Kórházi SEO: Az online marketing eszközök alapja

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!

A kórházi keresőoptimalizálás (SEO) alapjai

Az utóbbi évek során egyre többen fordultak az internethez egészségügyi információk után kutatva, és ez a trend az elkövetkezendő időszakban sem változik majd. Az online felhasználók több, mint fele kutat különböző kezelési opciók után a világhálón. Mivel a legtöbben a Google-on kezdik keresésüket, minden kórháznak előnyére válhat, ha a lehető legelőkelőbb pozíciókban jelenik meg az ilyen keresések találatai között.
De hogy lehetséges ez egy olyan iparágon belül, amire mindig is óriási verseny volt jellemző?
Sokat segíthet egy olyan kórházi SEO kampány, ami kifejezetten lehetséges pácienseidet célozza meg. Ez különösen most, az egészségügyre fordított fokozott érdeklődés időszakában segíthet számos új pácienst szerezni.
Szóval mi az a kórházi SEO, és hogyan alkalmazhatod saját intézményed sikerei érdekében? Az alábbi útmutatóban erről lesz szó!

Mi az a kórházi SEO?

A SEO az angol search engine optimization, magyarul „keresőoptimalizálás” rövidítése. A SEO az a folyamat, amely során felelhetőbbé teszed webhelyedet a különböző keresőmotorokon (pl. a Google-on) ideális látogatóid számára. Minél „erősebb” egy webhely SEO-ja, annál könnyebb rátalálni a Google-on, és annál nagyobb forgalmat is kap azon keresztül.
A kórházi SEO fő jellemzője, hogy kifejezetten olyan felhasználókat segít „megcélozni”, akik egészségügyi keresésekre használják a Google-t, és jó eséllyel lennének ideális pácienseid. Itt természetesen különféle specialitásokról, különleges kezelésekről is szó lehet, tehát nem minden egyes egészségügyi keresést célzol meg.
A SEO segít továbbá lépést tartani az internet rohamos változásaival, legyen szó algoritmusfrissítésekről vagy az egymást váltó trendekről, amelyek mind kihatnak a keresőmotorok működésére és a felhasználók viselkedésére.
Egy jó kórházi SEO stratégia nélkül webhelyed pozíciója képlékeny lesz a keresési találatok között, így lényegesen kevesebb lehetséges páciens találhat majd rá kórházadra a Google-on és más keresőmotorokon.

 

Miért olyan fontos a kórházi SEO?

Akár új pácienseket szeretnél, akár az a terved, hogy több operáció történjen kórházadban, a SEO a legjobb hosszútávú és költséghatékony megoldás az ilyen új lehetőségek megragadására. A kórházi SEO mindemellett márkád tekintélyét és hitelességét is megerősíti az interneten, illetve nagyon kedvező megtérüléseket kínál.
Átlagosan a páciensek több, mint 75%-a használ valamilyen keresőmotort (pl. a Google-t), mielőtt időpontot foglalna egy kórházban, klinikában vagy valamilyen helyi praxisnál. Ezeket a kereséseket használhatod fel arra, hogy láthatóbbá, fellelhetőbbé tedd kórházadat az ilyen lehetséges páciensek számára.
Az egészségügyi, kórházi SEO kifejezetten a konkrétabb, helyi keresésekre segít megjelenni, úgymint „Eger szemészet” és így tovább.
Gyakran a kockázatosabb, költségesebb kezelések a legkeresettebbek.

Segítségre van szükséged kórházad keresőoptimalizálásában? Akkor segítünk! Egészségügyi online marketing ügynökségünk kezében sikerre viheted magán egészségügyi intézményed, hiszen segítünk a hatékony és eredményes páciensszerzésben! Vedd fel velünk a kapcsolatot most!

 

Helyi SEO kórházaknak

A helyi kórházi SEO kifejezetten azokat a pácienseket segít megcélozni, akik egy adott területen (általában otthonukhoz közel) keresnek maguknak egészségügyi ellátást.

 

Miért érdemes a helyi kórházi SEO-val foglalkozni?

Egy kórháznak több okból is érdemes megcéloznia a környékbélieket:

  • A nyomtatott cégjegyzékek kora lejárt: Az emberek többsége mára elfordult a nyomtatott médiától. Sem az újságokban, sem a cégjegyzékekben nem éri meg fizetni a reklámfelületekért, ráadásul ezek hatékonyságát is nehéz lehet felmérni, és megállapítani, hogy milyen arányban térülnek meg a különféle nyomtatott hirdetések.
  • Ingyenes forgalom: Az online hirdetések a marketinges költségkeret nagy részét felemésztik, ráadásul ezek a reklámok csak addig aktívak, amíg hajlandó vagy fizetni értük. Ezzel szemben az alapos SEO hosszútávon képes új, értékes pácienseket vonzani kórházad webhelyére.
  • Gyors eredmények: Az általános SEO eredményei akár hónapokba is telhetnek, ezzel szemben a helyi SEO-val sokkal gyorsabban látványos eredményeket lehet elérni. Egy jól kidolgozott kampánnyal rövid időn (néhány héten) belül a helyi találatok elejére emelheted webhelyedet.

 

Mi kell egy hatékony helyi kórházi SEO kampányhoz?

  • Készíts egy új Google Cégprofil (korábban Google Cégem) adatlapot, vagy frissítsd a meglévőt.
  • Légy jelen a legfontosabb online cégjegyzékekben és véleményező webhelyeken.
  • Ellenőrizd, hogy az online megadott adatid naprakészek-e ezeken a felületeken.
  • Helyezz el helyi kulcsszavakat kórházad webhelyén.

 

A kulcsszavak szerepe a kórházi SEO-ban

Habár manapság már nem a kulcsszavak körül forog minden a keresőoptimalizálásban, mint 10-20 évvel ezelőtt, a megcélzott kifejezések továbbra is fontos szerepet töltenek be a kórházi SEO-ban.
A kulcsszavak segítenek megállapítani a keresőmotoroknak, hogy mely keresésekre lenne érdemes megjelenítenie az adott tartalmat.
Ebből következik, hogy olyan kulcsszavakat kell találnod, amelyeket ideális pácienseid is begépelnek, valahányszor valamilyen egészségügyi témára keresnek rá.
Ezeket a kulcsszavakat két fő kategóriába sorolhatjuk az alapján, hogy vásárlási vagy információs szándék áll mögöttük.

A jó kulcsszó megtalálása elengedhetetlen, éppen ezért érdemes profikra bízni! Ha segíthetünk a hatékony kórházi keresőoptimalizálásban, akkor keresse fel egészségügyi online marketing ügynökségünket: Vedd fel velünk a kapcsolatot most!

 

Vásárlási szándék és információs szándék – Melyiket érdemes megcélozni?

A vásárlási szándék azokat a lehetséges pácienseket vezérli, akiknek viszonylag hamar van szükségük valamilyen szolgáltatásra. Ha például valaki azt gépeli be a keresőbe, hogy „a legjobb klinika a közelben”, akkor ez egyértelműen arra utal, hogy hamarosan szeretné megoperáltatni vagy legalább megvizsgáltatni magát.
Ha az ilyen szándékú pácienseket célzod meg, akkor gyorsabb eredményekre számíthatsz. Első körben érdemes is főleg a vásárlási szándékra optimalizálni. Az ehhez kapcsolódó kulcsszavaknak szerepelniük kell főoldaladon, illetve a különböző szolgáltatásaidat bemutató tartalmakban is. Ezek az anyagok minősített, tehát nagyobb eséllyel konvertáló érdeklődőket vonzanak majd webhelyedre.
Az információs szándékú kulcsszavak arra utalnak, hogy az adott felhasználó még nem feltétlenül keres konkrét egészségügyi ellátást, csak érdeklődik iránta. Ezt a szándékot is érdemes azonban megcéloznod kórházi SEO stratégiád részeként.
A „milyen kórházban kezeltessem (XY problémát)?” keresés például arra enged következtetni, hogy a kereső felhasználó már fontolgatja a kezelést, és jelenleg a kutatási fázisban jár, ahol a különböző opciókat veti össze.
Az ilyen jellegű kulcsszavakkal nem fogsz gyors konverziókat szerezni, viszont már a páciens utazásának korábbi szakaszaiban is bemutathatod neki kórházadat, így a későbbiekben már opcióként tekint majd rád.
A kulcsszavak összegyűjtése nélkülözhetetlen következő lépéshez, ami a tartalmak elkészítése.

 

A kórházi tartalmak

A legegyszerűbben úgy juthatsz be a keresőtalálatok közé (és azok élére), ha egyedi, minőségi tartalmakat készítesz kórházi webhelyedre. A különböző blogbejegyzések, videók, interjúk, esettanulmányok és egyéb tartalmak segítenek majd szakmai tekintéllyé válni az online egészségügyben.
A különböző betegségeket, tüneteket szintén gyakran keresik a Google-on, ezért, ha szeretnéd felhívni kórházadra ideális pácienseid figyelmét, akkor többek között ezekről is érdemes informatív tartalmakat készítened.
A mellett, hogy ezeket a hasznos tartalmakat az érdeklődő, lehetséges pácienseid nagyra értékelik majd, a Google-nak is könnyebb lesz megállapítania, hogy pontosan milyen témákkal foglalkozik webhelyed, és hogy milyen keresésekre jelenítse meg azt találatként.

 

Mi kell egy kórházi webhelyre?

Képzeld magad egy páciens helyébe. Miért keresel fel egy kórházi webhelyet? Mik számítanak fontos tudnivalóknak, amikről könnyedén fellelhető információt szeretnél találni? Íme néhány ötlet…

 

Információ az orvosokról

Kórházad webhelyén részletes adatlapokat kell kialakítanod az orvosok számára, amely a néven kívül tartalmazza az adott szakember:

  • képesítését,
  • szakterületét,
  • rendelési idejét,
  • hogy hol rendel,
  • profilképét.

Ha az adott orvos bármilyen szakmai elismerést kapott, akkor ezeket is tüntesd fel az adatlapján. A cél az, hogy az érdeklődők ismeretlenül is jobban megbízzanak ezekben a szakemberekben.

 

Szolgáltatások

Érdemes lehet saját oldalakat készíteni a különféle szolgáltatások számára, amiket kórházadban kínálsz. Ez egyrészt segít több releváns kulcsszóra rangsorolni a keresőtalálatok között, másrészt bemutathatod vele, hogy a betegnek épp a te kórházadat érdemes választaniuk.

 

Általános információk

A kórházi webhelyek gyakran a legalapvetőbb információkat felejtik el feltüntetni, amik meglévő és leendő pácienseiknek is sokat segíthetnének.
Válaszold meg az olyan fontos kérdéseket tehát, mint például:

  • Milyen biztosításokat fogad el kórházad?
  • Hogyan vehetik fel a páciensek a kapcsolatot kórházaddal?
  • Mikor látogatható kórházad?
  • Hol van kórházad parkolója?

Ezen és hasonlók információk birtokában a páciensek sokkal határozottabban dönthetnek majd úgy, hogy a te kórházadat keressék fel, ha szükségük lenne rá. Az sem utolsó szempont, hogy minél könnyebben találnak rá ezekre a tudnivalókra, annál jobb felhasználói/páciensélményben lesz részük nálad, már az előtt, hogy felkeresték volna kórházadat.
Ne feledd: kórházad webhelye egy 24/7 nyitva tartó információs központ kell legyen, ami gyorsan és akadálymentesen végigvezeti az érdeklődőket a legfontosabb lépéseken, egészen a konverzióig.

 

On-site kórházi SEO

Az On-site kórházi SEO a kórházad webhelyén látható és nem látható (forráskódban elhelyezett) elemeket veszi figyelembe. A tartalmon kívül számos egyéb dolog szerepel egy kórház webhelyén, amelyek közvetlenül vagy közvetve befolyásolják a tartalmak rangsorolását. Lássuk a legfontosabb tényezőket:

 

Title címke

A title címke, vagyis a cím HTML címke a weboldalak HTML kódjába kerül bele, és általában mind a felhasználók, mind pedig a keresőmotorok számára látható. Ez a cím jelenik meg többek között a keresőtalálatok között egy kattintható, kék hivatkozásként.
A title címke megfogalmazása tehát fontos, hiszen ez veszi majd rá az embereket, hogy rákattintsanak találatodra. Szerepeljen benne az oldalon elsődlegesen megcélzott kulcsszó, és fogalmazd meg lényegre törően.

 

Meta leírás

A meta leírás (meta description) egy rövid összefoglaló oldalad tartalmáról, és általában a kattintható cím alatt, egy durván 160 karakter hosszú szövegdobozként jelenik meg a találati oldalakon.
A meta leírást a Google nem használja fel a rangsorolásban, de ettől függetlenül nagyon fontosak, hiszen segíthetnek kattintásra ösztönözni a kereső felhasználókat. Ha nem adsz meg meta leírást oldaladhoz, a Google megpróbál majd az oldal tartalmából behelyettesíteni egy olyan szövegrészletet, ami a legjobban kapcsolódik a keresett kifejezéshez.

 

A webhely sebessége

A Google többek között azt is figyelembe veszi a rangsoroláskor, hogy a különböző webhelyek mennyire gyorsan működnek. A gyorsabb webhelyek jobb felhasználói élményt kínálnak, ezért némi előnyt élveznek a rangsorolásban a lassabb alternatívákkal szemben.

 

Mobilbarát jelleg

A Google már évek óta fontos rangsorolási szempontként kezeli, hogy egy webhely mennyire működik jól különféle mobileszközökön. Ehhez úgynevezett reszponzív designra lesz szükség, ami dinamikusan alkalmazkodik ahhoz a képernyőmérethez, amin épp megtekintik.
A reszponzív webhelyek épp olyan könnyedén használhatók mobileszközökön, mint asztali számítógépeken, ezért mobilbarátnak is nevezzük őket. Mivel a felhasználók többsége ma már okostelefonról is böngészi az internetet, egyetlen kórház sem engedheti meg magának, hogy webhelye ne legyen 100%-ban mobilbarát jellegű.

 

Alt címkék

Az „alt” címke egy HTML attribútum, amit egy webhely képeinél szokás megadni. Az alt címke egy szöveget tartalmazhat, ami általában röviden összefoglalja, hogy mit ábrázol az adott kép. Egy egészségügyi webhelyen minden képnek tartalmaznia kell egy megfelelően kitöltött alt címkét.
Az alt címkék egyrészt fellelhetővé teszik a képeket a keresőmotorok képkeresőjében, másrészt pedig segítenek a webhely navigálásában azoknak, akik látásproblémákban szenvednek és szövegfelolvasóval böngészik az internetet.

 

Címsorok

A hosszabb tartalmakat az olvashatóság kedvéért több szakaszra érdemes felosztani, amiket különböző címsorok választatnak el egymástól. Ezek az oldalon található H1-H6 címkék, amelyek egyrészt segítenek eligazodni a tartalomban, másrészt egyértelműen jelzik a keresőmotoroknak, hogy miről szól az oldal tartalma. Mindenképpen érdemes használni bennük a legfontosabb kulcsszavakat, ahol ez indokolt.

 

Horgonyszöveg

A horgonyszöveg a szöveges hivatkozások kattintható része (általában kék, aláhúzott stílus jelöli őket). Ezek szintén fontosak a kórházi SEO-ban, főleg, ha belső hivatkozásokat használsz, hiszen mind a pácienseknek, mind a keresőmotoroknak segítenek eldönteni, hogy miről is szól egy-egy hivatkozott oldal, és hogy milyen kapcsolat van két „összelinkelt” tartalom között.
 

Elvesztél a sok információ között? Inkább profikra bíznád kórházad keresőoptimalizálását? Bízd ránk a kórházi SEO-dat: Vedd fel velünk a kapcsolatot most! 


Friss cikkek

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat
2021-03-22

Marketingest keresünk - marketinges állásajánlat

Milyen hülye megfogalmazás már ez, hogy marketingest keresünk… Kit kerestek igazából? Miért nem írjátok le pontosan? Mutatom...  

Mutatjuk, hogyan tudud kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás, mi az ára
2022-05-18

Mikor és hogyan térül meg a SEO?

Mutatjuk, hogyan tududod kiszámítani, mikor térül meg a keresőoptimalizálásba fektetett összeg és egyáltalán, mennyibe is kerül a keresőoptimalizálás.

Egészségügyi reklámcélzás: Hogyan célozzunk majd 2023-tól sütik nélkül?
2022-05-17

Reklámcélzás az egészségügyben a harmadik felek sütijei nélkül

A célzott hirdetések hosszú évek óta hatékony és eredményes marketingeszközöknek számítanak. Ehhez a marketingformához a közönségről összegyűjtött adatokra van szükség, amit a marketingesek mindezidáig olyan harmadik felektől szerezhettek be, mint a Google vagy az Apple. Ezeket az adatokat sütik formájában gyűjtötték össze, így kapták a nevüket a „harmadik felektől származó sütik”. Mindez azonban hamarosan (várhatóan 2023-ban) megváltozik, és a hirdetőknek fel kell készülniük egy olyan környezetre, amelyben többé nem férhetnek hozzá ezekhez az értékes adatokhoz. De egész pontosan milyen harmadik felektől származó adatokról van szó és miért tagadják meg a cégóriások a hozzáférést ezekhez az információkhoz? Az alábbiakban ezekre és hasonló fontos kérdésekre találsz választ!


15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt,
több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.
Legyen a Tied a következő sikertörténetünk!

Jelentkezz auditunkra még ma!