A Koronavírus a Facebookra is hat - Már nem lehet szájmaszkokat hirdetni

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

Már nem lehet szájmaszkokat hirdetni a Facebookon

Czifra Zsófia

szerző:
Czifra Zsófia

Miután bejelentették, hogy új intézkedések egész sorát biztosítják, hogy segítsék a felhasználók megfelelő informálását a koronavírussal kapcsolatban mind Facebookon, mind Instagramon, a közösségi háló most rendkívüli lépéseket tesz annak érdekében, hogy tiltson minden hirdetést az orvosi szájmaszkokra a platformjain.

Ahogy a Facebook írja:


Átmenetileg tiltunk minden fizetett hirdetést, és a Marketplace hirdetéseket is, amik orvosi szájmaszkokat árulnak. A következő néhány napban hajtjuk végre a változtatásokat. Már megtiltottuk az embereknek, hogy egészségügyi állításokat tegyenek a koronavírussal kapcsolatban a kereskedelmi felületeken a termékek listázásánál ideértve azokat is, amik garantálják, hogy egy termék megakadályozza, hogy valaki elkapja a koronavírust. A csapataink ellenőrzik a helyzetet és megteszik a szükséges frissítéseket a szabályokban, ha azt látjuk, hogy az emberek próbálják kihasználni ezt az egészségügyi vészhelyzetet.


A Facebook már tiltotta az ehhez hasonló reklámokat, amik kihasználják a vírus okozta félelmeket:

 


Ezentúl tehát nem találkozhatunk olyan hirdetésekkel, amelyek a koronavírussal kapcsolatos gyógymódokat, megelőzést kínálnak, vagy olyannal, ami egyfajta sürgető érzést kelt a járvány miatt annak érdekében, hogy haszonra tegyen szert – mindezt úgy, hogy a felhasználók félelmeire épít. És hogy miért terjedtek át az intézkedések a Marketplace-re is? A magyarázat egyszerű, miután hirdetni nem lehet, sokan itt próbálják többszörös áron eladni maszkjaikat és kézfertőtlenítőiket.


Azonban, ha elmész bármely kiskereskedőhöz, látni fogod, hogy nagyon kevés maszk van. Ez adott lehetőséget az eladóknak, hogy megemeljék az áraikat – ez is vezetett ahhoz, hogy most a Facebook teljes hirdetésstopot adott a hasonlóknak. És teljes joggal – nem csak a Facebook akarja elkerülni a kihasználások segítését, de sok hivatalos egészségügyi szerv is jelezte, hogy a maszkok viselése nem feltétlenül véd meg a vírustól.


Olyan is van, aki egyenesen kéri, hogy az emberek ne vegyenek arcmaszkot, hiszen nem véd a vírustól, viszont azoknak, akiknek egyéb betegség miatt szükségük van rá, és a hiány miatt nem tudnak hozzájutni, nagy kockázatot jelent.


Ha mérlegeljük ezt a tanácsot és a felvert árakat, úgy tűnik a Facebook teljesen jogosan vezette be az intézkedést akkor is, ha ez egy jelentős lépés a részéről. Valójában a vírus megjelenése az első fő tesztje a Facebook fejlődő rendszerének, amit azért hoztak létre, hogy reagálni tudjanak a hasonló problémákra, amit a platform már a 2016-os amerikai elnökválasztások óta fejleszt. Valamilyen módon Donald Trump megválasztása egy fordulóponttá vált, ami után a Facebook befolyása valóságossá vált, hiszen az emberek elkezdték felismerni, mennyire jelentős lett a platform és kérdéseket vetett fel, hogyan használhatták arra, hogy emberek millióit befolyásolják. Előtte is tudták milyen nagy a Facebook, mégsem tulajdonítottak neki olyan nagy jelentőséget – csak használták, de semmi komoly. Most már sokkal inkább tudatában vagyunk a felület befolyásával, de nem csak mi külső szemlélők, hanem a belső körök is. Emiatt dolgozik a Facebook azon, hogy kezelje a növekvő aggodalmakat és megvédje a felhasználóit a félreinformáltságtól és átveréstől a félelmek eredményeképp.


Eddig úgy tűnik a Facebook teljesíteni tudja a kihívást, de amilyen ütemben a vírus terjed, még mindig hosszú az út. Oka van annak is, amiért jelentősen megnövelte a dolgozók létszámát, mivel több alkalmazottra van szüksége ahhoz, hogy moderálni és fejleszteni tudja a méretét. Ennek most látjuk az eredményét.


Értesülj elsőkézből legfrisseb híreinkről

Ha szeretnél még többet olvasni a témában,
iratkozz fel hogy azonnal értesülj legújabb cikkeinkről!

Ha hasznosnak találtad cikkemet, oszd meg ismerőseiddel is!


Még több cikk a témában

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

webáruház működése
2022-05-12

Hogy működik egy webáruház?

Az internet korában mindenkinek lehetősége van arra, hogy online környezetben értékesítsen. Legyen szó kézműves alkotásokról, vagy egy kisebb-nagyobb cég termékeiről, az online vásárlás manapság annyira elterjedt, hogy sokak számára az új normává vált.

Hogyan elemezzük megfelelően adatainkat az egészségügyben?
2022-05-10

Az egészségügyi adatelemzés problémái és megoldásai

A mai modern világban az egészségügyi szolgáltatók tisztában vannak vele, hogy az adatok részletes ismerete a tájékozott klinikai döntéshozás egyik alapfeltétele. Sok szervezet számára azonban még ennek ellenére is kihívást jelent az adatelemző eszközök hatékony alkalmazása. Szóval miért éri meg foglalkozni az egészségügyi adatelemzéssel, és milyen problémákra kínál megoldást a különböző szolgáltatóknak és szervezeteknek? Az alábbiakban ezekre olvashatsz néhány példát.

Integrált marketing az egészségügyben: Mi ez pontosan?
2022-05-03

Mi az az integrált marketing (és miért olyan fontos egy egészségügyi...

A cégvezetők minden iparágban tisztában vannak vele, hogy a morálnak mindig felülről kell érkeznie. Amikor a vezetőség összehangoltan végzi munkáját és együttes erővel tesznek azért, hogy közös üzenetük az egész céget átjárja, akkor ezzel hűséget, bizalmat és magabiztosságot ébresztenek alkalmazottjaikban saját márkájuk, küldetésük és céljaik iránt. Ideális esetben a marketing aztán ezt az üzenetet továbbítja a cég célközönségének. A marketing azonban manapság egyszerre számos csatornán és többféle formátumban zajlik, és sok márkának nehezére esik olyan üzeneteket megfogalmaznia, amelyet az összes ilyen csatornán képesek lennének terjeszteni. Ez a helyzet szedett-vetett marketinget, egymással össze nem függő...

első webshop eladás
2022-04-28

Így add el első termékedet webáruházadban

Ha épp most készült el online üzleted, akkor minden bizonnyal készen állsz az értékesítésre – a kérdés csak az, hogy mi legyen az első lépés…

google index
2022-04-21

A Google talán sosem indexel egyes felfedezett oldalakat

A Google szerint a Search Console lefedettségi jelentésében megjelenő „Felfedezve – Jelenleg nincs indexelve” állapot talán soha nem tűnik majd el, mert egyáltalán nem biztos, hogy egy webhely összes oldala valaha is indexelésre kerülne.

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!