Bizonyára veled is előfordult már, hogy egyszerűen nem jött az ihlet egy új közösségi médiás kampány tervezgetése során. Annak ellenére, hogy tudod, kiknek és miről szeretnél kampányolni, valahogy nem jutsz el odáig, hogy hogyan is lehetne prezentálni ezt az egészet.
Ezzel persze nem vagy egyedül, hiszen minden marketinges találkozott már ezzel a problémával. Ilyen esetekben jó ötlet megnézni, hogy mások milyen megoldásokkal álltak elő! Nézzük, hogy milyen kreatív kampányokkal hódították meg a közönséget ezek a sikeres márkák a közösségi médián!
1. Airbnb: Itt vagyunk
„Itt vagyunk: Miami. Légy részese az egyik új Airbnb élményünknek, az „Egyél latint-nak” a házigazdával, Alejandrával. #TripsOnAirbnb.” – Airbnb, 2016
Az Airbnb azt próbálta megmutatni az embereknek ezzel a Facebook Élő kampánnyal, hogy milyen temérdek lehetőség várja az utazókat a világ különböző városaiban – külön plusz, hogy ezeket az élményeket akár Airbnb házigazdájukkal együtt is átélhették. A siker titka az volt, hogy az Airbnb időben felismerte a videók, különösen az élő videóközvetítések hatalmát a közösségi médián. Ezek a részletes bemutatótúrák megmutatták a nézőknek, hogy milyen élmények várnak rájuk azokon a helyeken, ahová utazni készülnek.
Hogyan alkalmazd te is: Ismerkedj meg az élő videóközvetítésekkel, és igyekezz olyan helyekről közvetíteni, amelyek érdekesek, és valamilyen módon kapcsolódnak márkádhoz.
2. Blendtec: Will it blend?
Will it Blend? Star Wars Kiadás (IDE kattintva megnézheted)
„Zavart érzünk az Erőben.” – Blendtec, 2015
Ki ne nézné végig szívesen, ahogy egy turmixgépben véletlenszerű tárgyakat aprítanak fel (különösen olyanokat, amiknek semmi keresnivalójuk egy turmixgépben, vagy akár egy konyhában)? A Blendtec humoros „Will it blend?” („Lesz-e belőle turmix?”) kampánya pontosan ezzel próbálja bebizonyítani, hogy milyen jól is működnek turmixgépeik.
A kreatív kampánynak köszönhetően a Facebookra feltöltött videók több ezer nézőt vonzottak be, akik szívesen nézik végig, ahogy a legfurcsább dolgokat (a Star Wars Kiadásban például egy Jar Jar Binks figurát) pusztítják el a turmixgépek.
Hogyan alkalmazd te is: Kampányod célja nagy valószínűséggel egy termék vagy szolgáltatás népszerűsítése és értékesítése. A Blendtec egy kreatív módszert alkalmazott, hogy bemutassa termékei hatékonyságát és erősségeit – nincs más dolgod, mint neked is kiemelned azokat a pontokat, amelyekben a te termékeid vagy szolgáltatásaid jobbak másokénál.
3. State Bicycle: A State 12 Napja
„Kezdetét vette State 12 Napja Akció! Minden nap egy új „Napi Ajánlatot” mutatunk majd be, ami csak 24 ÓRÁIG él majd!” – State Bicycle Co., 2017
Az ünnepi kampányokkal könnyedén meg lehet ragadni az emberek figyelmét, különösen a közösségi médián. Az Egyesült Államokban a karácsonyt megelőző 12 napban szokás visszaszámolni az ünnepig, amit sok cég ki is használ egy 12 napos leárazás-sorozattal.
A State Bicycle Co. sajátosan közelítette meg ezt a „hagyományt”, és egy olyan akciósorozatot indított, amelyben minden nap egy másik termék volt kapható alacsonyabb áron, de csak a bejelentést követő 24 órában. A siker titka egyrészt az volt, hogy olyan termékeket kínáltak, amelyek érdekelték ügyfeleiket másrészt pedig az, hogy időkorláthoz kötötték az ajánlatokat, ezzel mielőbbi cselekvésre buzdítva a vásárlókat (mert senki sem szeret lemaradni a jó ajánlatokról).
Hogyan alkalmazd te is: Használd ki, hogy az emberek nem szeretnek lemaradni a kedvezményes ajánlatokról. Kampányodnak azt kell sugallnia, hogy ha nem cselekszenek időben, akkor egy remek lehetőséget szalasztanak el.
4. Qdoba: Queso Bliss verseny
„A Queso Verde rajongói őrülten nyomatják szavazataikat a Queso Bliss Mérkőzésben! Ti meg csak ott ültök és végignézitek ezt, Queso Diablo rajongók? Szavazzatok ma!” – Qdoba, 2014
A Qudoba a queso sajtok népszerűségét használta ki kreatív versenykampányában, amelyben követőik szavazhattak arról, hogy melyik queso sajt a legjobb. A szavazás több közösségi csatornán futott egyszerre (összesített értékeléssel), és amelyik sajt nyert, az egy kiválasztott napon ingyenesen volt kapható.
A kampány azért volt ilyen sikeres, mert több csatornán keresztül is aktivitásra buzdította a márka követőit. A folyamatos jelentések a szavazás állásáról csak tovább tüzelték a versenyszellemet a követőkben, és arra ösztönözték őket, hogy minél intenzívebben drukkoljanak kedvencüknek.
Hogyan alkalmazd te is: Indíts egy olyan versenyt, amely során a résztvevők szavazhatnak arról, hogy mit csináljon céged (álljon elő egy új termékkel, legyen egy új akció, stb.) Mindegy, hogy milyen opciókat kínálsz fel, a cél éreztetni a követőkkel, hogy márkád igenis odafigyel véleményükre.
5. Charmin: Sit or Squat alkalmazás
„Indul a nyaralás? Frissítsd a #SitorSquat alkalmazásodat, hogy biztonságosan üldögélhess!” – Charmin, 2017
A Charmin közel száz éve igyekszik kellemesebbé tenni az emberek toaletten töltött idejét, ami kétségtelenül egy nagyon nemes misszió. Az idők múlásával természetesen ez a márka is haladt a korral, és létrehozta a Sit or Squat (Ülj vagy Guggolj) alkalmazást. Hogy mit csinál ez az app? Megmutatja a helyi WC-ket a környéken, illetve hogy tiszták-e (ülj) vagy sem (guggolj).
A kampány egy gyakran felmerülő, hétköznapi problémát céloz meg, és igyekszik elkerülni az esetleges kellemetlenségeket, mindezt egy mókás, interaktív módon.
Hogyan alkalmazd te is: Nem muszáj alkalmazást fejlesztened – ez a példa csupán azt szemlélteti, hogy érdemes utánanézned ügyfeleid/közönséged gyakori problémáinak, és valamilyen megoldást kínálni azokra. Hogy ezt milyen formában teszed, az kevésbé fontos – a nemes szándék a lényeg!
6. RYU: Még egy ismétlés a mentális egészségért
„Mindannyian olyan csatákat vívunk meg, amikről mások semmit sem tudnak. Csatlakozz a RYU-hoz és hívjuk fel együtt a figyelmet a mentális egészség gondozására, hogy az a világ minden részében valósággá válhasson. Mivel már egy hét sincs hátra, minden gömbsúlyzó-lendítés közelebb visz bennünket célunkhoz, az egymillió ismétléshez. Ne felejtsd el megjelölni bejegyzéseidet a #RYUOneMoreRep hashtaggel, hogy hozzáadhassuk a többihez.” – Ryu, 2017
Ebben a nemes kampányban a RYU arra ösztönözte ügyfeleit, hogy látogassanak el egyik üzletükbe, (vagy videózzák le magukat), és végezzenek el minél több gömbsúlyzó-lendítést. A RYU minden egyes ismétlésért egy bizonyos összeget adományozott valamelyik szervezetnek, hogy felhívja a figyelmet a mentális egészség gondozására.
Mivel a RYU egy sportruházati cég, a kampány egyértelműen aktív embereket (az ügyfeleiket) célzott meg. Ezzel nem csak biztosították, hogy sokan részt vegyenek a jótékonykodásban (gömbsúlyzózással), de lényegesen több ügyfelet is sikerült bevonzaniuk üzleteikbe.
Hogyan alkalmazd te is: Derítsd ki, hogy mi ösztönzi ügyfeleidet/közönségedet, hogy jót cselekedjenek, vagy bizonyítsák magukat. Mivel vehetnéd rá arra őket, hogy népszerűsítsék márkádat a közösségi médián, és egyszerre akár jót is cselekedjenek ezzel? Próbáld beleszőni ezeket a tényezőket közösségi kampányaidba.