Kattints

Mik azok az LSI kulcsszavak? Hogyan használhatóak az LSI kulcsszavak? LSI kulcsszavak előnyei, LSI kulcsszavak hátrányai, LSI ku

LSI kulcsszavak

LSI kulcsszavak

lsi kulcsszavak

Az LSI kulcsszavak definíciója

Az LSI kulcsszavak olyan kulcsszavak és kifejezések, amelyek valamilyen módon kapcsolódnak egy tartalom elsődlegesen megcélzott kulcsszójához. Az LSI kulcsszavak segítenek értelmezni a tartalom kontextusát, így mind az olvasók, mind pedig a keresőmotorok könnyebben megállapíthassák, hogy miről is szól az adott oldal.
Az LSI, azaz „latent semantic indexing” (látens szemantikus indexelés) egy informatikai folyamat, amely összetett matematikai képletek segítségével elemzi a kifejezések közötti kapcsolatokat, és igyekszik megállapítani azok kontextusát.

 

A legegyszerűbb egy példával szemléltetni ezt a koncepciót. Tegyük fel, hogy az elsődleges kulcsszó maga az „LSI kulcsszó” – ilyenkor többek között az alábbi kifejezéseket tekinthetjük LSI kulcsszavaknak:
•    Mik azok az LSI kulcsszavak
•    LSI kulcsszó példák
•    Az LSI kulcsszavak használata
•    LSI kulcsszókutatás
•    A kapcsolódó kulcsszavak hatása a SEO-ra
•    Szemantikus kulcsszavak

Mint láthatod, a felsorolt kifejezések mind kapcsolódnak valamilyen formában az „LSI kulcsszó” kifejezéshez.

 

Az LSI kulcsszavak nem (mindig) szinonimák

Habár az LSI kulcsszavak lehetnek szinonimák, nem minden esetben azok. Az LSI kulcsszavak általában olyan szavak vagy kifejezések, amelyek szorosan kötődnek egy elsődleges kulcsszóhoz. Természetesen ebbe a kategóriába a szinonimák is beletartoznak, de nem csak szinonimák lehetnek LSI kulcsszavak.
Ha az „autó” szót vessük példának, akkor LSI kulcsszavak például a „szélvédő”, a „motorháztető”, a „jogosítvány” és a „kocsi” is – de ezek közül csak az utolsó számít szinonimának.
 

Az LSI kulcsszavak szerepe

A Google rendszeresen kap olyan kereséseket, amiket még soha nem látott. Hogy az ilyen keresésekre is megfelelő találatokat sorolhasson fel, a keresőmotor kibővítette az algoritmusát, hogy a kifejezések kontextusát is figyelembe vegye a keresések értelmezésekor és a találatok kiválogatásakor.
Az LSI kulcsszavak tehát érthetőbbé teszik tartalmaid kontextusát (szövegkörnyezetét) a keresőmotorok számára, és a keresőoptimalizálásban is segítenek:
•    Elősegítik a rangsorolást: Minél jobban értik a keresőmotorok tartalmaidat, annál valószínűbb, hogy releváns találatoknak ítélik meg őket a felhasználók kereséseire.
•    Természetesebbé teszik a tartalmakat: Az LSI kulcsszavak használatával elkerülheted egy-egy kulcsszó vagy kifejezés folyamatos ismétlését, vagyis a kulcsszóhalmozást. A halmozott kulcsszavakat sem a felhasználók, sem a Google nem kedvelik.
•    Segítenek több keresésre is rangsorolni: A kapcsolódó kulcsszavaknak köszönhetően a Google több keresés találatai között is megjelenítheti tartalmaidat.

 

Az LSI kulcsszavak hátrányai

Az LSI kulcsszavak használatának nincsenek hátrányai. Érdemes azonban észben tartani, hogy indexelésük (legalább is a Google rendszerében) némileg korlátozott:
•    Az algoritmus nem veszi figyelembe a szavak sorrendjét, a kötőszavakat és az elöljárószavakat (habár az utóbbiak ritkán fordulnak elő a magyar nyelvben)
•    A szavaknak csak egy jelentését veszi figyelembe
•    Nem észleli az iróniát, és nem tud a „sorok között olvasni”

 

Mióta fontos az LSI a keresőoptimalizálásban?

A Google 2004-ben kezdte el használni az LSI módszereket algoritmusában. A keresőóriás célja az volt, hogy releváns találatokat sorolhasson fel a kereső felhasználók számára.
A Google azonban nem csak a kulcsszavakra figyelt oda, hanem a hivatkozások horgonyszövegét, illetve az egymásra hivatkozó webhelyek közötti kapcsolatokat is szerette volna jobban megértetni algoritmusával.

 

A 2004-es frissítés óta a Google nem csak a pontos egyezésű kulcsszavakat veszi figyelembe a webes tartalmakban. Az algoritmus lassan két évtizede képes értelmezni a kontextust, a szinonimákat és a kapcsolódó kifejezéseket is. A keresőmotort tehát már rég óta nem csak az érdekli, hogy egy-egy kulcsszó hányszor fordul elő a tartalomban – az egész tartalmat átvizsgálja, hogy megértse, miről szól.

 

Az LSI kulcsszavak hatása a SEO-ra

A Google feltérképező robotjai eleinte csak az oldalak kulcsszóit vizsgálták meg, hogy megállapítsák a tartalmak témáját. Ha például volt egy cikked azzal a címmel, hogy „A 15 legjobb SEO tipp éttermeknek”, akkor a Google megnézte, hogy használtad-e a „SEO tipp éttermeknek” kifejezést a tartalom legfontosabb részeiben, úgymint:
•    A title tagben
•    A szöveges tartalomban
•    A képek alt szövegében
•    A H1, H2 stb. címsorokban
Ma azonban már nem ilyen egyszerű a folyamat.

 

A Google könnyebben értelmezi az oldalakat

A Google nem csak az elsődleges kulcsszót keresi az oldalon, hanem az ahhoz kapcsolódó kifejezéseket is. Az „email marketing”, a „feliratkozók”, az „email kampány” vagy a „címzettek” mind kapcsolódnak egymáshoz az emailek kontextusában.
A Google tehát az oldal átfogó témáját igyekszik megállapítani, amihez nem elég szimplán összeszámolni, hogy hányszor fordul elő rajta egy bizonyos kifejezés.

 

A Google az oldalak kontextusát is vizsgálja

A Google algoritmusa ma már képes majdnem olyan szinten értelmezni egy oldal tartalmát, mint egy felhasználó. Ez lehetővé teszi számára, hogy a megállapított kontextus alapján kategorizálja az oldalon felfedezett kulcsszavakat. A Google így a legapróbb részletek szerint is képes különbséget tenni a szavak között.

 

A Google még több releváns találatot képes felsorolni

A Google egyik publikált kutatása szerint a keresőmotor azonosítja az egymás társaságában gyakran előforduló szavakat, megkönnyítve ezzel az oldalak témájának megállapítását a feltérképező robotok számára. Minél pontosabban képes értelmezni egy-egy oldalt a Google algoritmusa, annál pontosabb találatokat jeleníthet meg a felhasználók kereséseire.

 

A Google céged jellemzőit is figyelembe veszi

A Google algoritmusa a cég nevét, webhelyét és képviselt iparágát is figyelembe veszi, hogy még alaposabban értelmezhesse az oldalak tartalmait, és megállapíthassa, hogy hogyan kapcsolódnak azok cégedhez.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok