Influencer marketing ügynökség

Mit csinál egy influencer marketing ügynökség? Milyen módozatai, lehetőségei vannak az influencer marketingnek? Hogyan kezdj hozzá? Definíciók, példák.

Influencer marketing ügynökség

inluencer marketing ügynökség

Mit csinál egy influencer marketing ügynökség?


Ha az influencer marketinget fontolgatod, tehát mások népszerűségén keresztül szeretnéd reklámozni magadat, akkor három fő irányban indulhatsz el:
 
  • Organikus: Ez az, amikor közvetlenül keresel fel influencereket, építesz ki velük kapcsolatokat és te kezeled influencer kampányod minden elemét.
  • Platformok: Léteznek kifejezetten influencereket felsorakoztató platformok is, amelyek segítségével könnyebben találhatsz magadnak ideális partnereket az együttműködéshez. Ilyenkor azonban még mindig a te feladatod lesz az influencerek kiválasztása, illetve a kampányok megtervezése és felügyelése is. Ilyen Magyarországon az Influencertoplista.hu, melyet IDE kattintva érhetsz el.  
  • Ügynökségek: Ha egy influencer marketing ügynökséggel dolgozol együtt, akkor minden kampányfeladatot (influencerek felkeresése, anyagok elkészítése, teljesítmény mérése stb.) egy külsős csapatra bízol. Ilyen például a Marketing Professzorok Kft. 

Számos cég már így is kiszervezi marketingje nagy részét vagy egészét, így számukra például teljesen magától értetődő, hogy az influencer marketing terhét is egy speciális ügynökségre aggassák át.

Mik azok az influencer marketing ügynökségek?

Mint ahogyan arról a név is árulkodik, egy influencer marketing ügynökség cégekkel és influencerekkel dolgozik együtt, és influencer marketing kampányok megtervezésével, illetve lebonyolításával foglalkozik. Ezek az influencer kampányok általában egy vagy több közösségi platformon zajlanak.
 


Egyes ügynökségek csak bizonyos közösségi platformokon aktív influencerekkel működnek együtt, míg mások többféle platformról is toborozzák partnereiket.

Egy teljeskörű szolgáltatást kínáló influencer marketing ügynökség az első lépésektől az utolsókig vállalják a kampányok kezelését. Ilyenkor az ő feladatuk a kampányok ötletelése, megtervezése, és persze a zárójelentés átnyújtása is a kampány befejezését követően.

Habár számos kifejezetten influencer marketing ügynökség létezik, más marketingcégek, úgymint kreatív ügynökségek, közösségi média ügynökségek, médiavásárló ügynökségek és influencer ügynökségek is kínálnak influencer marketing szolgáltatásokat.
 

Mit csinál egy influencer marketing ügynökség?

Az influencer marketing ügynökségek influencer marketing kampányok megtervezésével, kivitelezésével és kezelésével foglalkoznak ügyfeleik számára. Ezek a kampányok különféle formákat ölthetnek: szó lehet például termékmegjelenítésekről, szponzorált tartalmakról, fizetett szponzorálásról és így tovább.

A legtöbb influencer marketing ügynökség többféle réspiacot képviselő influencerrel is igyekszik pozitív kapcsolatot kiépíteni, hogy minél több ügyfelüknek tudjanak releváns partnereket biztosítani.
Az influencer marketing kampányok általában az alábbi tevékenységeket foglalhatják magukba (egyszerre akár többet is):
 
  • Termékelhelyezések: Ez az, amikor egy influencer valahogyan bevonja egy márka valamelyik termékét vagy szolgáltatását közösségi médiás tartalmaiba. Például megemlít egy terméket egy bejegyzésben, megoszt egy videót arról, ahogy épp egy szolgáltatást vesz igénybe stb.
  • Követők toborzása: Ilyenkor az a cél, hogy az ügyfél közösségi profiljai minél több új követőt szerezzenek. Egyes influencerek hozzáférést kapnak a márka közösségi fiókjaihoz, hogy átvegyék felettük az irányítást egy előre megbeszélt időre (ez az úgynevezett „takeover” taktika). Az influencer ezzel a márka profiljára fordítja követői figyelmét, annak reményében, hogy minél többen követik majd azt, miután a takeover véget ér.
  • Versenyek és nyereményjátékok: Egy másik taktika nyereményjátékokat és versenyeket indítani, amelyeket az ügynökség szerez és egy vagy több influencer népszerűsít.
  • Hashtag kampányok: A márka vagy ügynökség és az influencer közösen találnak ki egy adott témát vagy hashtaget, amihez aztán tartalmakat készítenek. A cél az, hogy minél több felhasználó is csatlakozzon és megossza saját tartalmait, természetesen a releváns hashtaget használva.
  • Kreatív kampányok: Ilyenkor az influencerek feladata olyan tartalmakat készíteni, amelyekkel közvetíthetik az adott márka üzenetét közönségüknek.

A leggyakoribb felállás az, amikor az influencerek (az ügynökséggel együttműködve) saját maguk készítik el a tartalmakat, amelyeket aztán megosztanak, hogy népszerűsíthessék ügyfeleiket.
 

Hogy néz ki az influencer marketing egy ügynökség szemszögéből?

Tegyük fel, hogy márkaként megkeresel egy influencer marketing ügynökséget, és arra kéred őket, hogy állítsanak össze neked egy kampányt. Persze jó esetben van egy konkrét célod is, például több konverziót szeretnél, webhelyed forgalmát próbálod feldobni, letölthető tartalmaidat emelnéd ki, vagy csak szimplán azt szeretnéd, hogy többen tudjanak márkádról. Az ügynökség ez alapján készít egy tervajánlatot, amivel szemléltethetik, hogy miért ők a helyes választás márkád számára.

A tervajánlat magába foglalja, hogy az ügynökség:
 
  • Előáll egy kreatív és tartalomstratégiával (pl. hashtagek, helyszínek, időzítések, az influencerek kiválasztása, hogyan kommunikálják az influencerek a kampányüzenetet, platformok stb.)
  • Létrehozza a kampány idővonalát
  • Releváns információkat gyűjt a márkáról, a versenytársakról, az iparágról és a közönségről
  • Felkutatja és kiválogatja a legrelevánsabb influencereket a márka és kampány számára
  • Alaposan megvizsgálja a kiszemelt influencereket, meggyőződve róla, hogy valóban ők a legideálisabb választások a kampányhoz
  • Felkeresi a legígéretesebb influencereket, tájékoztatja őket a kampánytervről és megköti a szerződéseket velük
  • Minden kommunikációt magára vállal az influencerekkel
  • Kiválasztja a sikermutatókat és garantálja az eredményeket a kampány kezdete előtt

A márkáknak csupán a kiválasztott influencerekre kell rábólintaniuk, illetve azokra a tartalmakra, amelyeket ezek az influencerek legyártanak számukra.

Az ügynökség a kampány végén (illetve a szerződésben foglaltak alapján esetleg a kampány során) jelent majd a cégnek a korábban megbeszélt sikermutatókról.
 

Mi a különbség az influencer marketing ügynökségek és az influencer marketing platformok között?

Az influencer marketing platformokra összetett eszközökként érdemes tekinteni, amelyek különféle influencer marketing feladatok elvégzésében segítik márkádat. A legtöbben az influencerek felfedezéséért fordulnak ezekhez a platformokhoz. Egyes platformok más tevékenységekre specializálódtak, és például részletes analitikai eszközökként vagy influencer piacokként működnek.

Ha nincs időd vagy tapasztalatod ahhoz, hogy saját magad szervezd meg influencer marketing kampányaidat, akkor ezek az eszközök némileg egyszerűsíthetik a dolgodat. Azonban ehhez mindenképpen értened kell a kezelésükhöz, ahogy bármilyen más marketingeszközhöz is. Persze ilyen esetben ugyan úgy a te feladatod lesz a kampányok megtervezése és kivitelezése. Ezzel szemben az influencer marketing ügynökségek garantáltan értenek ehhez a területhez és általában előre megkötött influencer szerződésekkel rendelkeznek.

Miért éri meg influencer marketing ügynökséggel együttműködni?

Mivel számos márka így is kiszervezi marketingje nagy részét, számukra teljesen természetes, hogy az influencer marketinget is egy külső ügynökséggel oldják meg. Az ilyen ügynökségek általában a marketing egy-egy ágazatára szakosodtak és valószínűleg több tapasztalattal rendelkeznek, mint a legtöbb cég.

Egy teljeskörű szolgáltatást kínáló influencer marketing ügynökség a kampányok összes mozzanatát magára vállalja – többek között az alábbiakat:
 
  • Egy kampány célközönségének megállapítása kategória, kor, földrajzi elhelyezkedés és egyéb szempontok alapján.
  • Olyan népszerű influencerek felkutatása, akik rendszeresen vesznek részt sikeres kampányokban és hajlandók lennének jó hírnevű márkákkal együttműködni. Az ideális influencerek kapcsolódnak a márka üzenetéhez, népszerűek a célközönség köreiben, elismertek és ténylegesen aktív követőtáborral rendelkeznek.
  • Hosszútávú kapcsolatok kiépítése sikeres influencerekkel.
  • Együttműködés az influencerekkel, gyakran több platformon is, illetve ezen platformok alapos ismerete. A Facebookon vagy Instagramon aktív influencerek közönsége például egészen más, mint a Twitch influencereké, hiszen ezek a platformok is más jellegű tartalmakra koncentrálnak. Egy jó ügynökség tudja, hogy mely platformokon találja meg ügyfeli célközönségeit.
  • Olyan influencer kampányok összeállítása, amelyek passzolnak az ügyfelek üzleti céljaihoz.
  • Segítségnyújtás az influencereknek, hogy olyan tartalmakat készíthessenek, amelyek egyszerre a márkának és a közönségnek is megfelelnek.
  • A bejegyzések ideális posztolási idejének megállapítása, és ezek megvitatása a márkával, illetve az influencerekkel.
  • Az influencerek munkájának felügyelete és annak biztosítása, hogy a megosztott tartalmak megfeleljenek a márka minőségi elvárásainak, a platform szabályzatának és az adott ország jogszabályainak.

A legtöbb influencer ügynökségnek megvannak a „bejáratott” influencerei, akikkel már többször is együttműködtek és akikhez bizalommal fordulhatnak további projektekért. Ez azért hasznos, mert így az ügynökség gyakran rögtön tudni fogja, hogy mely influencerek lennének a legmegfelelőbb partnerek ügyfeleik számára, és rengeteg időt spórolhatnak meg az ideális influencerek felkutatásán.

Az ügynökségek egyik fő szerepe továbbá, hogy megbízható köztes felekként működnek. A legtöbb influencer nagyon elfoglalt, és sokan naponta több ezer üzenetet kapnak a különböző közösségi platformokon. Ezek többségét teljesen figyelmen kívül hagyják, ha úgy vélik, hogy nem éri meg foglalkozniuk vele. Éppen ezért a márkáktól érkező felkereséseket sem látják majd. Ezzel szemben az ügynökségtől érkező ajánlatokat már sokkal komolyabban veszik, hiszen bíznak benne, hogy ügynökeik jövedelmező lehetőségekkel keresik fel őket.
 

Miket kérdezz meg egy influencer marketing ügynökségtől?

Egyre több influencer marketing ügynökség üti fel a fejét az interneten, és bizony hamar beáll az embernél a bőség zavara, ha szeretné kiválasztani magának a legjobbat ezek közül. A jelöltek szűrése érdekében érdemes az alábbi kérdéseket feltenned a kiszemelt ügynökségeknek:
  • Mióta foglalkozik a cég influencer marketing kampányokkal?
  • Tudnak felmutatni esettanulmányokat olyan kampányokról, amelyeket az enyémhez hasonló cégeknek szerveztek?
  • Vannak referenciáik ügyfeleiktől?
  • Hány influencer áll a rendelkezésükre?
  • Van megállapodásuk bizonyos influencerekkel vagy valamilyen influencer platformon keresztül keresik és válogatják őket a kampányokhoz?
  • Fel tudnak sorolni olyan influencereket, akikkel nem javasolják, hogy együttműködjek a kampányomhoz?
  • Különféle méretű influencerekkel dolgoznak együtt (pl. 5-10 ezer követőtől több millióig) vagy csak konkrét influencertípusokra koncentrálnak (pl. csak mikroinfluencerekre)?
  • Használnak földrajzi célzást az influencerek tartalmaiban?
  • Kinek a tulajdonát képezik a kampány céljából létrehozott tartalmak? Felhasználhatom őket más célokra is az influencer marketing kampányon kívül?
  • Ha az influencer marketing egy nagyobb online marketing része lenne, akkor a kampány többi részét is elvállalnák?
  • Mely csatornákat lenne érdemes megcélozni ezzel a kampánnyal?
  • Tudnak részletes statisztikákat felmutatni a kampány sikereinek szemléltetésére?
  • Önök szerint mely mutatókra lenne érdemes koncentrálnunk a kampány során?
  • Mennyibe fog kerülni nekem ez a kampány és mit kapok a pénzemért cserébe?
  • Tudják garantálni, hogy elérjük majd a kampány kitűzött céljait?

Gyakran ismételt kérdések

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok

Kérje ajánlatunkat!