YouTube marketing, marketing a YouTube-on: 6 dolog, ami 2020-ban nélkülözhetetlen a sikeres YouTube marketinghez

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

6 dolog, ami nélkülözhetetlen a sikeres YouTube marketinghez

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

A közösségi média mára mind a hétköznapi, mind pedig az üzleti élet szerves részévé vált. Számos cég képviselteti magát legalább egy (és gyakran több) közösségi platformon is, hogy ott érhessék el ügyfeleiket, ahol azok a legtöbb szabadidejüket töltik.

Amikor a közösségi médiáról van szó, a legtöbbeknek rögtön a Facebook, az Instagram és más hálózatok ugranak be, azonban létezik egy másik hatalmas platform is, amely páratlan marketinglehetőségeket kínál mind a kisvállalkozások, mind pedig a cégóriások számára – ez a YouTube. Bizony, habár a legtöbben csak egy videómegosztóként ismerik, a platform valójában a világ második legnagyobb közösségi hálózata és keresőmotorja is egyben.

 

A YouTube-ot 2005-ben alapították, és az elmúlt másfél évtized alatt a világ vezető videómegosztó webhelyévé és egy többmilliárd dolláros céggé nőtte ki magát. A YouTube-on szinte mindenféle témában és jellegben találunk videókat (már amiket a szigorú szabályok megengednek persze), legyen szó kreatív személyek önkifejezéséről, vlogokról, vagy éppen hasznos tájékoztató jellegű marketinganyagokról. Egy jó bemutatóvideóval több ezer lehetséges ügyfél figyelmét fordíthatod márkádra, vagy akár meglévő ügyfeleidnek is hasznos tanácsokat kínálhatsz szolgáltatásaid és termékeid leghatékonyabb alkalmazásához.

 

Jól hangzik? Nos, a YouTube valóban egy kiváló platform a videómarketingre, azonban vannak bizonyos dolgok, amikkel jó tisztában lenned, amikor tartalmakat készítesz csatornádra (vagy persze céged csatornájára). Például idővel el kell döntened, hogy változatos videókat szeretnél-e készíteni, vagy egy adott formátumnál szeretnél megmaradni, ami tetszik közönségednek.

 

Íme 5 dolog, amiről tudnod kell a sikeres YouTube marketinghez.

1. Használj kulcsszavakat.

A YouTube a világ legnagyobb videómegosztó platformja és videós keresőmotorja is egyben. Ha a YouTube-ról van szó, érdemes észben tartani azt is, hogy a webhely a Google tulajdona, így a YouTube-ra feltöltött videók a Google keresőtalálatai között is kiemelt pozíciókat kapnak. Ha azonban szeretnéd céltudatosan optimalizálni videóidat a Google (és a YouTube) keresőjére, akkor kulcsszavakat kell használnod mind leírásában, mind pedig címkéiben.

 

Feltöltésekor (vagy akár utólag is) lehetőséged van címkéket hozzáadni videóidhoz, amik segítenek fellelhetőbbé tenni azokat a felhasználók számára. Ezeket címkéket releváns kulcszavakból érdemes összeválogatni, hogy minél több kapcsolódó érdeklődésű felhasználó találhasson rá a videókra.

 

2. Ne feledkezz meg a CTA-król

Érdemes minden videód végére egy felhívást (CTA) is beilleszteni, amit a videó leírásában sem árt megismételni. Ez a CTA buzdíthat feliratkozásra, hívásra, webhelyed felkeresésére, vásárlásra és egyéb műveletekre is.

 

Az „Iratkozz fel, hogy ne maradj le a többi videónkról sem” például egy nagyon gyakori felhívás, de egy hagyományos „Hívjon minket most” vagy „További részletekért látogasson el webhelyünkre” is működhet, attól függően persze, hogy mi a videó célja.

 

Ne felejts el továbbá hivatkozásokat elhelyezni a videók leírásában, amiken keresztül a felhasználók gyorsan ellátogathatnak a megemlített és kapcsolódó weboldalakra (például webáruházadba).

 

3. Ne próbálj mindig virális videókat csinálni

Habár a virális (egy vírus gyorsaságával terjedő, tehát hirtelen népszerű) videók rengeteg nyilvánosságot biztosíthatnak céged, márkád számára, nem szabad, hogy mindegyik videó célja a viralitás legyen. A virális videók gyakran pont, hogy nem is ezzel a szándékkal készülnek, és egyéniségük teszi őket olyan hirtelen felkapottá. Ha megállás nélkül erre élezed ki tartalmaidat, akkor elveszítik majd különlegességüket (és jó eséllyel csak erőltetettnek tűnnek majd).

 

A nézettség hajkurászása helyett első sorban koncentrálj arra, hogy olyan videókat készíts, amelyeknek hasznuk is van ügyfeleid számára, és persze minden tekintetben kiváló minőségűek is.

 

Ha sikerül megtartanod ezt a színvonalat, és folyamatosan javítani rajta, akkor idővel egy hatalmas közönséget szerezhetsz magadnak (azaz pontosabban márkádnak). Ne aggódj tehát, ha nem jut eszedbe semmi, amitől felrobbanna az internet. A lassú, de stabil gyarapodás sokkal jobb, mint az egyslágeres pályafutások.

 

4. Állapodj meg egy stílus és hangnem mellett

Hogy YouTube marketinged hatékony lehessen, érdemes egy konkrét stílust és hangnemet választani, amiben aztán elkészíted majd videóidat. Ülj le kreatív csapatoddal és álljatok elő egy olyan „személyiséggel” a csatorna számára, ami párhuzamban áll a márka átfogó stílusával.

 

Egy egységes stílust egyrészt a produkciós csapatnak is könnyebb követnie, másrészt összeszedett és professzionális minőséget kölcsönöz a videóknak.

 

Hogy egy részletes vázlatot készíthess YouTube marketinged stílusához, tedd fel magadnak a következő kérdéseket:

  • Kiknek szólnak majd a videók? Milyen demográfiai csoportokat szeretnénk megcélozni velük?
  • Hogyan kezdjük el és zárjuk le a videókat (köszönések, üzenet, CTA, stb.)?
  • Milyen hangnemben prezentáljuk a videókat? Legyen lazább, hétköznapi, vagy szakmai és feszes? Ne feledd, hogy a laza nem feltétlenül a professzionális ellentéte.
  • Jelenjenek-e meg emberek a videókban, és ha igen, akkor kik?
  • Milyen jellegű videókat készítsünk? Útmutatók, bemutatók, kérdezz-felelek, reklámok? Ez csupán néhány példa.
  • Elférne némi könnyed humor a videókban?
  • Kik készítik a videókat? Cégen belüli stáb dolgozik rajtuk vagy kiszervezett munkák lesznek?
  • Jelenjenek meg néha vendégek a videókban? Esetleg vannak olyan szakemberek vagy más YouTube személyiségek, akiket a célközönség szívesen látna?

 

Ez csupán néhány kérdés, amelyek segíthetnek eldönteni a videók jellegét, formátumát és stílusát. Próbáljatok ennél több részletre is kitérni (videók gyakorisága, hossza, ki írja őket, stb.), hogy egy összeszedett tervvel kezdhessetek bele a videógyártásba.

 

5. Ne keverd egymással a fogyasztóknak és a cégeknek szánt tartalmakat

YouTube marketinged tervezgetésekor el kell döntened azt is, hogy cégeknek vagy fogyasztóknak szánt tartalmakat szeretnél-e majd feltölteni rá. Habár csábító lehet egy csatornára feltölteni mindkét kategória videóit, ez némileg összezavarhatja a csatornádat felfedező felhasználókat. Célozz meg egy közönséget, és építsd köréjük minden videódat. Ezzel elkerülheted a kellemetlen félreértéseket és azt, hogy az összezavart felhasználók elkattintsanak csatornádról.

 

Ha mégis szeretnél mindkét célcsoportnak (fogyasztók & cégek) videókat készíteni, hozz létre kért különálló csatornát, amiken sokkal szabadabban testre szabhatod kommunikációdat, hogy passzoljon a közönség igényeihez.

 

6. Használj több videótípust

A YouTube-ra többféle videótípust is feltölthetsz, így lehetőséged van precízebben is megcélozni közönséged különböző érdeklődésű csoportjait. Érdemes kísérletezni ezekkel, és kitapasztalni, hogy melyekre reagál pozitívabban közönséged, és melyekre kevésbé.

 

Íme néhány videótpíus, amiket érdemes kipróbálnod YouTube marketingedben:

  • Készíts tájékoztató jellegű videókat, amik megmutatják ügyfeleidnek, hogy hogyan használják termékeidet, vagy hogy hogyan végezzenek el az adott területhez kapcsolódó műveleteket.
  • Válaszold meg a leggyakoribb kérdéseket, amikkel közösségi bejegyzéseid hozzászólásaiban találkozol, és amikkel az emberek az ügyfélszolgálatodhoz fordulnak.
  • Készíts „kicsomagolós” videókat, amikben bemutathatod új termékeidet, és azt, hogy a vásárlók mire számíthatnak, amikor kézhez kapják azokat.
  • Vidd egy körutazásra a nézőket irodádban vagy a termelési területen. Feltöltés előtt kivághatsz minden nem nyilvános részt ezekből.
  • Jelentkezz be élő közvetítésekkel – ezeket előre is bejelentheted a YouTube-on, és más közösségi platformokon, hogy a nézőknek legyen idejük felkészülniük az adásra.
  • Készíts interjúkat egy-egy alkalmazottaddal, hogy elmondhassák véleményüket a cégről és annak termékeiről.
  • Interjúztass meg néha egy szakértőt is iparágadból, akinek a véleményére nézőid is kíváncsiak lehetnek.
  • Időnként egy-egy reklámot is feltölthetsz YouTube csatornádra
  • Készíts YouTube videókat sikeres blogbejegyzéseidből, vagy készíts szemléltető videókat, blogbejegyzéseid illusztrálására.
     

Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

Fogászati Facebook hirdetések: Tippek a sikerért!
2022-09-06

Így szerezz több fogászati pácienst a Facebook hirdetésekkel

A Facebook a világ legnagyobb közösségi platformja, amelyet a legtöbb magyar felhasználó is napi szinten meglátogat. Ennek köszönhetően a Facebook egy remek páciensforrás lehet bármely fogászat számára, amiben sokat segíthetnek a platform fizetett hirdetései. Ezek a reklámok hívásra ösztönözhetik az érdeklődőket, akik rögtön az alkalmazásból tárcsázhatják rendelődet (vagy eljuthatnak egy olyan oldalra, ahol megtalálják telefonszámodat). Fogászati marketingesként jól tudod, hogy mennyire értékes csatornát is jelentenek ezek a hívások egy praxis számára, hiszen sokkal kedvezőbb arányban konvertálnak, mint a webes érdeklődők. Az alábbi fogászati Facebook marketing tippek segítenek a legtöbbet kihozni hirdetéseidből.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!