Header struktúra definíciója, Header struktúra működése, Header struktúra a keresőoptimalizálásban- Milyen a megfelelő Header st

Header struktúra

Header struktúra

header struktúra

A header struktúra definíciója

A header struktúra egy szöveges tartalom címsorokra való felosztására utal. A címsorokkal különböző szintek hozhatók létre a szövegben, a címsorok szintje pedig azok fontosságára utal. A címsorokat H1-H6 HTML címkékkel szokás jelölni.
Egy logikus header struktúra átláthatóbbá teszi a szöveges tartalmakat, illetve segít azok keresőoptimalizálásában is.

 

Íme a leggyakrabban használt címsorok:

•    H1: A legfelső és legfontosabb szintet a H1-es címke jelöli. Ez általában a tartalom címe, ezért csak egyetlen egy H1-es címke fordul elő minden oldalon. A H1-ben mindenképpen szerepelnie kell a tartalom elsődleges kulcsszavának.
•    H2: Ezek azok az alcímek, amelyek a szöveg leglényegesebb szakaszait választják el egymástól. A H2-es címsorokban érdemes az oldal témájához kapcsolódó kulcsszavakat elhelyezni.
•    H3: A H3 címsorokkal a H2-es szövegrészeket lehet további, részletesebb pontokra bontani.
•    H4: A H4 címsorok a H3-as szövegrészek felosztására szolgálnak. Gyakran használják őket pontozott felsorolásokra.

 

A „H” a „heading element” vagyis a „címsorelem” rövidítése, azonban a keresőoptimalizálásban gyakran „header címkékként” emlegetik őket – ezek alkotják tehát az oldalak header struktúráját, vagyis címsorszerkezetét.

A header struktúra kialakítása

 

Hogy néz ki egy header struktúra?

Íme egy példa egy hétköznapi blogbejegyzés header struktúrájára:
•    H1: A cikk címe
o    H2: Az első fontos mondanivaló címsora
    H3: Egy kisebb szakasz
    H3: Egy másik kisebb szakasz 
•    H4: Egy kisebb szakasz 
o    H2: A második fontos mondanivaló címsora
    H3: egy kisebb szakasz
    H3: egy kisebb szakasz
•    H4: Egy kisebb szakasz 
•    H4: Egy kisebb szakasz 
    H3: egy kisebb szakasz

 

A H1 címsor szerepe

A H1 címsor a header struktúra legfontosabb eleme, általában ugyanis ez jelöli a tartalom címét.
A header címkék nem csupán stílusban különböznek egymástól az oldalon, hanem a tartalom logikai felosztásában is fontos szerepet játszanak. A H1 például olyan, mint egy könyv címe – egy könyvnek csak egy címe van, ahogy egy blogbejegyzéshez is csak egy elsődleges cím tartozhat.

A H1 címsor továbbá mindig az oldal fő tartalmának tetején kell szerepelnie, és alatta kell elhelyezni az összes többi tartalmat (a H2-H6 címsorokat, a képeket stb.) Egy könyv is mindig a címével kezdődik, ugye?

 

Hány címsor használható egy oldal HTML kódjában?

A HTML szabvány összesen hat (H1-H6) címsorszintet támogat, amelyekkel különböző szintekre oszthatod tartalmadat. Mind a hat címsort egyedi stílussal ruházhatsz fel, és a H2-H6 címsorokból bármennyit elhelyezhetsz az oldal tartalmában (H1 csak egy lehet, hiszen ez a cím).
Erősen ajánlott úgy megfogalmazni a címsorokat, hogy kapcsolódjanak az oldal témájához. Ez nem csak az olvasóknak, hanem a keresőmotoroknak is segít értelmezni, hogy miről szól maga a tartalom, illetve a szöveg is átláthatóbb, ha a különböző szakaszokat lényegre törő címsorok választják el egymástól.
A header struktúra kialakításának nincs írott szabálya – neked kell eldöntened, hogy hogyan oszd fel logikusan tartalmadat az olvasók számára.

 

A header struktúra és a SEO kapcsolata

A header struktúrát alkotó címsorok a keresőoptimalizálásban is fontos szerepet játszanak, mert segítenek felhívni a Google figyelmét tartalmaid legfontosabb mondanivalójára.
Amikor a Google feltérképezi webhelyed oldalait, akkor annak szöveges tartalmát, képeit és egyéb elemeit is megvizsgálja, hogy kiderítse, miről is szólnak ezek az oldalak.
Ha egy szöveget címsorként helyezel el az oldalon, akkor azt jelzed ezzel a Google-nak, hogy ez a szöveg fontos. A keresőmotor az ilyen címsorok alapján állapítja majd meg az oldal kontextusát, és azt, hogy milyen keresésekre jelenítse meg a tartalmat a találatok között.
Ezért olyan fontos, hogy a header struktúra kialakítása során elhelyezett címsorok a tartalom kulcsszószándékához is igazodjanak. Ha egy oldal H1-es címkéjében nem szerepel valamilyen kulcsszó, vagy a H2-H3 címsorokban a témához nem kapcsolódó kulcsszavak jelennek meg, akkor a Google nehezebben tudja majd értelmezni az oldalt. Ennek köszönhetően a tartalom nem rangsorol majd olyan jól, mintha megfelelő kulcsszavakat használna.

 

A header struktúra és az olvashatóság

A címsorok olvashatóbbá is teszik tartalmaidat. Azzal, hogy a hosszabb szövegeket több szakaszra osztod fel egy rendezettebb, „emészthetőbb” formában kínálhatod mondanivalódat célközönséged számára.

Ez az olvashatóság nem csak a felhasználók számára fontos (akik gyakran csak átfutják a tartalmakat, míg meg nem találják a számukra fontos részeket), hanem a keresőmotorok dolgát is megkönnyíti.
 

Online marketing blog

Tudásunk naprakész, melyből ügyfeleink profitálnak

15 év, közel 500 sikeres tanácsadási projekt, több, mint 100 vállalkozás komplett online marketingje.

Legyen a Tiéd a következő sikertörténetünk!




Jelentkezz auditunkra még ma!

Marketing Professzorok