Natív hirdetések

Natív hirdetések

Natív hirdetések

Natív hirdetések

 

Natív hirdetések

A natív hirdetések olyan reklámok, amelyek más, organikus tartalmak között jelennek meg. Ilyenek például egy webhely saját tartalmai mellett megjelenő hirdetések, amelyek más webhelyek cikkeire mutatnak, de egyesek a Facebook és Instagram hirdetéseket is ebbe a kategóriába sorolják.

 

Mit jelent a natív hirdetés?

 
A natív hirdetés lényege, hogy a reklám úgy jelenik meg, mintha a weboldal vagy alkalmazás szerves része lenne. Nem zavaró, nem szakítja meg a felhasználói élményt, hanem illeszkedik a kontextushoz. Ez a formátum jellemzően magasabb átkattintási arányokat produkál, mivel nem "reklámként" azonosítják a felhasználók, hanem releváns tartalomként.

A natív hirdetések sokszor edukatív, szórakoztató vagy problémamegoldó tartalmakat kínálnak, így valódi értéket nyújtanak az olvasónak – hasonlóan a tartalommarketinghez. Akkor működnek a legjobban, ha a célközönség igényeire építenek, és olyan formában jelennek meg, amit könnyű befogadni: például listacikk, blogposzt vagy infografika formájában.
 

Programozott natív hirdetések (Programmatic Native)


A programozott, vagy más néven programmatic natív hirdetés egy automatizált folyamaton alapul. Minden egyes megjelenésnél valós időben értékeli a rendszer az adott felhasználó jellemzőit, és ennek megfelelően választja ki a legrelevánsabb hirdetést. Ezáltal személyre szabott élményt nyújt, miközben skálázható és hatékony eszköze a többcsatornás kampányoknak.
 

Natív hirdetések terjedése számokban


Az Egyesült Államokban a natív hirdetésekre fordított költés 2021-ben 37%-kal nőtt, és 2023-ra várhatóan elérte a 98,59 milliárd dollárt (forrás: eMarketer). Különösen dinamikus a natív videóhirdetések növekedése, 2022-ben már az összes videós hirdetési költés 84,1%-át tették ki.
 

Miért működnek a natív hirdetések?


A válasz egyszerű: mert nem tolakodnak. A felhasználó nem érzi azt, hogy kizökkentenék, sőt, a natív hirdetések gyakran pont olyan kérdésre adnak választ, amellyel épp foglalkozik. A jó natív tartalom informatív, érdekes és releváns – nem eladni akar, hanem kapcsolatot teremteni.
 

A natív hirdetés főbb típusai


A „natív hirdetés” fogalma az évek során kibővült, ma már önálló csatornának számít, nem csupán a klasszikus „advertorial” (fizetett cikk) modern megfelelőjének. Az IAB (Interactive Advertising Bureau) hat fő típusát különbözteti meg, de ezek közül a leggyakrabban három fő csoportba sorolhatók:
 

1. Feedben megjelenő natív hirdetés (In-Feed)


A közösségi média felületeken terjedt el először, például a Facebook hírfolyamban, vagy az Instagram posztjai között. Mobilbarát megoldás, és gyakran saját weboldalra tereli a látogatót. Ide tartoznak a promóciós posztok és fizetett tartalmi ajánlások is.
 

2. Ajánlott tartalom (Recommendation Widgets)


Weboldalak alján vagy oldalsávjában megjelenő „Ajánljuk még” vagy „Népszerű most” dobozok, amelyek látszólag a weboldal saját tartalmai, de valójában hirdetett cikkekre mutatnak.
 

3. Natív keresési hirdetés (Paid Search)


A keresőmotorokban, például a Google találati listájában megjelenő szponzorált találatok, amelyek szintén beolvadnak a találatok közé, és csak apró jelzések utalnak arra, hogy fizetett tartalomról van szó.

Gyakran ismételt kérdések

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok

Kérje ajánlatunkat!