intelligens shopping-kampány
Az intelligens Shopping-kampány definíciója
Az intelligens Shopping-kampányok a termékek hirdetését könnyítik meg a Google Ads platformot használó kereskedők számára. Az intelligens Shopping-kampányok 2018 májusában jelentek meg, és automatizált ajánlattételt, illetve dinamikus hirdetéselhelyezést kínálnak a hirdetőknek.
Az intelligens Shopping-kampányok termékek Shopping-hirdetéseit, helyi készlethirdetéseket és reszponzív vizuális hirdetéseket (beleértve a dinamikus remarketinget és a dinamikus ügyfélszerzést) tartalmaznak.
A hirdetők kiválaszthatnak egy kampánycélt és költségkeretet, a Google pedig a gépi tanulás segítségével intézi majd az automatikus ajánlattételeket a hirdetők nevében. Ez azt jelenti, hogy a Google dönti el, hogy mely platformokon jelenítse meg a hirdetéseket, az alapján, hogy hol lehet a legnagyobb sikerük. Ezek a platformok:
• Google Kereső
• Google Display Hálózat
• YouTube
• Gmail
Az intelligens Shopping-kampányok segítségével a hirdetők minimális erőfeszítéssel és könnyedén hozhatnak létre termékhirdetéseket.
Jogosan merül fel azonban a kérdés, hogy ez alapján mindig az intelligens Shopping-kampányokat és hirdetéseket érdemes-e használni.
Az intelligens Shopping nem csak Shopping-hirdetésekből áll
Habár az „intelligens Shopping” megnevezés alapján sokan feltételezik, hogy ezek a kampányok kizárólag Shopping-hirdetéseket foglal magába, az intelligens Shopping-hirdetések valójában a több helyen is megjelenhetnek, például a Display Networkhöz tartozó webhelyeken, a YouTube-on és a Gmailen is.
Ezek a Display hirdetések általában remarketing típusúak. Egy intelligens Shopping-kampány statisztikáiba tehát az összes ilyen különböző megjelenítés és elhelyezés is beleszámít.
Az intelligens Shopping-kampányok működése
Az intelligens Shopping kampányok egy termékeket tartalmazó táblázat alapján hozza létre a különböző hirdetéseket. Ezt a táblázatot a hirdetőnek kell elérhetővé tennie a Google számára a Google Merchant Centeren keresztül. Ez lényegében ugyan úgy zajlik, mintha sima Shopping-hirdetéseket vagy dinamikus Display-hirdetéseket hoznál létre.
Ezek a kampányok nagyon egyszerűen létrehozhatók a Google Ads felületén. Csupán egy keretet kell megadnod, ki kell tűznőd egy cél-ROAS-t (habár ezt nem kötelező megadni), illetve elő kell állnod némi kreatívval a Display-hirdetésekhez.
Az intelligens Shopping-kampányok a „Konverziós érték maximalizálása” automatikus ajánlattételi módszert használják, amely figyelembe veszi a cél-ROAS célt is, ha beállítasz egyet.
Az intelligens ajánlattétel
Az automatikus, vagyis intelligens ajánlattétel gépi tanulást használ és „aukciós idejű jelölők széles skáláját is figyelembe veszi, például az eszközt, a helyet, a napszakot, a nyelvet és az operációs rendszert, hogy meghatározza minden egyes keresés egyedi kontextusát”. Ezek alapján választja ki automatikusan azokat az ajánlattételeket, amelyek a legjobb konverziós esélyeket biztosítják a hirdetéseknek.
Egyes automatizált ajánlattételi stratégiák, úgymint a cél-ROAS és a cél-CPA a hagyományos Shopping-kampányokban is a hirdetők rendelkezésére állnak.
Az intelligens Shopping-kampányok előnyei
Könnyedén létrehozhatók
Az intelligens Shopping-kampányok egyik legnagyobb előnye, hogy rendkívül egyszerű kialakítani őket, mégis egyszerre több hirdetéstípust is magukba foglalnak. Ez azt jelenti, hogy könnyedén elérhető velük többféle platform és hirdetési felület is.
Ha valakinek nincs ideje arra, hogy egy teljes, részletes hirdetési stratégiát alakítson ki, és nem engedheti meg magának, hogy szakértőket béreljen fel erre, az mindenképpen sok hasznát veszi majd az ilyen kampányoknak.
Az intelligens Shopping-kampányok használatát tovább egyszerűsítik az olyan eszközök és funkciók, mint az automatizált ajánlattétel és a gépi tanulás, habár ezek más kampánytípusokban is jelen vannak.
Exkluzív funkciókat kínálnak
A Google folyamatosan fejleszti azokat a funkciókat, amelyek csak az intelligens Shopping-kampányokon belül lesznek elérhetők. Ilyenek például a videós és Discovery-hirdetések, új ügyfélszerzési béták stb.
Minden jel arra utal, hogy a Google komoly erőforrásokat fordít az intelligens Shopping-kampányok fejlesztésére, és egyre nagyobb hangsúlyt fektet az automatizálásra.
Az intelligens Shopping-kampányok hátrányai
Az intelligens kampányok már-már túlzottan automatizáltak lehetnek az olyan hirdetők számára, akik szeretik aprólékosan szabályozni kampányaikat, az adatgyűjtésüket és fontos nekik, hogy a közönségadatok és keresőkifejezési adatok szerint módosíthassák stratégiájukat.
Az intelligens Shopping-kampányok sem keresőkifejezési, sem pedig közönségadatokat nem biztosítanak. Sőt, az alapvető jelentések még a Display és Shopping hirdetések között sem tesznek különbséget, hanem egyesített adatokként jelenítik meg őket.
Ezek az információk nélkülözhetetlenek azon hirdetők számára, akik szeretnék figyelemmel követni, hogy mely hirdetési típusok és keresőkifejezések teljesítettek a legjobban, és hogy mely közönségeknél volt sikerük. Ezek az adatok nagyon sokat segíthetnének a későbbi kampányok létrehozásakor.
Az adatok hiánya azt jelenti, hogy a hirdetők nem állíthatnak be ROAS és CPA célokat keresőszándék, felhasználótípus, hirdetéstípus vagy terméktípus szerint, és nem határozhatják meg a költségkeretük elosztását is.
Nem elég, hogy a hirdetők nem szabályozhatják hirdetési stratégiájukat e szempontok alapján – még a kampányok adatai sem túl hasznosak számukra, hiszen csupán néhány (nem éppen beszédes) mutató jelenik meg a jelentésekben.
Az intelligens Shopping-kampányok tehát nem ideális választások számodra, ha:
• Nem rendelkezel elegendő előzményadattal. Minél több konverziós előzményt tudsz biztosítani az algoritmus számára, annál jobb. De egy intelligens Shopping-kampány nem igazán lesz intelligens, ha nem adsz neki alapot ehhez.
• Valós idejű adatok alapján szeretnéd megváltoztatni céljaidat.
• Külön költségkeretet szeretnél beállítani a shopping jellegű hirdetésekre és a remarketingre.
• Fontos számodra a keresőkifejezési adatok összegyűjtése.
• Szeretnél kizárni bizonyos kifejezéseket a célzások közül.
• Szabályozni szeretnéd, hogy milyen kreatívokkal hirdetsz és kiknek.
• Termékszinten szeretnéd beállítani az ajánlattételeidet.