short-tail seo
A short-tail SEO definíciója
A short-tail SEO a short-tail kulcsszavakra történő keresőoptimalizálást jelenti. A short-tail kulcsszavak olyan rövid, általános kifejezések, amelyek 1-2 szóból állnak.
Short-tail kulcsszavak például:
• marketing ügynökség
• fogorvosi rendelő
• okostelefon
• szálloda
Ezzel szemben a long-tail kulcsszavak háromszavas vagy annál is hosszabb keresőkifejezések:
• megbízható marketing ügynökség Gödöllő
• legjobb sürgősségi fogorvosi rendelő
• olcsó okostelefon vásárlás online
• állatbarát szálloda Eger
Ezek long-tail kifejezések a fentebb felsorolt short-tail kulcsszavakat is tartalmazzák. Ha olyan long-tail kifejezéseket használsz tartalmaidban, amelyek short-tail kifejezéseket is tartalmaznak, akkor ezekre a short-tail kulcsszavakra is rangsorolhatsz tartalmaiddal.
A short-tail SEO jellemzői
A short-tail kifejezésekre komoly kihívás lehet jól rangsorolni. Íme a short-tail SEO-val kapcsolatos legfontosabb tudnivalók
A short-tail kulcsszavakra sokan keresnek rá
Mivel a short-tail kulcsszavak általános, gyakran használt kifejezések, az emberek hajlamosak sűrűbben rákeresni ezekre, mint a hosszabb, long-tail kulcsszavakra. A legtöbben általános, rövid kifejezésekkel kezdenek el keresni, majd ahogy egyre több információt gyűjtenek össze (például egy termékről), úgy egyre összetettebb kifejezéseket használnak a lekérdezésekhez.
A short-tail kulcsszavakra magas keresési arányuk miatt hevesebb verseny is jellemző. Egy általános kifejezésre temérdek webhely megjelenik, így nehéz előkelő pozícióban rangsorolni rájuk.
Ez nem jelenti azt, hogy a short-tail SEO-nak nincs értelme – épp ellenkezőleg, a short-tail kifejezések nagyon is fontosak a sikeres keresőoptimalizáláshoz.
A short-tail kulcsszavak segítenek helyi keresésekre rangsorolni
Ha a lehető legtöbb organikus forgalomra vágysz, akkor a helyi találatokat is meg kell céloznod. A short-tail SEO ebben is sokat segíthet.
A Google a felhasználó tartózkodási helye alapján állítja össze mind az organikus és fizetett találatokat. Ha valaki egy bejelentkezett Google fiókkal használja a Google Keresőjét, akkor az további szempontok alapján is igyekszik személyre szabni a megjelenített találatokat.
Ha például egy felhasználó a „pizzéria” short-tail kifejezésre keres rá, akkor a Google tartózkodási helyéhez közel eső pizzériákat sorolja majd fel neki a találatok között.
A short-tail kulcsszavak jó kiindulópontot biztosítanak a kulcsszókutatáshoz
A kulcsszókutatás a keresőoptimalizálás nélkülözhetetlen része. Webhelyed tartalmaid számos kifejezésre optimalizálhatod, de ennek nem sok értelme lesz, ha senki sem keres rá ezekre a kulcsszavakra.
A short-tail kulcsszavak remek alapot kínálnak a kulcsszókutatáshoz, mert olyan long-tail kulcsszavakat találhatsz velük, amelyekre magas konverziós arány és alacsony verseny jellemző.
Tegyük fel például, hogy online marketinggel foglalkozol, és olyan long-tail kulcsszavakat szeretnél találni, amikkel ideális ügyfeleidet célozhatod meg. Az alap short-tail kulcsszó lehet például az „online marketing” vagy a „marketingstratégia”. Ezek felhasználásával konkrétabb long-tail kifejezéseket gyűjthetsz össze, mint például:
• online marketing ügynökség kisvállalkozásoknak
• megbízható online marketing ügynökség
• digitális marketingstratégia kidolgozása orvosoknak
• hatékony marketingstratégia tippek szállodáknak
Short-tail vagy long-tail – Melyik a jobb?
A fentiek alapján jogosan merül fel a kérdés, hogy a long-tail vagy a short-tail SEO-val érdemes-e inkább foglalkozni. A short-tail kulcsszavakra sok keresés érkezik, azonban úgy lesznek csak igazán hatékonyak, ha long-tail kifejezésekkel együtt használod őket.
Sosem ajánlott kizárólag short-tail kulcsszavakra összpontosítani. Ezekre nem csak többen keresnek rá, hanem többen is optimalizálnak rájuk, és a nagyobb cégekkel nincs értelme versenyezni. A legnagyobb cégek akkora összegeket költenek el marketingjükre, mint egy-egy kisebb vállalkozás éves bevétele.
Ha a legtöbbet szeretnéd kihozni keresőoptimalizálásodból, akkor használj long-tail és short-tail kifejezéseket is. A short-tail SEO segíthet a helyi keresésekre rangsorolni, míg a long-tail kulcsszavakra kisebb verseny jellemző.