A Koronavírus a Facebookra is hat - Már nem lehet szájmaszkokat hirdetni

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Már nem lehet szájmaszkokat hirdetni a Facebookon

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Miután bejelentették, hogy új intézkedések egész sorát biztosítják, hogy segítsék a felhasználók megfelelő informálását a koronavírussal kapcsolatban mind Facebookon, mind Instagramon, a közösségi háló most rendkívüli lépéseket tesz annak érdekében, hogy tiltson minden hirdetést az orvosi szájmaszkokra a platformjain.

Ahogy a Facebook írja:


Átmenetileg tiltunk minden fizetett hirdetést, és a Marketplace hirdetéseket is, amik orvosi szájmaszkokat árulnak. A következő néhány napban hajtjuk végre a változtatásokat. Már megtiltottuk az embereknek, hogy egészségügyi állításokat tegyenek a koronavírussal kapcsolatban a kereskedelmi felületeken a termékek listázásánál ideértve azokat is, amik garantálják, hogy egy termék megakadályozza, hogy valaki elkapja a koronavírust. A csapataink ellenőrzik a helyzetet és megteszik a szükséges frissítéseket a szabályokban, ha azt látjuk, hogy az emberek próbálják kihasználni ezt az egészségügyi vészhelyzetet.


A Facebook már tiltotta az ehhez hasonló reklámokat, amik kihasználják a vírus okozta félelmeket:

 


Ezentúl tehát nem találkozhatunk olyan hirdetésekkel, amelyek a koronavírussal kapcsolatos gyógymódokat, megelőzést kínálnak, vagy olyannal, ami egyfajta sürgető érzést kelt a járvány miatt annak érdekében, hogy haszonra tegyen szert – mindezt úgy, hogy a felhasználók félelmeire épít. És hogy miért terjedtek át az intézkedések a Marketplace-re is? A magyarázat egyszerű, miután hirdetni nem lehet, sokan itt próbálják többszörös áron eladni maszkjaikat és kézfertőtlenítőiket.


Azonban, ha elmész bármely kiskereskedőhöz, látni fogod, hogy nagyon kevés maszk van. Ez adott lehetőséget az eladóknak, hogy megemeljék az áraikat – ez is vezetett ahhoz, hogy most a Facebook teljes hirdetésstopot adott a hasonlóknak. És teljes joggal – nem csak a Facebook akarja elkerülni a kihasználások segítését, de sok hivatalos egészségügyi szerv is jelezte, hogy a maszkok viselése nem feltétlenül véd meg a vírustól.


Olyan is van, aki egyenesen kéri, hogy az emberek ne vegyenek arcmaszkot, hiszen nem véd a vírustól, viszont azoknak, akiknek egyéb betegség miatt szükségük van rá, és a hiány miatt nem tudnak hozzájutni, nagy kockázatot jelent.


Ha mérlegeljük ezt a tanácsot és a felvert árakat, úgy tűnik a Facebook teljesen jogosan vezette be az intézkedést akkor is, ha ez egy jelentős lépés a részéről. Valójában a vírus megjelenése az első fő tesztje a Facebook fejlődő rendszerének, amit azért hoztak létre, hogy reagálni tudjanak a hasonló problémákra, amit a platform már a 2016-os amerikai elnökválasztások óta fejleszt. Valamilyen módon Donald Trump megválasztása egy fordulóponttá vált, ami után a Facebook befolyása valóságossá vált, hiszen az emberek elkezdték felismerni, mennyire jelentős lett a platform és kérdéseket vetett fel, hogyan használhatták arra, hogy emberek millióit befolyásolják. Előtte is tudták milyen nagy a Facebook, mégsem tulajdonítottak neki olyan nagy jelentőséget – csak használták, de semmi komoly. Most már sokkal inkább tudatában vagyunk a felület befolyásával, de nem csak mi külső szemlélők, hanem a belső körök is. Emiatt dolgozik a Facebook azon, hogy kezelje a növekvő aggodalmakat és megvédje a felhasználóit a félreinformáltságtól és átveréstől a félelmek eredményeképp.


Eddig úgy tűnik a Facebook teljesíteni tudja a kihívást, de amilyen ütemben a vírus terjed, még mindig hosszú az út. Oka van annak is, amiért jelentősen megnövelte a dolgozók létszámát, mivel több alkalmazottra van szüksége ahhoz, hogy moderálni és fejleszteni tudja a méretét. Ennek most látjuk az eredményét.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

SEO nélkülözhetetlen elemei
2022-09-29

A keresőoptimalizálás 5 nélkülözhetetlen eleme

Az online kereskedők folyamatosan azt kutatják, hogy hogyan szerezhetnének még több forgalmat webáruházuk számára. Érdekes módon a keresőoptimalizálás, azaz a SEO gyakran elkerüli a figyelmüket. Ha azonban szeretnél a világ leglátogatottabb webhelyén (Google) megjelenni kínálatoddal, akkor muszáj leszel foglalkozni vele.

Mi azaz off-page SEO? Hogyan alkalmazd?
2022-09-27

Így segíti webhelyedet az off-page SEO

Amikor a keresőoptimalizálásról van szó, akkor a legtöbb on-page (vagy on-site) SEO feladat magától értetődő. Szükséged lesz egy nagy adag jó minőségű tartalomra, gondosan kiválogatott kulcsszavakra, néhány releváns belső hivatkozásra, és így tovább. De mi a helyzet az off-page SEO-val? Egyáltalán mit takar, és hogyan csinálhatod hatékonyan? Az alábbiakban többek között ezekre a kérdésekre kapsz választ!

SEO trendek az ünnepekre
2022-09-22

5 e-kereskedelmi SEO trend az ünnepekre

Habár épp, hogy véget ért a nyár, sokan már most az év végi ünnepi szezonra igyekeznek felkészíteni marketingstratégiájukat. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás természetesen idén is nélkülözhetetlen lesz az olyan márkák számára, amelyek szeretnék láthatóbbá tenni magukat az ünnepi vásárlók előtt.

A legfontosabb marketing stratégia: helyi egészségügyi SEO
2022-09-20

A helyi egészségügyi SEO alapjai

A helyi egészségügyi SEO az az orvosok, klinikák és kórházak egyik legfontosabb marketingstratégiája, amivel ezek a szolgáltatók láthatóbbá tehetik magukat a közelben kereső felhasználók, vagyis lehetséges pácienseik számára.  

helyi seo tippek
2022-09-15

A helyi SEO 5 alapfeltétele

A helyi SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás segítségével a közeledben keresgélő felhasználóknak népszerűsítheted vállalatodat. A helyi SEO-val általában a Google felületét szokás megcélozni, de más keresőmotorokra is lehet helyileg optimalizálni. A keresőoptimalizálás e formája az online marketing egyik leghatékonyabb ágazata, amivel elérheted, hogy tartalmaid a kívánt keresésekre jelenjenek meg ideális ügyfeleid számára.

Plasztikai sebészeti webdesign elvek: Ezekre figyelj!
2022-09-13

3 alapvető webdesign elv plasztikai sebészeknek

Ha van egy színvonalas plasztikai sebészeted, akkor azt manapság csupán fél sikerként könyvelheted el. Az internet modern világában ezt a színvonalat webhelyednek is tükröznie kell, ráadásul nem csak megjelenésében, hanem működésében is. Hiába vagy tele plasztikai sikertörténetekkel, ha nem használod fel ezeket sebészeted webhelyén. Egy ilyen profinak, mint neked hasonlóan profi online jelenlétre is szüksége lesz, aminek a központja minden esetben egy jól kialakított, modern webhely. Akár egy új webhelyet szeretnél létrehozni sebészeted számára, akár a meglévőt tervezed felújítani, az alábbi elveket már az első lépéstől kezdve szem előtt kell tartanod.  

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!