Mi az a keresztlink, mire használható a SEO-ban? Hogyan működnek a keresztlinkek? Hogyan használjam a keresztlinkeket? A legfont

Keresztlink

Keresztlink

keresztlink

A keresztlink definíciója

A keresztlink egy olyan hivatkozás, amely két webhelyet köt össze egymással. A keresztlinkek (vagy kereszthivatkozások) rengeteget segíthetnek egy-egy weboldal keresőoptimalizálásában. A keresztlinkek elhelyezését „keresztlinkelésnek” nevezzük.

 

A keresztlinkek fajtái

Természetes keresztlinkek

Ezek azok a visszahivatkozások (beérkező hivatkozások), amelyeket egy webhely valamelyik szerkesztője önszántából helyez el valamelyik oldalán. A természetes (vagy organikus) keresztlinkek gyakran más webhelyeken elhelyezett forrásokra mutatnak.

 

Épített keresztlinkek

Az épített kereszthivatkozások általában valamilyen megegyezés eredményeként jönnek létre. Ilyenkor egy marketinges felkeres egy másik webhelyet, és megkéri annak szerkesztőségét, hogy hivatkozzanak saját webhelyére. Cserébe a marketinges valamilyen releváns, hasznos szöveges anyagot küld, amit az adott webhely publikálhat, és amelyben a keresztlink megjelenhet. Más esetekben a marketinges egy már meglévő tartalomba kérheti a link elhelyezését.

 

Privát keresztlinkek

Ezek a visszahivatkozások olyan linkek, amelyeket egy privát bloghálózaton (PBN) helyezett el a hálózat tulajdonosa. A privát bloghálózatok elsődleges célja, hogy más webhelyekre lehessen keresztlinkeket elhelyezni rajta.

 

A keresztlinkek előnyei

Több visszahivatkozást szerezhetsz velük

A kereszthivatkozások legnagyobb előnye, hogy visszahivatkozásokként szolgálnak a weboldalak számára. Minél több kereszthivatkozást kap egy weboldal egy másik, tekintélyes, kapcsolódó témájú webhelytől, annál jobban teljesít majd a Google és más keresőmotorok találatai között.

 

Erősítik a Domain Authority értékelést

A Google az úgynevezett PageRank mutató használja a weboldalak „SEO értékének” megítéléséhez. Többek között ez alapján dől el, hogy milyen pozíciókban rangsorolhat egy-egy oldal a releváns keresésekre.

 

A PageRank érték sokáig nyilvános volt, a Google azonban 2016 óta elérhetetlenné tette a webmesterek számára. A Domain Authority a Moz nevű független cég saját mutatója, amelyet a PageRank helyett hoztak létre a webhelyek SEO értékének megítélésére.

A Domain Authority nem egy hivatalos Google mutató, mégis számos marketinges előszeretettel használja a különböző webhelyek értékelésére.

 

Segítenek több forgalmat szerezni

A keresztlinkek másik nagy előnye, hogy több beérkező forgalmat szereznek webhelyed számára. Amikor a tartalmaidra mutató hivatkozásokra más webhelyek látogatói is rátalálnak, akkor meglehet, hogy rákattintanak ezekre a linkekre, és saját webhelyedre is eljutnak majd azokon keresztül.

 

Tippek a hatékony keresztlinkeléshez

A keresztlinkek tehát nagyon fontos szerepet játszanak egy webhely működésében és keresőoptimalizálásában. Ha azonban a legtöbbet szeretnéd kihozni belőlük, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy hogyan használod őket.

 

Csak egyedi tartalmakat keresztlinkelj

Ha mindkét webhelyen szerkesztő vagy, akkor csak olyan tartalmakat köss össze egymással egy keresztlink segítségével, amelyek nem azonosak.

 

Ügyelj az oldalak relevanciájára

Fontos, hogy a keresztlinkelt oldalak témájukban is kapcsolódjanak egymáshoz, mert az ilyen tartalmak között létrehozott kereszthivatkozások többet érnek SEO szempontjából.

 

Használj kulcsszavakat a horgonyszövegben

A keresztlinkek elsődleges célja, hogy segítsenek jobban rangsorolni néhány megcélzott kulcsszóra. Fontos tehát, hogy ezek a kulcsszavak a link horgonyszövegében is megjelenjenek, amikor egy másik webhelyen helyezik el őket.

Óvakodj az olyan közönséges, semmitmondó horgonyszövegektől, mint a „Kattints ide” vagy „Itt megtalálod” és így tovább. Ezek kevesebbet érnek SEO szempontból, mintha rendes kulcsszavakat használnál.

 

Csak természetes keresztlinkeket készíts

Egy jó keresztlink teljesen természetesen illeszkedik a szövegkörnyezetébe, és nem kell beleerőltetni abba.
Ha nem találsz ideális helyet egy linknek meglévő tartalmadban, akkor egészítsd ki néhány mondattal vagy egy bekezdéssel, hogy legyen hová elhelyezni.

 

Ne vidd túlzásba a keresztlinkelést két webhely között

Ha két vagy több webhelyet is szerkesztesz, akkor a fentiek alapján biztosan megfordult a fejedben, hogy valószínűleg minél több keresztlinket lenne érdemes felállítani közöttük. Ez az egyik leggyakoribb „grey hat” SEO technika, amit sokan igyekeznek bevetni a jobb keresőrangsorolásért.

Ez azonban nem feltétlenül jó megoldás. Ha mindkét webhely a tiéd, akkor egy könnyedén felfedezhető „SEO lábnyomot” hozhatsz létre így.

Teljesen érthető, ha néha-néha keresztlinkeket helyezel el két webhely között, de ne vidd túlzásba. Ha például a webhelynek több, mint 100 oldala van, akkor észszerű 3-5 keresztlinket elhelyezni rajta egy másik webhelyre. De ha a webhelynek csupán 20 oldala van, akkor már igencsak spamnek tűnik majd.

 

Óvakodj a keresztlink-láncoktól

Nem érdemes több webhelyet létrehozni csak azért, hogy aztán keresztlinkeket helyezhess el közöttük. Ez egy rossz SEO szokás és a Google büntethet is érte.
Gyakori taktika például „A” webhelyről linkelni „B” webhelyre, majd B-ről C-re, és így tovább. Ez után az összes webhely közvetlenül visszahivatkozik A-ra is, hogy növelje annak SEO értékét.

Ez nem csak a Google irányelveit sérti, hanem nagyon könnyű lebukni is vele. Egyszerűen nem éri meg.

 

Minden webhely külön IP-címen legyen

Amikor két webhely azonos IP címen vagy webtárhely-fiókban található, akkor könnyű kideríteni róluk, hogy ugyan az a tulajdonosuk. Ha ilyen webhelyek között hozol létre nagy mennyiségű kereszthivatkozást, akkor azzal a Google-t is magadra haragítod.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok