Fizetett találat definíciója: PPC hirdetések működése, PPC hirdetések feladása, PPC hirdetések ára, Fizetett találat ára, működé

Fizetett találat

Fizetett találat

fizetett találat

A fizetett találat definíciója

A fizetett találatok a keresőmotorok találati oldalain megjelenő reklámok és hirdetések, amelyek a találati oldalak kiemelt pozícióiban helyezkednek el.
Habár mind a fizetett találatok, mind pedig a organikus találatok láthatóságot kínálnak a keresőtalálati oldalakon, marketingesként tudnod kell, hogy miben különböznek egymástól, és hogy milyen előnyeik és hátrányaik vannak.

 

Fizetett találatok – PPC hirdetések

A keresőmotorokon általában PPC jellegű fizetett találatok jelennek meg. Ez azt jelenti, hogy hirdetőknek csak akkor kell fizetniük a reklámjaikért, ha egy felhasználó rá is kattint azokra.
A hirdetők tetszőleges kulcsszavakra tehetnek ajánlatot (lényegében licitálhatnak rájuk), amelyekre meg szeretnének jelenni hirdetéseikkel. Amikor aztán egy felhasználó rákeres ezekre a kulcsszavakra, akkor az ajánlott összegek és a hirdetések minősége alapján dől el, hogy mely reklámok jelennek majd meg a keresés találatai között.
Habár egy fizetett keresési kampány kialakítása viszonylag egyszerű feladat, a megfelelő beállítások és stratégia nélkül hamar feléled majd kampánykeretedet, méghozzá látható megtérülések nélkül.

 

A fizetett találatok előnyei:

•    A fizetett találatok azonnal megjelennek, miután az adott hirdetési platform jóváhagyta őket
•    Precízen célozhatók, hogy csak ténylegesen érdeklődő felhasználóknak jelenhessenek meg
•    Kevésbé zavarják meg őket a platform keresőalgoritmusának frissítései
•    Részletes, hasznos elemzési adatok gyűjthetők összes és tekinthetők meg róluk
•    Rövidtávú megtérülést biztosítanak

A fizetett találatok hátrányai:

•    Folyamatos odafigyelést, módosításokat és felügyeletet igényelnek
•    Eredményes használatukhoz szakami tapasztalat és szakértelem szükséges
•    Sokat lehet veszíteni velük, ha valaki kellő stratégia nélkül használja őket
•    Hamar felélhetik a hirdetési költségkeretet, ha nem állítják be őket megfelelően
•    Egyre többen használnak hirdetésblokkolókat, amik automatikusan eltüntetik ezeket a reklámokat a keresési találatok közül

 

Az organikus és a fizetett találatok

A keresőtalálati oldalakon organikus találatok és reklámok is megjelenhetnek. Habár a reklámok elhelyezéséért minden esetben fizet valaki, addig az organikus találatok pozíciója attól függ, hogy milyen hatékony keresőoptimalizálást (SEO) végeztek rajtuk.
Nézzük meg, hogy miben különböznek egymástól az organikus és a fizetett találatok.

 

A találatok pozíciója

A legszembetűnőbb különbség az organikus és a fizetett találatok között az, hogy hol helyezkendek el a keresőtalálati oldalakon.

Ha a Google úgy véli, hogy az adott keresésekre releváns reklámokat is meg tudna jeleníteni, akkor ezeket a hirdetéseket mindig a legfelső négy találati pozícióban helyezi el. A 10 organikus találat a hirdetések alá kerül. Egyes keresések esetében az organikus találatok alatt, a találati oldal alján is megjelenik néhány hirdetés.

 

A találati oldalon elfoglalt terület

Ha jobban megnézed (például lekicsinyíted az oldalt), akkor láthatóvá válik, hogy egy keresőtalálati oldal nagy része valójában organikus találatokból áll. Ez nem meglepő, elvégre az emberek első sorban ezekre a releváns találatokra kíváncsiak.

Az organikus találatok között nem csak webhelyhivatkozások szerepelhetnek, hanem különleges elemek is (pl. helyi térképtalálatok, bővített találatok stb.) Mindez azt jelenti, hogy minél többet foglalkozol a SEO-val, annál nagyobb területet foglalhatsz le magadnak a keresőtalálati oldalakon.

 

Árak

A SEO-t általában egy előre egyeztetett időszakra vállalják a marketingügynökségek, például egy havidíjas megállapodás keretei között. A megbeszélt díj egyes megállapodásokban egy bizonyos tartományon belül módosítható, ahogy épp a szükség diktálja.
A keresőoptimalizálás tehát nem olyasmi, amit az ember egyszer megcsinál, aztán befejezettnek tekintheti. A SEO rendszeres felügyeletet és módosításokat igényel, hiszen a Google és más keresőmotorok gyakran frissítik algoritmusokat, és ehhez a keresőoptimalizálási stratégiákat is muszáj lesz hozzáigazítani. A SEO tehát folyamatos befektetéssel jár.

 

A PPC hirdetések futtatása lényegében médiavásárlást jelent. Ennek kerete lehet kisebb és nagyobb is attól függően, hogy mi a célod vele. Egy ügynökség vagy fix árakkal dolgozik, vagy az elköltött összeg egy előre megbeszélt százalékában részesül majd. A fizetett hirdetések árát több piaci tényező is befolyásolja.

 

Élettartam

A jól keresőoptimalizált tartalmak akár évekig is ott maradhatnak bizonyos keresőtalálati oldalak élén. Ha egy örökzöld tartalom hosszútávon is jól rangsorol, akkor nem igazán kell külön pénzt költeni a láthatóságára.

Ez persze nem jelenti azt, hogy egy jól rangsoroló tartalommal soha többé nem kell majd foglalkozni, hiszen mindig is fontos lesz, hogy megfeleljen a keresőmotorok és a felhasználók elvárásainak.

 

A PPC hirdetések azonban csak addig maradnak láthatók az interneten, amíg hajlandó vagy fizetni értük. Amint felfüggeszted egy kampány finanszírozását, az összes hozzá tartozó hirdetés azonnal eltűnik a felhasználók elől, amíg újra be nem állítasz egy keretet.

 

Célzás

A hirdetések rendkívül precíz, aprólékos célzási opciókat kínál. Egy PPC kampány létrehozásakor pontosan megszabhatod, hogy milyen felhasználóknak jelenjenek meg fizetett találataid (és akár azt is, hogy milyeneknek nem). Célozhatsz többek között korosztály, érdeklődési körök vagy tartózkodási hely alapján is.

 

A SEO nem kínál ilyen közvetlen célzási lehetőségeket. Az organikus tartalmak létrehozásakor a kulcsszavak használatával és a releváns keresőszándék kielégítésével lehet elérni, hogy a találatok a megfelelő keresésekre jelenjenek meg.

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok