Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így hat mindennapi életünkre a közösségi média

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

Úgy durván egy-másfél évtizeddel ezelőtt az embereknek messze nem volt ennyi lehetőségük azonnal kapcsolatba lépniük egymással, mint manapság. 2019-ben azonban minden információ, adat, és ismerős két-három gombnyomással elérhető az internetnek, főképpen a közösségi platformoknak köszönhetően. Az emberek pontosan tudják, hogy kivel mi történik, ami többféle előnyt és hátrányt is felvet.  A megannyi alternatíva ellenére szinte lehetetlen két ugyan olyan közösségi platformot találni. A legnagyobb nevek mind meglehetősen egyedi funkciókat és lehetőségeket kínálnak felhasználóiknak, legyen szó a Facebookról, az Instagramról, a Twitterről, a Pinterestről, a LinkedInről, vagy bármelyik más hálózatról. A közösségi platformok vonzerejének jó részét az aktivitás lehetősége adja. Az emberek nem szeretnek unatkozni, és szívesen kötik le magukat akár olyan egyszerű tevékenységekkel is, mint egy hírfolyam végiggörgetése. A közösségi média a nyelvre is kihatással van: az új szavak és kifejezések napok leforgása alatt végigjáratnak egy egész országot, és könnyedén a köznyelv részeivé válhatnak (akár jó ez, akár nem).

A következőkben a közösségi média néhány alapvető előnyét és hátrányát soroljuk fel:

A közösségi média pozitívumai


1. Egyszerűbb kapcsolattartás


A közösségi hálózatok elsődleges előnye, hogy akadálymentesíti a kapcsolattartást az ismerősök, barátok, és családtagok között. Az emberek állapotfrissítéseken, képeken, és privát üzeneteken keresztül értesülhetnek arról, hogy mi történik a „többiekkel”, azonnalivá, interaktívvá és szórakoztatóvá téve ezzel a hétköznapi kommunikációt, akár több ezer kilométer távolságról is.

 

2. Termékvélemények és értékelések


Ahogy egyre több márka képviselteti magát a közösségi médián, úgy a felhasználóknak egyre több lehetőségük adódik véleményt alkotni azok termékeiről illetve szolgáltatásiról. Ez komoly előnyt jelent azok számára, akik érdeklődnek ugyan az adott márka kínálata iránt (legyen az egy háztartási gép, egy szállás, vagy bármi más), de még nem biztosak döntésükben. A vélemények felhívhatják a figyelmeket az esetleges csalásokra, de esélyt adhatnak olyan igazán tisztességes márkáknak is, amelyek egyébként nehezen hallathatnánk hangjukat más platformokon.

 

3. Csoportos kommunikáció


Ez a közösségi média egy másik esszenciális funkciója. A közösségi médián számos kisebb közösség alakulhat ki bármilyen tárgy, termék, téma, vagy elképzelés körül, amelyeknek ismerkedésre, eszmecserére, és aktivitásra ösztönzik a felhasználókat. A csoportok jellegétől és tagjaitól függően ezek lehetnek szórakoztatók, vagy éppen hasznos információkat is megoszthatnak egymással a beszélgetések résztvevői.

 

4. Kiváló marketingeszközök


A közösségi média egy nyitott hálózat, tele emberekkel és kommunikációs lehetőségekkel. A platformok remek lehetőséget biztosítanak a cégek számára, hogy új követőket, kereshessenek maguknak, akiket idővel ügyfelekké „gondozhatnak” a különféle hasznos tartalmak megosztásával, illetve azzal, hogy aktívan kiveszik a részüket a közösségi életből.

 

5. A közösségi média hatással van az egészségügyre…


A közösségi média egy rendkívül hasznos eszköz lehet a különféle egészségügyi szolgáltatók számára is. A különféle klinikák és magánrendelők azonnal megoszthatják pácienseikkel a legújabb, legfontosabb tudnivalókat – legyen szó egészségügyi hírekről, várható fejlesztésekről, leállásokról, vagy akár új orvosok érkezéséről. Az egészségügyi szolgáltatók közösségi médián való jelenléte továbbá egy gyors kommunikációs csatornát is biztosít a páciensek számára, akik manapság minél gyorsabb ügyintézésre vágynak.

 

6. … a gazdaságra …


A közösségi média maga egy külön iparrá fejlődött ki, ami világszerte tízezreknek biztosít munkalehetőségeket. A Facebook, a LinkedIn és a Twitter mind több ezernyi munkatárssal rendelkezik, nem is beszélve a többi népszerű platformról.

 

7. … és a politikára is


A politikusok a Twitter, a Facebook, és más platformok használatával igyekeznek kifejezni személyes és politikai nézeteiket, ami lehetővé teszi számukra, hogy sokkal közvetlenebb kommunikációt folytathassanak az „utca emberével”, mint a történelem során bármikor. Mindez további beszélgetéseket lobbant ki, ami újabb eszmecserékhez és ismertségekhez vezethet, nem beszélve a politikai problémák nyilvános megvitatásáról.

A közösségi média hátulütői


1. A magánélet hanyatlása

A közösségi média kitálalta magánéletünket a nyilvánosság elé, és néha már-már rákényszerítve érezhetjük magunkat arra, hogy minden egyes léptünket megosszuk ismerőseinkkel – elvégre minden csupán egy gombnyomásnyira van, és az értesítések sorozata könnyedén függőséget okozhat a felhasználókban. A folyamatos interakciók lehetősége továbbá könnyedén a fontosabb teendők (pl. a munka) kárára mehet.

 

2. Közösségi média iróniája

Manapság már mindenkinek a zsebében ott lapul egy okostelefon, ami habár folyamatos interakciók előtt nyitja meg a kaput, éppen hogy a személyes interakcióknak árt ezzel. Sokan chatelnek ismerőseikkel, miközben ott áll mellettük egy barátjuk személyesen, akinek illene több tiszteletet és figyelmet adni. Gyakori probléma lehet az is, amikor két ember rendszeresen beszélget egymással a közösségi médián, és aztán személyesen nem igazán marad témájuk, amit kibeszélhetnének.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

A fogászati keresőoptimalizálás alapja: a kulcsszókutatás
2021-01-12

Kulcsszókutatás a fogászati SEO-ban

Ha szeretnél új pácienseket szerezni a mai digitális világban, akkor tudnod kell, hogy milyen kifejezésekre keresnek rá az emberek az interneten, ha fogorvost szeretnének találni. Hogy miért? Mert ezekkel a kifejezésekkel optimalizálhatod úgy fogászati webhelyedet, hogy az minél több keresésre az első találatok között jelenjen meg, és így több lehetséges páciens lássa. Ha szeretnél összeállítani egy listát ezekből a kulcsszavakról, akkor fogászati kulcsszókutatásra lesz szükséged. Lássuk, hogy hogyan találhatsz rá ezekre!

kapcsolat e-kereskedelmi ügyfeleiddel
2021-01-07

Hogyan építs ki szorosabb kapcsolatokat e-kereskedelmi ügyfeleiddel

Ha 2021-ben sikeres akarsz lenni az e-kereskedelemben, akkor tisztában kell lenned vele, hogy üzleted nem termékek vagy szolgáltatások értékesítéséről szól, hanem az emberekről. Az emberek pedig nem termékeket vagy szolgáltatásokat vásárolnak, hanem megoldásokat a problémáikra, vagy éppen eszközöket arra, hogy saját maguk legjobb verziójává válhassanak. Nem vágynak másra, csak arra, hogy egyszerűbbé tehessék hétköznapjaikat, hogy megszépíthessék életüket.

SEO 2021: legfontosabb SEO eszközök 2021-ben
2021-01-04

10 profi SEO tipp 2021-re

Az elmúlt évek algoritmusfrissítéseivel a Google egyre inkább a felhasználókra összpontosított. Manapság már minden SEO menedzser tudja, hogy habár a kulcsszavak még mindig fontosak, a hangsúly a minőségi, értékes tartalmakra került át. 2021-ben is erre kell majd összpontosítani, némi gépi tanulással és persze mutatós vizuális elemekkel kiegészítve. Íme 10 SEO tipp, ami pontosan ebben segít majd!

Facebook marketing trendek 2021-ben
2021-01-04

Ezek a szabályok határozzák meg a Facebook marketinget 2021-ben

A Facebook a világ legnagyobb közösségi hálózata, amelyet havonta több, mint 2,7 milliárd felhasználó vesz elő. Nem csoda tehát, hogy a legtöbb márka szeretne jelen lenni és egy stabil közösségi média marketing stratégiát kialakítani rajta, hogy minél több lehetséges ügyfelet érhessen el üzeneteivel.

Egészségügyi marketing: Hogyan sztorizz a közösségi médiában?
2020-12-29

Így használd a történeteket (Stories) az egészségügyi marketingben

Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a történetekből egészségügyi közösségi média marketinged részeként? A következőkben ehhez kínálunk néhány hasznos tanácsot!

SEO trendek 2021-re
2020-12-29

Ezek lesznek a legfontosabb 2021-es SEO trendek

A Google az év szinte minden napján tucatnyi algoritmusfrissítést vezet be rendszerében. Ezek nagy részét a felhasználók és a webmesterek alig veszik észre, azonban időnként egy-egy nagyobb változtatás is történik, ami akár gyökerestől is megváltoztathatja a SEO menetét. A keresőoptimalizálás szabályai tehát folyamatosan változnak, és gyakran igazán nehéz lépést tartani velük – vagy mégsem?

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!