Hogyan teheted hatékonnyá online marketing jelenléted? Miben rejlik a titok, hogy weboldalad minél több látogatót, sőt, konvertáló látogatót számláljon? Ha nem szeretnéd pénzed vaktában elkölteni és éveken át csak próbálkozni, stratégiában kell gondolkodnod! Mutatjuk, hogy miből áll egy online marketing stratégia kialakítása, és követése.
A legtöbb ajánlatkérőnk, akivel elkezdjük az együttműködést, sosem készített vagy készítetett magának online marketing stratégiát – ennek megfelelően az online jelenlét pedig, ha volt is, ad hoc jelleggel került kivitelezésre. Ami pedig még fontosabb: szinte sosem találkozunk még olyan ügyféllel, ahol a számunkra delegált képviselő el tudta volna mondani szóban, hogy mit miért, hogyan, és milyen eredménnyel végeztek az elmúlt években!
Ez hatalmas hiányosság, amely rövid távon is az online marketing eredményességének bukásához vezet, hosszú távon pedig még a pénzed is elviszi. Jó dolog azonban, ha fel tudod ismerni ezt a hiányosságot – hiszen ez az első lépés ahhoz, hogy sikereket érj el egy kidolgozott online marketing stratégiával!
Mi sem vagyunk azonban látnokok…
Ahhoz, hogy segíteni tudjunk megvalósítani álmaid és elképzeléseid, a Te hozzájárulásod is szükséges: át kell tudnod adni számunkra mindazt, amit eddig csináltatok az online marketing jelenlét érdekében! Ne aggódj, ha most még ötleted sincs mivel kezdj, tudjuk a varázsszavakat, amelyekkel előhúzzuk belőled a megfelelő válaszokat.
Ezt a folyamatot nevezzünk online marketing auditnak – és minden együttműködésünket ezzel kezdjük. Enélkül nem készül stratégia és nem indítunk új projektet, mert nem szeretünk vakon tapogatózni az ügyfél pénzéért cserébe.
- az online marketing auditra
- és az online marketing stratégia kidolgozására
Hogy is néz ki pontosan az audit, amely alapján majd online marketing stratégiád készül? Mire kell számítanod, mit kell tudnod? Mi lesz az eredménye az auditnak? Ezekre a kérdésekre most megadjuk a választ, így Neked már csak célzottan kell jelentkezned…
Az audit első lépéseként tanácsadóink felveszik cégeddel a kapcsolatot, és egy személyes találkozó keretén belül előre elkészített brief alapján - de kötetlen beszélgetés formájában – felmérik, hogy jelenleg hogy áll online marketinged. Milyen eszközöket használtatok, milyeneket nem – melyeket mekkora energiabefektetéssel. Gyakran olyan eszközökre is fény derül, amit talán nem is tudatosan használtatok, így ez a beszélgetés kihagyhatatlan!
Ezt követően jogosultságokat kérünk a legfőbb felületeidhez, eszközeidhez – hogy azokat otthon, nyugodt körülmények között vizsgáljuk át mind empirikusan, mind szoftveresen.
- korábbi online marketing stratégiád (ha van)
- a weboldal állapotát vizsgáljuk szoftveresen és empirikusan (technikai, On Site és Off Site szempontok, design és UX, egyéb marketing szempontok)
- a Google Analytics alapján weboldalad látogatottságát, a látogatók összetételét vizsgáljuk
- vizsgáljuk fizetett hirdetéseid (Google AdWords, Facebook és egyéb hirdetések) eredményességét, felépítését
- átnézzük egyéb online megjelenéseid (PR cikkek, megjelenések, tartalmak)
- és minden egyéb online kommunikációs törekvésed (hírlevél, linképítés stb…)
Az elkészült online marketing audit tehát átvilágítja mindazt, amit eddig az online térben csináltatok.
Az audit során megismerjük múltad és jelened, amely alapján kidolgozhatjuk online marketing stratégiád a jövőre nézve. A stratégia tartalmaz minden olyan eszközt és feladatot, amelyet érdemes használnod a hatékony online jelenlét eléréséhez – de még ennél is több! Nem csupán egy vázlatos tervről van itt szó ugyanis – de tudásanyagot is kapsz mellé. A stratégia átadásakor ugyanis prezentáljuk számodra elképzeléseinket, és kifejtjük, hogy mit, miért, és hogyan képzeltünk el számodra. Minden esetben törekszünk rá – és nekünk is az a jó – ha érted amit átadunk, így bátran kérdezhetsz is – hiszen természetesen maga a prezentáció is egy újabb személyes találkozó keretén belül kerül átadásra.
Itt beszélhetjük meg a további együttműködést is, a stratégia ugyanis nálunk árajánlatként is szolgál. Mi elvisszük a javaslatot, és ott együtt nézzük át Veled, vagy képviselőddel, egyeztetve a részleteket!
Az online marketing stratégia önmagában is használható, önálló szolgáltatásunk – így nincs semmilyen kötelezettséged.
A hatékony jelenlét mindig stratégiakészítéssel kezdődik. Az online térben ez fokozottan igaz, ugyanis itt az eszközök egymásra épülnek, egymás hatékonyságát támogatják – vagy épp ronthatják is. Ha barangoltál már weboldalunkon láthatod, hogy mindenhol kiemeljük – és nem is véletlen – hogy egy-egy részfeladat elvégzését nem vállaljuk online marketingednek. Nem készítünk csak hirdetéseket, és nem vállalunk kizárólag közösségi média marketing kezelést sem, mert hisszük és tudjuk, hogy ezek a részfeladatok a komplex egység részeként hatékonyak csupán.
A stratégia pedig éppen erre lesz jó számodra: rendszerezve, egymásra épülve tudjuk ellátni a feladatokat, és azokat összefüggéseiben kezeljük.
Ezt nem mi mondtuk, ügyfeleinktől halljuk vissza nap mint nap. A legtöbb esetben, ha munkánk eredményességét és pozitívumait tárgyaljuk az ügyféllel, mindenki megemlíti, hogy mennyivel egyszerűbb így dolgozni! Az online marketing stratégia ugyanis keretet ad a munkának: határidőkkel és felelősökkel, kontrolpontokkal támogatja a hatékonyságot. Tanácsadóink pedig pontosan tudják, mire van szükséged: valakire, aki kézben tartja a feladatokat, akire rá lehet bízni a határidőket – így biztosan nem felejtődik el egy fontos részlet sem! Marketing osztályként ezt is biztosíthatjuk számodra.
Ha felkeltettük érdeklődésed, és szeretnéd Te is hatékonyabbá tenni Céged egy komplex online marketing stratégia keretein belül, kérd ajánlatunkat online marketing audit és stratégia kidolgozása szolgáltatásunkra ide kattintva!
Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...
Senki sem szereti bevallani, de mindenki tudna mondani legalább egy olyan reklámot, amit tényleg szeret. Hogy miért? Mert az irritáló kampányok és azok, amelyek magukkal ragadnak két egészen más kategóriába sorolhatók. Minden azon múlik, hogy milyen történetet és hogyan adnak elő. De milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy kampányod a jó irányba haladjon a helyett, hogy csak márkádra haragítaná közönségedet? Az alábbi kulcsfontosságú lépések ebben segítenek majd!
Mindössze másfél évtizeddel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az internet közösségi felületei egyszer az egészségügyi marketing szerves részét képezik majd. Ha azonban egy orvos, klinika vagy egészségügyi szervezet nincs jelen a legnépszerűbb közösségi platformokon, akkor óriási hátrányt szenved el versenytársaival szemben. A legtöbben még ma is csak odáig jutnak el, hogy regisztrálják rendelőjüket a Facebookra vagy az Instagramra, de itt meg is szakadnak a dolgok. Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a közösségi médiás egészségügyi marketingből? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány tanácsot!