisak és keresőbarátak legyenek. |
4. Kompatibilitás a legújabb technológiákkal
Az internet egy rohamosan fejlődő közeg, ahol szinte napi rendszerességgel jelennek meg új technológiák és technikák a felhasználói élmény és biztonság javítására. Egy online jelenléttel rendelkező cégnek rendszeresen meg kell győződnie róla, hogy webhelye kompatibilis-e ezekkel az újításokkal.
Manapság alapvető elvárás, hogy egy webhely mobilkészülékeken is akadálymentesen használható legyen. Segítünk, hogy minden eszközön kifogástalanul jelenjen meg honlapod. |
5. Gazdaságosabb stratégia
Ha bármi is történik webhelyeddel (például feltörik, és nincs biztonsági másolatod, amiből visszaállíthatnád), akkor a létrehozására és fejlesztésére költött összegek értéküket vesztik. Mindemellett persze fel kell majd kérned valakit, hogy hozzon létre egy új webhelyet számodra, ami további plusz kiadásokat jelent majd.
Nem tesz jót , ha webhelyed napokig, vagy akár hetekig is elérhetetlenné válik a vásárlók számára, különösen, ha első sorban az interneten értékesíted kínálatodat nekik. A rendszeres webhelykarbantartás egyik legfőbb célja az ilyen költséges problémák elhárítása. |
6. Színvonalasabb felhasználói élmény
Nagyon fontos, hogy a webhely a látogatók minden elvárásának megfeleljen. Gyakran kell tehát foglalkozni a felhasználói élmény és a konverziós arányok javításával.
Egy rosszul működő webhely nem tesz jó benyomást az újonnan érkező látogatókra, de a meglévő ügyfelek sem díjazzák majd.
Érdemes tehát foglalkoznii a webhely felgyorsításával, a hibás hivatkozások eltávolításával, a betöltési problémák elhárításával. |
7. Hatékony statisztikák és követés
Ha elegendő időt és egyéb erőforrást fektetsz webhelyed karbantartásába, akkor könnyedén nyomon követheted majd, hogy továbbra is online marketinges céljaid irányában haladsz-e.
Webhelyed mutatóinak ellenőrzésével betekintést nyerhetsz kampányaid teljesítményébe, és eldöntheted, hogy szükség van-e beavatkozásra, vagy sem.
Ha nem a tervezett ütemben haladsz értékesítési céljaid felé, akkor ez azt jelentheti, hogy webhelyednek némi felújításra lehet szüksége. Meglehet, hogy új stratégiákat vagy fejlesztési technológiákat kell bevetned, hogy elérd a kitűzött céljaidat, de erre nem jöhetsz rá másképpen, csak ha elegendő időt fordítasz a karbantartásra és a teljesítmény követésére. |
8. A márkakép népszerűsítése
Cégtulajdonosként fontos észben tartanod, hogy webhelyed megjelenése és teljesítménye nagyban befolyásolja a látogatók márkádról kialakított képét.
A sebesség és egyéb technikai teljesítménymutatók részben a webtárhely minőségétől függenek, részben pedig azoktól a technológiáktól (pl. CMS, beépülő modulok, szkriptek stb.), amelyeket webhelyeden alkalmazol. Ezen technológiákat rendszeresen kell frissíteni, hogy megfeleljenek a legújabb szabványoknak és villámgyors böngészési élményt nyújtsanak a felhasználók számára. |
Egy elavult webhely rossz fényt vethet márkádra. Ha webhelyed nem felel meg a modern felhasználói elvárásoknak, akkor az emberek máshol keresnek majd megoldást problémáikra.Ezzel szemben, ha rendszeresen foglalkozol webhelyed fejlesztésével, akkor látogatóid egyrészt előszeretettel térnek majd vissza hozzád, másrészt pedig egy megbízható, hiteles entitásként tekintenek majd cégedre.
9. Kompatibilitás a legújabb algoritmusfrissítésekkel és eszközökkel
A keresőmotorok azokat a gyors, hibáktól mentes, jól karbantartott webhelyeket kedvelik, amelyek rendszeresen kínálnak új tartalmakat közönségüknek, és mobileszközökön is kiváló böngészési élményt nyújtanak a látogatóknak.
Webhelyeddel tehát folyamatosan foglalkoznod kell, ha szeretnél magas rangsorolási pozíciókat elérni. A keresőmotorok algoritmusai rendszeresen változnak, és ezekhez a változásokhoz webhelyednek is igazodnia kell, hogy versenyben maradhass az ügyfelek figyelméért. |
10. Rendszeres tartalomfrissítések
Webhelyedre rendszeresen kell friss tartalmakat feltöltened, hogy látogatóidnak legyen miért visszatérniük hozzád. Ezek a terv szerint publikált tartalmak nem csupán érdekesebbé teszik webhelyedet, hanem a rangsorolásban is segítenek majd, hiszen a Google és más keresőmotorok is jobban kedvelik az olyan webhelyeket, amelyek mindig kínálnak valami újat a látogatóiknak.
A rutinos webhelykarbantartás nagyszerű lehetőségeket kínál tartalmaid finomhangolására. Ellenőrizheted kulcsszavaidat és kifejezéseidet, hogy ezeket mindig ideális ügyfeleid érdeklődéseihez igazíthasd, és több konvertáló látogatót vonzhass velük webhelyedre. Gyakran érdemes frissíteni például a webhely „Hírek” felületét, ahol a legújabb tudnivalókat, bejelentéseket, promóciókat és egyéb információkat oszthatsz meg látogatóiddal márkáddal kapcsolatban. |
Karbantartási csomagjaink
Csomagajanlat
*Tanácsadási szolgáltatásunkat igénybevevő ügyfeleink számára a fejlesztői óradíj : 12.000 Ft