A black hat SEO defíinciója

Black hat SEO

Black hat SEO

black hat seo

A black hat SEO definíciója

A black hat SEO azokat a keresőoptimalizálási technikákat foglalja magába, amelyek a keresőmotorok irányelveit megszegve próbálják manipulálni a webhelyek rangsorolását, és ezzel a keresőtalálati oldalakon megjelenő tartalmakat.

A Google és más keresőmotorok is büntetik azokat a webhelyeket, amelyekről megállapítják, hogy black hat SEO technikákat alkalmaznak. A büntetés lehet a rangsorolás gyengítése, vagy a webhely kizárása az indexből (hogy többé ne jelenhessen meg a találatok között).

 

A black hat SEO története

A black hat SEO egyidős a keresőoptimalizálással. Amikor az első keresőmotorok létrejöttek az 1990-es évek során, általában az alapján válogatták össze a keresőtalálatokat, hogy egy-egy tartalom milyen sűrűn tartalmazta a felhasználó által keresett kulcsszót, vagy (a Google esetében), hogy hány hivatkozás mutatott az adott oldalra más webhelyekről.

A marketingesek hamar rájöttek, hogy a keresőmotorok működési elve könnyedén kijátszható, és különféle módszerekkel álltak elő, hogy saját érdekükben manipulálják a keresőtalálati listákat.

Manapság persze ezek a technikák már mind elavultak, hiszen a keresőmotorok algoritmusai is sokkal fejlettebbek és precízebben képesek elválasztani a jó minőségű találatokat az értéktelen tartalmaktól.

 

Melyek a legnépszerűbb black hat SEO technikák?

Habár ma már korántsem olyan egyszerű átverni velük a keresőmotorokat, mint évtizedekkel ezelőtt, sokan próbálnak még mindig elavult black hat SEO technikákkal előnyhöz jutni a rangsorolásban. Íme néhány ezek közül:

 

Kulcsszóhalmozás

A kulcsszóhalmozás azt jelenti, hogy egy szövegben indokolatlanul gyakran ismételgeted ugyan azt a kulcsszót. Ez valaha tényleg hatékony SEO módszer volt (még ha black hat is), és a kulcsszavak még mindig fontos szerepet játszanak a keresőoptimalizálásban. Azonban a keresőmotorok manapság nem az alapján állapítják meg a legjobb találatokat, hogy melyek tartalmazzák legtöbbször a keresett kifejezést.

A Google szerint az alábbiak számítanak kulcsszóhalmozásnak:

  • Telefonszámok felsorolása bármilyen hozzáadott érték nélkül
  • Olyan városok és helyszínek felsorolása egy tartalomban, amire a webhely rangsorolni próbál
  • Azonos szavak és kifejezések folyamatos ismételgetése, ami természetellenessé teszi a szöveg megfogalmazását

 

Egyes marketingesek megpróbálják úgy elrejteni azokat a kulcsszavakat, amikre rangsorolni szeretnének, hogy ugyan olyan színűre állítják egész bekezdések szövegét, mint amilyen a háttér is. Így a kulcsszavakkal telehalmozott szövegek a felhasználók számára nem láthatók, de a keresőmotorok feldolgozzák őket. Persze ma már ez sem életképes módszer.

 

Biztos lehetsz benne, hogy a Google algoritmusai könnyedén felismerik ezeket a technikákat egy tartalomban. Érdemes tehát inkább arra koncentrálni, hogy természetes szövegeket írj, és ne a keresőmotoroknak próbálj megfelelni, hanem célközönségednek (akik emberek).

 

Rossz minőségű tartalmak

Mielőtt 2011-ben bevezette a „Panda” frissítést, a Google-nak nehezére esett megkülönböztetni egymástól a jó minőségű és a gyenge, vagy többször előforduló tartalmakat. Persze az elmúlt egy évtized során ilyen téren is sokat fejlődött.

Rossz minőségű tartalomnak számíthat például egy olyan cikk, amit egy újságíró vagy egy robot írt át egy másik, létező cikk alapján. Ezek általában gyorsan és különösebb odafigyelés nélkül készülnek el valamilyen outreach vagy linképítési kampány céljából. Az ilyen tartalmak nem kínálnak több értéket a forrásnál.

 

Linkvásárlás

A linkek, hivatkozások értéke tagadhatatlan a SEO-ban. Minél több visszahivatkozása (más webhelyről mutató linkje) van egy webhelynek, annál nagyobb tekintéllyel bír a Google szemében.

Egy újonnan létrehozott webhelyre meglehetősen nehéz feladat lehet ilyen visszahivatkozásokat szerezni, hiszen ki linkelne egy olyan domainre, amiről senki sem hallott még? Ezért van az, hogy sok SEO szakember vásárolt linkekkel igyekszik fellendíteni az ilyen webhelyek tekintélyét. Számtalan blog kínál linkelhelyezési lehetőséget egy bizonyos összegért cserébe.

A Google irányelvei tiltják a linkvásárlást, hiszen ez is a keresőtalálati oldalak manipulálása. Habár rövidtávon látványosan pozitív eredményei lehetnek, ha a Google rájön a csalásra, akkor rengeteg munka és pénz megy majd a kukába, ráadásul webhelyed még rosszabb helyzetbe kerülhet, mint a linkvásárlás előtt volt.

Mi tehát a helyes út? Ha elég jó minőségű tartalmakat készítesz, akkor ezek már maguktól is kiérdemlik majd, hogy mások hivatkozzanak rájuk. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem érdemes rásegíteni erre – keress fel olyan blogokat és más szakembereket, akik olvasói számára tartalmaid értékes források lehetnének, és ajánld fel nekik ezeket, például egy-egy saját tartalmukba, hivatkozás formájában.

 

Kép forrása: Pexels / Soumil Kumar

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok