Mit jelent az, hogy kulcsszónehézség? Milyen a jó kulcsszónehézség? Hogyan válasszak optimális kulcsszónehézséget?

Kulcsszónehézség

Kulcsszónehézség

kulcsszónehézség

A kulcsszónehézség definíciója

A kulcsszónehézség egy keresőoptimalizálási (SEO) mutató, amely arra utal, hogy mennyire nehéz rangsorolni egy adott kulcsszóra. Minél magasabb a kulcsszónehézség, annál nehezebb rangsorolni rá.

A kulcsszónehézséget, mint általános koncepciót több külső és belső tényező befolyásolja, úgymint a versenytársak SEO-ja, illetve saját tartalmad minősége.

Ezt a kifejezést általában két különböző jelentéssel szokás használni:
•    Egy 0-100 között mozgó mutatóként.
•    Egy általános koncepcióként, ami figyelembe veszi a rangsorolás nehézségét befolyásoló külső és belső tényezőket is.
    

A kulcsszónehézség, mint mutató

A kulcsszónehézséget leggyakrabban egy 0-100 között mozgó SEO mutatóként szokás használni. Mint az már fentebb elhangzott, minél magasabb az érték, annál nehezebb rangsorolni egy kulcsszóra.

 

A kulcsszónehézség kiszámítása

A kulcsszónehézség értékét általában egyetlen egy fő tényező befolyásolja, ez pedig a visszahivatkozási profil. A különböző kulcsszókutató eszközök más és más módszerekkel határozzák meg a kulcsszavak nehézségét, ezért nem meglepő, ha ugyan arra a kifejezésre két eszköz eltérő értéket mutat.
Éppen ezért fontos észben tartani azt is, hogy a kulcsszónehézség nem egy hivatalos Google mutató.

A kulcsszónehézség, mint általános koncepció

Amikor azt szeretnéd kideríteni, hogy mekkora kihívás lehet egy kulcsszóra rangsorolni, akkor belső és külső tényezőket is figyelembe kell venned ehhez. Íme a legfontosabbak:

1. A versenytársak

A SEO egyik fő célja, hogy jobb rangsorolást érj el, mint versenytársaid. Éppen ezért, ha szeretnéd megítélni egy kulcsszó nehézségét, akkor érdemes megvizsgálnod a konkurens webhelyeket:
•    Milyen a tartalmaik minősége?
•    Milyen on-page keresőoptimalizálást alkalmaznak?
•    Milyen visszahivatkozásaik vannak?

Mivel a visszahivatkozások a Google legfontosabb rangsorolási szempontjai közé tartoznak, versenytársaid visszahivatkozási profiljai jól tükrözik majd, hogy milyen tekintéllyel rendelkeznek.

Ez a tekintély az egyetlen olyan fontos rangsorolási tényező, ami konkrét értékkel is kifejezhető, ezért használja sok eszköz a visszahivatkozásokat a kulcsszónehézség kiszámításához.

 

2. Saját webhelyed tekintélye

A versenytársak mellett persze saját webhelyed tekintélye is sokat számít abban, hogy mennyire lesz nehéz egy-egy kulcsszóra rangsorolni.

Ezt különösen akkor fontos észben tartanod, ha egy teljesen új webhellyel foglalkozol. Még ha a versenytársak tekintélye meglehetősen alacsony is, visszahivatkozások nélkül képtelen leszel felülmúlni őket.

 

3. Tartalmaid minősége

Hiába rendelkezik webhelyed erős tekintéllyel, ha tartalmaid gyengébb minőségűek, mint amik az első találati oldalon jelennek meg.

Amikor tartalomkészítésre kerül a sor, tedd fel magadnak az alábbi kérdéseket:
•    Mennyire lesz nehéz olyan jó vagy még jobb tartalmakat készítenem, mint amiket versenytársaim is publikálnak?
•    Képes vagyok olyan színvonalú szakértelemmel elkészíteni a tartalmaimat, mint ők?
•    Tudok olyan egyedi értéket kínálni a közönségemnek, amiket mások nem adnak meg nekik?

Ezek a tényezők persze mind szubjektívek, de jelentősen befolyásolják, hogy mekkora kihívást jelent majd egy-egy kulcsszóra rangsorolni.

 

4. Keresőszándék

Figyelembe kell venned a keresőszándékot is, vagyis, hogy a felhasználók milyen céllal keresnek rá bizonyos kifejezésekre. Minden keresésekhez használt kulcsszónak megvan a maga keresőszándéka.

A keresőszándéktól függ, hogy milyen jellegű tartalmakat szeretnének látni a felhasználók, és hogy a Google milyen tartalmakat ítél ideálisnak számukra.

A keresőszándék fő típusai:
•    Navigációs: A felhasználó egy adott webhelyet vagy weboldalt szeretne meglátogatni – pl. „wikipédia”. Ideális tartalmak általában a főoldalak.
•    Információs: A felhasználónak információra van szüksége valamiről – pl. „palacsinta receptek”. Ideális tartalmak például a blogbejegyzések.
•    Tranzakciós: A felhasználó vásárolni szeretne valamit – pl. „okostelefon rendelés online”. Ideális tartalmak például a termékoldalak.
•    Kereskedelmi: A felhasználó egy termékről szeretne többet megtudni, mielőtt megvásárolja azt – pl. „Samsung okostelefon vélemények”. Ideális tartalmak például az elemzések vagy a vásárlási útmutatók.

A legegyszerűbben úgy határozhatod meg egy kulcsszó keresőszándékát, hogy rákeresel egy keresőmotorban, és megnézed, hogy milyen találatok jelennek meg az első oldalon. Az adott keresőmotor ilyen jellegű tartalmakat ítél meg értékesnek és relevánsnak a beírt kulcsszó szándéka alapján.

 

Miért kell a kulcsszónehézséggel foglalkozni?

Számos kezdő tartalomkészítővel és marketingessel előfordult már, hogy kiválasztottak egy kulcsszót, írtak hozzá egy remek cikket, amit aztán alaposan optimalizáltak is – de végül nem tudtak jól rangsorolni vele. A baj általában az, hogy túl nehéz kulcsszót használnak, amire túl heves verseny jellemző.

Fontos tehát, hogy a kulcsszó kiválasztásakor a kulcsszónehézséget is figyelembe vedd:
•    Láthatod majd, hogy melyek a felkapott kulcsszavak az adott területen, és kik rangsorolnak rájuk a legjobban.
•    Azonosítani tudod majd azokat a kulcsszavakat, amelyek nem csak relevánsok, hanem jó eséllyel rangsorolhatsz is rájuk.
•    Rengeteg időt spórolhatsz meg azzal, hogy csak olyan kulcsszavakkal foglalkozol, amelyek még akkor is eredményesek lehetnek, amikor webhelyed tekintélye viszonylag alacsony.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok