Kulcsszókutatás kezdőknek: íme a második rész, avagy amit még a kulcsszavaiddal érdemes megtenned!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

SEO kulcsszókutatás kezdőknek – II. rész: A kulcsszavak kiválasztása

Csonka Nikoletta

szerző:
Csonka Nikoletta

Cikkünk előző részében a kulcsszókutatás alapjairól volt szó (érdemes először azt elolvasni, ha még nem tetted meg). Ha követted az előző rész lépéseit, akkor mostanra már van egy meglehetősen hosszú kulcsszólistád, tele remek, illetve kevésbé hasznos kifejezésekkel.

Mai cikkünk ezt a listát segít leszűkíteni a legjobb kulcsszavakra, amiket tényleg érdemes is lesz használnod stratégiádban.

 

1. Ismerd meg a kulcsszóválasztás legfontosabb szempontjait

Ahhoz, hogy a legjobb kulcsszavakat válogathasd ki stratégiádhoz, tudnod kell, hogy mely szempontok alapján különböztetheted meg a hasznos kulcsszavakat az eldobhatóktól. Ezek a szempontok a következők:

 

Relevancia

A Google igyekszik a legrelevánsabb (a kereséshez legjobban kapcsolódó) tartalmakat felsorolni a felhasználóknak. Itt jön a képbe a korábbi cikkben tárgyalt keresőszándék koncepciója. Tartalmaid csak akkor rangsorolhatnak jól egy kulcsszóra, ha (a Google szerint) passzolnak a felhasználók keresőszándékához.


Egy tartalomnak azonban nem elég szimplán az adott témával foglalkoznia, hogy jól rangsoroljon – kiváló minőséget is kell biztosítania a felhasználók részére, hogy a Google előkelő pozícióba helyezze a találatok között.

 

Tekintély

A Google nem csak a releváns forrásokat tartalmazza, hanem a tekintélyeseket is. Minden tőled telhetőt meg kell tenned annak érdekében, hogy webhelyed egy megbízható, hiteles forrássá váljon az adott szakterületen, és hasznos információkat kínáljon célközönségednek. Ezzel éred majd el azt, hogy mások is hivatkozzanak rád, ami plusz pont a Google szemében.


Ha nem sikerül tekintélyként pozícionálnod magadat a területeden, vagy olyan kulcsszavakat próbálsz megcélozni, amikre tekintélyesebb források is rangsorolnak, akkor nem fogsz tudni érvényesülni (hacsak nem kínálsz elképesztően jó tartalmakat).

 

Keresettség

Meglehet, hogy az első oldalon rangsorolsz majd egy bizonyos kulcsszóval, de ha az adott kulcsszónak alacsony a keresettsége (azaz kevesen vagy ritkán keresnek rá), akkor nem sokat ér majd webhelyed számára.


A keresettséget (vagy „keresési arányt”) általában havi szinten szokás számolni, tehát ez az érték azt mutatja meg, hogy hányszor kerestek rá az adott kulcsszóra egy hónap során.

 

2. Válassz ki „head” és „long tail” kulcsszavakat is minden vödrödből

Mindenekelőtt tisztázzuk, hogy mit jelentenek ezek az idegen kifejezések:
•    A „head” kulcsszavak olyan szavak és kifejezések, amik rövidek és általánosak – gyakran egy-két szóból állnak (habár egyesek szerint a háromszavas kifejezések is head kulcsszavaknak számítanak. A head kulcsszavak keresőszándéka gyakran kevésbé egyértelmű.
•    A „long tail” kulcsszavak olyan kifejezések, amelyek három vagy több szóból állnak. Ezek általában kevésbé általános, tehát konkrétabb kulcsszavak, amelyek mögött határozottabb keresőszándék áll.

 

Azért lesz szükséged head és long tail kulcsszavakra is, mert így egy kiegyensúlyozott stratégiád alakíthatsz ki, ami egyszerre rövid- és hosszútávú sikereket is kínál majd.


A head kulcsszavakra gyakrabban és többen keresnek rá, ezért többen is próbálják megcélozni őket stratégiájukban, ami hevesebb versenyt eredményez. Ezzel szemben a long tail kulcsszavakat ritkábban írják be a keresőbe, de emiatt kevesebb versenytársad is igyekszik megcélozni őket.


Ezért van az, hogy a „SEO” szóra sokkal nehezebb jól rangsorolni, mint a „helyi SEO kis- és középvállalkozásoknak” kifejezésre. Az első egy head kulcsszó, a második pedig egy long tail.


Aggodalomra azonban semmi ok. Habár a „SEO” szónak sokkal nagyobb a forgalma, a „helyi SEO kis- és középvállalkozásoknak” kifejezésre kereső felhasználók általában jobb minőségű forgalomnak számítanak majd számodra. Miért? Mert aki ezt a hosszú kifejezést írja be a keresőbe, annak sokkal határozottabb elképzelése van arról, hogy mit szeretne találni, és hogy mi az, ami kielégíti majd az igényeit. Ha azokat a felhasználókat szeretnéd megcélozni tartalmaiddal, akik a „helyi SEO kis- és középvállalkozásoknak” kifejezésre keresnek rá, akkor sokkal könnyebb lesz megadnod nekik, amit szeretnének, hiszen ez egy jobban behatárolható témakör, mint a „SEO”.


A long tail kulcsszavakkal tehát rövidtávon érhetsz el komoly sikereket, míg a head kulcsszavak hosszútávon erősíthetik tartalmaidat. Éppen ezért fontos, hogy mindkét kategóriával foglalkozz.

 

3. Nézd meg, hogy hogyan rangsorolnak versenytársaid a kiválasztott kifejezésekre

Csak azért, mert egy versenytársad megcélzott egy kulcsszót, neked nem feltétlenül muszáj foglalkoznod az adott kifejezéssel. Még ha egy területen is versenyeztek, nem biztos, hogy egy-egy kulcsszó mindkettőtöknek hasznos.
Ennek ellenére nagyon hasznos lehet, ha kideríted, hogy versenytársaid milyen kulcsszavakra próbálnak rangsorolni, hiszen ez is segít majd értékelni és szűkíteni saját listádat.


Például, ha egy konkurens webhely jól rangsorol bizonyos kulcsszavakra listádról, akkor mindenképpen megéri javítani a rangsorolásodat az adott kifejezésekre. Azonban ne hagyd figyelmen kívül azokat sem, amelyekre versenytársaid nem rangsorolnak, hiszen ezekkel nagy előnyt szerezhetsz velük szemben.


Próbálj egy hasonló egyensúlyt kiépíteni a (rangsorolás értelmében) nehezebb és realisztikusabb kifejezések között, akárcsak a head és long tail kulcsszavakkal tetted, hogy kellő lefedettséget biztosíts stratégiádnak, illetve bebiztosítsd magad rövid- és hosszútávú sikerekre is.


A legegyszerűbben úgy ellenőrizheted, hogy versenytársaid rangsorolnak-e egy kifejezésre (és milyen pozícióban), hogy rákeresel ezekre egy privát/inkognitó böngészőlapon. Sok fejlett (fizetős) SEO eszköz segíthet még ebben a feladatban.

 

4. Szűkítsd listádat

Ha követted az útmutatót, akkor többféle kulcsszó is szerepel listádon. Na persze, valószínűleg még mindig túl hosszú, és olyan kifejezéseket is tartalmaz, amelyeknek nem sok hasznát vennéd stratégiádban. Ideje tehát számadatok alapján szűkíteni listádat.


A legegyszerűbb (és ingyenes) megoldás a Google Ads Kulcsszótervezőjét, illetve a Google Trendst használni ehhez. Tény, hogy ezek az eszközök nem biztosítanak pontos adatokat, de segítenek megítélni, hogy megéri-e foglalkozni egy-egy kulcsszóval, vagy sem.


A Kulcsszótervező megmutatja, hogy egy kulcsszó nagyjából mennyire keresett, és hogy mekkora forgalomra számíthatsz tőle. Jelöld ki törlésre azokat a kulcsszavakat, amelyek a Kulcsszótervező szerint túl alacsony, vagy túl magas keresési aránnyal (keresettség) rendelkeznek, mert ezek nem sokat segítenek majd a fent emlegetett egyensúly megtartásában.
Mielőtt azonban törölnéd ezeket a kifejezéseket, elemezd őket a Google Trends felületén is (ne felejtsd el beállítani a nyelvet, illetve az időtartományt). Előfordulhat, hogy egy-egy szóra azért kerestek rá ritkán (vagy sűrűn) az elmúlt hónapokban, mert szezonális, és minden évben hasonló trend várható (ez segít félretenni a szezonális kulcsszavakat későbbre a helyett, hogy elvetnéd őket).


A Google Trends továbbá segít megítélni, hogy nő-e egy-egy kifejezés népszerűsége, vagy csökken, és ez által, hogy érdemes-e vele foglalkozni, vagy sem.
 


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!