Pay per click hirdetések megjelenései.

Pay per click, PPC

Pay per click, PPC

Pay Per Click, PPC

Pay per click, azaz PPC

A PPC a pay per click, azaz a „kattintásonkénti fizetés” rövidítése. Lényege, hogy csak akkor fizetsz a kihelyezett hirdetéseidért, amikor azokra a felhasználók rá is kattintanak. Az egyik legnépszerűbb PPC platform a Google Ads, amely lehetővé teszi, hogy hirdetéseidet az organikus (nem fizetett) találatok felett helyezd el a Google Kereső találati oldalain.

 
A Facebook szintén kínál PPC hirdetéseket, amelyek sokban hasonlítanak az organikus bejegyzésekhez, azonban olyan felhasználókat is elérhetsz velük, akik nem követik céged oldalát a platformon. A Facebook hirdetési hálózatához tartozik az Instagram is. Ezek a hirdetések a platformtól függően lehetnek képek, videók, hivatkozások és egyéb, speciális reklámok is, amelyeknek különböző céljai lehetnek (az oldal követése, üzenet az oldalnak, egy link megtekintése, stb.)
 
A Twitteren hasonlóképpen működnek a fizetett hirdetések, és lehetővé teszik, hogy tartalmaidat egy konkrét közönség elé juttathasd el. Hasonlóképpen a Facebookhoz, a Twitter hirdetései is különböző célokat szolgálhatnak.
 
A LinkedIn szponzorált üzeneteket kínál azoknak, akik hajlandóak fizetni ezért a szolgáltatásért. A szponzorált üzenetek segítségével olyan közvetlen üzeneteket küldhetsz más felhasználóknak az alapján, hogy milyen szakmai háttérrel rendelkeznek.
 
Mint láthatod, a PPC hirdetések és a közösségi média marketing szoros kapcsolatban állnak egymással, hiszen az organikus tartalmak mellett a PPC hirdetések is közösségi marketingstratégiád részei lehetnek.

Fontos definíciók a PPC-vel kapcsolatban

  • CPC (Cost-Per-Click): A kattintásonkénti költség, vagyis az az összeg, amelyet a hirdető fizet minden egyes kattintásért.
  • SEM (Search Engine Marketing): Egy gyűjtőfogalom, amely magában foglalja a PPC-t és az organikus SEO-t is, célja a weboldal láthatóságának növelése keresőmotorokon keresztül.
  • SEO (Search Engine Optimization): A weboldal tartalmának és szerkezetének optimalizálása annak érdekében, hogy a keresőmotorokban organikusan, azaz nem fizetett módon jelenjen meg.
  • Remarketing: Olyan PPC-hirdetési stratégia, amely célzott hirdetéseket jelenít meg azoknak a felhasználóknak, akik korábban már kapcsolatba léptek egy weboldallal vagy alkalmazással.

Gyakran ismételt kérdések

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok

Kérje ajánlatunkat!