Mi az az organikus találati lista? Hogyan kerülhetek az organikus találati lista elejére? Mi alapján műkődik az organikus talála

Organikus találati lista

Organikus találati lista

organikus találati lista

Az organikus találati lista definíciója

Az organikus találati lista azokat a találatokat tartalmazza, amelyeket egy keresőmotor relevanciájuk és minőségük miatt jelenít meg a felhasználóknak, nem pedig azért, mert valaki fizetett ezért.
Az organikus találatok között azok a tartalmak jelenhetnek meg, amelyeket a SEO (keresőoptimalizálás) elvei szerint alakítottak ki és optimalizáltak.

 

Az alábbiakban a Google keresőtalálataival foglalkozunk, hiszen ez a legnépszerűbb keresőmotor, amit minden marketingesnek ismernie kell.

 

Az organikus keresőtalálati oldalak elemei

A keresőtalálati oldalak kezdetben csupán egyszerű hivatkozásokat és némi metaadatot tartalmaztak. Ezzel szemben manapság képek, videók, hirdetések és más találati elemek is megjelennek rajtuk, amelyek többsége organikus jellegű.

A (Google) találati oldalak elemei négy fő kategóriába sorolhatók:
•    Tudáspanel: A Tudáspanel elemei a találatoktól jobbra jelennek meg, és egy adott entitásról sorolnak fel hasznos információkat a felhasználó számára.
•    Bővített találatok: Olyan találatok, amelyek extra információkat is megjelenítenek a felhasználók számára (pl. csillagos értékelések, képek stb.)
•    Fizetett találatok: Ezek azok a találatok, amelyek megjelenéséért valaki fizet a keresőmotornak. Ezek nem számítanak organikus találatoknak.
•    Univerzális találatok: Különleges találatok, amelyek más organikus tartalmak mellett jelennek meg.

Az organikus találatok típusai

Habár az organikus találatok első sorban azokat a hivatkozásokat jelentik, amelyeket a keresőmotorok relevanciájuk és értékes tartalmuk miatt jelenítenek meg a felhasználóknak, ez a definíció minden olyan egyéb elemre is kiterjeszthető, amely nem fizetett hirdetésként szerepel a találatok között.
Íme a Google „többi” organikus találata:

 

Kiemelt kivonatok

A kiemelt kivonatok a keresőtalálati oldalak különleges elemei, amelyek a többi organikus találat felett, egy kiemelt keretben jelennek meg. Ezeket a találatokat a Google mindig egy olyan tartalomból emeli ki, amely az algoritmusa szerint a legjobban passzol a felhasználó kereséséhez.

 

A kiemelt kivonatok gyakran azonnal választ adnak a felhasználók kérdésére, ezért nincs is feltétlenül szükségük arra, hogy rájuk kattintsanak, és ellátogassanak az adott oldalra.
Ahhoz, hogy a Google kiemelt kivonatként jelenítse meg egy oldal valamely tartalomrészletét, az adott oldalnak az első találatok között kell szerepelnie. Ez a funkció még nincs jelen a magyar keresésekben.

 

Képek

Ha a Google algoritmusa úgy véli, hogy egy keresésre vizuális találatokat is érdemes lenne megjelenítenie, akkor a találatok között néhány kapcsolódó képet is megjelenít majd, illetve egy hivatkozást, amin keresztül a felhasználó azonnal megtekintheti az összes többi képes találatot is a keresésére.

 

Ahhoz, hogy képeid a Google képes találatai között is megjelenhessenek, az alábbi szempontokra kell odafigyelned:
•    Használj pontos, beszédes fájlneveket, amikor feltöltöd képeidet.
•    Add meg képeid ALT szövegét.
•    Használd a képet olyan szövegkörnyezetben, amihez kapcsolódik
•    Használj releváns címet az oldalon, amelyen a kép szerepel
•    Legyen olvasható az oldal URL címe, és tartalmazza a releváns kulcsszót is

 

Tudáspanel

A Tudáspanel egy adott entitásról jelenít meg hasznos információkat. Egy filmre rákeresve például a megjelenés dátuma, a rendező és a főszereplők listája jelenik meg, míg egy étteremre rákeresve az adott létesítmény címe, nyitva tartása, leírása és egyéb adatai.

 

A Tudáspanel további hivatkozásokat tartalmaz, amelyeket követve a felhasználók többet is megtudhatnak a kapcsolódó entitásokról.

 

Helyi találatok

A helyi csomag akkor jelenik meg, amikor valaki egy helyi jellegű keresést indít a Google-on (egy konkrét település nevét használja), vagy amikor a keresőmotor úgy dönt, hogy a helyi találatok lennének a legideálisabbak a felhasználó számára (például, ha csak annyit ír be, hogy „étterem”).

 

A helyi találatok egy térképből, és egy rövid céglistából állnak. A lista a térkép alatt jelenik meg, és azokat a cégeket tartalmazza, amelyek a Google szerint legjobban kapcsolódnak a felhasználó kereséséhez.

Az „edzőterem”, „szépségszalon”, „fogorvos”, „étterem” és számos egyéb keresésre is ilyen helyi jellegű találatok jelennek meg.

 

Hírek

A találatok között a keresőkifejezéshez kapcsoló aktuális hírek is megjelenhetnek. Ha azt szeretnéd, hogy tartalmaid a hírek között is megjelenhessenek, akkor be kell küldened webhelyedet (vagy annak hírekkel foglalkozó részét) a Google Kiadói Központjának.

 

Webhelyhivatkozások

A webhelyhivatkozások egy webhely legfontosabb oldalait sorolják fel egy organikus találat részeként. Ezek a találatok sokkal több helyet foglalnak az organikus találati listán, mint a többi organikus link, ezért feltűnőbbek és általában több átkattintást is sikerül szerezniük.

A Google magától dönti el, hogy mely találatokat jeleníti meg ilyen bővített webhelyhivatkozásokkal kiegészítve. Ha viszont szeretnéd növelni az esélyeidet, akkor:
•    használj releváns, kompakt oldalcímeket,
•    alakíts ki egy logikus webhelyszerkezetet,
•    és adj meg horgonyszövegeket belső hivatkozásaidnak.

 

Tweetek

A Tweetek ritkán szerepelnek a Google találatai között, és a keresőmotor általában épp felkapott témák kapcsán jeleníti meg őket a keresésekre.

 

Videók

A Google videókat is megjeleníthet organikus találati listáján, ha algoritmusa úgy dönt, hogy ezek a legjobb találatok egy keresésre. Ehhez első sorban a YouTube-ról válogat magának tartalmakat, ezért ne felejtsd el megfelelően optimalizálni az oda feltöltött videóidat.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok