Így hat mindennapi életünkre a közösségi média

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Így hat mindennapi életünkre a közösségi média

Máté Beatrix

szerző:
Máté Beatrix

Úgy durván egy-másfél évtizeddel ezelőtt az embereknek messze nem volt ennyi lehetőségük azonnal kapcsolatba lépniük egymással, mint manapság. 2019-ben azonban minden információ, adat, és ismerős két-három gombnyomással elérhető az internetnek, főképpen a közösségi platformoknak köszönhetően. Az emberek pontosan tudják, hogy kivel mi történik, ami többféle előnyt és hátrányt is felvet.  A megannyi alternatíva ellenére szinte lehetetlen két ugyan olyan közösségi platformot találni. A legnagyobb nevek mind meglehetősen egyedi funkciókat és lehetőségeket kínálnak felhasználóiknak, legyen szó a Facebookról, az Instagramról, a Twitterről, a Pinterestről, a LinkedInről, vagy bármelyik más hálózatról. A közösségi platformok vonzerejének jó részét az aktivitás lehetősége adja. Az emberek nem szeretnek unatkozni, és szívesen kötik le magukat akár olyan egyszerű tevékenységekkel is, mint egy hírfolyam végiggörgetése. A közösségi média a nyelvre is kihatással van: az új szavak és kifejezések napok leforgása alatt végigjáratnak egy egész országot, és könnyedén a köznyelv részeivé válhatnak (akár jó ez, akár nem).

A következőkben a közösségi média néhány alapvető előnyét és hátrányát soroljuk fel:

A közösségi média pozitívumai


1. Egyszerűbb kapcsolattartás


A közösségi hálózatok elsődleges előnye, hogy akadálymentesíti a kapcsolattartást az ismerősök, barátok, és családtagok között. Az emberek állapotfrissítéseken, képeken, és privát üzeneteken keresztül értesülhetnek arról, hogy mi történik a „többiekkel”, azonnalivá, interaktívvá és szórakoztatóvá téve ezzel a hétköznapi kommunikációt, akár több ezer kilométer távolságról is.

 

2. Termékvélemények és értékelések


Ahogy egyre több márka képviselteti magát a közösségi médián, úgy a felhasználóknak egyre több lehetőségük adódik véleményt alkotni azok termékeiről illetve szolgáltatásiról. Ez komoly előnyt jelent azok számára, akik érdeklődnek ugyan az adott márka kínálata iránt (legyen az egy háztartási gép, egy szállás, vagy bármi más), de még nem biztosak döntésükben. A vélemények felhívhatják a figyelmeket az esetleges csalásokra, de esélyt adhatnak olyan igazán tisztességes márkáknak is, amelyek egyébként nehezen hallathatnánk hangjukat más platformokon.

 

3. Csoportos kommunikáció


Ez a közösségi média egy másik esszenciális funkciója. A közösségi médián számos kisebb közösség alakulhat ki bármilyen tárgy, termék, téma, vagy elképzelés körül, amelyeknek ismerkedésre, eszmecserére, és aktivitásra ösztönzik a felhasználókat. A csoportok jellegétől és tagjaitól függően ezek lehetnek szórakoztatók, vagy éppen hasznos információkat is megoszthatnak egymással a beszélgetések résztvevői.

 

4. Kiváló marketingeszközök


A közösségi média egy nyitott hálózat, tele emberekkel és kommunikációs lehetőségekkel. A platformok remek lehetőséget biztosítanak a cégek számára, hogy új követőket, kereshessenek maguknak, akiket idővel ügyfelekké „gondozhatnak” a különféle hasznos tartalmak megosztásával, illetve azzal, hogy aktívan kiveszik a részüket a közösségi életből.

 

5. A közösségi média hatással van az egészségügyre…


A közösségi média egy rendkívül hasznos eszköz lehet a különféle egészségügyi szolgáltatók számára is. A különféle klinikák és magánrendelők azonnal megoszthatják pácienseikkel a legújabb, legfontosabb tudnivalókat – legyen szó egészségügyi hírekről, várható fejlesztésekről, leállásokról, vagy akár új orvosok érkezéséről. Az egészségügyi szolgáltatók közösségi médián való jelenléte továbbá egy gyors kommunikációs csatornát is biztosít a páciensek számára, akik manapság minél gyorsabb ügyintézésre vágynak.

 

6. … a gazdaságra …


A közösségi média maga egy külön iparrá fejlődött ki, ami világszerte tízezreknek biztosít munkalehetőségeket. A Facebook, a LinkedIn és a Twitter mind több ezernyi munkatárssal rendelkezik, nem is beszélve a többi népszerű platformról.

 

7. … és a politikára is


A politikusok a Twitter, a Facebook, és más platformok használatával igyekeznek kifejezni személyes és politikai nézeteiket, ami lehetővé teszi számukra, hogy sokkal közvetlenebb kommunikációt folytathassanak az „utca emberével”, mint a történelem során bármikor. Mindez további beszélgetéseket lobbant ki, ami újabb eszmecserékhez és ismertségekhez vezethet, nem beszélve a politikai problémák nyilvános megvitatásáról.

A közösségi média hátulütői


1. A magánélet hanyatlása

A közösségi média kitálalta magánéletünket a nyilvánosság elé, és néha már-már rákényszerítve érezhetjük magunkat arra, hogy minden egyes léptünket megosszuk ismerőseinkkel – elvégre minden csupán egy gombnyomásnyira van, és az értesítések sorozata könnyedén függőséget okozhat a felhasználókban. A folyamatos interakciók lehetősége továbbá könnyedén a fontosabb teendők (pl. a munka) kárára mehet.

 

2. Közösségi média iróniája

Manapság már mindenkinek a zsebében ott lapul egy okostelefon, ami habár folyamatos interakciók előtt nyitja meg a kaput, éppen hogy a személyes interakcióknak árt ezzel. Sokan chatelnek ismerőseikkel, miközben ott áll mellettük egy barátjuk személyesen, akinek illene több tiszteletet és figyelmet adni. Gyakori probléma lehet az is, amikor két ember rendszeresen beszélget egymással a közösségi médián, és aztán személyesen nem igazán marad témájuk, amit kibeszélhetnének.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

sikeres marketingkampányok
2022-06-30

A sikeres marketingkampányok 5 nélkülözhetetlen lépése

Senki sem szereti bevallani, de mindenki tudna mondani legalább egy olyan reklámot, amit tényleg szeret. Hogy miért? Mert az irritáló kampányok és azok, amelyek magukkal ragadnak két egészen más kategóriába sorolhatók. Minden azon múlik, hogy milyen történetet és hogyan adnak elő. De milyen lépéseket kell tenned ahhoz, hogy kampányod a jó irányba haladjon a helyett, hogy csak márkádra haragítaná közönségedet? Az alábbi kulcsfontosságú lépések ebben segítenek majd!

Egészségügyi marketing taktikák a közösségi médiában
2022-06-28

Közösségi médiás taktikák az egészségügyi marketingben

Mindössze másfél évtizeddel ezelőtt senki sem gondolta volna, hogy az internet közösségi felületei egyszer az egészségügyi marketing szerves részét képezik majd. Ha azonban egy orvos, klinika vagy egészségügyi szervezet nincs jelen a legnépszerűbb közösségi platformokon, akkor óriási hátrányt szenved el versenytársaival szemben. A legtöbben még ma is csak odáig jutnak el, hogy regisztrálják rendelőjüket a Facebookra vagy az Instagramra, de itt meg is szakadnak a dolgok. Szóval hogyan hozhatod ki a legtöbbet a közösségi médiás egészségügyi marketingből? Az alábbiakban ehhez kínálunk néhány tanácsot!

seo tönkreteheti a webhelyet?
2022-06-23

Tönkreteheti véglegesen a SEO egy webhely hírnevét?

Arról biztosan hallottál már, hogy ha manipulatív taktikákkal próbálod javítani webhelyed rangsorolását, akkor a Google és más keresőmotorok súlyos büntetéseket szabhatnak ki rá. De vajon véglegesen is tönkreteheted webhelyed hírnevét a keresőoptimalizálással?

Hogyan alakítsd ki célpiacod? Segítünk!
2022-06-21

Mi az a célpiac (és hogyan találd meg sajátodat)?

Egy cég megalapításának egyik legelső lépése a célpiac meghatározása. Ez a piac határozza majd meg, hogy milyen termékeket készítesz, hogyan prezentálod márkádat és hogy kiknek szól majd marketinged.

Youtube marketing
2022-06-16

A YouTube marketing 3 alapelve

A YouTube a világ egyik leggyakrabban látogatott webhelye, tele kiváló marketinglehetőségekkel. Azonban ahhoz, hogy sikeresen népszerűsíthesd rajta saját vagy egy ügyfeled márkáját, mindenekelőtt ismerned kell nem csak az általános marketinges tényezőket kell ismerned (pl., hogy tudd, kiknek szólnak üzeneteid, illetve milyen célokat próbálsz elérni velük), hanem a YouTube alapelveivel is tisztában kell, hogy légy. Íme a legfontosabbak ezek közül!

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!