YouTube marketing, marketing a YouTube-on: 6 dolog, ami 2020-ban nélkülözhetetlen a sikeres YouTube marketinghez

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

6 dolog, ami nélkülözhetetlen a sikeres YouTube marketinghez

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

A közösségi média mára mind a hétköznapi, mind pedig az üzleti élet szerves részévé vált. Számos cég képviselteti magát legalább egy (és gyakran több) közösségi platformon is, hogy ott érhessék el ügyfeleiket, ahol azok a legtöbb szabadidejüket töltik.

Amikor a közösségi médiáról van szó, a legtöbbeknek rögtön a Facebook, az Instagram és más hálózatok ugranak be, azonban létezik egy másik hatalmas platform is, amely páratlan marketinglehetőségeket kínál mind a kisvállalkozások, mind pedig a cégóriások számára – ez a YouTube. Bizony, habár a legtöbben csak egy videómegosztóként ismerik, a platform valójában a világ második legnagyobb közösségi hálózata és keresőmotorja is egyben.

 

A YouTube-ot 2005-ben alapították, és az elmúlt másfél évtized alatt a világ vezető videómegosztó webhelyévé és egy többmilliárd dolláros céggé nőtte ki magát. A YouTube-on szinte mindenféle témában és jellegben találunk videókat (már amiket a szigorú szabályok megengednek persze), legyen szó kreatív személyek önkifejezéséről, vlogokról, vagy éppen hasznos tájékoztató jellegű marketinganyagokról. Egy jó bemutatóvideóval több ezer lehetséges ügyfél figyelmét fordíthatod márkádra, vagy akár meglévő ügyfeleidnek is hasznos tanácsokat kínálhatsz szolgáltatásaid és termékeid leghatékonyabb alkalmazásához.

 

Jól hangzik? Nos, a YouTube valóban egy kiváló platform a videómarketingre, azonban vannak bizonyos dolgok, amikkel jó tisztában lenned, amikor tartalmakat készítesz csatornádra (vagy persze céged csatornájára). Például idővel el kell döntened, hogy változatos videókat szeretnél-e készíteni, vagy egy adott formátumnál szeretnél megmaradni, ami tetszik közönségednek.

 

Íme 5 dolog, amiről tudnod kell a sikeres YouTube marketinghez.

1. Használj kulcsszavakat.

A YouTube a világ legnagyobb videómegosztó platformja és videós keresőmotorja is egyben. Ha a YouTube-ról van szó, érdemes észben tartani azt is, hogy a webhely a Google tulajdona, így a YouTube-ra feltöltött videók a Google keresőtalálatai között is kiemelt pozíciókat kapnak. Ha azonban szeretnéd céltudatosan optimalizálni videóidat a Google (és a YouTube) keresőjére, akkor kulcsszavakat kell használnod mind leírásában, mind pedig címkéiben.

 

Feltöltésekor (vagy akár utólag is) lehetőséged van címkéket hozzáadni videóidhoz, amik segítenek fellelhetőbbé tenni azokat a felhasználók számára. Ezeket címkéket releváns kulcszavakból érdemes összeválogatni, hogy minél több kapcsolódó érdeklődésű felhasználó találhasson rá a videókra.

 

2. Ne feledkezz meg a CTA-król

Érdemes minden videód végére egy felhívást (CTA) is beilleszteni, amit a videó leírásában sem árt megismételni. Ez a CTA buzdíthat feliratkozásra, hívásra, webhelyed felkeresésére, vásárlásra és egyéb műveletekre is.

 

Az „Iratkozz fel, hogy ne maradj le a többi videónkról sem” például egy nagyon gyakori felhívás, de egy hagyományos „Hívjon minket most” vagy „További részletekért látogasson el webhelyünkre” is működhet, attól függően persze, hogy mi a videó célja.

 

Ne felejts el továbbá hivatkozásokat elhelyezni a videók leírásában, amiken keresztül a felhasználók gyorsan ellátogathatnak a megemlített és kapcsolódó weboldalakra (például webáruházadba).

 

3. Ne próbálj mindig virális videókat csinálni

Habár a virális (egy vírus gyorsaságával terjedő, tehát hirtelen népszerű) videók rengeteg nyilvánosságot biztosíthatnak céged, márkád számára, nem szabad, hogy mindegyik videó célja a viralitás legyen. A virális videók gyakran pont, hogy nem is ezzel a szándékkal készülnek, és egyéniségük teszi őket olyan hirtelen felkapottá. Ha megállás nélkül erre élezed ki tartalmaidat, akkor elveszítik majd különlegességüket (és jó eséllyel csak erőltetettnek tűnnek majd).

 

A nézettség hajkurászása helyett első sorban koncentrálj arra, hogy olyan videókat készíts, amelyeknek hasznuk is van ügyfeleid számára, és persze minden tekintetben kiváló minőségűek is.

 

Ha sikerül megtartanod ezt a színvonalat, és folyamatosan javítani rajta, akkor idővel egy hatalmas közönséget szerezhetsz magadnak (azaz pontosabban márkádnak). Ne aggódj tehát, ha nem jut eszedbe semmi, amitől felrobbanna az internet. A lassú, de stabil gyarapodás sokkal jobb, mint az egyslágeres pályafutások.

 

4. Állapodj meg egy stílus és hangnem mellett

Hogy YouTube marketinged hatékony lehessen, érdemes egy konkrét stílust és hangnemet választani, amiben aztán elkészíted majd videóidat. Ülj le kreatív csapatoddal és álljatok elő egy olyan „személyiséggel” a csatorna számára, ami párhuzamban áll a márka átfogó stílusával.

 

Egy egységes stílust egyrészt a produkciós csapatnak is könnyebb követnie, másrészt összeszedett és professzionális minőséget kölcsönöz a videóknak.

 

Hogy egy részletes vázlatot készíthess YouTube marketinged stílusához, tedd fel magadnak a következő kérdéseket:

  • Kiknek szólnak majd a videók? Milyen demográfiai csoportokat szeretnénk megcélozni velük?
  • Hogyan kezdjük el és zárjuk le a videókat (köszönések, üzenet, CTA, stb.)?
  • Milyen hangnemben prezentáljuk a videókat? Legyen lazább, hétköznapi, vagy szakmai és feszes? Ne feledd, hogy a laza nem feltétlenül a professzionális ellentéte.
  • Jelenjenek-e meg emberek a videókban, és ha igen, akkor kik?
  • Milyen jellegű videókat készítsünk? Útmutatók, bemutatók, kérdezz-felelek, reklámok? Ez csupán néhány példa.
  • Elférne némi könnyed humor a videókban?
  • Kik készítik a videókat? Cégen belüli stáb dolgozik rajtuk vagy kiszervezett munkák lesznek?
  • Jelenjenek meg néha vendégek a videókban? Esetleg vannak olyan szakemberek vagy más YouTube személyiségek, akiket a célközönség szívesen látna?

 

Ez csupán néhány kérdés, amelyek segíthetnek eldönteni a videók jellegét, formátumát és stílusát. Próbáljatok ennél több részletre is kitérni (videók gyakorisága, hossza, ki írja őket, stb.), hogy egy összeszedett tervvel kezdhessetek bele a videógyártásba.

 

5. Ne keverd egymással a fogyasztóknak és a cégeknek szánt tartalmakat

YouTube marketinged tervezgetésekor el kell döntened azt is, hogy cégeknek vagy fogyasztóknak szánt tartalmakat szeretnél-e majd feltölteni rá. Habár csábító lehet egy csatornára feltölteni mindkét kategória videóit, ez némileg összezavarhatja a csatornádat felfedező felhasználókat. Célozz meg egy közönséget, és építsd köréjük minden videódat. Ezzel elkerülheted a kellemetlen félreértéseket és azt, hogy az összezavart felhasználók elkattintsanak csatornádról.

 

Ha mégis szeretnél mindkét célcsoportnak (fogyasztók & cégek) videókat készíteni, hozz létre kért különálló csatornát, amiken sokkal szabadabban testre szabhatod kommunikációdat, hogy passzoljon a közönség igényeihez.

 

6. Használj több videótípust

A YouTube-ra többféle videótípust is feltölthetsz, így lehetőséged van precízebben is megcélozni közönséged különböző érdeklődésű csoportjait. Érdemes kísérletezni ezekkel, és kitapasztalni, hogy melyekre reagál pozitívabban közönséged, és melyekre kevésbé.

 

Íme néhány videótpíus, amiket érdemes kipróbálnod YouTube marketingedben:

  • Készíts tájékoztató jellegű videókat, amik megmutatják ügyfeleidnek, hogy hogyan használják termékeidet, vagy hogy hogyan végezzenek el az adott területhez kapcsolódó műveleteket.
  • Válaszold meg a leggyakoribb kérdéseket, amikkel közösségi bejegyzéseid hozzászólásaiban találkozol, és amikkel az emberek az ügyfélszolgálatodhoz fordulnak.
  • Készíts „kicsomagolós” videókat, amikben bemutathatod új termékeidet, és azt, hogy a vásárlók mire számíthatnak, amikor kézhez kapják azokat.
  • Vidd egy körutazásra a nézőket irodádban vagy a termelési területen. Feltöltés előtt kivághatsz minden nem nyilvános részt ezekből.
  • Jelentkezz be élő közvetítésekkel – ezeket előre is bejelentheted a YouTube-on, és más közösségi platformokon, hogy a nézőknek legyen idejük felkészülniük az adásra.
  • Készíts interjúkat egy-egy alkalmazottaddal, hogy elmondhassák véleményüket a cégről és annak termékeiről.
  • Interjúztass meg néha egy szakértőt is iparágadból, akinek a véleményére nézőid is kíváncsiak lehetnek.
  • Időnként egy-egy reklámot is feltölthetsz YouTube csatornádra
  • Készíts YouTube videókat sikeres blogbejegyzéseidből, vagy készíts szemléltető videókat, blogbejegyzéseid illusztrálására.
     


Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Tanulmányainkat, cikkeinket heti rendszerességgel elküldjük neked amennyiben feliratkozol hírlevelünkre!