Fizetett találati lista tudnivalók: fizetett találati lista használata, miért éri meg használni a fizetett találati listát?

Fizetett találati lista működése

Fizetett találati lista

Fizetett találati lista

A fizetett találati lista definíciója

A fizetett találati lista a keresőmotorok találati oldalain megjelenő fizetett találatokat, azaz lényegében a hirdetéseket jelentik.
Attól függően, hogy a keresőmotor milyen keresőszándékot állapít meg a felhasználó által beírt lekérdezésből, különféle fizetett találatok jelenhetnek meg a felhasználónak. A Google például Shopping kampányokat és kiemelt linkeket kínálhat, ha úgy véli, hogy a beírt keresés alapján a felhasználó vásárolni szeretne valamit, vagy egy webáruház kínálatára kíváncsi.

A fizetett találati listában megjelenő reklámok általában az organikus (nem fizetett) tartalmak felett jelennek meg, és látszólag csak egy kis „Hirdetés” címke különbözteti meg őket az organikus találatoktól.
 

A fizetett keresés jellemzői

A fizetett keresés egy olyan marketingtaktika, amelyen a hirdetők a keresőmotoroknak fizetnek azért, hogy azok kiemelt pozíciókban helyezzék el reklámjaikat a kereső felhasználók számára. Ezeket PPC (pay-per-click) hirdetéseknek nevezik, amelyekért csak akkor kell fizetniük a hirdetőknek, ha egy felhasználó rá is kattint ezekre a reklámokra.
Nem az kerül azonban a fizetett találati listák élére, aki a legtöbbet hajlandó fizetni a felhasználók kattintásaiért – a hirdetések rangsorolását több tényező határozza meg:

•    Ajánlattétel: A hirdetők egy aukciós rendszer keretei között tehetnek ajánlatot (licitálhatnak) azokra a kulcsszavakra, amelyekre szeretnék megjeleníteni hirdetéseiket.
•    A hirdetések és landing page-ek minősége: A Google figyelembe veszi a hirdetésekhez tartozó landing page-ek (céloldalak) minőségét és relevanciáját, illetve minőségi mutatót rendel a hirdetésekhez.
•    Hirdetési határértékek: Ide tartozik a hirdetés minősége, pozíciója, a felhasználói jelek és attribútumok, a keresés témája és természete, illetve a kapcsolódó kulcsszóaukciók.
•    A keresés kontextusa: A kereséshez használt kifejezés, illetve a keresés időpontja, helyszíne, eszköztípusa, természete, valamint a többi versenyző hirdetés és keresőtalálat mind befolyásoló tényezők.
•    Hirdetésbővítmények: A hirdetések különféle extra információkkal is kiegészíthetők (több hivatkozás, telefonszám stb.)
 

A fizetett találati listák előnyei

A keresőmotorok temérdek lehetőséget kínálnak azon márkák számára, amelyek bővíteni szeretnék ügyfélkörüket. Csak a Google-on naponta 3,5 milliárd keresés zajlik, így nem csoda, hogy a fizetett hirdetések értékesítése és vásárlása az internet egyik legnagyobb üzletága.
Nézzük meg, hogy miért érdemes fizetett hirdetéseket alkalmazni egy online marketing stratégia részeként:
 

Határozott szándékú közönségeket érhetsz el velük

Némi kulcsszókutatás segítségével olyan felhasználókat érhetsz el, akik jó eséllyel érdeklődnének márkád kínálata iránt.
Ha például egy ruhaüzlet marketingjéért felelsz, és a „legjobb női futócipők” kulcsszót célzod meg hirdetéseiddel, akkor olyan lehetséges vásárlókat érhetsz el, akik erre vagy ehhez hasonló kifejezésekre keresnek rá, tehát ideális ügyfeleid lennének.
 

Kedvező ár/érték arányt kínálnak

Mivel a keresőmotorok hirdetései egy aukciós rendszer alapján működnek, a hirdetések árát valójában a piac határozza meg. Ha például egy cég 2000 Ft-ot állít be maximális ajánlatként egy kulcsszóért, és a második legnagyobb ajánlat 1500 Ft, akkor a legnagyobb ajánlatot kínáló cég csupán néhány forinttal kell, hogy többet fizessen a második ajánlatnál. Az esetek többségében nem kell kifizetned az ajánlattételed teljes összegét.

Az árakat tehát a piac diktálja, ráadásul minden kattintásnak megvan az esélye, hogy az ára többszörösével térüljön meg.
 

Azonnali eredményekre számíthatsz

A fizetett hirdetések egyik legnagyobb előnye, hogy amint a keresőmotor jóváhagyja a hirdetéseket (erre általában nem kell sokat várni), reklámjaid rögtön megjelenhetnek majd a releváns érdeklődésű felhasználók számára.

Továbbá, ha megfelelően célzod őket, hirdetéseid csak a határozott szándékú felhasználóknak jelennek majd meg, akiknek nincs szükségük túl sok győzködésre a konverzióhoz.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok