Kattints

Linknépszerűség működése, miért fontos a linknépszerűség a SEO-ban? Linknépszerűség tudnivalók

Linknépszerűség optimalizálása

Linknépszerűség

Linknépszerűség

A linknépszerűség definíciója

A linknépszerűség az a koncepció, amelyben a weboldalak értékét a rájuk más webhelyekről mutató linkek („visszahivatkozások”) határozzák meg. A linknépszerűség alapja az a feltételezés, hogy csak azok a webhelyek kapnak sok visszahivatkozást, amelyek értékes tartalmakat is kínálnak.
A linknépszerűséget kiszámításához eredetileg a PageRank algoritmust használták, amelyet a Google alapítói, Larry Page és Sergey Brin fejlesztettek ki a 90-es években.
 

A linknépszerűség szerepe

A linknépszerűségnek két fő funkciója van a keresőoptimalizálásban.
Minél több link mutat egy webhelyre, annál magasabb a linknépszerűsége. A nagyobb linknépszerűséggel rendelkező oldalak magasabb pozíciókban helyezkendek el a keresőtalálati oldalakon.
Továbbá, minél magasabb egy oldal linképszerűsége, annál értékesebbek lesznek az adott oldalon elhelyezett visszahivatkozások is.
 

A linknépszerűség és a klikknépszerűség

A linknépszerűséggel ellentétben a klikknépszerűség a felhasználók kattintásait is figyelembe veszi a rangsoroláskor. Ez azt jelenti, hogy csak a webhely látogatóinak kattintásai számítanak a rangsorolásban, nem pedig az oldalakra mutató linkek. Ezt persze sokkal könnyebb külső eszközökkel manipulálni.

A PageRank (és ez által a linknépszerűség) alapú rangsorolás éppen ezért nagy port kavart, amikor először bevezették. Sokan kritizálták az új módszert, mert fontosabbnak tartotta a hivatkozások számát, mint azt, hogy hány kattintó felhasználó érdeklődik a tartalmak iránt.

A linknépszerűség továbbá szintén könnyedén manipulálható, például a visszahivatkozások megvásárlásával vagy cseréjével. Eleinte sokan éltek is ezzel a lehetőséggel, és megpróbáltak minél több hivatkozást szerezni tartalmaikra, függetlenül attól, hogy ezeknek a linkeknek volt-e értelmük és értékük a felhasználók számára.
 

Domainnépszerűség

A manipulációra a Google-nak is lépnie kellett, ezért idővel elkezdett átállni a domainnépszerűség mérésére a linknépszerűség helyett.
A domainnépszerűség lényegében azt jelenti, hogy az algoritmus nem külön hivatkozásokként számolja, ha egy webhelyről több link is mutat egy másikra.
 

A linknépszerűség szerepe a keresőoptimalizálásban

A Google ma már nem csak az oldalak linkprofilja alapján határozza meg a rangsorolást, mert a webmesterek olyan manipulációs taktikákkal próbáltak előnyt szerezni maguknak, amelyek megszegik a Google irányelveit.

A keresőóriás ezért állt elő az olyan frissítésekkel, mint a Penguin, a Panda vagy a Hummingbird, amelyek sokkal intelligensebbé tették a rangsorolási algoritmust, így az már nem csak a hivatkozások számára figyel oda, hanem temérdek egyéb szempontra is.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy a linkek már nem olyan fontosak, mint régebben. A visszahivatkozások a mai napig is kritikus szerepet játszanak a keresőoptimalizálásban, csak éppen az nem mindegy, hogy milyen más webhelyekről sikerül linkeket szerezni.

A minőség sokkal fontosabbá vált, mint a mennyiség, ezért manapság az alábbi szempontokat kell figyelembe venned:

•    A releváns témájú webhelyekről érkező linkek sokkal értékesebbek.
•    Gyanús, ha egy webhely linkprofilja kiegyensúlyozatlan (túl sok dofollow link mutat rá, vagy az összes horgonyszöveg kulcsszavakból áll stb.)
•    A Google szigorúan tiltja és bünteti a linkvásárlást.
•    A spam jellegű linkek, a gyűjtőwebhelyeken elhelyezett hivatkozások és a könyvjelzők beállítása már nem olyan értékes taktikák, mint korábban.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok